Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0248-C02
Project Name A warm meal in municipality of Brusartsi
Beneficiary 000320580 OBSHTINA BRUSARTSI
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 04.05.2023
Start Date 01.03.2023
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Брусарци

Description

Brief description
Дейностите по настоящата процедура са насочени към справяне с проблема на материалните лишения чрез подпомагане с храни. Тази цел ще се постигне чрез осигуряване на подкрепа за преодоляване на лишението от храна и осигуряване на нормални условия за живот на хора, които живеят в крайна бедност, изпитват тежки материални лишения и живеят в социална изолация. Чрез подпомагането с топъл обяд се цели да се осигури здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Начална дата на реализиране на дейността беше предвидена за 01.04.2023 г., но реално стартира от 17.05.2023 г. Крайна дата на реализиране на дейността: 30.09.2025 г.Сключен Договор с Изпълнителя на № 12/17.03.2023 г. Общ брой работни дни, в които ще се реализиране на дейността: 597 дни. Общината е избрала изпълнител по ЗОП с който ще бъде сключен договор за приготвяне и доставка на готова храна - топъл обяд. Фирмата „КАНТИЙНС” ЕООД, ЕИК 203814522, с. Дреновец, ул. „Христо Михайлов” № 14, обл. Видин, със срок на изпълнение 01.04.2023 г. до 30.09.2025 г. Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки е 00477-2023-0002. Към настоящия договор с фирмата изпълнител имаме сключен Анекс с №С145494/18.06.2024 г., във връзка с изменените условия. Адрес на кухнята в която се приготвя храната: 1. Помещението, в което ще бъде приготвян топъл обяд за представителите на целевите групи, е с адрес с. Дреновец, община Ружинци, ул. „Георги Димитров” № 130 , то е регистрирано по реда на Закона за храните. 2. Регистрационния номер на Удостоверението за регистрация по Закона за храните е № 052500102. По проекта ще бъдат закупувани хранителни продукти от изпълнителя, който ще приготвя топлия обяд и готовата храна ще се доставя по следния начин: - в гр. Брусарци се доставя до пункта на Домашен социален патронаж, като обекта е с рег.№122500029, издаден въз основа на удостоверение за регистрация от БАБХ /ОДБХ-Монтана/ №870 от 03.10.2011г. Същата се получава на място от крайните получатели или от упълномощени лица. - в селата от община Брусарци топлия обяд се доставя с транспортните средства на избраната фирма и се раздава от съответното лице представител на фирмата доставчик и кмета/кметски наместник на съответното населено място. Когато потребителите са трудноподвижни и хора с увреждания, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване на храната и не са упълномощили друго лице, което да получи обяда вместо тях, ще бъде организирано доставяне на топлия обяд до домовете на тези потребители. , Contracted Amount: 409 888.00 , Reported Amount: 272 251.20
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд : Приготвянето на готовата храна – топъл обяд се извършва от изпълнителя по сключения договор за приготвяне и доставка на готова храна. Готовата храна ще се доставя по следния начин: - в гр. Брусарци се доставя до пункта на Домашен социален патронаж, като обекта е с рег.№122500029, издаден въз основа на удостоверение за регистрация от БАБХ /ОДБХ-Монтана/ №870 от 03.10.2011г. Същата се получава на място от крайните получатели или от упълномощени лица. - в селата от община Брусарци топлия обяд се доставя с транспортните средства на избраната фирма и се раздава от съответното лице представител на фирмата доставчик и кмета/кметски наместник на съответното населено място. За трудноподвижни и лица с увреждания, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване на храната, топлият обяд се предоставя на упълномощени лица, въз основа на представено пълномощно. Когато потребителите са трудноподвижни и хора с увреждания, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване на храната и не са упълномощили друго лице, което да получи обяда вместо тях, ще бъде организирано доставяне на топлия обяд до домовете на тези потребители. , Contracted Amount: 28 692.16 , Reported Amount: 19 057.58
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Мерките ще се предоставят от служителите на общинска администрация Брусарци. Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Те ще се изразяват индикативно в консултиране, съдействие и насочване на най-нуждаещите се лица за: - ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ+, като например патронажна грижа; - ползване на общински услуги, осигуряване на временен подслон на бездомни, за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене или други форми на подкрепа. Съпътстващата подкрепа ще е свързващ елемент, който ще осигурява допълняемост с другите програми, реализирани от общината , които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Същевременно, там където няма развита мрежа от подкрепящи дейности, след анализ на профила на обхванатите лица и наличните ресурси на общината ще се търсят възможности за програмиране на таргетирани мерки за подкрепа, финансирани от ЕСФ+. Ще бъде приложен механизъм за идентифициране, подпомагане и проследяване на нуждаещите се лица, които чрез съпътстващите мерки са насочени към най-подходящите мерки за социална подкрепа. Те ще се изразяват в консултиране за балансиран режим на хранене, за управление на семейният бюджет, за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги, ползването на административни общински услуги, и насочване към институции . Потребителите, ползващи услуги по настоящия проект ще получават информация за предоставяните социални и административни услуги на територията на общината. Община Брусарци ще осигури със собствен човешки ресурс реализирането на тези мерки. За всяка една консултация с потребител от целевата група ще бъдат изготвяни протоколи. В случай, че даден проблем е от компетенцията на друга институция, лицето от целевата група ще бъде насочвано към нея, като този процес също ще бъде документиран. Тази дейност ще се извършва ежемесечно, според потребностите на представителите на целевата група. , Contracted Amount: 28 692.16 , Reported Amount: 19 057.58
  • Activity: Определяне на целевите групи: Начална дата на реализиране на дейността е 01.03.2023 г., преди стартиране на договор с УО. Проекта ще се изпълнява на територията на община Брусарци, като ще обхваща всички населени места - гр. Брусарци, с. Смирненски, с. Крива бара, с. Дондуково, с. Василовци, с. Княжева махала, с. Дъбова махала, с. Киселово и с. Буковец. Планирания брой потребители по проекта е 200 лица. Целевите групи по проекта са в съответствие с целевите групи определени за допустими по Операция „Топъл обяд“ и са регламентирани в Наредба № РД-06-53 от 17 септември 2021 г. на МТСП за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд ПЛЮС, потвърдени и съгласувани от дирекция „Социално подпомагане“, така както е предвидено в чл.7 от Наредбата. Целевите групи нуждаещи се лица, които ще бъдат обхванати са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Определянето на целевата група се основава на индивидуална оценка за всеки отделен случай и преценка на специфични обстоятелства като възраст, увреждане, здравословно състояние, липса на роднини и др. Източниците на информация, които са използвани за определяне на конкретните представители на целевите групи са по информация от кметовете и кметските наместници на населените места, които най-добре познават здравословното състояние, семейния статус и доходите на населението от съответното населено място и могат да направят най-обективна и достоверна преценка на нуждаещите се от подкрепа лица. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 467 272.32 BGN
Grant 467 272.32 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 373 817.86 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN