| Оборудване за кабинет по професионална подготовка за специалността “ Производство на захар и захарни изделия“. : Закупуване на необходимо оборудване, необходимо за извършване на обучение по професионална подготовка на ученици в дуална форма по специалност „Производство на захар и захарни изделия“. Кабинетът ще включва част оборудвана с интерактивен дисплей за онагледяване на операции и процеси и част за извършване на конкретни практически задачи. Необходимо оборудване:
- Мивка с шкаф крайстенна 500/600/850 мм;
- Работна маса крайстенна с един умивален басейн вляво 2000/600/850 мм;
- Работна маса с два допълнителни плота 1500/600/850 мм;
- Хладилна маса крайстенна с две врати от -2 до +8 °С - размер 1350/700/8500мм;- 2бр.
- Хладилна маса нискотемпературна от -22 °С до 18 °С с две врати 1300/700/850мм;
- Конвектомат за изпичане на захарни изделия 800/811/500
- Работна маса с допълнителен плот 1000/700/850 мм;
- Индукционен котлон с две зони 370/730/140 мм.;
- Окачен шкаф с 2 отваряеми врати и 1 рафт – 3 броя 800/600/450мм;
- Работна маса с 2 шкафа отдолу;
- Контейнер за отпадъци + капак;
- Комплект сифони за монтиране на конвектомат;
- Основа за конвектомат - 1бр
- Интерактивен дисплей;
- Електронни везни – 2 бр.;
- Цифров микроскоп ;
- Термометри за измерване на температурата при приготвяне на различни захарни изделия - 2 бр;
- Влагомерна везна- 1 бр. ;
- Професионален блендер- 1 бр;
- Професионален планетарен миксер-1бр.
- Лабораторен мелогенизатор (Топкова мелница за кремообразни продукти)- 1бр.;
- Работно облекло ( престилки, манти) – 26 бр. и лични предпазни средства;
- Машина за запечатване и вакуумиране на захарни изделия;
- гофретник - 1 бр.
- Професионални термометри за фурни - 2 бр.
- Автоматичен поляриметър (за определяне на захари/глюкоза, фруктоза и контрол на качеството.
- Спомагателно оборудване (Силиконови форми за приготвяне на желе бонбони, шприцове за оформяне на захарни изделия, съдове за приготвяне и др.).
Към момента в ПГХТ "Проф. д-р Асен Златаров“ няма обособен кабинет по професионална подготовка за специалност „Производство на захар и захарни изделия“. Оборудването на такова място в училището ще подпомогне обучението на учениците в дуална форма и най-вече на учениците в първи гимназиален етап, като благодарение на него учениците ще придобият знания и умения необходими им за по-лесно приспособяване и осъществяване на дуалната форма на обучени. След като е провеждано в училище обучение по професионална подготовка с оборудване близко до това в реална работна среда, учениците ще бъдат по-уверени и способни да задоволят нуждите на работодателите и бизнеса.
Наличното към момента оборудване е монтирано в кабинет по професионална подготовка за специалности от професията "Ресторантьор".
Чрез реализиране на дейността се очаква да извърша обучение на около 30 ученици, обучаващи се в специалност "Производство на захар и захарни изделия", дуална форма на обучение. Предвидени са за ученици от 8 клас - 216 учебни часа да се провеждат в новия кабинет по професионална подготовка. Часовете ще бъдат по Учебна практика Основи на технологията на хранителните продукти. За учениците от 12 клас, спец. "Производство на захар и захарни изделия" се предвижда реализирането на общо 156 часа по Технология на специалността, Технологично обзавеждане на специалността, учебни практики по професията и Технологичен контрол на производството. Към момента в гимназията функционира лаборатория, която е е лошо състояние и без необходимото оборудване за обучение по специалност "Производство на захар и захарни изделия". Чрез изграждане на кабинет по професионална подготовка за тази специалност ще осигурим обучение на учениците в дуална форма на обучение, което ще е близко до реалната работна среда и ще го подготви за плавен преходи от училищното образование към реална работна среда. |
72 421.00
|
0.00
|
| Пробно стажуване в партниращо предприятие в първи гимназиален етап.: Проектът предвижда предоставяне на подкрепа за организиране и провеждане на „пробно стажуване“ в партниращото предприятие „Захар“ ЕАД за ученици в първи гимназиален етап VIII клас. Стажуването има за цел да осигури практическо запознаване с реалната работна среда в партниращи предприятия и да създаде възможности за взаимно опознаване между ученика и работодателя.
Тази част от проекта служи като подготвителен етап преди реалното обучение в работна среда във втори гимназиален етап. Учениците ще придобият представа за технологичните процеси, ще оценят своите професионални интереси и ще могат да вземат по-информирани решения относно бъдещата си кариера.
Учениците ще придобият реалистична представа за работната среда и изискванията в сектора. Ще могат да преценят дали професията отговаря на очакванията и интересите им. Практическото обучение ще им помогне да открият какво най-много ги интересува и кои аспекти на професията им допадат най-много.Пробното стажуване се очаква да допринесе за по-добрата професионална ориентация на учениците и ще осигури по-добра подготовка за бъдещата им реализация на пазара на труда. |
121 424.00
|
0.00
|
| Допълнителни занимания по професионална подготовка и чужд език за ученици в първи гимназиален етап в дуална форма на обучение. Провеждане на курсове по:
1- Здравословен начин на живот
2- Производство на здравословни сладкарски изделия
3- Устойчиво производство. Нови технологии и иновации в производството на захар и захарни изделия
4- Чужд език по професията
: След проучване, проведено сред ученици, учители по специалността и работодатели, беше установена необходимостта от допълнителни обучителни курсове, насочени към разширяване и надграждане на професионалните компетенции на учениците. Тези курсове ще се проведат с практическа насоченост и ще акцентират върху ключови аспекти на професионалното развитие, отговарящи на съвременните изисквания в сектора на захарното и сладкарското производство.
В проекта са включени следните обучения:
1. Здравословен начин на живот – Учениците ще се запознаят с основите на балансираното хранене, ролята на различните хранителни вещества и тяхното въздействие върху организма.Ще се разгледат теми като: Въздействие на захарта върху човешкото здраве. Алтернативи на захарта – натурални подсладители и функционални храни. Специализирани диети и хранителни режими (безглутенови, безлактозни, диабетични и др.).
Ще бъдат проведени практически занимания за разработване на здравословни рецепти и адаптиране на традиционни сладкарски изделия към съвременните здравословни тенденции.
2. Производство на здравословни сладкарски изделия. Учениците ще получат знания и умения за създаване на сладкарски изделия с по-здравословен състав, съобразени с потребителските очаквания за по-малко захар, повече хранителна стойност и високо качество.
Основни теми:
• Технологични процеси за приготвяне на здравословни десерти.
• Използване на биопродукти и органични съставки в сладкарството.
• Техники за намаляване на съдържанието на захар и мазнини в изделията.
Практическите занимания ще включват разработване на рецепти, съчетаване на различни вкусове и създаване на иновативни продукти с по-добър хранителен профил.
3. Устойчиво производство. Нови технологии и иновации в производството на захар и захарни изделия – Целта на този курс е да запознае учениците със съвременните тенденции в индустрията, свързани с ефективността на производствените процеси и екологичните аспекти на сладкарската промишленост, производството на захар и захарни изделия.
Основни акценти:
• Принципи на устойчивото производство – управление на ресурсите, намаляване на отпадъците, рециклиране на материали.
• Внедряване на нови технологии в производството на захар и сладкарски изделия.
• Използване на алтернативни съставки – заместители на захарта, растителни протеини, функционални добавки.
Практически дейности ще включват анализ на нови технологии и разработване на концепции за устойчиви продукти и екологично отговорно производство.
4. Чужд език по професията – Целта на този курс е да подпомогне учениците в придобиването на езикови умения, необходими за комуникация в професионалната среда и успешната им реализация в индустрията.
Курсът ще обхваща:
• Специфична терминология, свързана с производството на захар и сладкарски изделия.
• Комуникационни умения – водене на кореспонденция, представяне на продукти, водене на разговори с клиенти и доставчици.
• Разбиране на международни стандарти и нормативни изисквания в сектора.
Практическите занятия ще включват симулирани ситуации в професионална среда, работа с документация и ролеви игри за усъвършенстване на езиковите компетентности. След приключване на допълнителните занимания по професионална подготовка, се предвижда оценка на придобитите знания и умения чрез разработване на практически проект
|
42 000.00
|
0.00
|
| Осигуряване на наставници за практическо обучение в реална работна среда- втори гимназиален етап.: Проектът предвижда осигуряване на наставници за ученици от специалност „Производство на захар и захарни изделия“ във втори гимназиален етап XII клас, които да подпомогнат практическото обучение в реална работна среда. Практическото обучение при работодателя ще се извършва под ръководството на наставник, определен от работодателя, с когото училището да има сключен договор за дуално обучение.
Наставникът ще играе ключова роля в осигуряването на ефективно и качествено обучение, като подпомага учениците в придобиването на практически умения, необходими за тяхната бъдеща професионална реализация. Основните му функции ще включват наблюдение и напътствия по време на практическите занимания, провеждане на инструктажи, оценка на изпълнението на поставените задачи, съдействие при решаване на практически казуси и предоставяне на обратна връзка за напредъка на учениците. |
2 496.00
|
0.00
|
| Обучение на учители по професионална подготовка, обучение на наставници и смесени обучения
: Дейността предвижда провеждане на обучения за учители по професионална подготовка, учители-методици и наставници, за да се подобри качеството на обучителния процес в дуалната система на обучение. Обученията ще бъдат разработени в сътрудничество с работодатели и ще включват програми, одобрени в Регистъра на квалификационните програми за педагогически специалисти.
Основната цел е учителите да придобият актуални знания и практически умения за нови технологии, методи на преподаване и тенденции в индустрията. Особено внимание ще бъде отделено на интерактивните методи на преподаване, дигитализацията, зелената икономика и индустрия. Обученията ще включват и развитие на социално-емоционалните умения на учениците, важни за успешното им участие в работния процес.
|
7 072.00
|
0.00
|
| Провеждане на информационни кампании и кариерно ориентиране.:
Организиране и провеждане на информационни кампании за популяризиране на дуалната система на обучение сред родители, ученици и широката общественост,както и дейности за индивидуално кариерно ориентиране на ученици с цел насочване към дуалното обучение и подпомагане на процеса на професионален избор.Проектът предвижда в периода на реализация да бъдат проведени информационни дни на професиите: демонстрационни събития, конкурс и състезание по професиите на общинско ниво, което се предполага да стане традиционно за ПГХТ. Предвижда се да бъдат разработени и разпространени, основно чрез социалните мрежи, професионално изготвени видеа, представящи успешни истории на ученици в дуално обучение и/ или да споделят успешни практики от дуалното обучение. |
4 587.00
|
0.00
|