Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0242-C05
Project Name Hot lunch in Ovcha Kupel area
Beneficiary 0006963270648 Sofia-municipality - district "Ovcha kupel"
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.03.2023
Start Date 01.02.2023
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Целта на проектното предложение е преодоляване на бедността и социалната изолация на най-нуждаещите се лица, в т.ч. и деца, живеещи под прага на бедност, чрез предоставяне на материална подкрепа под формата на топъл обяд и съпътстващи мерки. Предоставяне на "топъл обяд" означава предоставяне на прясно приготвена топла храна, под формата на супа, основно ястие и хляб, и веднъж седмично десерт, която следва да бъде пълноценна и разнообразна, съгласно общоприетите рецептурни норми в страната и при спазването на изискванията за безопасност на храните. В проекта ще бъдат реализирани 4 дейности:
1. Подбор на потребители съгласно Критериите на проекта за принадлежност към целевите групи 2. Приготвяне на топъл обяд. Топлият обяд ще се приготвя в лицензираната кухня на избрания Изпълнител "Анелия Фуудс" ЕООД, което ще гарантира качествена топла храна и спазването на всички хигиенни изисквания, в т.ч. и относно разнасянето на храната до домовете на потребителите. 3. Предоставяне на топъл обяд. Разнасянето на храна ще се осъществява до дома на потребителите посредством транспорт, отговарящ на изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. 4. Реализиране на съпътстващи мерки. Съпътстващите мерки ще се реализират с цел справяне със социалното изключване и намаляване на бедността, и се изразяват в консултиране/насочване/съдействие към потребителите. По този начин освен материала подкрепа под формата на топъл обяд, лицата ще получат и подкрепа за излизане от зоната на бедността, преодоляване на социалната изолация. Също така потребителите ще бъдат информирани относно това как могат да допринасят за намаляване на вредите, които водят до екологичните и климатични промени.
Постигнати резултати за периода на проекта:
1. Предоставени обеди за периода от 01.02.2023 г. до 30.09.2025 г. - за 100 лица в рамките на 638 работни дни.
2. Реализирани съпътстващи мерки.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Дейността „Приготвяне на топъл обяд“ за хора в нужда предвижда приготвяне на храна в лицензирана кухня, което ще гарантира качествена топла храна според всички хигиенни изисквания. Дейността ще се осъществява от Изпълнител, избран по чл. 20, ал.4, т.2 от ЗОП със договор №РОК23-ДГ56-1/20.01.2023 със срок до 31.12.2023г. От 01.01.2024г. до 31.12.2024 г. е сключен договор РОК23-ДГ56-43 от 28.12.2023г. Последно сключен договор РОК24-ДГ56-65 от 16.12.2024г., със срок на изпълнение от 02.01.2025 г. до 30.09.2025 г. Изпълнителят притежава всички документи и разрешителни за дейността на кухнята. с Разрешение за регистрация на обект за търговия на дребно №36193/13.01.2016 г. на БАБХ. Разрешително по чл. 12, ал. 2, ал. 9 и ал. 10 от Закона за храните с № №36193/13.01.2016 г., издадено на „АНЕЛИЯ ФУУДС“ ЕООД, ЕИК: 205321745, със седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к. "Надежда 1", бл. 126, вх. Б, ап. 26, Управител: Георги Найденов Адрес на обекта за приготвяне на храна: гр. София, СТОЛ КЕТЪРИНГ В 78 СОУ "Хр. Смирненски" Номер на обекта: 222500999 Фирма "Анелия Фуудс" ЕООД разполага с кухня от 150 кв.м. и оборудването в нея се състои от: два конвектомата, два обръщателни тигана, две скари, два фритюрника, две миялни машини, една зеленчукорезачка, една тестобъркачка, една картофобелачка, шест котлона, четири плюсови хладилника, три минусови хладилника. Човешки ресурси: трима главни готвача, двама помощник готвача и две миячки., Contracted Amount: 206 800.80 , Reported Amount: 138 017.60
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топъл обяд се случва чрез доставка по домовете. Кухнята и процесите по пакетирането на приготвена храна отговарят на всички хигиенни изисквания, както и на предписанията на националните органи за спазване на противоепидемичните мерки. Храната се поставя в отделни кутиии за разнос и съхранение, а всяка порция се поставя в плик. Служителите на фирмата изпълнител спазват всички изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. Доставчикът на храна ползва лични предпазни средства, като ръкавици, маска и дезинфектант, а при случаите на доставка на карантинирани лица и предпазен костюм. Приемо-предаването на храната се удостоверява посредством Дневник на потребителя. В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник, то при отчитане дневника се замества с декларация от представляващия района или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца храна. Топъл обяд се предоставя за 638 работни дни, в това число стандартна скала на единичен разход за топъл обяд в размер на 3,20 лв. на лице на ден за 351 работни дни до 30.06.2024 г. и в размер на 3,64 лв. на лице на ден за 287 работни дни от 01.07.2024 г. В периода от 15.07.2024 г. - 19.07.2024 г. - 5 работни дни не се предоставя топъл обяд, поради годишна инвентаризация на фирмата доставчик. както и за периода от 25.11.2024 г. до 31.12.2024 г. - 24 работни дни се преустановява предоставянето, поради изчерпване на заложения бюджет с фирмата доставчик., Contracted Amount: 14 476.05 , Reported Amount: 9 661.23
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Материалната помощ, предоставяна под формата на „Топъл обяд“ е необходимо да върви ръка за ръка със съпътстващите мерки за преодоляване на социалната изолация и постигане на социално приобщаване на най-нуждаещите се лица. Освен получаването на материална помощ, потребителите е необходимо да получат подкрепа за излизане от зоната на бедност, за поощряване на тяхната самостоятелност, както и да им се даде шанс за достоен живот. Съпътстващите мерки следва да се предоставят под формата помощни дейности и консултантски услуги за подобряване на достъпа на потребителите до основните обществени услуги, свързани със социалното благосъстояние, здравеопазването и заетостта. За целта екипът на проекта ще предоставя следните съпътстващи мерки (СМ), състоящи се в консултиране, насочване и съдействие в следните области: 1. „Здравни услуги“ Най-уязвими групи от обществото е необходимо да имат достъп до лекарска помощ. Често те са без платени здравни осигуровки и слабо информирани къде и как да потърсят здравни услуги. За целта те ще имат възможност да бъдат консултирани и насочвани към здравни специалисти. 2. „Социални помощи“ Когато човек е социално изолиран, той трудно стига до информация за това какви мерки се прилагат в общността за преодоляване на бедността и социалната изолация. Тази съпътстваща мярка "Социални помощи" се състои в консултиране и насочване на потребителите относно видовете и механизмите за получаване на социални помощи. 3. „Социални услуги“ Съпътстващата мярка „Социални услуги“ се състои в консултиране и насочване на потребителите към съществуващите социални услуги в общността, в т.ч. и такива, финансирани от ЕСФ или НБ“. Ще бъдат проучени и описани всички съществуващи програми към момента, като информацията ще бъде предоставена на потребителите писмено и в телефонен разговор. 5. „Услуги за заетост“ Съпътстващата мярка „Услуги за заетост“ се състои в консултиране и насочване на потребителите към съществуващите образователни и квалификационни възможности в общността, в т.ч. и такива, финансирани от ЕСФ или национални бюджет. Ще бъдат проучени и описани всички съществуващи програми към момента, като информацията ще бъде предоставена на потребителите писмено и в телефонен разговор. Дейността „Съпътстващи мерки“ е изключително важна за преодоляването на социалната маргинализация на целевите групи, социалната изолация, както и за предприемане на стъпки към социално включване на потребителите в обществено-културния живот на страната., Contracted Amount: 14 476.06 , Reported Amount: 9 661.23
  • Activity: Определяне на целевите групи: Операцията осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Целевите групи се определят съгласно Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс. За включване в проекта кандидатите за потребители подават заявления-декларации. Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация. Изготвя се списък, който се изпраща до ДСП за одобрение на принадлежността на идентифицираните лица към допустимите целеви групи и се потвърждава от ДСП в рамките на служебните ѝ задължения., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: persons, Base Value: 60.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 235 752.91 BGN
Grant 235 752.91 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 173 887.39 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN