Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 66 888 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project “Profession – bridge to the business” is a priority activity in the direction of development of the dual educational system in Professional education and training.
It is in execution of the Program “Education” Priority 3 – Connection between education and labor market. The project is going to be realized in collaboration with “Biovet” PLC and Vocational secondary school for chemical technology and biotechnology “Marie Curie” – Razgrad. The project includes: periods of apprenticeship in 8th, 9th and 10th grade, training of teachers, training of mentors, foreign language conductions; professional training in 10th grade; buying of working clothes; purchasing of specialized textbooks; buying of equipment; information campaign and career guidance.
The main idea and aim of the project is developing of the dual educational system, that is going to secure additional professional knowledge of the students, studying in Vocational secondary school for chemical technology and biotechnology “Marie Curie” – Razgrad. In this way they are going to be perfectly prepared for working in a real workplace in the company “Biovet”PLC, branch Razgrad. The students’ training is going to be held with the help of mentors, working in the company “Biovet”PLC, branch Razgrad and trained by their teachers. 
It is going to be possible to overcome the scarcity of qualified staff in the company. The staff needed such as laboratory assistants, technologists and operators of the technological line in the field of pharmaceutical technology and biotechnology could be secured by the dual educational system in Vocational secondary school for chemical technology and biotechnology “Marie Curie” – Razgrad.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. 1.1 Пробно стажуване в "Биовет" АД- клон Разград във първи гимназиален етап 1.2 Допълнителни занимание по професионална подготовка и английски език в първи гимназиален етап 1.3 Осигуряване на оборудване и консумативи през първи гимназиален етап 1.4 Осигуряване на наставници във втори гимназиален етап: 1.1 Пробно стажуване в партниращо предприятие за ученици в първи гимназиален етап- VIII, IX и X клас. Фирмата - партньор е "Биовет" АД- клон Разград. Предвижда се предоставяне на подкрепа за организиране и провеждане на " пробно стажуване" в партниращи предприятия за ученици в първи гимназиален етап-VIII, IX и X клас. Идеята е да се разшири подготовката на учениците в този етап от обучението им, тъй като той се явява подготвителна фаза за обучението им в реална работна среда при работодател, провеждано във втори гимназиален етап. Целта на пробното стажуване е взаимно опознаване между ученика и работодателя, както и активно включване на работодателите в подготвителната фаза на обучението. Пробно стажуване ще осигури запознаване на учениците с реалните работни условия и технологични процеси във фирма "Биовет". Учениците ще се докоснат до цялата технология на производство на различни продукти: от суровини и контрол на суровините, постъпващи в предприятието, през посевни лаборатории-работа с микробни култури, ферментация, филтрация и други обособени производства, междинен и краен контрол на готовата продукция. Чрез тези обучения учениците ще придобият представа за технологиите, работата на отделните групи специалисти и ще осмислят небходимостта. Трудовата дисциплина и отговорното отношение към работата и производствения процес ще изградят отговорно отношение и ще засилят мотивацията за учене у учениците. Необходимостта от конкретни знания и умения ще бъде обоснована и реална. Посредством пробното стажуване учениците ще имат възможност да посещават работодатели и да се запознаят отблизо с възможностите за бъдеща професионална реализация. 1.2 Допълнителни занимания по професионална подготовка и по чужд език за ученици в първи гимназиален етап в дуална форма на обучение . Тези занимания ще се провеждат по програми, изготвени с водещата роля на представители на работодателите, които са насочени към придобиване на липсващи компетентности за успешна работа в реална работна среда. 1.3 Осигуряване на оборудване, материали и консумативи за целите на дуалната система на обучение. Закупуването на оборудване, материали и консумативи, вкл. работни и предпазни облекла, лични предпазни средства, за целите на дуалната система на обучение, ще подпомогне процеса на подготвително обучение през първи гимназиален етап, с цел ефективно включване в обучението в реална работна среда през втори гимназиален етап. Прикачена е справка с наличното към момента на кандидатстване оборудване. Част от него е вече е амортизирано и е крайно недостатъчно за предстоящите цели. Ето защо представяме детайлна обосновка за необходимостта от закупуване на лабораторна апаратура, стъклария и реактиви, необходими за провеждане на практическите обучения в училище. Предназначени са за обезпечаване на Дейност 1- допълнителни занимания по професионална подготовка- за ученици от първи гимназиален етап. Гимназията разполага с квалифицирани учители по професионална подготовка, които имат опит в предприятия на реални работни места, но не разполага с необходимото оборудване за извършване на тези обучения. 1.4 Осигуряване на наставници за практическо обучение в реална работна среда /втори гимназиален етап/. Всеки наставник следва да осигури необходимата подкрепа и съответно да допринесе за успешното завършване на дуалната система на обучение за учениците, на които е определен за наставник – чрез провеждане на инструктаж за безопасност, организиране на практическото обучение, поставяне на конкретни задачи, проверка на изпълнението им, предоставяне на отговори на конкретни въпроси на обучаемите, намиране на решение на конкретни казуси и др. Един наставник отговаря за не повече от петима обучавани. 140 030.00 0.00
Дейност 2. Обучения на учители и наставници за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение. 2.1 Провеждане на обучение на учители по професионална подготовка и учители- методици 2.2 Провеждане на обучение на наставници 2.3 Организиране на смесени обучения и супервизия на учители и наставници: 2.1 Организиране и провеждане на обучения на учители по професионална подготовка и учители-методици Предвижда се провеждането на обучения, включително практическо обучение (стажуване) в партниращото предприятие, за повишаване на квалификацията на учителите по професионална подготовка и учителите-методици, като при изпълнението ще бъдат разгледани приложими за обхванатите професии новости. Провеждането на обучения на учители по професионална подготовка ще се извършва по програми, разработени с водеща роля на работодателите и ще осигури придобиването на знания и умения сред учителите за нови техники и технологии в съответното професионално направление, по което преподават, с цел подобряване на качеството на обучителния процес на учениците в дуална система на обучение. Учителите в ПОО ще имат възможност да повишат професионалната си квалификация и да придобият съвременни практически знания в съответствие с новостите и динамично развиващите се производствени мощности на фирма "Биовет" АД-клон Разград. Възможността за провеждане на обучения на място в партниращото предприятие ще бъде предварително заложена в споразумението за асоциирано партньорство между "Биовет" АД-клон Разград и Професионална гимназия "Мария Кюри". 2.2 Организиране и провеждане на обучения на наставници - Всеки наставник следва да участва най-малко в едно обучение на година с продължителност от 3 дни през периода на изпълнение на проекта. Обученията следва да се провеждат в групи от минимум 5 участника. Един наставник може да участва само в едно обучение на дадена тема през периода на изпълнение на проекта. Всеки успешно обучен наставник следва да получи сертификат за преминато обучение.Възможността за провеждане на обучения на място в училището ще бъде предварително заложена в споразумението за асоциирано партньорство между "Биовет" АД-клон Разград и Професионална гимназия "Мария Кюри". 2.3 Организиране и провеждане на смесени обучения и супервизия на учители и наставници в дуална форма на обучение. В основата на смесените обучения и супервизията на учители и наставници стои разбирането, че основна движеща сила на успешното дуално обучение е връзката и сътрудничеството между учители и наставници при решаването на групови задачи с творчески елементи, при които екипите от наставници и учители работят заедно по решаване на конкретни предизвикателства, свързани с дуалното обучение. Наставникът наблюдава работата на учителя в рамките на учебния ден с учениците, на които е наставник, а учителят наблюдава работата на наставника при провеждане на практическо обучение в реална работна среда. В рамките на проекта ще бъде проведено едно съвместно обучение за учители и наставници и по две супервизии за всяка година на проекта за една и съща двойка учител-наставник. Един учител или един наставник може да участват в повече от една двойка за супервизия. 37 440.00 0.00
Дейност 3. Осигуряване на учебно съдържание спрямо динамиката на пазара на труда.: Дейността е насочена към едно от основните предизвикателства, идентифицирани в Стратегическа визия за развитие на ПОО в България – 2030, свързани с актуалността на учебното съдържание, включително неговата предимно теоретична насоченост и откъснатост от ежедневната работа в предприятията. Целта е осигуряване на учебно съдържание спрямо динамиката на пазара на труда с акцент върху изграждането на умения за професиите на 21 век. Учебното съдържание ще включва инструкции за практически лабораторни упражнения, технологични схеми, технологии на лекарства, витамини, добавки. 72 567.20 0.00
Дейност 4. Информационни кампании и кариерно ориентиране за повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в ПОО 4.1 Информационни кампании сред работодатели 4.2 Информационни кампании сред родители, ученици и широка общественост 4.3 Кариерно ориентиране на ученици: 4.1 Провеждане на информационни кампании сред работодатели Провеждането на информационни кампании, насочени към представители на работодателите, национално представителни организации на работодателите, браншови и професионални организации с цел разширяване на възможностите за дуално ПОО и осигуряване на своевременна подготовка на работодателите за качествено провеждане на дуална форма на обучение. 4.2 Провеждане на информационни кампании сред родители, ученици и широката общественост Дейността включва организиране и провеждане на информационни кампании с участието на работодатели и национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите в България, браншови и професионални организации, за популяризиране на дуалната система на обучение сред родителите, учениците и широката общественост. Посредством дейността учениците и родителите ще имат възможност да се запознаят с ползите от дуалната система на обучение и възможностите за прием в дуална форма на обучение, както и с практическата приложимост на професията и възможностите за професионално развитие 4.3 Кариерно ориентиране на ученици Подкрепата за кариерно ориентиране има за цел увеличаване дела на дуалното обучение чрез насочване и задържане на ученици в дуалната система на обучение. Изпълнението на дейността ще подкрепи индивидуалното кариерно ориентиране на ученици, включително с участието на родители, за избор на дуална система на обучение Дейността ще позволи учениците и родителите да се запознаят с предимствата и възможностите за реализация в професиите, по които се предлага обучение в дуална форма, и които отговарят на индивидуалния профил и интереси на ученика. Посредством кариерното ориентиране учениците и родителите ще имат възможност да се запознаят с изискванията и възможностите за кариерно развитие при работодателите, включени в дуалната система на обучение. Индивидуалното кариерно ориентиране на ученици ще обхване: - ученици в прогимназиален етап на основното образование (ранно кариерно ориентиране) – за насочване към избор на дуалното професионално образование и обучение; - ученици в първи гимназиален етап, които не се обучават в дуална форма – за насочване към избор на дуална форма на обучение Кариерното ориентиране на ученици е желателно да започне от основно образоване- VII клас с представяне на презентции, свързане с възможностите които предлага дуалната система на образование. Високата специфика на фармацевтичните производства и непреодилимата нужда от квалифицирани кадри, доказва необходимостта от дуална система на обучение. Срещи с представители на бизнеса, разяснителни кампании чрез беседи. 8 448.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).