Brief description |
Проектното предложение е насочено към внедряване на иновация в бизнес процесите на Нет-Сърф.Нет ООД, във връзка с предоставянето на технологично усъвършенствани интернет услуги на потребителите, предоставяни чрез мобилно клиентско приложение с използването на AI (изкуствен интелект), принадлежаща към приоритетната тематична област на ИСИС 2021-2027г. „Информатика и ИКТ“, в обхвата на направленията "интернет услуги" и "изкуствен интелект".
За реализиране на проекта и основната цел са предвидени дейности по Елемент А „Инвестиции“, като ще се извършат разходи за закупване на оборудване, представляващо ДМА, както и разходи за разработка на специализиран софтуерен модул, който ще се интегрира към съществуващо мобилно приложение на кандидата. Внедряваната иновация е радикална, тя е новост на световно ниво, като значително превъзхожда съществуващите алтернативни решения. Тя представлява революционен скок в света на технологичното обслужване на клиенти. Система, обогатена със софтуер, използващ интелигентни алгоритми, не само променя начина, по който се отстраняват техническите неизправности, но и трансформира самия процес на взаимодействие с клиентите. Като част от предвидените дейности ще се извърши и внедряване на иновация в допълващи бизнес процеси, насочени към маркетинг и продажби на предоставяните услуги от кандидата, като допълваща иновация към основната.
Резултати от изпълнението на проекта са:
- Внедрена иновация в бизнес процесите на Нет-Сърф.Нет ООД, в тематична области ИСИС 2021-2027, насочена към предоставянето на услуги, свързани с интернет и цифрова телевизия по нов начин.
- Подобрена ефективност в обслужването на клиенти, чрез по-бързо и качествено отстраняване на технически проблеми, допринасяйки за по-добро клиентско удовлетворение и конкурентоспособност на пазара на интернет и тв услуги.
- Привличане на по-голям брой клиенти и възможности за разширяване на капацитета на кандидата, включително навлизане на нови пазари.
|
Activities |
-
Activity: Внедряване на иновация в бизнес процесите посредством придобиване на оборудване, представляващо дълготрайни материални активи (ДМА) - ще бъде извършина чрез закупуване на 8 бр. BNG рутера : В рамките на дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация 8 бр. BNG (Broadband Network Gateway) рутера - за целите на обслужване на мрежата на всяко населено място, където Нет-Сърф.Нет изпълнява своята дейност в Северозападен регион на България. Това са гр. Монтана, където ще са разположени 2 бр. за обслужване на капацитета на клиентската мрежа, която е по-голяма там, и по един брой за градовете Лом, Оряхово, Козлодуй, Враца, Берковица и Вълчедръм.
Посочените ДМА са необходими за внедряване на иновацията в бизнес процесите на кандидата, свързани с предоставяните от него услуги. Иновацията, представлява нов начин на обслужване на клиентите на фирма Нет-Сърф.Нет посредством самодиагностика и отстраняване на технически неизправности в услугата за интернет и цифрова телевизия с използване на AI (изкуствен интелект).
Технологичен процес:
Мобилното приложение за клиенти е инсталирано на смарт устройство, свързано за обмен на данни с рутер. Рутерът е свързан за обмен на данни с IPTV устройства, с други рутери и мрежови устройства и чрез интернет или мобилните данни на смарт устройството, чрез клетъчна базова станция, с център за управление. BNG рутерите, които ще бъдат закупени представляват специализирано мрежово оборудване от операторски клас, което може да достигне пропускливост до 400 Gbit/s. Активите се характеризират с високи производителност и надеждност, разполагат с много гъвкав набор от функционалности, и конфигурациите по разпределяне и управление на трафика към абонатите ще се осъществяват автоматично. BNG рутера е устройство, чрез което абонатите се свързват към широколентовата мрежа. То установява и управлява абонатни сесии. Когато дадена сесия е активна, BNG събира трафик от различни абонатни сесии от мрежа за достъп и го насочва към мрежата на доставчика на услуги. Чрез BNG рутерите динамично се предоставят изцяло автоматизирани и персонализирани услуги чрез ефективно управление на абонатния достъп с функции като предоставяне на IP услуги на абонати и IP адреси; ААА (Authentication, authorization and accounting), където аuthentication/автентификация е разпознаването на клиента, authorization/авторизация е определянето какви ресурси може да достъпи въпросният клиент, а accounting/отчетност следи ресурсите, които потребителят консумира по време на достъп до мрежата.
Принос на BNG рутерите за реализиране на иновацията:
1. Благодарение на посочените функционалности на рутерите измерването на трафика на услугата ще се извършва в реално време. Ще се вижда общия трафик на цялата услуга, а не само на клиентското устройство. Ще има възможност да се вижда графика, осреднена на 5 минути, което ще доведе до по-бързо и лесно локализиране и отстраняване на проблема при клиента.
2. Чрез тях ще бъде възможно извършването паралелно на speedtest и съпоставянето с реалния трафик на клиентската услуга. Това ще позволи да се разбере дали от вътрешната мрежа на клиента има други устройства, които генерират висок трафик и по този начин изпълват капацитета на максималния трафик на услугата.
3. Благодарение на тях, трафикът между отделните абонати ще може автоматично и в реално време да се скалира и пренасочва в зависимост от потребителските нужди на клиентите.
4. С тяхна помощ и след извършения аназализ с изкуствения интелект ще се извършва приоритизация на услуги, която ще осигури непрекъсваемост на видео стрийминг услугите на кандидата.
5. Други преимущества:
- чрез тях ще се елиминира нуждата от access концетратори.
- ще стане възможно внедряването на иновацията, повишаване качеството на услугата и привличането на по-голям брой клиенти.
- ще се намали консумацията на електричество.,
Contracted Amount: 605 081.60
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: Внедряване на иновация в бизнес процесите посредством придобиване на специализиран софтуер, представляващ дълготраен нематериален актив (ДНА) - Софтуерен модул към мобилното приложение на кандидата.: В рамките на дейността ще бъде разработен и внедрен Специализиран софтуер- 1 бр, който представлява специализиран модул към съществуващо мобилно приложение на кандидата, чрез който ще се извършват дейности по самодиагностика и отстраняване на технически неизправности в услугата за интернет и цифрова телевизия с използване на изкуствен интелект. Ролята на изкустения интелект е ключова за анализа на извършената диагностика и предлагането на ефективно решение за отстраняване на възникнали грешки в мрежата на клиента.
Към настоящия момент извършването на диагностика е свързано с продължителни разговори със съпорт агента по телефона и задаване на редица въпорси с цел изясняване на ситуацията около възникналия проблем, за да може той да бъде решен. Ръното събиране на информация често води до грешки.
Целта на специализирания софтуерен модул е значително да подобри този процес, свързан с по-бързото, коректно и ефективно обслужване на клиентите на компанията.
Новият софтуерен модул на съществуващо клиентско мобилно приложение (NetSurf Play) ще съдържа:
I. Клиентска част (функционалност), наречена NetSurf Assistant - целта й е насърчаването на активно участие на потребителите в процеса чрез инструменти за ефективно решаване на някои основни проблеми, свързани с услугите на компанията, без необходимостта от обаждания към оператор.
Тази част ще предоставя следните функционалности:
1) Диагностични възможности със смартфон и Self-Service:
- Network Scanning - модулът лесно и бързо ще събира информация и данни, превръщайки смартфона на клиента в инструмент за надеждна диагностика на клиентски проблеми
- Обработване и анализиране на събраните данни от Network Scanning посредством обучен изкуствен интелект
- Автоматично създаване на тикети, които трябва да съдържат информацията от направената диагностика.
- Интеграция на възможност за добавяне на картинки и видео към всеки тикет.
- История на тикетите, която да осигурява достъп на клиента до резултатите от направената диагностика.
2) AI Chatbot за интелигентна помощ
- Въвеждане на AI чатбот, базиран на ChatGPT, който предоставя интелигентна помощ при изясняване на проблеми.
3) Видео обаждания
- Добавяне на опция за иницииране на видео обаждания от страна на клиента към оператор.
II. Административен портал NetSurf Client Portal, ще съдържа следните функционалности:
1) Функционалност за проследяване и администриране на тикети
- Страница за преглед и администриране на тикети от страна на оторизирания съпорт на NetSurf със следните възможности:
* Списък с всички налични тикети с опция за филтриране.
* Визуализиране на изчерпателен списък от съществуващи тикети със съответните подробности (напр. идентификатор, статус, дата на създаване, данни за клиента и т.н).
* Опция за филтриране и сортиране, за лесно и бързо намиране на конкретни тикети.
- Подробности за тикети и актуализации - Администраторите ще имат възможност да преглеждат пълната информация за всеки тикет.
- Управление на прикачените файлове - функционалност за преглед на прикачени файлове към съответните тикети.
- Функционалност за търсене -Възможност за търсене, въз основа на различни критерии (напр. ID на тикет, ключови думи).
2) Функционалност за проследяване и администриране на пропуснати видео разговори
- Страница за преглед и администриране на пропуснати обаждания, която да предоставя следните възможности:
* Списък с всички налични пропуснати обаждания с опция за филтриране.
* Визуализиране на изчерпателен списък от пропуснати видео разговори със съответните подробности (дата на създаване, данни за клиента и тн.).
* Опция за филтриране и сортиране за по-лесно търсене на пропуснати обаждания.
* Посочане на статуса на пропуснати видео разговори.
* Опция за редактиране на статуса на пропуснатите видео разговори.
Създаване на допълнителните интеграции за по-лесен и бърз дистанционен съпорт и организиране на сигурността на системата, съгласно GDRP.,
Contracted Amount: 390 000.00
,
Reported Amount: 0.00
|