Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at promoting a positive attitude towards diversity in all areas of human life and improving intercultural communication for learning in a multicultural educational environment in educational institutions with a different concentration of vulnerable groups on the territory of Garmen municipality. Through the implementation of the project, effective multicultural communities in educational institutions are promoted among participants in the educational process and interaction with interested parties. To achieve the goals of the project, the following activities are planned to be implemented:
1. Work with children and students to implement intercultural education.
2. Training of pedagogical specialists to acquire, develop and apply competences for democratic culture within the framework of intercultural education in a multicultural environment.
3. Support for intensive work to build a community of active parents.
4. Conducting information campaigns aimed at preventing discrimination based on race, ethnicity or religion.
The activities have been selected to fully ensure the achievement of the intended results, namely:
- increasing the motivation to learn of children and pupils at risk of early school leaving and improving their Bulgarian language skills through the organization of joint interest activities and joint extra-curricular activities;
- increasing the motivation of parents of children from vulnerable groups to participate in the educational process;
- improving intercultural communication for learning in a multicultural educational environment in educational institutions with different concentrations of vulnerable groups and interaction with stakeholders, including parents;
- creating conditions for overcoming negative social attitudes and stereotypes based on ethnic origin;
- increasing the knowledge and skills of pedagogical specialists for working with children and students from vulnerable groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Д1: Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: Целта на дейността е насърчаване на интеркултурната комуникация чрез осъществяване на взаимна работа между деца и ученици, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български, между ученици с добри образователни резултати и такива с пропуски в усвояването на образователно съдържание, повишаване мотивацията за учене на децата и учениците в риск от ранно отпадане и подобряване на уменията по български език посредством организиране на съвместни занимания по интереси и съвместни извънкласни дейности за стимулиране на творческите им изяви чрез включване в изпълнението на дейността и на деца и ученици, които не са в риск от отпадане, вкл. от образователни институции с ниска или без концентрация на уязвими групи. Чрез реализирането на дейността се разнообразяват формите и средствата за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. В изпълнение на дейността са предвидени и съвместни дейности между деца и ученици, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български, както и между образователни институции с и без концентрация на уязвими групи. Изборът на целевите групи и дейностите за тях са определени на база на потребностите им, съгласно представения Анализ - Декларация от директора на съответната образователна институция. Дейност 1 ще се реализира чрез следните форми за обща подкрепа за личностно развитие е включва следните поддейности: Поддейност 1: Занимания по интереси За П2 - ДГ „Брезичка“ , с. Гърмен Участие на 80деца, от които 50 деца и ученици, чийто майчин език не български и 30 деца и ученици, чийто майчин език е български. В ДГ ще бъдат сформирани следните клубове: -Клуб "Актьорско майсторство" - 10 деца -Клуб "Приложни изкуства" - 10 деца -Клуб "Пеене" - 10 деца -Клуб "Танци" - 10 деца -Клуб "Спорт" - 10 деца -Клуб "Традиции и обичаи на моя народ" - 10 деца -Клуб "Изобразително изкуство"- 10 деца -Клуб "Околен свят" - 10 деца За всеки от клубовете ще бъдат проведени по 35 уч. часа на срок. За реализирането на клубовете ще бъдат ангажирани 8 бр. педагогически специалисти (ПС). Сформираните групи са смесени групи от деца, чиито майчин език е български и такива, чиито майчин език не е български. В рамките на клубовете децата и учениците ще придобият знания и умения за работа в мултикултурна среда и ще опознат различни култури и особеностите им при различните етноси. Чрез планираните клубове ще се обвърже творческото с емоционалното и духовно развитие на участниците. Поддейност 2. Тематични срещи и беседи на деца и ученици от целевите групи с представители от различни професионални съсловия, вкл. инициативи, популяризиращи четенето и грамотността. Ще бъдат организирани и проведени по 10 тематични беседи на срок във всяка образователна институция или общо по 20 образователни беседи за срок – 80 учебни часа. В тематичните беседи ще участват представители от различни професионални съсловия, вкл. инициативи, популяризиращи четенето и грамотността. Всяка от тематичните срещи ще се провежда в рамките на 4 учебни часа. В рамките на тематичните срещи участие ще вземе и ЕОД от читалището - партньор по проекта. 160 989.60 0.00
Д2: Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.: Целта на дейността е повишаване на знания и умения на педагогически специалисти за работа с деца и ученици уязвими групи и интеркултурна среда; В рамките на дейността предвиждаме да проведем обучения на педагогически специалисти (с присъждане на 1, квалификационен кредит или без квалификационни кредити съгласно приложимата нормативна уредба - Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти) и на непедагогически персонал, назначени в образователните институции или в община, участващи по проекта. Обученията са само по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. В рамките на дейността ще проведем по 3 обучения за педагогическите специалисти. 24 ПС ще бъдат разпределени в две групи. Предвидените обучения на педагогическите специалисти не припокриват обученията за работа в мултикултурна среда по ОПНОИР, национални програми и /или други международни програми и проекти. В рамките на дейността ще проведем по 3 обучения за педагогическите специалисти. 24 ПС ще бъда разпределени в три групи. Предвидените обучения на педагогическите специалисти не припокриват обученията за работа в мултикултурна среда по ОПНОИР, национални програми и /или други международни програми и проекти. Описаните по-горе обучения са подбрани на база на обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директорите на образователните институции, партньори в настоящия проект. -с присъждане на 1, квалификационен кредит - 2 групи за общо 24 ПС Обучение на тема: "Емоционална интелигентност. Управление на конфликти". Темата на обучението е от относимо към група "Умения " от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и се отнася към придобиване и развитие на следните 2 компетенции: Умения за решаване на конфликти и емпатия. - без квалификационни кредити - 2 групи за общо 24 ПС - 2 обучения 1. Обучение на тема: Комуникационни умения. Темата на обучението е от относимо към група "Умения " от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и се отнася към придобиване и развитие на компетенцията: "Умения за слушане и наблюдение". Посочените по-горе обучения са избрани в съответствие с Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. Рамката е модел на компетенциите за културно разнообразни демокрации. Тематика на обученията е за придобиване и развиване на компетенции, които са част от 20 компетенции по модел за компетенции за демократична култура на основно, средно и напреднало ниво, измервано чрез 135 ключови дискриптори и за прилагане на Рамката в образователната система. В съответствие с Рамката са избрани и темите на обученията. Описаните по-горе обучения са подбрани на база на обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директорите на образователните институции, партньори в настоящия проект. 1 260.00 0.00
Д3: Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители.: Целта на дейността е повишаване на капацитета и знанията на родителите относно важността на образованието за децата им и за развитие на социални умения и компетентности в мултикултурна среда с фокус родителите на деца и ученици, чийто майчин език не е български, от уязвими групи, по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование и др. Работата с родителите ще се организира и като срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Среща с родителите се провежда задължително в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. За целите настоящия проект са предвидени по 6 срещи с родители, по три за всяка образователна институция на срок. Работата с родителите ще се организира и като срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователни медиатори. В настоящата дейност сме предвидили работа с родителите по различни теми като: гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование. Чрез реализирането на дейността ще бъдат насърчени родителите от общността за включването им в училищни инициативи за изграждане на подкрепяща детето/ученика семейна среда, мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование и др. В дейността се предвижда работа с родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български, както и с други родители, като участници в процеса на приобщаващо образование. Ще бъде разработен цикъл от кратки обучения - училище за родители. Водещо в процеса на обученията е да бъдат подпомогнати родителите, респективно техните деца, в процеса на интеграция, социална адаптация и бъдеща реализация. Да бъдат преодолени негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Средата в образователните институции е днес е среда на редица конфликтни ситуации, намалено качество на образование, именно поради този факт следва да се започнат действия , които да обхванат всички страни в образователния процес, за да се подобрят условията, да се увеличи качеството на образование и да се предотврати отпадането на деца и учениците, чиито език не е майчин, поради различни причини: дефицити в образованието, лични причини- недопускане от родителите на тези деца до училище, тъй като родителите на приемат образованието като ценност. В тази връзка, смятаме , че процесът следва да започне с мотивация на родителите, чрез целенасочена работа с тях, каквото предвижда настоящата дейност, което ще даде възможност да се постигнат значителни резултати, които да подпомогнат родителите в процеса на насърчаване на активното включване на своите деца в образователния процес, което безспорно ще окаже трайно положително влияние върху бъдещата по-успешна интеграция и социална адаптация на децата и учениците. Целта на дейността е родителите да бъдат привлечени и мотивирани да съдействат на децата си за активно участие в образователния процес. Обученията на родителите ще доведат до повишаване на техните знания в областта на образованите като ценност, мултикултурните различия и ползите от активното участие на техните деца в образователния процес, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, както и за преодоляване на негативните стереотипи и предразсъдъци спрямо различните етноси. 34 812.00 0.00
Д4: Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация: Целта на дейността е повишаване на информираността на заинтересованите страни по отношение на преодоляване на негативни нагласи и стереотипи, устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот; информационни кампании за борба с фалшиви новини, манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност и др. В дейността предвиждаме да организираме и проведем информационни кампании, насочени към затвърждаване на гражданските, здравните, екологичните и интеркултурните ценности; превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; преодоляване на негативни нагласи и стереотипи, устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот; информационни кампании за борба с фалшиви новини, манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност, др. В информационните кампании следва да участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български. В рамките на дейността ще бъдат проведени и организирани следните събития: 1. Два информационни семинара на срок - общо 12 информационни семинара. 2. Една кръгла маса на срок - общо 6 кръгли маси; 3. Три конференции - по една за всяка учебна година - общо 3 конференции. Информационната кампания ще бъде насочена затвърждаване на гражданските, здравните, екологичните и интеркултурните ценности; превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; преодоляване на негативни нагласи и стереотипи, устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот; информационни кампании за борба с фалшиви новини, манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност, др. Събитията ще се провеждат в рамките на 6 часа. За участие в семинарите ще бъдат поканени родителите, учители, педагогически специалисти и др. заинтересовани страни. На информационните семинари ще бъдат представени основните аспекти на интеркултурното образование. В семинарите ще участват до 20 участника, представители на заинтересованите страни. За целите на семинарите ще бъдат изготвени анкети - въпросници, чрез които ще бъдат идентифицирани най-актуалните теми и проблеми по отношение на образователната интеграция и темите, които са предвидени да бъдат разгледани в рамките на семинарите. Анкетите ще бъдат обобщени и анализирани. Кръглата маса ще се проведе с участието на родители, ученици, учители и др. заинтересовани страни. Кръглите кръгли маси ще бъдат провеждани с участието на до 15 участника. Конференцията ще бъде насочена към проблемите на интеграционните процеси с фокус община Гърмен, с оглед на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Целта на Заключителната конференция е да се повиши информираността на местните общности, с цел преодоляване на негативните стереотипи и недопускането на дискриминация. На конференциите ще участват до 30 участници. По време на конференциите ще бъдат представени и дискутирани въпроси, касаещи основните проблеми на маргинализираните групи на територията на двете общини и устойчиви решения за стимулиране на интеграционните процеси. Допълнително ще бъдат организирани дискусионни срещи - форуми с участието на до 15 човека, представители на заинтересованите страни - по 2 на срок по 6 часа на различни теми насочени към затвърждаване на гражданските, здравните, екологичните и интеркултурните ценности; превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; преодоляване на негативни нагласи и стереотипи, устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот; информационни кампании за борба с фалшиви новини, манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност, др. Чрез събитията в рамките на информационната кампания ще бъдат дискутирани основните проблеми по отношение на интеркултурното образование и в частност специфичните особености на територията на община Гърмен. 10 998.00 0.00
Д1: Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование - продължение: Поддейност 3. Изнесени занимания Предвидени са да бъдат реализирани следните изнесени занимания: 1.Посещение на Рупите - 60 деца/ученици - за 40 ученици/деца деца/ученици за един срок по 4 часа по 6 ПС= 24 часа 2. Посещение на Зоокът в гр. Хаджидомово - за 40 ученици/деца деца/ученици за един срок по 4 часа по 6 ПС= 24 часа 3. Манастир "Св.Георги" Хаджидимово - за 40 ученици/деца деца/ученици за един срок по 4 часа по 6 ПС= 24 часа 4. Посещение на НЧ "Искра - 1924" в с. Гърмен - за 40 ученици/деца деца/ученици за един срок по 4 часа по 6 ПС= 24 часа 5. Посещение на Галерия в с. Лещен - Галерия - за 40 ученици/деца деца/ученици за един срок по 4 часа по 6 ПС= 24 часа 6. Посещение на Общинския исторически музей - гр. Гоце Делчев - за 40 ученици/деца деца/ученици за един срок по 4 часа по 6 ПС= 24 часа Инсесените занимания ще се провеждат съвместно между образователна институция с висока концентрация на уязвими групи и такава с ниска или без концентрация на уязвими групи с деца/ученици от целевите групи. Поддейност 4: Междуучилищни/междуинституционални дейности Организиране и провеждане на Спортен празник съвместно между децата от детската градина и училището - 3 броя – по едно събитие на година. Ще бъдат ангажирани 10 ПС по 8 часа = 80 часа х 3 събития = 240 часа Организиране и провеждане на „Фестивал на многообразието“ – съвместно между двете образователни институции – 3 броя. – по едно събитие на година. Ще бъдат ангажирани 10 ПС по 8 часа = 80 часа х 3 събития = 240 часа Поддейност 5: Образователни екскурзии Ще бъдат организирани следните екскурзии: - До Регионален исторически музей – Благоевград - 30 деца - 5 ПС за един срок по 8 часа по 5 ПС= 40 часа - До Музейко, гр. София - 30 деца - ПС за един срок по 8 часа по 5 ПС= 40 часа - До гр. София, посещение на куклен театър - група от 30 деца/ученици за един срок по 8 часа по 5 ПС= 40часа - До Парк на танцуващите мечки - гр. Белица - 30 деца/ученици за един срок по 8 часа по 5 ПС= 40часа Ще бъде поведена и организирана най-малко по една екскурзия на учебна година, като образователните екскурзии ще се провеждат съвместно между децата/учениците, чиито език е майчин и тези, чиито език не е майчин. Броят на ПС е съобразен с нормативните изисквания, а именно при пътувания: един възрастен на всеки 5 - 7 деца от детските градини и деца в предучилищна възраст и един възрастен на всеки 10 - 15 ученици от I до XII клас. Чрез реализирането на всички поддейностите от дейност 1, ще се подпомагане на процеса на интеркултурното образование, респективно засилване на интереса на представителите на децата и учениците от уязвимите групи към образователния процес, подобряване на тяхната социална адаптация и бъдеща реализация. Именно образованието е механизмът, чрез който те могат да бъдат включени, така че, да преодолеят интеркултурните различия и да станат равноправни участници в обществото. Целта е децата и учениците, чиито български език не майчин да не се капсулират, както и да бъдат подпомогнати в процеса на усвояване на различни знания и личностни модели, благоприятстващи образователна интеграция и социалната реализация. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).