Дейност 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: Целта на дейността е насърчаване на интеркултурната комуникация в община Сунгурларе чрез осъществяване на взаимна работа между деца/ и ученици, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български, между ученици с добри образователни резултати и такива с пропуски в усвояването на образователно съдържание. Дейността е ключова за успешното изпълнение на целите и индикаторите на настоящия проблем. Тя включва няколко различни поддейности, чиито цели са да насърчат и мотивират децата от детските градини и училища - партньори по проекта чрез работа в интерактивна и разнообразна среда.
Дейността предвижда поддейност 1, която включва занимания по интереси, по време на които ще бъдат организирани 6 бр. спортни мероприятия в детските градини и училища. Ще бъдат провеждани всеки срок по 2 спортни мероприятия - 1 спортен турнир между детските градини на срок и по 1 спортен турни между училищата - партньори в проекта - общо 6 спортни мероприятия.
Поддейност 2 представляват тематични срещи и беседи на тематика, която ще бъде определена от ПС и ЕОД, включени и координиращи дейностите. Планирани са 9 бр. беседи и срещи в извънкласно време (3 бр. срещи на срок по 1 час минимум на различна тематика, общо за 3 срока). Всеки партньор ДГ и училище ще организира една среща. Разходите за материали и консумативи по дейността са отговорност на Кандидатът - община Сунгурларе. Координацията на всички поддейности ще се изпълнява от Сдружение ЦЕНТЪР ЗА ЕВРОПЕЙСКА И АТЛАНТИЧЕСКА ИНТЕГРАЦИЯ - партньор 10.
Поддейност 3 от дейност 1 включва организиране и провеждане на изнесени занимания - 1 изнесено занимание за всички партньори. Посещение на Музей по лозарство и винарство, гр. Сунгурларе, Община Сунгурларе от всички образователни партньори.
Поддейност 4 - междуучилищни дейности. Планират се общо 7 бр събития за 3те срока. Предвидени са дни на приложните изкуства и рисунката - 6 бр. в образователни институции, които ще бъдат определени на етап стартиране на проекта. Те ще се осъществяват съвместно между градините и училищата. Едно заключително фолклорно събитие ще бъде организирано в общинското читалище, в което ще вземат участие всички партньори. Координатор ще бъде Сдружението, а организатор - Кандидатът община Сунгурларе.
Поддейност 5 - образователна екскурзия за всички включени деца в проекта. Предвидени са 2 бр. образователни екскурзии за периода на изпълнение на проекта. 1бр. посещение до Природонаучен музей гр. Котел, Община Котел и 1бр.посещение на Фестивал на етносите, багрите и котленски килим за всички партньори.
Основната цел на тези поддейности е да предостави на децата от ромски, турски произход, както и на останалите деца, допълнителни занимания , което ще допринесе за тяхната трайна интеграция не само в образователния процес, който ще стане достъпен, но и ще допринесе за бъдещата им реализация в социален и личностен план. Нужна е многообхватна и упорита работа, като за целта дейността включва провеждане на занимания по интереси, тематични срещи и беседи, изнесени занимания в музеи, междуучилищни/междуинституционални дейности и образователни екскурзии, съобразени с възрастта. Заниманията с децата ще се провеждат по групи, както са и ситуирани към момента по възраст и на база на специално изготвен план. С всяко дете ще се работи и чрез индивидуален подход. Ще бъдат обхванати деца/ученици в детските/училищните заведения, тъй като освен интеграционен ефект, това има значение тъй като по-голяма част от децата са от уязвими и социално слаби семейства. В този смисъл, 343 са децата/учениците от целевите групи включени в дейността. Педагогическите специалисти назначени по Дейност 1 ще разработят програма и график относно заниманията по интереси,тематичните срещи и беседи,междуучилищни дейности и образователните екскурзии, които ще бъде обсъдени с всеки директор на детска градина и училище, както и с родителите на целевата група. |
310 536.00
|
0.00
|
Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.: Целите на дейността са насочени към обучението на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда, което ще допринесе за създаване на по-толерантно и разнообразно образователно пространство. Педагозите, които са обучени в тази насока, ще бъдат по-добре подготвени да се справят с предизвикателствата на работа с ученици от различни култури, етноси и религии. Обученията с ще бъдат единствено по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура.Този вид обучение е от изключителна важност в съвременното образование, където многочислени култури и традиции се срещат и се преплитат. Педагогическите специалисти трябва да бъдат обучени как да работят в мултикултурна среда и да отговарят на нуждите на всички ученици, независимо от техния културен и етнически произход.Такова обучение включва развитие на умения за комуникация и междукълтурно разбирателство, насърчаване на взаимоприемане и уважение, развиване на чувство за справедливост и равноправие, както и умения за решаване на конфликти и гражданска отговорност.Педагогическите специалисти трябва да бъдат подготвени да създават образователни среди, които насърчават учениците да развиват критично мислене, толерантност и способност за сътрудничество. Те трябва да бъдат осведомени за различните културни и религиозни контексти и да умеят да интегрират тези знания в учебния процес.Обучението на педагогическите специалисти за демократична култура в мултикултурна среда трябва да бъде непрекъснат процес, който подкрепя техния професионален растеж и развитие. Само по този начин те ще могат да отговарят на предизвикателствата на съвременното образование и да развиват в учениците си уважение към различието и умение да се справят с него конструктивно и етично.
Дейността е ключова за успешното реализиране на проектните резултати.
За целите на постигане на резултатите от дейността 97 брой педагогически специалисти и медиатори ще бъдат ..... |
9 450.00
|
0.00
|
Дейност 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори.: Дейността предвижда провеждането на 2 обучителни семинари по въпросите свързани с представяне на различни гледни точки по въпроси касаещи интеграцията. На провежданите мероприятия ще се даде възможност за широко обсъждане по въпросите за приемането на другите. В рамките на първия обучителен семинар ще се проведе запитване сред участващите родители и други заинтересовани страни за отношението им към мултикултурното образование в детската градина/училище. Запитването ще даде актуални данни за нагласите по темата за образователната интеграция и мултикултурното възпитание в детските и училищни учебни заведения в община Сунгурларе и ще идентифицира проблемните области. Резултатите от запитванията ще бъдат оформени в доклад под формата на мултимедийна презентация и ще бъде представен на втория заключителен семинар. Това запитване ще бъде и от полза, както на педагозите от детските градини, училища и участници в проекта, така и на общинските структури имащи отношение към проблемите свързани с интеграцията на етническите малцинства и ще очертае посоката за конкретна работа с родителите на ниво предучилищно и училищно образование.Проектът предвижда провеждането на 8 родителски срещи, на които ще бъдат обсъждани темите свързани с интеграция и проблемите на децата, свързани с тези процеси, междуличностните отношения, културните различия и сходства, както и теми свързани с гражданското, здравното, екологичното и интеркултурно образование По време на родителските срещи се цели съвместно участие между родители с различен етнически произход, като това би бил добър повод за взаимно опознаване, а оттам и преодоляване на негативизма основан на етническа основа. Предвиждат се индивидуални разговори с някои родители след приключване на груповата част от срещите. Родителските срещи ще обхващат и въпроси свързани с поведенческата култура на децата и начините за превенция на асоциално поведение. Срещите ще се провеждат на място в учебните заведения, където в неформална обстановка ще имат възможност да се сближат и опознаят.В дейността ще бъдат включени представители на целева група родители, както на деца от етническите малцинства, така и на деца говорещи български. Ще се търсят възможности за включване, както на майките, така и на бащите в образователния процес. Дейността предвижда ангажирането на "Образователен медиатор", чиято роля ще е ключова за успешното привличане и ангажиране с каузите на проекта родители. Ролята на медиатора ще е ключова и важна при "превеждане" на разбираем език на целите, които проекта си поставя и тяхното постигане. Без подобен експерт проекта би затруднил изпълнението си поради факта, че целевата група е специфична и има затруднения при ангажиране на вниманието им за подобни "абстрактни" идеи, каквито са образованието на нашите деца. Педагогическите специалисти ще работят в тясно сътрудничество с назначените образователни медиатори, учениците, техните семейства и общностите, от които произхождат, за да създадат ефективни стратегии за подпомагане на техните образователни и развиващи се потребности. Това ще помогне за създаване на инклюзивна образователна среда за всички ученици.
С предвидените мерки по проекта ще се оказва подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им, чрез участие на образователни медиатори и педагогически специалисти.
Етапи на изпълнение на дейността:
1)Провеждане на запитване сред участниците в първият обучителен семинар за нагласите към образователната интеграция и мултикултурното образование в детските градини/училища;2) Представяне на проекта и запитването пред родители и широката общественост 3)Използване на родителските срещи като форум по темата; 4)Индивидуални консултации с родители.
|
111 270.00
|
0.00
|
Дейност 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.: Проектът предвижда провеждането на 5 публични мероприятия в два модула.
1 модул: Насочени към информираността относно справяне с агресията, превенция от насилие, преодоляване на стереотипи и фалшиви новини. Събитията ще се провеждат на място във всяка една образователна институции от партньорите ( общо 9 бр.)и ще бъдат: две публични събития - 1 учебен срок, две публични събития - 2-ри учебен срок и едно публично събитие 3-ти учебен срок. В провежданите срещи ще участват освен представители на целевите групи, така и всички заинтересовани страни в лицето на общинските и социални власти, други неправителствени организации, областната управа, гражданите и др. Информираността относно агресията, превенцията от насилие, преодоляване на стереотипи и фалшиви новини на целевите групи са във фокуса на вниманието на настоящия проект. Това се дължи да нарастващата нужда от консултации сред целевата група в тази посока поради ширещата се неграмотност и поради това функционална невъзможност да се запознаят с правата и отговорностите си като граждани.
Първият модул ще се проведе със следната тематика и ще бъдат изготвени и мултимедийни презентации съобразени с възрастта на целевите групи по теми като: :
- "Психология на насилието и как да го предотвратим" ;
- "Ефективни методи за справяне с агресията в детска градина/училище"
- "Преодоляване на стереотипи в съвременното общество"
- "Как да разпознам фалшиви новини"
- "Обучение и осведоменост - как можем да увеличим осведомеността за дискриминацията и нейните форми, както и как можем да обучим хората да бъдат по-толерантни и разбирателни към другите"
2 модул: Повишаване на информираността относно здравната култура, гражданското участие и интеркултурните ценности
Във втората си част мероприятията ще са насочени главно към повишаването на здравната култура, гражданското участие и интеркултурните ценности на целевите групи. Сред по - голямата част от общността, а и сред всички жители на общината се наблюдава сериозен дефицит по отношение на информираността
Ще бъдат изготвени и мултимедийни презентации съобразени с възрастта на целевите групи по теми като:
- Насърчаване на здравословни избори в храненето и физическата активност както в училище, така и в дома.;
- Ролята на гражданското участие за развитието на мултикултурната среда;
- Важността на насърчаването на многообразието и включването на интеркултурните ценности в обществото;
- Възможностите за противодействие на манипулирането на обществените нагласи относно расата, етническия произход и религиозната принадлежност.
- "Зелено и устойчиво бъдеще за нас и нашите деца"
Аудио-визуалните средства са с доказан висок ефект на въздействие сред целевите групи, още повече, че голяма част от тях не могат да четат и други конвенционални методи на запознаване с конкретните проблеми и провеждането на превенция са невъзможни. По - този начин ще задържим и вниманието на най- малките представители от целевата група.Този метод ще допринесе за достигане до много широк кръг лица от целевите групи и със сигурност би повлиял с положителен ефект.Видео материалите позволяват ползването им за неопределено време от неопределен брой ползватели без да се нарушава тяхното качество. Изготвените презентационни материали ще могат да бъдат ползвани от общината за следващи подобни инициативи, материалите с подходящата тематика ще бъдат предоставени за ползване и в детските градини, училищат, както и в общината.Със съвместни усилия можем да създадем по-информирано и активно общество, което се основава на взаимното уважение и разбирателство между различните култури и етничности.В крайна сметка, целта на тези мероприятия е да се създаде по-справедливо и хуманно общество, където всички граждани се уважават и подкрепят взаимно. Следователно, успешните публични мероприятия за повишаване на информираността могат да доведат до по-добро разбиране, сътрудничество и създаване на условия за благополучие за всички.
|
67 830.00
|
0.00
|