Дейност 1. Допълнителна професионална подготовка, „пробно стажуване“ и допълнителни занимания за ученици за придобиване на знания, умения и компетентности в съответствие с изискванията на пазара на труда: Целта на дейността е да подобри сътрудничеството между НПГВМ-Ловеч и работодатели от СЗР за повишаване на качеството и утвърждаване на дуалната система на обучение във Ветеринарната гимназия. Фокус е скъсяване на различията между материала, преподаван в училище, и нуждите на животновъдния бизнес. За тази цел се изпълняват по-долу описаните мерки при следните работодатели-асоциирани партньори по проекта:
- Бони Месокомбинат Ловеч АД за специалност Контрол на качеството и безопасност на храни и напитки,
- Глобал Шоп - Георги Николов и ЗП Ивайло Георгиев Николов за специалност Ветеринарен техник.
МЯРКА 1.1 Пробно стажуване в партниращо предприятие
Мярката ще включва учениците от първи гимназиален етап на НПГВМ-Ловеч с фокус върху IX и Х клас, вкл. представители на маргинализирани общности, в специалности „Контрол на качеството и безопасност на храни и напитки“ и „Ветеринарен техник“.
Целта на пробното стажуване е взаимно опознаване между ученика и работодателя, както и активно включване на работодателите в подготвителната фаза на обучението. Пробното стажуване ще осигури запознаване на учениците с реалните работни условия и технологични процеси в предприятията, както и ще позволи да бъдат оценени техните професионални интереси.
МЯРКА 1.2 Допълнителни занимания по професионална подготовка и по чужд език
Мярката ще включва ученици от първи гимназиален етап в дуална система на обучение с фокус върху IX и Х клас, вкл. представители на маргинализирани общности. Заниманията ще се провеждат по програми, изготвени с водещата роля на представители на работодателите, които са насочени към придобиване на липсващи компетентности за успешна работа в реална работна среда. Те ще включват:
• занимания по професионална подготовка по специалности „Ветеринарен техник“ и „Техник-технолог по контрол на качеството“
• допълнителни занимания по чужд език.
МЯРКА 1.3 Осигуряване на оборудване, материали и консумативи
За изпълнение на Мярка 1.1 и 1.2 се предвижда закупуване на оборудване, материали и консумативи, вкл. лични предпазни средства, симулационни системи и приложни софтуерни продукти, и др. Детайлна обосновка за необходимостта от закупуване на оборудване, материали и консумативи за целите на дуалната система на обучение е приложена към проектното предложение. Обосновката включва справка за наличното към момента на кандидатстване оборудване, вкл. неговия амортизационен срок, както и информация за срока на амортизация на предвиденото за закупуване оборудване.
МЯРКА 1.4 Осигуряване на наставници за практическо обучение в реална работна среда за втори гимназиален етап
Мярката осигурява наставници за провеждане на обучения при работодател в реална работна среда на учениците от XI и XII клас в специалности „Контрол на качеството и безопасност на храни и напитки“ и „Ветеринарен техник“. Всеки наставник ще осигури необходимата подкрепа и съответно ще допринесе за успешното завършване на дуалната система на обучение за учениците, на които е определен за наставник – чрез провеждане на инструктаж за безопасност, организиране на практическото обучение, поставяне на конкретни задачи, проверка на изпълнението им, предоставяне на отговори на конкретни въпроси на обучаемите, намиране на решение на конкретни казуси и др.
НПГВМ ще назначи екип, които ще организира и управлява изпълнението на дейностите вкл. провеждане на процедури по реда на ЗОП, водене на отделна счетоводна отчетност и др. Ще осъществява мониторинг на резултатите и удовлетвореността на целевите групи чрез анкетни карти по образец, на чиято база ще представят попълнен въпросник за мониторинг на резултатите и ще изготвят доклад.
НПГВМ ще информира обществеността за предоставянето на безвъзмездна помощ по ПО 2021-2027. Това ще включва периодични публикации на новини на уебсайта на училището, поставяне на информационни табели и видим текст в материалите по проекта, подчертаващ подкрепата от Съюза, съгласно изискванията на Програмата. |
243 968.00
|
0.00
|
Дейност 2. Обучения на учители и наставници за разширяване на обхвата и повишаване качеството на дуалната система на обучение: Целта на дейността е да е повиши качеството на дуалното обучение в НПГВМ-Ловеч, като се развие връзката и сътрудничеството между учителите и наставниците. За тази цел се изпълняват по-долу описаните мерки в колаборация с работодателите-асоциирани партньори.
МЯРКА 2.1 Организиране и провеждане на обучения на учители
Ще се проведат обучения за учителите по професионална подготовка и учителите-методици в НПГВМ, вкл. практическо обучение (стажуване) в партниращо предприятие, за повишаване на квалификацията им с цел да бъдат запознати с новостите и предизвикателствата на бизнеса. В рамките на първите 3 години от проекта ще се проведат 3 тридневни обучения без квалификационни кредити, като всяко обучение ще е тематично различно цел да се надграждат познанията и квалификацията на учителите. В обученията ще вземат участие 6 преподаватели – 3 специалисти по ветеринарна медицина и 3 инженер-технолози.
МЯРКА 2.2 Организиране и провеждане на обучения на наставници
Ще се проведат обучения за наставници, с което се цели да бъдат повишени методическите и педагогически им умения, за да се гарантира ефективността на практическото обучение на учениците във втори гимназиален етап. Очаква се в обученията да вземат участие 16-20 наставници, които ще бъдат обучавани в 1 група. Обученията ще се провеждат ежегодно, като всяко обучение ще е тематично различно с цел да се надграждат познанията и квалификацията на наставниците.
Обученията по Мярка 2.1 и 2.2 ще обхващат следните ключови области:
-Теоретична подготовка: законова рамка, добри практики, ролята на учителя и ментора в дуалната система, методология на преподаване.
-Разработване на учебно съдържание: моделиране на учебни програми и практически занятия, проектно-базирано обучение, казус-методика, индивидуални и групови практически задания.
-Дигитални технологии: платформи за обучение, виртуални лаборатории, симулации, дигитални помагала и онлайн ресурси за самоподготовка.
-Партньорства с бизнеса: устойчиви партньорства с предприятия, координация между училищата и работодателите, график за дуално обучение, посещения, стажове и практики в реална работна среда.
-Оценяване и обратна връзка: методи за оценяване, персонализирана обратна връзка, ангажиране на работодателите.
-Практическа част: проследяване на реални работни процеси, срещи с бизнеса за обсъждане на очакванията и нуждите, практически сесии и демонстрации, свързани с професионалното обучение на учениците.
МЯРКА 2.3 Организиране и провеждане на смесени обучения с възможност за супервизия
Ще се сформират 4 двойки преподавател-наставник, на които ще бъдат проведени т.нар. смесени обучения. Те ще надграждат обученията по Мярка 2.1 и 2.2, като ще създават условия за развитие на връзката и сътрудничеството между учители и наставници и обмяна на опит. Провеждането на смесени обучения се извършва по програми, разработени с участието на представители на бизнеса и ще включват теми, свързани с ролята на учителите и наставниците в дуално обучение, взаимодействието и допълването на работата им, обмяната на опит и добри практики и създаване на усещане за екипност. Ще се приложи методът „световно кафене“, който насърчава споделянето на различни мнения и достигането до общо разбиране за справяне с конкретни предизвикателства в процеса на обучение.
Ще се проведат 2 обучения (в първата и втората половина на проекта). Темите на обученията ще са различни и ще се базират на новости в индустрията и конкретни казуси от практиката на участниците.
НПГВМ ще назначи екип, които ще управлява изпълнението на дейностите вкл. водене на отделна счетоводна отчетност и мониторинг на резултатите чрез анкетни карти по образец, на чиято база ще представи доклад.
НПГВМ ще информира обществеността за предоставянето на безвъзмездна помощ по ПО 2021-2027. Ще прави периодични публикации на новини на уебсайта си, ще постави информационни табели и видим текст в материалите по проекта, подчертаващ подкрепата от Съюза, съгласно изискванията на Програмата. |
6 032.00
|
0.00
|
Дейност 3. Информационни кампании и кариерно ориентиране за повишаване на привлекателността и увеличаване дела на дуалната система на обучение в ПОО : Целта на дейността е повишаване на привлекателността на дуалното обучение в НПГВМ-Ловеч сред целевите групи и подобряване на връзката ученик-училище-родител-работодател. За тази цел се изпълняват по-долу описаните мерки:
МЯРКА 3.1 Провеждане на информационни кампании сред работодатели
Цел:
• Запознаване на работодателите с нормативните изисквания за участие в дуалната система на обучение
• Представяне на успешни национални и международни практики
• Насърчаване на сътрудничеството между училището и бизнеса
Дейности:
1. Организиране на Информационен ден
o Провеждане на събитие в гимназията с мин. 6 работодатели от СЗР
o Представяне на нормативните изисквания за участие в дуалното обучение
o Дискусия и обмяна на опит с работодатели, които вече са част от дуалната система
o Презентация на добри практики.
o Модериран панел за въпроси и отговори между работодатели, учители и ученици
2. Създаване на информационни материали за работодатели
o Изготвяне на брошури и други материали с ползи и възможности за бизнеса
o Публикации в уебсайта на училището и социалните мрежи
3. Проследяване на резултатите
o Провеждане на анкета сред работодателите за оценка на ползите от кампанията
Срок: Втората година на проекта.
МЯРКА 3.2 Провеждане на информационни кампании сред родители, ученици и широката общественост
Цел:
• Повишаване на информираността за ползите от дуалната система
• Привличане на повече ученици и родители към тази форма на обучение
Дейности:
1. Организиране на "Ден на отворените врати"
o Демонстрация на учебната база и условията за обучение
o Среща на ученици и родители с преподаватели и партньори от бизнеса
o Презентации от бивши ученици, реализирали се успешно чрез дуалната система
2. Провеждане на "Ден на професиите"
o Представяне на различните професионални направления
o Дискусионни панели с представители на индустрията
o Демонстрационни сесии и работилници за учениците
3. Рекламна кампания за приема на ученици
o Изработване и разпространение на брошури, плакати и видеа
o Създаване на рекламни публикации в социални мрежи и местни медии
o Организиране на срещи в основни училища за представяне на програмата
4. Родителски срещи и индивидуални консултации
o Представяне на предимствата на дуалната система
o Отговори на въпроси, свързани с учебния процес и реализацията
5. Онлайн и офлайн промотиране
o Публикации на уебсайта на училището
o Създаване на видеа с истории на успешни ученици
o Реклама в местни и национални медии
Срок: През целия период на проекта с интензивност преди кампанията за прием.
МЯРКА 3.3 Кариерно ориентиране на ученици
Цел:
• Подкрепа на учениците в избора на професионален път
• Информиране за възможностите за стажове и работа след завършване
Дейности:
1. Организиране на индивидуални и групови консултации
o Провеждане на срещи с кариерен консултант
o Използване на тестове за определяне на професионалните интереси и компетенции
2. Срещи с успешни професионалисти
o Поканване на завършили ученици и представители на бизнеса за споделяне на опит
o Дискусии за перспективите на различните професии
3. Организиране на посещения в компании и производствени бази
o Запознаване с реалната работна среда
o Директен контакт с работодатели и възможности за бъдещи стажове
4. Симулационни интервюта за работа
o Подготовка на учениците за реални ситуации при кандидатстване
o Практически уъркшопи за писане на CV и мотивационно писмо.
Срок: за срока на проекта.
НПГВМ ще назначи екип, които ще организира и управлява изпълнението на дейностите вкл. избор на изпълнител по реда на ЗОП, водене на отделна счетоводна отчетност и др. Ще осъществява мониторинг на резултатите и удовлетвореността на целевите, както е описано по-горе.
НПГВМ ще информира обществеността за предоставянето на безвъзмездна помощ по ПО 2021-2027 във всички публикации на новини на уебсайта си, социалните и др. медии с видим текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, съгласно изискванията на Програмата. |
0.00
|
0.00
|