Identification

UMIS Number BG16RFPR001-1.003-0203-C01
Project Name Implementation of a Modular Platform for providing digital cloud services
Beneficiary 175415627 KONTRAX JSC
Funding ERDF ==> Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.12.2024
Start Date 09.12.2024
End Date 09.03.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Чрез настоящия проект ще бъде удовлетворена потребността от намиране на решение за всички потребители, интересуващи се от надеждна облачна платформа за съхранение и обмен на информация.

Общата цел на проекта е да се повиши конкурентоспособността и иновационен капацитет на Контракс, чрез внедряване на продуктова иновация - Модулна платформа за предоставяне на дигитални облачни услуги.

Целеви групи по проекта са всички образователни институции и организации, занимаващи се с управление на знанието.

Основни дейности по проекта са свързани с внедряване на продуктовата иновация чрез закупуване на оборудване, необходимо за изграждане на информационната инфраструктура за специализираната платформа.

Като резултат от проекта, Контракс ще може да предложи на своите клиенти нова ценово ефективна услуга, която гарантира самостоятелност, лесна е за администриране и е отлично защитена.
Activities
  • Activity: Внедряване на продуктова иновация - модулна платформа за предоставяне на дигитални облачни услуги, посредством придобиване на оборудване, представляващо дълготрайни материални активи (ДМА): Като част от дейността ще бъде закупено и пуснато в експлоатация високотехнологично оборудване, предназначено на него да бъде инсталирано и изградено ядрото на модулната платформа. Оборудването следва да бъде високопроизводително и надеждно, за да може да осигури както интензивна работа на от 300 до 600 потребителя едновременно, които искат да достъпят предлаганите услуги, така и интензивни изчисления без забавяне и прекъсвания. Основните компоненти, които са необходими за закупуване са: - Дисков масив - 1 бр., за съхранение на всички виртуални машини, в това число темплейтите на виртуалните машини, от които се копира и създава виртуална машина за използване от даден потребител, както и всички съхранени виртуални машини на потребителите, а така също на дисковия масив ще бъдат разположено постоянното дисково пространство на отделните потребители, на които да си записват своите постоянни файлове. - Сървъри тип 1 - 7 бр. и Сървъри тип 2 - 2 бр., предвиждат се 7 сървъра за ядрото на платформата – виртуализация и предоставяне на изчислителния ресурс и 2 броя сървъри за бази данни и обслужващи системи. На тях ще бъдат съхранявани данните за клиентите, потребителите, както и регистрите за употребата на услугите, в това число и данни за отчитане/ фактуриране. - SAN комутатори - 2 бр., за свързването на дисковия масив и сървърите, които да работят в режим на резервираност, с цел услугата да бъде гарантирана, с високо ниво на наличност. - Мрежови комутатори тип 1 (ToR) - 2 бр., за осъществяване на мрежовата свързаност на цялата платформа; така ще може да се гарантира бързо действие и заявките на множество потребители ще могат да бъдат обслужвани без закъснение. - Мрежови комутатор тип 2 (комутатор за управление) - 1 бр., за да може средата да бъде наблюдавана и управлявана/администрирана, всички мрежови канали за управление ще бъдат свързани с помощта на един мрежови комутатор от среден клас. - Защитни стени - 2 бр., изключително важно значение имат два броя защитни стени (Firewall), които са предназначени да осигурят базовата киберзащита на платформата. Тези защитни стени ще извършват сканиране както на външния, така и на вътрешния трафик. - Непрекъсваемо токозахранване (UPS) - 2 бр. и Сървърен шкаф с аксесоари - 2 бр., за съхранение на всички гореописани устройства. Мощността им трябва да покрие номиналната консумация на устройствата, а капацитетът да може да осигури нормална работа за най-малко 20 минути. За по-дълго прекъсване на електрозахранването, Контракс ще осигури дизелгенератор, който е извън обхвата на настоящия проект. Към момента, Контракс разполага с комплекс от 4 сървъра и един дисков масив - оборудване, закупено по програма за разработване на иновации през 2021 г. То има органичен мащаб - използвано е за тестване на средата и прототипиране на услугата и реално има незадоволитетен капацитет като може да обхване много малко броя потребители и едновременни потребителски сесии. Наличната изчислителна мощ на сървърите е малка и те сами по себе си не могат да покрият изискванията за внедряване на облачната платформа в дейността на дружеството и предлагането на нова услуга вследствие на нея. Наличното оборудване ще бъде използвано като допълващ ресурс, но за да може платформата да заработи е нужда допълнителната инвестиция в ДМА, които да осигурят техническата обезпеченост за ефективно функциониране на модулната платформа. Изпълнението на проекта води и до внедряване на иновация в допълващ бизнес процес, за клиентите, потребители на услугите. Този бизнес процес в момента е или децентрализиран, задачата се решава конюнктурно и обикновено, особено в по-малките учебни заведения липсва изцяло. Посредством изпълнението на проекта, един клиент на платформата, ще може да въведе бизнес процес по унифицирано управление на разходите за упражнения и използването на ИКТ ресурси, както и ще може да въведе процеса по администрация и управление на използването на ИКТ услугите и разходите за тяхното използване., Contracted Amount: 1 158 740.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TELELINK BUSINESS SERVICES EAD, Contracted Amount*: 48 496.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: CNSYS, Contracted Amount*: 363 336.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BULSNITE EOOD, Contracted Amount*: 746 474.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Enterprises supported by grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Enterprises supported (of which: micro, small, medium, large), Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 SMEs innovating in-house, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 SMEs introducing product or process innovation, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 SMEs introducing organizational or marketing innovation, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Private investment matching public support (grants, financial instruments), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 296 231.72 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 158 740.00 BGN
Grant 579 370.00 BGN
Self amount 579 370.00 BGN
Total actual amounts paid 231 748.00 BGN
Percentage of EU co-financing 82.68 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на ДМА за внедряване на продуктова иновация“, Изграждане на продукционна среда за технологична платформа - специализиран облак “СТРАТУС” за предоставяне на облачни услуги в областта на образованието и управлението на знанието, Estimated Amount: 1 158 740.00
  • Differentiated position 1: ОП 1: Сървъри и дискови масиви
    Contractor: BULSNITE EOOD
    Contract total funded value: 746 474.00
  • Differentiated position 2: ОП 2: Мрежово оборудване
    Contractor: CNSYS
    Contract total funded value: 363 336.00
  • Differentiated position 3: ОП 3: Непрекъсваемо токозахранване и шкафове
    Contractor: TELELINK BUSINESS SERVICES EAD
    Contract total funded value: 48 496.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN