Identification

UMIS Number BG16RFPR001-1.001-0419-C01
Project Name Innovative conversion of a diesel bus into a hybrid.
Beneficiary 837068124 "Shumen - Patnicheski avtotransport" Ltd.
Funding ERDF ==> Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027
Date of the Contract/Order 27.03.2025
Start Date 27.03.2025
End Date 27.09.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Шумен, гр.Шумен

Description

Brief description
С това проектно предложение се цели да се реализира иновативен продукт, а именно хибриден автобус, чрез разработване на прототип, който е на необходимото европейско технологично ниво.
Изпълнението на дейностите, предвидените в проектното предложение ще осигурят устойчиво развитие и  ще повишат конкурентоспособността на фирмата изпълнител  ШУМЕН - ПЪТНИЧЕСКИ АВТОТРАНСПОРТ ООД, като позволят внедряване на иновативни хибридни автобуси и създадат технически и административен капацитет за бъдещо развитие и внедряване на иновативни продукти и услуги.
Разработваната по проекта иновация ще доведе до създаване на прототип на хибриден нископодов градски автобус с олекотена конструкция, задвижван от синхронен тягов двигател с рекуперация и дизелов двигател, използван за заряд на тяговите батерии.
Предвижда се електрическия тягов двгател да задвижва директно диференциала на автобуса чрез редуктор. Това ще намали значтелно загубите на изразходваната енергия, ще доведеде до увеличаване на КПД-то на електрическото задвижване. Предвижда се да бъде използван снхронен тягов електродвигател с водно охлаждане, който е с минимални габарти и тегло, но с голяма мощност и по-високо КПД от останалите алтернативни двигатели. По-малките габарити на двигателя позволяват той да задвижва директно диференциала на автобуса, който се намира в задната част, като става възможно предната част на каросерията да бъде реализирана като нископодова. Дизеловият двигател ще генерира електрическа енергия и ще даде възможност за автономност без ограничение на пробега. Предвижда се разполагане на покрива на автобуса на фотоволтаични панели за увеличаване на пробега на прототипа с едно зареждане.
Activities
  • Activity: Създаване и тестване на прототип на хибриден нископодов автобус с олекотена конструкция, задвижван от синхронен тягов двигател с рекуперация и дизелов двигател, използван за заряд на тяговите батерии. : Разработване на технология и технически проект за изработване на прототип на хибриден автобус. Подбор на персонал. Придобиване на материали, необходими за разработване на продуктова иновация Създаване и тестване на прототип на хибриден нископодов градски автобус с олекотена конструкция, задвижван от синхронен тягов двигател с рекуперация и дизелов двигател, използван за заряд на тяговите батерии. Изследване на основни технически параметри на прототипа. Провеждане на експлоатационни наблюдения. Определяне на оптимален режим на работа и демонстрация на опитния образец.Определяне на границите на практическо използване на прототипа., Contracted Amount: 554 190.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на продуктова иновация - прототип на хибриден автобус. Проучване на литературата, практиката. Систематизиране и обобщаване на данните. Формулиране на изводи и методически насоки за проектиране.Съставяне на техническо задание и проектиране на прототипа и система за бърза смяна на тяговите батерии. : Стъпките за изпълнене на дейността са както следва: 1. Сформиране на екип. Ще бъдат наети за нуждите на проекта изследователи, технически персонал и друг квалифициран персонал. 2. Провеждане на проучване, систематизиране, обработване и обобщаване на данните от проучванията. 3. Формулиране на изводи и методически насоки. 4. Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране. 5.Съставяне на техническо задание и проектиране на прототипа и система за бърза смяна на тяговите батерии. Избор на схема за електрическо задвижване на прототипа. Избор на технически параметри и характеристики на прототипа и системата за бърза смяна на тяговите батерии. За изпълнението на дейността ще бъде използвано собствено и закупено оборудване, материали и консумативи. Финансовите средства, необходими за изпълнение на тази дейност са заложени в Бюджета в дейност "Създаване и тестване на прототип на хибриден нископодов автобус"., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support (grants, financial instruments), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 141 678.60 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 SMEs innovating in-house, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Enterprises supported (of which: micro, small, medium, large), Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Enterprises supported by grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 554 190.00 BGN
Grant 277 095.00 BGN
Self amount 277 095.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 80.16 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN