Identification

UMIS Number BG05SFPR001-1.004-0003-C01
Project Name Different but united we will succeed!
Beneficiary 000183152 Secondary school "Hristo Smirnenski"
Funding ESF+ ==> Programme "Education" 2021-2027
Date of the Contract/Order 17.02.2025
Start Date 17.02.2025
End Date 17.02.2027
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Червен бряг, гр.Койнаре
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Кнежа, с.Бреница

Description

Brief description
В проекта участват 120 ученици от 2-7 кл. от СУ "Хр.Смирненски" гр. Койнаре и ОУ "Хр.Ботев" с. Бреница и 24 деца на 5-6 години от ДГ "Пролет" гр. Койнаре. На 104-ма българският език не е майчин и 40-с майчин език български. От уязвимата група 92 са представители и на малцинствата. Включени са 144 родители. Участват 24 учители от 3-те институции, 1 психолог и 1 социален работник. Проектът създава възможност да продължи работата по надграждане на успешни практики  при утвърждаване на интеркултурното образование чрез включване на деца и ученици в творчески занимания по интереси в училищна и извън училищна среда в областите култура, наука и спорт; срещи с творци; посещения на културни институти и спектакли и провеждане на междуучилищни прояви и образователни екскурзии. Дейностите съдействат за насърчаване на позитивно отношение към разнообразието в образователните институции; за подобряване на интеркултурната комуникация за учене в мултикултурна училищна среда в училище и детската градина; за повишаване квалификацията на учители за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура  в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда; за повишаване мотивацията на родителите за подкрепа на децата им в образователния процес и за активното им участие в живота на образователната институция, за изграждане на общност от активни родители. Дейностите съответстват на Плана на Община Червен бряг и на училищните планове  за образователна интеграция и развитие. Ще се мултиплицират и надградят работещи успешни модели на работа с ученици, деца и родителите им от ромския етнос и от българското мнозинство, разработени при изпълнение на предишни проекти. Ще се организират информационни кампании. За качественото изпълнение на проекта ще допринесат партньорите Община Червен бряг и Сдружение "РЛЧО"-Плевен. Дейностите съответстват на конкурсната процедура и тяхното изпълнение ще допринесе за постигане на нейните цели и индикатори за изпълнение и резултат
Activities
  • Activity: Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: В дейността ще участват общо 144 деца и ученици, от тях 104 чийто майчин език не е български и 40 - с майчин език български. От уязвимите групи 92 са представители и на малцинствата. Целта е да се разнообразят формите за ефективно осъществяване на интеркултурно образование в мултикултурна среда в 2 училища и 1 ДГ чрез повишаване мотивацията и адаптацията на учениците и децата към учебния процес и развитие на интересите и потенциала им в областите култура, наука и спорт. В трите институции ще се организират дейности в УЧИЛИЩНА СРЕДА. Ще се сформират КЛУБОВЕ/ГРУПИ ПО ИНТЕРЕСИ: в СУ-КОЙНАРЕ – по 5 групи с по 10 ученика от начален и от прогимназиален етап. В ОУ с. Бреница – по 1 група от по 10 ученика в начален и в прогимназиален етап. В ДГ-Койнаре - 3 групи по 8 деца.(Виж прикачен списък на групите в раздел 13). Всички групи ще водят занятия по 35 учебни часа 4 учебни срока. Ще се организират ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ. В СУ групите ще бъдат 2 сборни с по 20 души от начален и прогимназиален етап. В ОУ - 2 групи по 10 ученика и в ДГ – една група 6 годишни деца. Срещите ще се повеждат от 1 ръководител на група по интереси според съответната тема и 1 гост- медиатор/ водещ. Всеки учебен срок всяка група ще провежда по една среща - разговор с гост модератор/ лектор. (Виж прикачен списък с теми в раздел 13) За целия срок на проекта за всички групи ще се организира по едно ИЗНЕСЕНО ЗАНИМАНИЕ последователно в залите на Регионална библиотека "Христо Смирненски" - Плевен, Регионален исторически музей - Плевен, Художествена галерия "Илия Бешков" – Плевен и срещта с техни специалисти. Ще посетят по една театрална/ куклена постановка и ще се срещнат с творческите колективи. Всеки учебен срок ще се организира по една съвместна МЕЖДУУЧИЛИЩНА ПРОЯВА. При организацията ще оказват помощ родителите. В тях ще участват сборни групи ученици и деца. Всеки един партньор ще бъде домакин на съвместна проява. В ДГ- Койнаре ще се проведат и 2 вътрешни прояви за всички деца и родителите им, с продължителност 2 астрономически часа (Виж прикачен списък на проявите в раздел 13) За част от целевата група ще се организират ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ до: „Музейко“-София/20 ученици от нач. етап на СУ и 20 деца от ДГ/; Велико Търново за участие във фестивал „Отворено сърце“/20 ученици от СУ/; Габрово и АЕК „Етъра“ /20 ученици от прогимназиален етап СУ и 10 ученици от прогимназиален етап ОУ/ ; Пловдив: /20 ученици от двата етапа на образование от СУ/. Един ученик/дете ще участва само в една екскурзия. Изпълнението на дейностите ще подпомогне адаптацията на учениците/децата и формирането на толерантно отношение към другите, ще обогати знанията им в областта на традициите, екологичното възпитание, родинознанието и науката; ще доразвие културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници; ще се обогатят знанията за историческото, културното и природното богатство на Област Плевен и Родината. Ще съдейства за повишаване мотивацията и подпомагане адаптацията на учениците и децата към учебния процес; за формиране на желание за продължаване на образованието в по-горна степен; за повишаване на екологическата, здравната и естетическата култура и създаване на навици за опазване на природата и околната среда. Реализирането на дейността ще допринесе за изпълнение на подцели 1 и 4 на проекта и на индикатори за изпълнение SOI 1.4 ; EECO15 и ИП 1.4.1/2 и за резултат - SRI 1.2 Етапи на изпълнение: Подготовка: 1-ви пр. м.: подбор, формиране на групите; сключване на договори с ПС; разработване на учебни програми, съгласуване с директорите и утвърждаване от екипа; разписване на план график; договаряне с РИМ, РБ, ХГ.; Изпълнение: от 2-ри пр.м., 4 уч. срока: провеждане на занимания; мониторинг и контрол; срещи с групите; оценки и информиране на педагогическите съвети и родителите; провеждане на процедури за доставка и услуги; доставка на материали. , Contracted Amount: 92 411.20 , Reported Amount: 22 335.60
  • Activity: Обучение на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Дейността е насочена към 24 педагогически специалисти с малък професионален опит от трите образователни институции, 1 социален работник и 1 психолог, както следва: От СУ - Койнаре – 13 учители и 1 социален работник, от ОУ -с. Бреница - 2 учители и 1 психолог, и от ДГ - Койнаре - 9 учители. Към състава на Кандидата - СУ "Христо Смирненски" ще бъде назначен един социален работник за работа с родителите на 4 часа по трудов договор, който ще бъде включен в специализираните тематични обучения за педагогическите специалисти. Целта на дейността е чрез включване в квалификационни обучения участващите учители, социалният работник и психологът да усвоят знания и умения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда в ежедневната си работа с учениците/ децата и техните родители. Въз основа на подадени заявления от педагогическите и непедагогическите специалисти и преценка на тяхната мотивация да усвояват нови знания и умения за работа в мултикултурна среда, екипът за организация и управление на проекта, съвместно с директорите на трите образователни институции, ще определи целевата група на участниците в проекта. Ще бъдат сформирани 3 групи за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти. Те ще участват в двудневен курс /16 академични часа/ за присъждане на един квалификационен кредит както следва: - Една група от 6 учители и 1 социален работник от СУ гр. Койнаре и 1 учител и 1 психолог от ОУ с. Бреница по темата „Как да взаимодействам активно със семейството за подобряване на успеха на техните деца?“ - Една група от 7 души от СУ гр. Койнаре и 1 учител от ОУ с. Бреница по темата „Как да намаля агресията в училище чрез емоционална интелигентност“. - Една група от 9 учители от ДГ по темата „ Играта като метод на учене и възпитание в училище и ДГ“. Обученията ще се проведат от преподаватели от Висше училище или институция съгласно чл. 43 от Наредба № 15 от 22.07.2019 г. след проведен избор от Кандидата - СУ "Христо Смирненски" – Койнаре. Две от обученията ще се провеждат в базата на СУ и едно – в ДГ. Експерти от Партньор № 4 - Сдружение „Развитие на личността и човешките общности“ Плевен ще проведат два кратки интерактивни тренинга, свързани с преодоляване на проблемното поведение и разрешаване на конфликтни ситуации. Всеки тренинг ще бъде с продължителност по 4 астрономически часа, по темите: - „Приобщаващо образование в мултикултурна среда“; - „Как да не допуснем децата да бъдат в риск. Как да ги научим да бъдат отговорни“. В тренингите ще се включат всички от целевата група от трите образователни институции, разпределени в 2 смесени групи, за да има възможност учителите да се опознаят, да споделят и разменят опит, да създадат екипи за бъдеща съвместна работа. Предложените теми за квалификация на учителите отговарят на техните идентифицирани потребности, посочени в анализите на директорите на трите образователни организации. Реализирането на дейността ще допринесе за изпълнение на подцел № 2 на проекта и на индикатори за изпълнение SOI 1.5 и и за резултат - EECR03 Етапи на изпълнение: Подготовка: 6-ти проектен месец: подбор на целевата група и сформиране на групите за обучение; избор на обучаваща организация, имаща право да организира квалификационни обучения с присъждане на квалификационен кредит; утвърждаване на план график на занятията; осигуряване на учебни пособия. Избор на фирма за кетеринг /кафе паузи и обяд/ Изпълнение: провеждане на две обучения през втория учебен срок / 7-ми и 9-ти проектен месец/ и едно обучение през третия учебен срок / 14-ти проектни месеца/, Contracted Amount: 2 016.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори: Дейността е насочена общо към 144 родители, от които 92 са представители на маргинализирани общности - ромския етнос. Броят на родителите съответства на броя на учениците и децата, включени в дейност № 1. Целта е педагогически специалисти, с богат опит за работа с родителите, да окажат специализирана подкрепа на родители от различни социални и етнически групи да повишат мотивацията си, да развият социални умения и компетентности, за да участват активно в инициативи за изграждане на подкрепяща ученика/детето им семейна среда. Подборът на родителите ще се извърши заедно с подбора на учениците/децата по критерии, разработени от екипа за организация и управление на проекта. Одобрените родители ще попълнят декларация за даване съгласие за участие на детето им и за личното им участие в проектните дейности за целия срок на изпълнение на проекта и ще декларират, че няма да се включват в сходни дейности по други проекти. За по-добра работа с родителите и в помощ на педагогическите специалисти се предвижда в СУ гр. Койнаре - Кандидат да се назначи на трудов договор един социален работник. За целта екипът на проекта, съвместно с директора на училището, ще извърши подбор на кандидатите за работа по следните критерии: завършено висше образование (педагогика, психология или социални дейности); завършен курс за компютърна грамотност; опит за работа с деца/ ученици и родители от уязвими групи и съпричастност към проблемите им; умения за работа в екип; комуникативни умения; способност да планира и организира работата си и др. След това директорът ще сключи трудов договор с одобреното лице на 4 часов работен ден. СОЦИАЛНИЯТ РАБОТНИК ще работи индивидуално с родителите по утвърдени месечни графици 23 месеца, вкл. през лятото. Ще проведе проучване сред родителите за диагностициране на причините за всяко семейство, поради които не се полагат достатъчни грижи за образованието на детето им и за редовното присъствие и участие в учебния процес. Въз основа на този анализ с всеки един родител ще се разработи план за работа с цел оказване на индивидуална специализирана подкрепа за осмисляне ролята на родителя и семейството за задържане на децата в системата на предучилищното и училищното образование, за повишаване мотивацията на родителите за участие в живота на образователната институция. В плановете ще се предвидят дейности, които родителят сам трябва да изпълни. С всеки един родител, в рамките на всеки учебен срок, ще се провеждат минимум по 3 индивидуални работни срещи и консултации. Периодично социалният работник заедно с родителя ще прави преглед на изпълнението на индивидуалния му план. При работата на социалния работник ще се мултиплицират и доразвият успешни практики, разработени и реализирани от психолози и социални работници от Кандидата - СУ "Хр. Смирненски" - Койнаре при изпълнението през 2021-2022 година на проект "Отговорни родители", финансиран от ЦОИДУЕМ. ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ от трите образователни институции ще провеждат тематични срещи с всички включени в проекта родители, разпределени в малки групи до 25 души, по теми от гражданско, здравно, интеркултурно образование и други, свързани с образованието на децата им и с мотивацията им за участие в живота на училището/детската градина. Ще се използват интерактивни методи на работа, създаващи условия за активно участие на родителите по време на дискусиите; за споделяне на проблеми и предлагане на решения. Реализирането на дейността ще допринесе за изпълнение на подцел № 3 на проекта и на индикатори за изпълнение ЕЕСО15 и ИП 1.11.3 Етапи на изпълнение:Подготовка: първи проектен месец: Подбор на родителите за участие в проектното предложение и попълване на декларации за съгласие; Подбор на социален работник и сключване на трудов договор. Изпълнение: Провеждане на групова специализирана работа от педагогическите специалисти от втория проектен месец за срок 4 учебни срока. Провеждане на индивидуални консултации от социалния работник за срок от 23 проектни месеца., Contracted Amount: 26 124.00 , Reported Amount: 3 990.00
  • Activity: Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: Дейността е насочена не само към целевите групи на проекта, но и към всички ученици и деца от трите образователни институции и техните родители. Целта е да се насочи вниманието на ученици и родители към затвърждаване на гражданските, здравните, екологичните и интеркултурните ценности; превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; преодоляване на негативни нагласи и стереотипи и др. Дейността ще се реализира от педагогически специалисти от 3-те учебни заведения и експерти от партньорите Община Червен бряг и Сдружение "РЛЧО" - Плевен в рамките на четири учебни срока по утвърдени месечни графици. В информационните кампании ще участват родители на ученици/деца от уязвимите групи, на които майчиният език не е български и на такива с майчин език - българският. Педагогическите специалисти от СУ-Койнаре /Кандидат/ ще организират и проведат информационни кампании по темите: • Пътуване в образованието – за трудните преходи I, V и VII клас и как се преодоляват успешно. • Агресията в семейството и интернет пространството (кибербулитинг, онлайн хейт). Как да защитим децата си от това? • Да бъдем толерантни и уважаващи в ежедневието! Стратегии за създаване на толерантно и уважаващо обкръжение. • Изкуство и креативност. Да изразяваме себе си ефективно в многообразието Педагогическите специалисти от ДГ-Койнаре /Патньор № 2/ ще проведат информационни кампании по темите: • Ролята на родителите за мотивиране на децата и изграждане на умения и навици за учене. • Запознаване с Етичния кодекс на ДГ ,,Пролет““ • Как да бъдем отговорни родители за запазване здравето на децата си. • Как да научим децата да бъдат отговорни. Специалисти от Община Червен бряг ще проведат информационни кампании в 3-те институции по темите: За СУ "Хр. Смирненски" -"Ползи от образователна интеграция" и "Доброволчество и активна гражданска позиция“ За ОУ "Хр. Ботев" с. Бреница -"Ползи от образователна интеграция". За ДГ "Пролет": „Ползи от образованието“ и „Дарителство - „Дворът на детската градина – привлекателно място за игра и занимания" Членове на Сдружение "РЛЧО" ще проведат кампании в 3-те институции кампании по темите: За СУ „ Хр. Смирненски“ : "Финансова грамотност. Как да управляваме личните си финанси" и "Влияние на наркотици, упойващи субстанции и социални мрежи върху физическото, психологическото и емоционалното здраве на децата и подрастващите. Как да ги предпазим". За ОУ „Хр. Ботев“ с. Бреница "Образование и осведоменост. Ролята на образованието и информираността при проблемите на подрастващите /заседнал начин на живот, употреба на fast food, енергийни напитки и други вредни вещества/"; "Позитивна комуникация в образованието - как да водим трудните разговори, да се справяме с конфликтни ситуации, за да разбираме и да бъдем разбрани"; "Училището през погледа на децата. Защо са важни интересите на децата" За ДГ „Пролет“ Койнаре "Дарителство под мотото „Прочети книжка и предай нататък“ Екипите ще се състоят от по двама души, всеки ще работи по 15 астрономически часа. Темите отговарят на идентифицираните дефицити от знания при подготовката на анализите от тримата директори и са в съответствие с приетите планове за действие в изпълнение на училищните стратегии за развитие за периода 2023-2030 . По време на кампаниите ще бъдат насърчени участниците да предложат мерки и действия за актуализиране на плановете за следващите учебни години. Извън тематичните кампании в началото на всяка учебна година ще се представи Правилника за вътрешния ред и годишния план на училището. Етапи на изпълнение: Подготовка: Планиране на информационните кампании за всеки учебен срок по учебни заведения; уведомяване на участниците ; разработване и размножаване на информационни материали по съответната тема - 2-ри, 7-ми, 13-ти и 19-ти пр.м. Изпълнение: провеждане на кампании по утвърден от екипа график: 3-ти - 4-ти пр. м.; 8-ми - 9-ти пр. мес. ; 14-ти - 15-ти пр. мес. и 20-ти - 21-ви пр. м.., Contracted Amount: 24 990.00 , Reported Amount: 5 208.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Municipality Cherven Bryag , Contracted Amount*: 6 930.00 , Reported Amount: 1 386.00
  • Partner: Association Development of personality and human communities, Contracted Amount*: 9 170.00 , Reported Amount: 1 456.00
  • Partner: Kindergarten "Spring", Contracted Amount*: 26 017.60 , Reported Amount: 6 028.40
  • Partner: Primary shool "Hristo Botev", Contracted Amount*: 13 140.40 , Reported Amount: 3 133.20
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Minorities (including marginalised communities such as Roma people), Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 179.00 , Reached amount: 201.00
Indicator 2 Number of parents covered and/or supported in activities under the procedure - Less developed regions, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 144.00 , Reached amount: 153.00
Indicator 3 Children and students whose mother tongue is Bulgarian, participants in operation activities, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 57.00
Indicator 4 Pedagogical specialists and non-pedagogical staff trained to work with children and school students from vulnerable groups, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 26.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Participants gaining a qualification upon leaving, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 24.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of children and students from vulnerable groups with improved educational results 1 year after participation in the operation, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 82.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Number of children and sсhool students from pre-school and school education from vulnerable groups received support, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 104.00 , Reached amount: 106.00

Financial Information

Total Project cost 145 541.20 BGN
Grant 145 541.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 60 641.84 BGN
Percentage of EU co-financing 82.07 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN