| UMIS Number | BG16RFPR001-1.001-0419-C01 |
| Project Name | Innovative conversion of a diesel bus into a hybrid. |
| Beneficiary | 837068124 "Shumen - Patnicheski avtotransport" Ltd. |
| Funding | ERDF ==> Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027 |
| Date of the Contract/Order | 27.03.2025 |
| Start Date | 27.03.2025 |
| End Date | 27.09.2026 |
| Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant | In execution (starting date) |
| Location of Performance |
|
| Brief description |
С това проектно предложение се цели да се реализира иновативен продукт, а именно хибриден автобус, чрез разработване на прототип, който е на необходимото европейско технологично ниво. Изпълнението на дейностите, предвидените в проектното предложение ще осигурят устойчиво развитие и ще повишат конкурентоспособността на фирмата изпълнител ШУМЕН - ПЪТНИЧЕСКИ АВТОТРАНСПОРТ ООД, като позволят внедряване на иновативни хибридни автобуси и създадат технически и административен капацитет за бъдещо развитие и внедряване на иновативни продукти и услуги. Разработваната по проекта иновация ще доведе до създаване на прототип на хибриден нископодов градски автобус с олекотена конструкция, задвижван от синхронен тягов двигател с рекуперация и дизелов двигател, използван за заряд на тяговите батерии. Предвижда се електрическия тягов двгател да задвижва директно диференциала на автобуса чрез редуктор. Това ще намали значтелно загубите на изразходваната енергия, ще доведеде до увеличаване на КПД-то на електрическото задвижване. Предвижда се да бъде използван снхронен тягов електродвигател с водно охлаждане, който е с минимални габарти и тегло, но с голяма мощност и по-високо КПД от останалите алтернативни двигатели. По-малките габарити на двигателя позволяват той да задвижва директно диференциала на автобуса, който се намира в задната част, като става възможно предната част на каросерията да бъде реализирана като нископодова. Дизеловият двигател ще генерира електрическа енергия и ще даде възможност за автономност без ограничение на пробега. Предвижда се разполагане на покрива на автобуса на фотоволтаични панели за увеличаване на пробега на прототипа с едно зареждане. |
| Activities |
|
| Partners | None |
| Contractors | None |
| Subcontractors | None |
| Members of the Consortium | None |
|
Notes: * The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:
** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary |
|
| Indicator 1 | Private investment matching public support (grants, financial instruments), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 141 678.60 , Reached amount: 0.00 |
| Indicator 2 | SMEs innovating in-house, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00 |
| Indicator 3 | Enterprises supported (of which: micro, small, medium, large), Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00 |
| Indicator 4 | Enterprises supported by grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00 |
| Total Project cost | 554 190.00 BGN |
| Grant | 277 095.00 BGN |
| Self amount | 277 095.00 BGN |
| Total actual amounts paid | 0.00 BGN |
| Percentage of EU co-financing | 80.16 % |
| None | |
|
Notes: 1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower. 2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment. |
|
| There are no tender procedures |
Notes:
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN