Identification

UMIS Number BG16FFPR002-5.009-0001-C01
Project Name "Construction/upgrading of green infrastructure to reduce secondary dust in the urban environment within the regulatory boundaries of the urbanized territories of the city of Kardzhali, Kardzhali municipality.
Beneficiary 000235920 Municipality of Kardzhali
Funding ERDF ==> Programme "Environment" 2021-2027
Date of the Contract/Order 03.11.2025
Start Date 03.11.2025
End Date 03.08.2028
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Кърджали, гр.Кърджали

Description

Brief description
Проектът е разработен за територията на град Кърджали. Подбрани са дванадесет (12) обекта, които представляват общинска публична или частна собственост. Те включват междублокови пространства и прилежащи на уличната регулация зелени площи (зелени разделителни ивици). С помощта на чертежите и документите, които са част от проектното решение, е представена концептуалната идея за изграждане/надграждане на зелената инфраструктура на града. 

Основни дейности по проекта са изграждането на алеи/пътеки от бетонни перфоплочи на тревна фуга, поставяне на паркинг колчета и озеленяване на избраните терени. Настилките са разположени върху или в близост до вече прекараните от гражданите, съществуващи маршрути за преминаване през зелените площи. Паркинг колчетата са предвидени за реализиране само в имотите, в които е необходимо, за да се ограничи достъпа на автомобилите до новоизградените/надградените зелени площи. 

Изборът на растителни видове е направен въз основа на изискванията на Програмата и приложените документи. Подбрани са различни по морфология и физиология видове, които да оформят обемно-пространствената композиция, чрез създаването на храстови, дървесни или дървесно-храстови групи, живи плетове и солитери. Всички предвидени с дендрологичните проекти видове, в една или друга степен, имат способността да задържат върху листната си петура замърсителите във въздуха, което помага за предотвратяването на вторичното разпрашаване. 

Допълнително са предоставени посадъчни чертежи и чертежи на поливни системи. В посадъчните чертежи освен отделните посадъчни места на видовете са представени и детайли за укрепването на дървесните видове. Чертежите за поливни системи изобразяват трасетата за прокарване на маркучите за капково напояване, разположението на водоизточника, дюзите, разпръсквачите и другите съставни елементи на поливната система.
Activities
  • Activity: Спомагателни дейности: Дейността е избрана с цел подготовка на необходимите документи за кандидатстването по процедурата така, че да се постигнат целите на процедура BG16FFPR002-5.009 „Зелени мерки в градска среда“ (4) по приоритет 5 „Въздух“ на ПОС 2021-2027 г. и да са в съответствие с принципа за „ненанасяне на значителни вреди “ и с принципите за равнопоставеност на жените и мъжете и осигуряване на равни възможности за всички. Поддейност 1.1. Подбор и обосновка на подходящи терени Беше възложено на външен изпълнител подготовка на документ „Подбор/обосновка на подходящи терени/обекти за инвестиции, с цел намаляване на вторичното разпрашаване чрез мерки за озеленяване в градска среда“, включващ обосновка на избора на терени/обекти, в които да се извършат интервенциите с цел намаляване на вторичното разпрашаване чрез мерки за озеленяване в градска среда. Бяха определени местоположението (локацията) и площта на идентифицираните за интервенции терени (обекти), вкл. по отношение на площите, вкл. по отношение на площите, определени за изграждане на поливна система. При подбора на терени/обекти се отчетоха изискванията на Условията за кандидатстване по процедурата, както и къде са „горещите точки“ на територията на общината, влиянието на розата на ветровете и др. фактори, описани в пакета „Препоръки за зелени мерки в градска среда за намаляване на вторичното разпрашаване“. Бяха обходени 12 имота, от които бяха идентифицирани като обекти на интервенция по проекта 12 терена. Поддейност 1.2. Определяне на индикатори за резултат и краен продукт Беше възложено на външен изпълнител да определи индикаторите за резултат и краен продукт съобразно изискванията на условията за кандидатстване. Поддейност 1.3. Изготвяне на анализ на остойностяването на дейностите по проекта; Беше възложено на външен изпълнител да изготви „Анализ на остойностяването на дейностите по проектното предложение“, който да отговаря на изискванията на т. 14.7 и Приложение № 1 от Условията за кандидатстване. Поддейност 1.4. Изготвяне на План за изпълнение/ Дейности по проекта и изготвяне на бюджет на проекта; Беше възложено на външен изпълнител да изготви План за изпълнение/ Дейности по проекта съобразно изискванията на условията за кандидатстване. Поддейност 1.5. Изготвяне на проекти за целите на изграждането/надграждането на зелена инфраструктура. Беше възложено на външен изпълнител подготовката на идейни и дендрологични проекти за идентифицираните терени, поясняващи предвижданията и целите на проектните предложения, които се отнася до териториите на интервенции с предвидена дървесна, храстова, тревна растителност, както и посадъчни проекти с детайли за укрепване на дървесната растителност и поливане, окрупнени количествено-стойностни сметки (прогнозна стойност) и други приложими дейности по прихващане на растителността (включително за поливни системи), преценка за устойчивостта на външни фактори, включително отчитане на климатичните рискове и безопасност. Поддейност 1.6. Подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост. Беше възложено на външен изпълнител разработване на документация за доказване на климатичната устойчивост на проектното предложение в съответствие с „Методически указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.“, , Contracted Amount: 74 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Услуги по изграждане/надграждане на зелената инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда в регулационните граници на урбанизираните територии на гр. Кърджали, общ. Кърджали. Поддейност 2.1. Изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и доставка на растителност. Поддейност 2.2. Доставка и монтаж на мобилни поливни системи.: На база ИП за избраните терени, които се отнасят до териториите на интервенция с предвидена дървесна, храстова, тревна растителност, както и посадъчни чертежи с детайли за укрепване на дървесната раст. и чертежи на поливни с-ми, са идентифицирани 12 бр. имота, общ. собственост, с обща площ 29,44 дка. Идентифициран е следният текущ баланс на покритие на зелените площи: дървесна раст. – 11,36 дка (52,29 %), храстова раст. – 5,83 дка (26,82 %) и тревно покритие – 4,54 (20,89 %). Поддейност 2.1. Изпълнение на СМР и доставка на раст. – започва от 1 п.м, с продължителност не повече от 21 м. Включва: - Подготовка на терена - Изграждане на настилки от бетонни перфоплочи и градински бордюри, които да служат за пешеходни алеи в междублоковите пространства. Разполагане на паркинг колчета в опр. зони, които да възпрепятстват преминаването на МПС в новопроектираните зелени площи - Укрепване на новозасадена дървесна раст - Доставка на раст. и озеленяване - Дейности по засаждане и затревяване Поддейност 2.2. Доставка и монтаж на мобилни поливни с-ми – стартира от 22 п.м. с макс. продължителност - 12 м. Включва: - Трасировъчни дейности – опр. на координати и референтни точки, очертаване на контура на обектите и трасиране на оси и криви. - Изкопни работи за полагане на тръби – под формата на траншеи с дълбочина 30-40 см. за довеждащи тръби. Основен изкоп – механизиран, оформяне на траншеята – ръчно. - Доставка на материали – доставка на всички елементи по проекта и проверка на съответствието и повреди при транспорт. - Полагане на тръбите в изкопаните канали – ръчно, в/у пясъчно легло. - Заравяне на каналите – голям насип – механизирано, ръчно дооформяне. - Монтаж на капков маркуч и фитинги – съгласно проекта, под контрола на Ръководителя. - 24 часова проба на поливната система – проверка на налягане, дебит и др., цел: установяване на изправност и готовност за експлоатация. Изпълнението на поддейностите започва с подготовка на терена, изпълн. на СМР и завършва с дейностите по озеленяване. Подготовката на терена включва: внасяне на хумусна почва, профилиране и подравняване на терена, торене с NPK и др. Водозадържаща мрежа е приложима за всички ПИ, в посадните места на високата раст. При трасирането на чертежите се извършват изкопните работи. Монтират се алеите от бетонни перфоплочи, градински бордюри и ограничители за непаркиране, заедно с материалите, необх. за тяхното полагане. След завършване на СМР се започва със засаждането на раст., в следната последователност: дървета, храсти, полухрасти, тревисти цъфтящи раст. Поставят се разделителните ленти, перфориращите ленти в основата на стъблата, внася се мулчът. Довършват се мобилните поливни с-ми, захранвани с преносима бензинова помпа, монтират се наземните им елементи След изпълнение на всички дейности се засява тревата. Изпълн. на мобилни поливни с-ми ще способства за прихващането на новопроектираната раст. в терените с широк общ. достъп. Поливането ще се осъществи с вода с непитейни качества, предоставена от „ВиК“ ООД, гр. Кърджали. , Contracted Amount: 4 228 570.83 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация и подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки: Поддейност 3.1. Организация и управление Дейността обхваща цялостната организация и управление на проекта, включително: - Планиране и разпределение на задачите между екипа за управление; - Ясна организационна структура, в която са включени ръководител на проекта и членове с конкретни задачи и изисквания за необходимата квалификация и отговорности на всеки отделен член. - Дейността по ОУП обхваща целия период на физическото изпълнение на дейностите по проекта. - Координация между различните участници – община Кърджали и Външните изпълнители; - Контрол върху изпълнението на договорите и мониторинг на напредъка; Организационна структура на екипа: 1. Ръководител проект (община Кърджали); 2. Координатор (община Кърджали); 3. Финансист(община Кърджали); 4. Юрист (Външен); 4. Експерт мониторинг и докладване (Външен); 5. Ландашафтен архитект (Външен); 6. Технически експерт съхранение на документите по проекта (община Кърджали). Екипът за организация и управление ще осъществява следните дейности: Дейност 1. Преглед и актуализация на документи за изпълнение на проект - Поддейност 1.1. Преглед на договора за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП) и съответните приложения; - Поддейност 1.2. Проверка на вътрешните правила и документи, свързани с управлението на проекта. Дейност 2. Наблюдение, контрол и координация за изпълнение на договорите в рамките на проекта - Поддейност 2.1. Наблюдение и координация на договорите по проекта; - Поддейност 2.2. Контрол на изпълнението, сроковете и качеството на дейностите; - Поддейност 2.3. Преглед и одобрение на отчети и документи от външните изпълнители. Дейност 3. Техническо и финансово администриране и отчитане на проекта - Поддейност 3.1. Финансов контрол и проследяване на разходите; - Поддейност 3.2. Комуникация с управляващия орган и други институции; Дейност 4. Мониторинг на риска за проекта - Поддейност 4.1. Идентифициране, анализиране и оценка на рисковете, свързани с постигането на целите и задачите на проекта и предприемането на действия за минимизирането им до приемливи нива. Ще бъдат предвидени достатъчно механизми за взаимодействие между членовете на екипа за управление на проекта при изпълнение на задачите и отчитане на работата, с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост. Поддейност 3.2.: Видимост, прозрачност и комуникация Поддейност 3.2.1.Подготовка на публикации за анонсиране на официалната интернет страница, профилите на социалните мрежи на Възложителя с кратко описание на проекта, цели , степен на реализация и др. - 12 бр. Поддейност 3.2.2.Изготвяне и публикуване на минимум 3 публикации в регионални новинарски сайтове и социални мрежи; Поддейност 3.2.3.Изработване и поставяне на постоянни обяснителни табели - 5 бр. Те ще бъдат направени от издръжлив материал, позволяващ дълготрайно показване, ще са със значителни размери върху инфраструктурата/конструкцията или на място наблизо, което е лесно видимо за обществеността и ще съдържат всички задължителни елементи от Приложение IX на Регламент (ЕС) 2021/1060. Поддейност 3.2.4. Изработване и монтиране на 1 брой билборд по време на изпълнението на проекта. Поддейност 3.3. Подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки Беше възложено на външен изпълнител разработване на документация за възлагане на обществени поръчки. Дейността обхваща изготвянето и управлението на необходимата документация за обществени поръчки, като включва следните етапи: - Изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки; - Съобразяване с нормативните изисквания и срокове; - Координация и проследяване на процедурата до сключване на договорите., Contracted Amount: 172 118.83 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "EGGS" Ltd., Contracted Amount*: 74 400.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Population benefiting from measures for air quality, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 65 935.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Green infrastructure supported for other purposes than adaptation to climate change, Measure Unit: хектари, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.17 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 4 475 089.66 BGN
Grant 4 475 089.66 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: “Видимост, прозрачност и комуникация по проект: "Изграждане/надграждане на зелената инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда в регулационните граници на урбанизираните територии на гр. Кърджали, общ. Кърджали“ по две обособени позиции”, Estimated Amount: 12 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „Избор на външна експертна помощ за организация и управление на проект Изграждане/надграждане на зелената инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда в регулационните граници на урбанизираните територии на гр. Кърджали, общ. Кърджали“, Estimated Amount: 54 000.00
Procedure 3 Subject to due process: „Изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и доставка на растителност за изграждане/надграждане на зелена инфраструктура за намаляване на вторичното разпрашаване в градска среда в регулационните граници на урбанизираните територии на гр. Кърджали, общ. Кърджали.“, Estimated Amount: 3 524 403.03

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN