Identification

UMIS Number BG16RFPR001-1.003-0022-C01
Project Name Service of customer inquiries, self-diagnostics, analysis and troubleshooting in a local network using artificial intelligence.
Beneficiary 111542312 Net-Surf.Net Ltd.
Funding ERDF ==> Programme "Competitiveness and Innovation in Enterprises" 2021-2027
Date of the Contract/Order 03.12.2024
Start Date 03.12.2024
End Date 03.03.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Монтана, гр.Монтана
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Лом, гр.Лом
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Берковица, гр.Берковица
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Вълчедръм, гр.Вълчедръм
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Враца, гр.Враца
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Оряхово, гр.Оряхово
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Козлодуй, гр.Козлодуй

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към внедряване на иновация в бизнес процесите на Нет-Сърф.Нет ООД, във връзка с предоставянето на технологично усъвършенствани интернет услуги на потребителите, предоставяни чрез мобилно клиентско приложение с използването на AI (изкуствен интелект), принадлежаща към приоритетната тематична област на ИСИС 2021-2027г.  „Информатика и ИКТ“, в обхвата на направленията "интернет услуги" и "изкуствен интелект". 
За реализиране на проекта и основната цел са предвидени дейности по Елемент А „Инвестиции“, като ще се извършат разходи за закупване на оборудване, представляващо ДМА, както и разходи за разработка на специализиран софтуерен модул, който ще се интегрира към съществуващо мобилно приложение на кандидата. Внедряваната иновация е радикална, тя е новост на световно ниво, като значително превъзхожда съществуващите алтернативни решения. Тя представлява революционен скок в света на технологичното обслужване на клиенти. Система, обогатена със софтуер, използващ интелигентни алгоритми, не само променя начина, по който се отстраняват техническите неизправности, но и трансформира самия процес на взаимодействие с клиентите.  Като част от предвидените дейности ще се извърши и внедряване на иновация в допълващи бизнес процеси, насочени към маркетинг и продажби на предоставяните услуги от кандидата, като допълваща иновация към основната.  

Резултати от изпълнението на проекта са:
- Внедрена иновация в бизнес процесите на Нет-Сърф.Нет ООД, в тематична области ИСИС 2021-2027, насочена към предоставянето на услуги, свързани с интернет и цифрова телевизия по нов начин.
- Подобрена ефективност в обслужването на клиенти, чрез по-бързо и качествено отстраняване на технически проблеми, допринасяйки за по-добро клиентско удовлетворение и конкурентоспособност на пазара на интернет и тв услуги.
- Привличане на по-голям брой клиенти и възможности за разширяване на капацитета на кандидата, включително навлизане на нови пазари.
Activities
  • Activity: Внедряване на иновация в бизнес процесите посредством придобиване на оборудване, представляващо дълготрайни материални активи (ДМА) - ще бъде извършина чрез закупуване на 8 бр. BNG рутера : В рамките на дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация 8 бр. BNG (Broadband Network Gateway) рутера - за целите на обслужване на мрежата на всяко населено място, където Нет-Сърф.Нет изпълнява своята дейност в Северозападен регион на България. Това са гр. Монтана, където ще са разположени 2 бр. за обслужване на капацитета на клиентската мрежа, която е по-голяма там, и по един брой за градовете Лом, Оряхово, Козлодуй, Враца, Берковица и Вълчедръм. Посочените ДМА са необходими за внедряване на иновацията в бизнес процесите на кандидата, свързани с предоставяните от него услуги. Иновацията, представлява нов начин на обслужване на клиентите на фирма Нет-Сърф.Нет посредством самодиагностика и отстраняване на технически неизправности в услугата за интернет и цифрова телевизия с използване на AI (изкуствен интелект). Технологичен процес: Мобилното приложение за клиенти е инсталирано на смарт устройство, свързано за обмен на данни с рутер. Рутерът е свързан за обмен на данни с IPTV устройства, с други рутери и мрежови устройства и чрез интернет или мобилните данни на смарт устройството, чрез клетъчна базова станция, с център за управление. BNG рутерите, които ще бъдат закупени представляват специализирано мрежово оборудване от операторски клас, което може да достигне пропускливост до 400 Gbit/s. Активите се характеризират с високи производителност и надеждност, разполагат с много гъвкав набор от функционалности, и конфигурациите по разпределяне и управление на трафика към абонатите ще се осъществяват автоматично. BNG рутера е устройство, чрез което абонатите се свързват към широколентовата мрежа. То установява и управлява абонатни сесии. Когато дадена сесия е активна, BNG събира трафик от различни абонатни сесии от мрежа за достъп и го насочва към мрежата на доставчика на услуги. Чрез BNG рутерите динамично се предоставят изцяло автоматизирани и персонализирани услуги чрез ефективно управление на абонатния достъп с функции като предоставяне на IP услуги на абонати и IP адреси; ААА (Authentication, authorization and accounting), където аuthentication/автентификация е разпознаването на клиента, authorization/авторизация е определянето какви ресурси може да достъпи въпросният клиент, а accounting/отчетност следи ресурсите, които потребителят консумира по време на достъп до мрежата. Принос на BNG рутерите за реализиране на иновацията: 1. Благодарение на посочените функционалности на рутерите измерването на трафика на услугата ще се извършва в реално време. Ще се вижда общия трафик на цялата услуга, а не само на клиентското устройство. Ще има възможност да се вижда графика, осреднена на 5 минути, което ще доведе до по-бързо и лесно локализиране и отстраняване на проблема при клиента. 2. Чрез тях ще бъде възможно извършването паралелно на speedtest и съпоставянето с реалния трафик на клиентската услуга. Това ще позволи да се разбере дали от вътрешната мрежа на клиента има други устройства, които генерират висок трафик и по този начин изпълват капацитета на максималния трафик на услугата. 3. Благодарение на тях, трафикът между отделните абонати ще може автоматично и в реално време да се скалира и пренасочва в зависимост от потребителските нужди на клиентите. 4. С тяхна помощ и след извършения аназализ с изкуствения интелект ще се извършва приоритизация на услуги, която ще осигури непрекъсваемост на видео стрийминг услугите на кандидата. 5. Други преимущества: - чрез тях ще се елиминира нуждата от access концетратори. - ще стане възможно внедряването на иновацията, повишаване качеството на услугата и привличането на по-голям брой клиенти. - ще се намали консумацията на електричество., Contracted Amount: 605 081.60 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Внедряване на иновация в бизнес процесите посредством придобиване на специализиран софтуер, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА) - Софтуерен модул към мобилното приложение на кандидата.: В рамките на дейността ще бъде разработен и внедрен Специализиран софтуер- 1 бр, който представлява специализиран модул към съществуващо мобилно приложение на кандидата, чрез който ще се извършват дейности по самодиагностика и отстраняване на технически неизправности в услугата за интернет и цифрова телевизия с използване на изкуствен интелект. Ролята на изкустения интелект е ключова за анализа на извършената диагностика и предлагането на ефективно решение за отстраняване на възникнали грешки в мрежата на клиента. Към настоящия момент извършването на диагностика е свързано с продължителни разговори със съпорт агента по телефона и задаване на редица въпорси с цел изясняване на ситуацията около възникналия проблем, за да може той да бъде решен. Ръното събиране на информация често води до грешки. Целта на специализирания софтуерен модул е значително да подобри този процес, свързан с по-бързото, коректно и ефективно обслужване на клиентите на компанията. Новият софтуерен модул на съществуващо клиентско мобилно приложение (NetSurf Play) ще съдържа: I. Клиентска част (функционалност), наречена NetSurf Assistant - целта й е насърчаването на активно участие на потребителите в процеса чрез инструменти за ефективно решаване на някои основни проблеми, свързани с услугите на компанията, без необходимостта от обаждания към оператор. Тази част ще предоставя следните функционалности: 1) Диагностични възможности със смартфон и Self-Service: - Network Scanning - модулът лесно и бързо ще събира информация и данни, превръщайки смартфона на клиента в инструмент за надеждна диагностика на клиентски проблеми - Обработване и анализиране на събраните данни от Network Scanning посредством обучен изкуствен интелект - Автоматично създаване на тикети, които трябва да съдържат информацията от направената диагностика. - Интеграция на възможност за добавяне на картинки и видео към всеки тикет. - История на тикетите, която да осигурява достъп на клиента до резултатите от направената диагностика. 2) AI Chatbot за интелигентна помощ - Въвеждане на AI чатбот, базиран на ChatGPT, който предоставя интелигентна помощ при изясняване на проблеми. 3) Видео обаждания - Добавяне на опция за иницииране на видео обаждания от страна на клиента към оператор. II. Административен портал NetSurf Client Portal, ще съдържа следните функционалности: 1) Функционалност за проследяване и администриране на тикети - Страница за преглед и администриране на тикети от страна на оторизирания съпорт на NetSurf със следните възможности: * Списък с всички налични тикети с опция за филтриране. * Визуализиране на изчерпателен списък от съществуващи тикети със съответните подробности (напр. идентификатор, статус, дата на създаване, данни за клиента и т.н). * Опция за филтриране и сортиране, за лесно и бързо намиране на конкретни тикети. - Подробности за тикети и актуализации - Администраторите ще имат възможност да преглеждат пълната информация за всеки тикет. - Управление на прикачените файлове - функционалност за преглед на прикачени файлове към съответните тикети. - Функционалност за търсене -Възможност за търсене, въз основа на различни критерии (напр. ID на тикет, ключови думи). 2) Функционалност за проследяване и администриране на пропуснати видео разговори - Страница за преглед и администриране на пропуснати обаждания, която да предоставя следните възможности: * Списък с всички налични пропуснати обаждания с опция за филтриране. * Визуализиране на изчерпателен списък от пропуснати видео разговори със съответните подробности (дата на създаване, данни за клиента и тн.). * Опция за филтриране и сортиране за по-лесно търсене на пропуснати обаждания. * Посочане на статуса на пропуснати видео разговори. * Опция за редактиране на статуса на пропуснатите видео разговори. Създаване на допълнителните интеграции за по-лесен и бърз дистанционен съпорт и организиране на сигурността на системата, съгласно GDRP., Contracted Amount: 390 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 SMEs innovating in-house, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 SMEs introducing organizational or marketing innovation, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Enterprises supported (of which: micro, small, medium, large), Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Private investment matching public support (grants, financial instruments), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 254 392.47 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Enterprises supported by grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 SMEs introducing product or process innovation, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 995 081.60 BGN
Grant 497 540.80 BGN
Self amount 497 540.80 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.50 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на дълготрайни материални и нематериални активи по две обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1 - BNG рутер - 8 бр. Обособена позиция 2 - Специализиран софтуер - 1 бр., Estimated Amount: 995 081.60
  • Differentiated position 1: BNG рутер - 8 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Специализиран софтуер - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN