Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0163-C05
Project Name A warm meal in Gurkovo municipality
Beneficiary 123092756 OBSHTINA GURKOVO
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 21.12.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 31.01.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Гурково

Description

Brief description
Проектът „Топъл обяд в община Гурково” е насочен към подобряване благосъстоянието на най-нуждаещите се групи граждани от Община Гурково, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват здравословна, разнообразна и питателна топла храна. 
В настоящият проект общо 240 лица от община Гурково, до 31.01.2026 г., ще получават безплатно топъл обяд в работните дни от седмицата, като по този ще им бъде осигурена помощ за задоволяване на основните им жизнени потребности, ще се подобри качеството им живот и ще  им си окаже съдействие за преодоляване на социалното изключване. 
Към проекта са предвидени и съпътстващи мерки, които да подпомогнат социалното приобщаване на лицата - възможности за ползване на други социални и административни услуги, а също така индивидуално консултиране във връзка с техни проблеми, възникнали по време на реализиране на проекта.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд : Дейността ще се реализира от 01.10.2022 г. до 31.01.2026 г., общо 831 работни дни. Топлият обяд ще се приготвя чрез избран изпълнител по реда на ЗОП. В централизираната електронна система на Агенцията за обществени поръчки процедурата за избор на изпълнител е с №00694-2022-0004, която вече е приключила. Избраният изпълнител е "БУЛГАРПЛАСТИК" ЕООД. Срокът на договора с избрания изпълнител по обществена поръчка с предмет :„Приготвяне на топъл обяд - кетъринг по предварителна заявка на Община Гурково, във връзка с изпълнение на Програма за храни и основно материално подпомагане BG05FPR003-1.001 – „Топъл обяд” е предвиден 36 месеца. Договор № Д-89/24.11.2022 г. е със срок от 24.11.2022 г. до 30.09.2025 г. Като за срокът от 01.10.2022 г до 23.11.2022 г. вкл. е действащ Договор №Д-78/ 09.12.2019 г. към, който има сключено Допълнително споразумение между община Гурково и „БУЛГАРПЛАСТИК” ЕООД /изпълнител/ с ЕИК 123618619, който разполага с обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене. На 17.06.2024 г. е сключено Допълнително споразумение съгласно правилата на ЗОП, касаещо увеличение на цената за храноден на едно лице от 3,20 лв с ДДС на 3,64 лв. с ДДС. Споразумението е с № 1/17.06.2024г. между Община Гурково и "БУЛГАРПЛАСТИК" ЕООД за изпълнение на проекта. За обекта е издадено удостоверение за регистрация по чл. 12 от ЗХ и е вписан в Регистъра на обектите за търговия на дребно с храни/заведение за обществено хранене . Удостоверението е с рег. № 242600215 от ОБДХ - Ст. Загора. Кухнята се помещава на адрес: гр. Гурково, обл. Стара Загора, ул. „Прохода” №35. Изпълнителят е оборудван с всички необходими уреди и техника, които са одобрени от ХЕИ - 4 бр. ел. фурни, 4 бр. ел. скари, 8 бр. газови котлони, 2 бр. фритюрници, 2 бр. фурни, 2 бр. хладилници за съхранение на месо и месни продукти, 1бр. за мляко и млечни продукти, 4 бр. хладилни витрини, 3 бр. фризери, метални термосъдове – 50 бр., 49 литрови тенджери - 4 бр., конвектомат , тави за конвектомат - 15 бр. и др. Изпълнителят разполага със следния квалифициран персонал, за осъществаване на поръчката: 1 бр. главен готвач, 1 бр. готвач, 2 бр. пом. готвач и 1 бр. опаковчик храна. Персоналът работи по програма ХАСЕП, изготвена от оторизирана фирма и одобрена от ХЕИ. На 23.09.2025 г. е сключен Договор № РД-51-129/23.09.2025 г. с „М-БРАДЪРС“ ООД гр. Казанлък, ж.к. Изток, бл. 72, вх. А, ап. 7, вписано в Търговския регистър към Агенцията по вписвания с ЕИК:202042377, регистрационен № в БАБХ № 24070025. За избор на нова фирма изпълнител не е направена обществена поръчка предвид стойността на проекта. Срока на договора е от 01.10.2025 г. до 31.01.2026 г. „М-БРАДЪРС“ ООД гр. Казанлък разполага със следната материална база: 6 бр. фурни, 2 бр. ел. скари, 8 бр. газови котлони, 2 бр. фритюрници, 1 бр. хладилна камера за месо и местни продукти, 1бр. хладилна камера за мляко и млечни продукти, 2 бр. минусови камери, 3 бр. хладилни витрини, метални термо съдове – 50 бр., тенджери по 100 л. , 60 л, 20 л. и др. – 20 бр., конвектомати – 7 бр., тави за конвектомати – 80 бр. и др. Изпълнителят разполага със следния квалифициран персонал, за осъществяване на поръчката: 2 бр. технолози, 1 бр. главен готвач, 6 бр. помощник готвачи, 6 бр. работник кухня, 3 бр. миячи, 2 бр. хигиенисти. Персоналът работи по програма ХАСЕП, изготвена от оторизирана фирма и одобрена от ХЕИ. Изпълнителят ще приготвя топъл обяд. вкл. супа. основно ястие и хляб и веднъж седмично десерт, съгласно Сборник рецепти за заведения за обществено Издателство техника-2010. , Contracted Amount: 679 910.40 , Reported Amount: 550 617.60
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Осигоряването на топъл обяд за избраните потребители ще се реализира по предварително изготвени седмични менюта и ще включва супа основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. В менюто ще се включват 6 групи храни: Зърнени храни и картофи; Зеленчуци и плодове; Мляко и млечни продукти; Месо, риба, яйца и бобови храни; Добавени мазнини; Захар и захарни продукти, сладкарски изделия. Община Гурково предвижда да раздава обяд на потребителите в два пункта за раздаване на храна: "Клуб на пенсионера" - гр. Гурково, ул. „Първи май” №1; "Клуб на пенсионера" - с. Паничерево, ул. "Шипка" №21. Храната ще се раздава от определени за тази дейност лица, съгласно Заповед на кмета на община Гурково. Лицата, които ще бъдат ангажирани с раздаването на храната са 6 на брой за трите населени места в общината - гр. Гурково, с. Паничерево и с. Конаре. Доставката на обяда за потребители със затруднения в предвижването и самообслужването от гр. Гурково и с. Паничерево, както и на потребителите от с. Конаре ще се извършва чрез МПС, което е регистрирано в БАБХ на основание чл. 246, ал, 4 от ЗВД и чл. 6 от Регламент (ЕО) 852/2004г. , Contracted Amount: 47 593.72 , Reported Amount: 38 543.23
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки : Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд ще бъдат следните: - индивидуални консултации на потребителите на услугата, с цел да получат подкрепа според всеки конкретен случай, - закупуване на лекарства и хранителни продукти със средства на потребителя; - плащане на битови сметки; - извършване на административни услуги; - подпомагане достъпа до здравни услуги; - съдействие при самообслужване и др., Contracted Amount: 47 593.73 , Reported Amount: 38 543.23
  • Activity: Определяне на целевите групи: Целевите групи по проекта ще бъдат определени, съгласно описаните в Изискванията за кандидатстване на процедурата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“ целеви групи : 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи,не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си. 2. Лица - обект на социално подпомагане, вкл. и от кръга на лицата по чл. 4, ал.1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа. 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ. 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане. 5. Скитащи и бездомни лица. 6. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците За идентифицирането на нуждаещите се лица ще се използват всички възможни начини - чрез информация от доставчици на социални услуги и институции, чрез сигнали на граждани, чрез информация от кметовете и кметските наместници по населени места, чрез информация от РЗИ Стара Загора. За всички лица, подали заявление за участие в проекта, ще бъде направена преценка от служители на Дирекция “Социално подпомагане“ - гр. Гурково за това дали отговарят на допустимите целеви групи. Информацията ще бъде предоставена чрез изготвен поименен списък на лицата, подали заявление - декларация за участие в проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 240.00 , Reached amount: 318.00

Financial Information

Total Project cost 775 097.85 BGN
Grant 775 097.85 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 627 704.06 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN