Identification

UMIS Number BG05SFPR001-1.004-0023-C01
Project Name INTERCULTURAL TALKS IN THE CITY OF FLOWERS
Beneficiary 000402173 Secondary school „Hristo Smirnenski“
Funding ESF+ ==> Programme "Education" 2021-2027
Date of the Contract/Order 27.02.2025
Start Date 27.02.2025
End Date 27.02.2027
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Гулянци, гр.Гулянци

Description

Brief description
Проектното предложение отговаря на потребността от създаване на мултикултурни етнически общности на територията на община Гулянци.
Целеви групи са:
- Деца и ученици, чийто майчин език не е български - 280;
- Деца и ученици с майчин език български - 183;
- Родители, чийто майчин език не е български - 150;
- Родители, чийто майчин език е български - 80;
- Педагогически и непедагогически персонал - 88. 
Общата цел е да насърчи позитивното отношение към разнообразието във всички области на човешкия живот на територията на община Гулянци.
Специфичните цели са:
- Да се подобри интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда сразлична концентрация на уязвими групи;
- Да се насърчи създаването и развитието на ефективни мултикултурни общности и се засили взаимодействието със заинтересованите страни;
- Да се повишат уменията на педагогически и непедагогическия персонал за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в мултикултурна среда;
- Да се повиши чувствителността на целевите групи и обществеността към проявите на дискриминация, основана на раса, произход или религия.
Очакваните резултати:
- Подобрена интеркултурна комуникация за учене в мултикултурна образователна среда;
- Създадени ефективни мултикултурни общности;
- Повишени умения на педагогически и непедагогическия персонал;
- Повишена чувствителност към проявите на дискриминация;
- Подобрени образователни резултати на 280 деца от уязвими групи;
Дейности:1. 
„Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование“
2. „Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда“
3. „Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители
4. „Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация,основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност“
Activities
  • Activity: 1. „РАБОТА С ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ“: ЦЕЛ: Да подобри интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна образователна среда в двете образователни институции с различна концентрация на уязвими групи на територията на община Гулянци. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от ПС на образователните институции и външни ЕОД съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм за съвместна работа и ангажираност" при спазване на съществуващата нормативна уредба. Ще бъдат проведена в две основни направления: ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА И ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА. ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В УЧИЛИЩНА СРЕДА: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - ще се осъществяват под формата на клубове, чиято структура е съобразена с ПС, както и с възможностите за наемане на ЕОД в съответните направления. Всички създадени клубове ще бъдат от 4те направления на Наредба 13/21.09.2016 г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурно образование. Кандидатът и партньора ще сформират съвместно 20 клуба, в които ще включат деца от ДГ и ученици от начален/прогимназиален етап на основното образование. Предварително са дефинирани следните клубове: + Клуб „Да съхраним традициите и народното творчество“; + Ателие „Танцуваме и пеем“ - музикално-танцови дейности; + Клуб „ Дъга от детски цветове“; + Ателие „Приказки без край“ – докосване до съкровищницата на българската и ромската литература; + Ателие „Под пъстроцветната дъга“ – стимулиране на творческите заложби; + Клуб „Ние сме деца добри-правим йога от зори“- Йога за деца и родители“ - повишаване на двигателната активност и закаляване на организма; + Клуб „Традиции на етносите“; Допълнително кандидата ще сформира 10 клуба с ученици от гимназиалния етап на образование, като предварително дефинирани са: + "Арт клуб"; + "Пеем и танцуваме" – различни клубове: вокална група, духов оркестър, мажоретки и танцов състав; + "Спорт и здраве" – футболен отбор. + "Творческа фотографска работилница за младежи" 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - ще бъдат проведени общо 12 тематични срещи/беседи в двете образователни институции. Предварително дефинирани теми са: + "Написаното остава" - мултикултурни групи от различна възраст; + "История бит и култура"; + „Ден на четенето“; + „Походът на книгите“; + Среща/беседа по професионални направления, с участието на представители на успешни професии и бизнеси; + Среща/беседа по безопасност, с участието на полиция, пожарна, местна власт, политици, граждански организации, специалист по права на човека. ЗАНИМАНИЯ С УЧЕНИЦИ В ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА: 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - ще бъдат проведени общо 12 изнесени занимания като се използват оптимално всички дадености на територията. Предварително идентифицирани занимание като например: + В детския отдел на Общинска библиотека; + НЧ „П. Р. Славейков 1923“ гр. Гулянци - библиотека; + „Известни българи четат на децата“ – творчески срещи в Общинска библиотека – гр. Гулянци; + "Мини пленери" - как се правят хубави снимки. 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - ще бъдат проведени общо 4-ри МУД при предварително идентифицирани теми като например: + "Ден на розовата фланелка"; + "Ден на християнското семейство"; + "Международен ден на толерантността"; + "Ден на ромското семейство"; + „Йога за всички“. 5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - ще бъдат проведени общо 4-ри образователни екскурзии в рамките на проекта. Предварително идентифицирани маршрути: + Фестивал „Отворено сърце“, гр. Велико Търново + Етнографски музей и местност “Вароша“, Ловеч + Панорама „Плевенска епопея 1877 г.” + „История на занаятите“- историческия музей в град Плевен; + „Магията на театъра“ – посещение на Читалище „Съгласие“, гр. Плевен: ЕТАПИ: 1. ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ - 1-24 месец; 2. ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ - 4-24 месец; 3. ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ - 4-24 месец; 4. МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ (МУД) - 5-24 месец; 5. ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - 3-24 месец., Contracted Amount: 233 092.80 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: 2. „ОБУЧЕНИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА ПРИДОБИВАНЕ, РАЗВИВАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ЗА ДЕМОКРАТИЧНА КУЛТУРА В РАМКИТЕ НА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА“: ЦЕЛ: Да се повишат уменията на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори за развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от Партньор 2 - фондация "Ви Арт" под ръководството на ръководителя на проекта и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм за съвместна работа и ангажираност". В проектното предложение се предвижда обучение без квалификационни кредити на по-голямата част от педагогическия и непедагогическия състав на двата партньора-образователни институции от град Гулянци. В обучението ще бъдат включени и новоназначените към кандидата образователни медиатори. Обученията ще бъдат съобразени с приложимата нормативна уредба - Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти) и на непедагогически персонал, назначени в образователните институции или в община, участващи по проекта. На етап изпълнение на проектното предложение ще бъде извършена актуална справка: + на педагогически специалисти и непедагогически персонал – образователни медиатори, социални работници и други от детски градини/училища за участие в обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократични култура и обучения за работа в мултикултурна среда по ОПНОИР, национални програми и/или международни програми и проекти; + на актуалните нужди и потребности от обучения. За провеждането на обученията ще бъдат използвани само теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура https://www.coe.int/en/web/reference-framework-of-competences-for-democratic-culture/rfcdc, в съответствие с обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директора на съответната образователна институция. Примерни теми, които ще бъдат използвани при провеждане на обученията, ще бъдат подбрани от областите "Умения", "Ценности" и "Нагласи" от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. Примерни теми, отговарящи на дефинираните нужди на педагогически специалисти, непедагогически специалисти и образователни медиатори от образователните институции са: - "Комуникативни и презентативни умения"; - "Позитивно общуване и ефективно взаимодействие в образователната среда"; - "Общуване без агресия. Превенция и справяне с агресивното поведение в образователната среда" - "Аналитично и критично мислене"; - "Умения за вслушване и наблюдение"; - "Умения за разрешаване на конфликти"; - "Права на човека"; - "Върховенство на закона". - "Умения за вслушване и наблюдение"; - "Емпатия"; - "Гъвкавост и адаптивност"; - "Умения за сътрудничество"; - "Ценене на справедливостта"; - "Уважение"; - "Гражданска нагласа"; - "Отговорност". ЕТАПИ: 20 те обучения ще бъдат съобразени с всички партньори образователни институции и ще бъдат реализирани в първите 3 учебни срока. , Contracted Amount: 5 940.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: 3. „ПОДКРЕПА ЗА ИНТЕНЗИВНА РАБОТА ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЩНОСТ ОТ АКТИВНИ РОДИТЕЛИ: КРАТКИ ОБУЧЕНИЯ НА РОДИТЕЛИ, СВЪРЗАНИ С ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦАТА ИМ И МОТИВАЦИЯ ЗА АКТИВНО УЧАСТИЕ В ДЕЙНОСТИТЕ ЗА ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ЧРЕЗ УЧАСТИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИ МЕДИАТОРИ“: ЦЕЛ: - Да се насърчи създаването и развитието на ефективни мултикултурни общности в образователните институции сред участниците в образователния процес и да се засили взаимодействието със заинтересованите страни; ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира под ръководството на ръководител проект от назначените образователни медиатори към кандидата, подпомогнати от педагогически съветници от партньорите от двете образователни институции и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". Ще се реализира на две нива: ПЪРВО ниво ще реализира дейности, спрямо индивидуални потребности на целевата група: + Индивидуални срещи с родители на деца и ученици преди учебната година на семейства в риск и опасност от отпадане и непосещаване на учебни заведения; + Разработване на индивидуални планове за подкрепа за родителите и децата от тези семейства, включително със специалисти- психолози, социални работници, институции; + Придружаване, консултиране и подкрепа на семействата при среща със специалисти и институции; + Провеждане срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Реализирани в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. + Провеждане на кратки обучения, един път срочно с оптимално 6 родители по актуални теми. ВТОРО ниво ще реализира групови мотивационни дейности с целевата група - РОДИТЕЛСКИ НАЧИНАНИЯ по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование: + Образователните медиатори, с подкрепата на педагогическия специалист във всяка образователна институция, ще идентифицират родители на деца/ученици чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, чиито интереси, професия и работа могат да бъдат съчетани в една от темите и ще проведат индивидуални срещи с тях и ще ги мотивират за активно включване; + Ще се създадат 4 клуба по различни теми с по минимум 8 участника родители на деца/ученици чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български. + Клубовете ще бъдат създадени през втория учебен срок на първата учебна година; + Те ще имат самостоятелни изяви в образователната институция или изнесени, по техен избор, съгласно тематичното направление по което да работят, привличайки други родители, деца и ученици. + Всеки родителски клуб ще има по една изява в учебен срок, общо 3 изяви в рамките на проекта. Изявите може да са под формата на празнично събитие (кулинарни събития, пикник, танци ) или изложбен характер, но с условието да са присъствени и да привлекат други. По време на изпълнение на тази дейност в двете й нива ще се насърчава и следи за оптималното съотношение между родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български с други родители, като участници в процеса на приобщаващо образование. Така организираната дейност с родители, ще допринесе в максимална степен, за интегрирания и интеркултурен ефект на проекта. Второто ниво на работа е в пълен унисон с Дейност 1 - работата с деца, а нейното изпълнение ще засили ефекта от Информационната кампания организирана, в Дейност 4. ЕТАПИ: ДВЕТЕ НИВА на работа с родители ще се реализира в рамките на целия проект. , Contracted Amount: 37 248.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: 4. „ПРОВЕЖДАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННИ КАМПАНИИ, НАСОЧЕНИ КЪМ НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ, ОСНОВАНА НА РАСА, ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД ИЛИ РЕЛИГИОЗНА ПРИНАДЛЕЖНОСТ“: ЦЕЛ: Да се повиши чувствителността на целевите групи и обществеността в гр. Гулянци към проявите на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира от Партньор 2 - Фондация "Ви Арт" и Партньор 3 - "Фондация за регионално развитие Рома Пловдив" и съобразно разработения в т.11.7 от формуляра "Механизъм/методика за съвместна работа и ангажираност". Предвижда организиране и провеждане на училищни информационни кампании, насочени към 4-ри основни направления: - затвърждаване на интеркултурните ценности; - превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; - преодоляване на негативни нагласи и стереотипи; - информационни кампании за борба с фалшиви новини и манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност. Направленията ще бъдат реализирани едновременно, през целия период на проекта по следната структура: 1. АНАЛИЗ на ситуацията. В началото на проекта, ще бъдат подготвени два вида въпросници, за ученици и за възрастни (родители/педагогически и непедагогически специалисти) по четирите направления. Анализът ще обхване 20% от идентифицираните по проекта брой деца/ученици, родители и педагогически персонал от всеки един от партньорите и 20% от функциониращ образователен персонал в местното управление и териториалните дирекции на институции. 2. ДИЗАЙН на кампанията. Вземайки предвид извършения анализ, ще бъде разработен дизайн на кампанията. Задължителни елементи на дизайна са: + Визия/Лого, която да позволи лесната разпознаваемост на изработените материали по различните направления и видове. + Атрактивни и лесно смилаеми послания по всяко едно от направленията. + Ясна връзка с извършваните конкретни мероприятия и събития по Дейност 1. 3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията. Кампанията ще се реализира едновременно по четирите направления на три нива. + ПЪРВО НИВО е концентрирано в самите учебни заведения-партньори по проекта, използвайки ключови мероприятия от реализираните дейности по проекта с деца/ученици и родители. Целта на това ниво е да осигури концентриран ефект в целевата група по конкретния проект. + ВТОРО НИВО е достигане до широката общественост. Тук ще се използват социалните и местни медии, както и наличните интернет страници на страните по проекта, като основни канали за разпространение. Освен създадените електронни и печатни материали, ще бъдат създадени 2-ва кратки видеоклипа по направленията с реални кадри, заснети съгласно нормативната уредба и визуализирани с изготвения дизайн. + ТРЕТО НИВО на кампанията ще се реализира чрез формирането на тематични конкурси по темите от направленията. Нивото ще предостави възможност за изява на всички деца и ученици от териториите. По всяко направление ще бъдат организирани оптимално два вида публични конкурси във всяка учебна година, по следните методи: + с изложбен характер, снимка/картина по обявената тема; + с публицистичен характер – есе/театрален етюд/рийл по обявената тема; 4. МОНИТОРИНГ на кампанията – на ниво учебна година ще бъде извършен мониторинг на проведената кампания, като за целта ще се използват въпросници, в същото съотношение като в анализа. В края на проекта ще бъде извършен мониторингов доклад, отразявайки данните от анализа, данните след първата учебна година от реализиране на кампанията и данните, събрани след изпълнението на кампанията две поредни години. Създадените електронни и печатни материали ще отговарят на условията и изискванията, описани в Дял IV, глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060. ЕТАПИ: 1. АНАЛИЗ на ситуацията - 1-ви - 4-ри месец; 2. ДИЗАЙН на кампанията - 5ти - 6-ти месец; 3. ИЗПЪЛНЕНИЕ на кампанията - 7-ми - 24ти месец; 4. МОНИТОРИНГ на кампанията - 12-ти - 13ти месец и 23-24ти месец., Contracted Amount: 30 112.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Foundation for Regional Development Roma Plovdiv, Contracted Amount*: 18 480.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Kindergarten "Nezabravka", town of Gulyantsi, Contracted Amount*: 49 440.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Vi Art Foundation, Contracted Amount*: 26 796.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Minorities (including marginalised communities such as Roma people), Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 430.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of parents covered and/or supported in activities under the procedure - Less developed regions, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 230.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Children and students whose mother tongue is Bulgarian, participants in operation activities, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 183.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Pedagogical specialists and non-pedagogical staff trained to work with children and school students from vulnerable groups, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 88.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of children and students from vulnerable groups with improved educational results 1 year after participation in the operation, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of children and sсhool students from pre-school and school education from vulnerable groups received support, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 280.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 306 392.80 BGN
Grant 306 392.80 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 61 278.00 BGN
Percentage of EU co-financing 82.07 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN