Извършване на изследвания, изпитвания, измервания и валидиране, необходими за разработването на продуктовата иновация: Целта на дейността е да се разработи продуктовата иновация по начин, който осигурява посочените конкурентни предимства спрямо наличните алтернативи. За да се осигури полезен за клиентите продукт, съобразно заложените проектни цели, ще се извършат серия от изследвания, дефиниране на индикатори и клъстери от индикатори, изпитвания и валидации, посредством които ще бъдат събрани нови знания и данни, ще се разработят модели за нови индекси и ще бъдат създадени и доказани като полезност прототипни информационни продукти в релевантна среда.
За изпълнението на дейността се предвижда решаването на посочените подцели, които формират и отделни задачи. Tе са:
(1) Задачи, свързани с определянето на обхвата на индексите по отношение на предмета, чието състояние ще представят
Това могат да бъдат конкретни сектори (напр. строителство, енергетика, ИКТ) или конкретни теми (напр. иновации, инвестиции, ESG и сх.), както и цели икономики, при които да се предостави по-комплексен и обективен измерител за тенденциите и потенциала на съответния пазар.
Решаването на тази задача предполага провеждането на конкретни изследвания относно потенциалния интерес на бъдещите потребители, наличието и обхвата на конкурентни индекси по отделни теми (с оглед на това да не се дублират вече съществуващи индекси), както и спрямо наличието на данни и възможностите за регулярното им производство. ТЕЗИ ЗАДАЧИ ОСИГУРЯВАТ ПАЗАРНАТА ПРИЛОЖИМОСТ НА ИНОВАЦИЯТА.
(2) Задачи, свързани със събирането на данни
Тези задачи по същество налагат персоналът на кандидата и партньора да изследва събираемостта и наличието на конкретни типове данни - както от първични, така и от вторични източници. От една страна, това са обективни/проверими/ показатели (напр. БВП, добавена стойност на отрасъла, финансови резултати на компании и др.). От друга страна, това са "субективни" данни от респонденти/участници в допитвания. Какви данни всъщност могат да се използват, доколко те са налични и какъв е обхватът им, доколко са сравними, какви са възможностите и вариантите за събирането и обработката им, доколко склонни са заинтересованите страни (и кои точно /идентификация от двата екипа) да предоставят такива данни. По отношение на първичните източници и субективни данни, водеща роля ще има екипът на Алфа Рисърч. По целесъобразност, е възможно да се разработи и мини-система за участието на индивиди в различните анкети и на тази база да се определят стимули (напр. възнаграждение или обратна връзка) с цел мотивацията им за участие в този тип анкети и занапред. По отношение на вторичните източници и бизнес информацията, водеща роля ще има екипът на СииНюз, който ще създаде в структура от мета-данни за основните данни с оглед анализа на наличието и възможностите за събирането и обработката им. ТЕЗИ ЗАДАЧИ ОСИГУРЯВАТ ВИСОКО НИВО НА ДОСТОВЕРНОСТ И НАДЕЖДНОСТ, както и на устойчивост (мотивацията на респондентите)
Обща задача ще е създаването на ясни ETL процеси (извличане, трансформиране, зареждане) - т.е. намирането на отговор на въпроса как и какви данни ще се събират, от какви източници, в какъв формат, чрез какви инструменти, така че да се осигури цялостната им бъдеща обработка с прилагане на автоматизации, доколкото е възможно. ТОВА ОСИГУРЯВА ПО-ВИСОКА РЕГУЛЯРНОСТ И АКТУАЛНОСТ
(3) Задачи, свързани с моделирането на данните и създаването на индекси
Идентифицираните в т.2 данни ще бъдат обработени по начин, който формира индекси или "барометри" (в икономиката: мярка за промяна на настроението или предстоящо обръщане на тенденцията), които измерват настроенията на заинтересованите страни. Фокус тук е методиката за анализ, агрегирането на първични и вторични /обективни и субективни/ пасивни и активни данни, алгоритъмът за включването им в съответните индекси с релевантни “тегла”, както и интерпретативната им стойност относно за текущото и прогнозираното състояние на даден сектор / тема в определена държава или регион. ТЕЗИ ЗАДАЧИ ОСИГУРЯВАТ СЪЩИНСКАТА ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ НА ИНФОРМАЦИОННИЯ ПРОДУКТ |
665 080.00
|
0.00
|