Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 422 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

This project has been developed in accordance with the Terms of Procedure BG05SFPR001-1.004 of the Education Programme 2021-2027. 
The main objectives of the project include improving intercultural communication for learning in multicultural educational environments in 124 Primary School and 1 Primary School, which have different concentrations of vulnerable groups, as well as promoting effective multicultural communities among participants in the educational process. 
Project Activities
1. Work with children and students
•	Organisation of cultural events such as forum theatres, talks, student clubs, sports tournaments and study trips.
•	Activities in school environment promoting cultural diversity and integration.
2. Training of educational professionals
•	Conducting workshops and trainings for teachers aimed at developing skills for working in a multicultural environment and promoting democratic values.
3. Support for building a community of active parents
•	Organizing regular meetings and forums for parents to discuss issues related to the education and cultural integration of their children.
4. Conducting information campaigns on non-discrimination
•	Information campaigns aimed at raising awareness of the importance of intercultural education and the prevention of discrimination.
The project will be implemented in Sofia and Kostinbrod for 36 months, contributing to the achievement of the objectives of Priority 1 of the NDP BULGARIA 2030, the Strategic Framework for the Development of Education, Training and Learning in Bulgaria and the National Strategy for Roma Inclusion and Participation.The project also corresponds with the European Guarantee for Children, focusing on the provision of inclusive education and the promotion of tolerance and non-discrimination in educational institutions. The successful implementation of the project will create an inclusive educational environment in both schools, supporting cultural diversity and democratic values.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование : Дейността е насочена към разнообразяване на формите и средствата за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. Тя предвижда следните инициативи в 124 ОУ „Васил Левски“, което е с концентрация на деца от уязвими групи, и 1ОУ „Васил Левски“ – гр. Костинброд, което е с по-слаба концентрация на деца от уязвими групи: ПОДДЕЙНОСТ 1 ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ За 124 ОУ – Клубове по: Четене за предучилищен, начален и прогимназиален етап; Клубове по забавна математика, танци и хореография. За 1 ОУ - Клубове по: Драматизации за предучилищен и прогимназиален етап; Изобразително изкуство за начален и прогимназиален етап; Музика за начален етап, Екология за прогимназиален етап и Жестомимичен език за начален етап. ПОДДЕЙНОСТ 2 ТЕМАТИЧНИ СРЕЩИ И БЕСЕДИ • Информационни интерактивни сесии по теми, свързани с дискриминацията и затвърждаване на граждански и интеркултурни ценности на базата на съществуващи обучителни ресурси като: Наръчник за правата на човека на Съвета на Европа „Компасито“ (за деца) и „Компас“ (за млади хора), Наръчник за противопоставяне на расизма „Съзвездия“ • Работилници за съвместно създаване на информационно съдържание с послания срещу дискриминацията и затвърждаване на граждански и интеркултурни ценности • Публикуване на вече изготвените през втория уч. срок материали в соц. мрежи на двете училища. Предвидено е и създаването на графити/фасадно изкуство с послания срещу дискриминацията • Беседи за зависимостите (алкохол, тютюнопушене, интернет) - за предучилищен, начален, прогимназиален етап • Тематична беседа: „Как да се пазим в мрежата, защита от кибертормоз“ и прожектиране на филми по темата • Тематична беседа: "Превенция на противоправното поведение" • Форум театър – „Толерантно поведение и недопускане на дискриминация“ за предучилищен, начален и прогимназиален етап ПОДДЕЙНОСТ 3 ИЗНЕСЕНИ ЗАНИМАНИЯ a) Спортни занимания за: - 6 спортни занимания за предучилищен етап от 124 ОУ и 6 за 1 ОУ с по 20 деца от предучилищен етап от всяко училище - 6 за начален етап от 124 ОУ и 6 за 1 ОУ с по 20 деца от начален етап от всяко училище - 6 за прогимназиален етап от 124 ОУ и 6 за 1 ОУ с по 20 деца от прогимназиален етап от всяко училище b) 6 съвместни спортни турнира между двете училища. Спортните турнири ще се провеждат по един път на срок, като през зимния учебен срок турнирите ще бъдат на столичен стадион и в тях учениците ще участват в различни форми на щафетни игри, а през летния учебен срок – турнирите ще са с локация Градския стадион в община Костинброд, включвайки различни отборни състезания. За спортните турнири ще бъдат ангажирани общо 10 ЕОД и по 4 ПС от всяко училище. Във всеки турнир ще участват по 80 деца. ПОДДЕЙНОСТ 4 МЕЖДУУЧИЛИЩНИ ДЕЙНОСТИ Предвидени са съвместни открити уроци на тема "Недопускане на дискриминация в училище" във всяко от училищата - по 1 на уч. година. Ще съдържат въведение за значението на равенството и уважението в училище; интерактивни дейности за по-добро разбиране на проявите и последиците на дискриминацията; запознаване с методи за разпознаване и предотвратяване на дискриминация; създаване на колективен плакат от учениците, изразяващ стремежа им към приемаща училищна среда. ПОДДЕЙНОСТ 5 ОБРАЗОВАТЕЛНИ ЕКСКУРЗИИ - Национален исторически музей - „Музейко“ - "Триъгълника на толерантността" - София - Музей на София и Музей на илюзиите - СУ „Св. Климент Охридски“, Храм-паметник „Св. Ал. Невски и Национален археологически музей - Военно-исторически музей и НДК 308 378.40 0.00
Дейност 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда : Настоящата дейност е насочена към организирането на обучения за педагогическите специалисти от двете училища с цел придобиване от тяхна страна на различни знания, умения и компетентности, свързани с демократичната култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда. В рамките на дейността за преподавателите от двете училища са планирани три обучения: ОБУЧЕНИЕ 1: ОСНОВИ НА ДЕМОКРАТИЧНАТА КУЛТУРА И КОМПЕТЕНЦИИ Тема 1: Въведение в демократичната култура и компетенции • Откриване и представяне на програмата - 2 час • Въведение в Референтната рамка на компетенциите за демократична култура (RFCDC) - 4 часа • Дефиниране на демократичната култура и нейните основни принципи - 4 часа • Разбиране на компетенциите за демократична култура - знание, умения, нагласи и ценности - 4 часа Тема 2: Развитие на демократични компетенции у учениците • Развитие на критическо мислене и анализ на медии - 6 часа • Умения за междукултурно общуване и взаимодействие - 6 часа • Промотиране на равенство и справедливост в класната стая – 6 часа Тема 3: Практически дейности и методи за обучение • Методи и подходи за включване на демократичните компетенции в учебния процес - 6 часа • Работилница: Разработка на учебни дейности и уроци за развитие на демократични компетенции - 6 часа • Обратна връзка и обсъждане на разработените учебни дейности - 4 часа ОБУЧЕНИЕ 2: РАЗРЕШАВАНЕ НА КОНФЛИКТИ И СЪТРУДНИЧЕСТВО Тема 1: Въведение в разрешаването на конфликти • Откриване и представяне на програмата - 2 час • Теория на конфликтите: видове и причини за конфликти - 4 часа • Основи на мирното разрешаване на конфликти - 4 часа • Умения за активно слушане и емпатия - 4 часа Тема 2: Методи и стратегии за разрешаване на конфликти • Методика на медиация и посредничество в училищна среда - 6 часа • Техники за изграждане на екипи и сътрудничество - 6 часа • Ролева игра: симулация на разрешаване на конфликти в класната стая - 6 часа Тема 3: Практически занятия и интеграция на уменията • Разработка на стратегии за разрешаване на конфликти в училище - 6 часа • Работилница: Приложение на наученото в реални учебни ситуации - 6 часа • Обратна връзка и анализ на работилницата - 4 часа ОБУЧЕНИЕ 3: ПРАВА НА ЧОВЕКА И АКТИВНО ГРАЖДАНСТВО Тема 1: Въведение в правата на човека и гражданството • Откриване и представяне на програмата - 2 час • История и развитие на правата на човека - 4 часа • Основни принципи на активно гражданство - 4 часа • Връзка между правата на човека и демократичната култура - 4 часа Тема 2: Промоция на правата на човека и активно гражданство в училище • Обучение по права на човека: методи и подходи - 6 часа • Умения за гражданско участие и инициативи - 6 часа • Включване на учениците в училищни и обществени проекти - 6 часа Тема 3: Практически упражнения и планиране • Разработка на проекти за промоция на правата на човека и активно гражданство - 6 часа • Работилница: Симулиране на граждански инициативи и проекти - 6 часа • Обратна връзка и финални дискусии - 4 часа 12 960.00 0.00
Дейност 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки занимания/обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори. : Дейност 3 включва инициативи, насочени към работа на педагогическите специалисти от 124 ОУ и 1 ОУ в посока изграждане на общност на активни родители. Дейността ще се организира под формата на съвместни тематични срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор. Срещите с родителите ще се провеждат във всяко от двете училища, в началото на всеки учебен срок в рамките на продължителността на проекта. Родителите играят ключова роля в подкрепата и развитието на своите деца и тези съвместни срещи са жизненоважни за повишаването на тяхната осведоменост и умения в областта на толерантността, недопускането на дискриминация, равния старт и интеграцията в обществото. • Толерантност и недопускане на дискриминация: В рамките на срещата на тази тема родителите ще бъдат по-добре подготвени да се справят със стереотипите и предразсъдъците, които могат да засегнат техните деца и да защитават правата им. • Равен старт и интеграция в обществото: Среща на такава тема ще помогне на родителите да разберат значението на равния старт и да подкрепят своите деца в процеса на интеграция, като насърчават тяхната независимост и социални умения. ТЕМАТИЧНА СРЕЩА: ТОЛЕРАНТНОСТ И НЕДОПУСКАНЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯ Тема 1: Въведение и основи на толерантността (2 часа) • Въведение в темата и запознаване с участниците. • Основни понятия: толерантност, стереотипи, предразсъдъци и дискриминация. Тема 2: Разпознаване и справяне с дискриминацията (2 часа) • Идентифициране на различните форми на дискриминация, с които децата могат да се сблъскат. • Стратегии и техники за справяне с дискриминацията и насърчаване на толерантността. Тема 3: Практически упражнения и ролеви игри (2 часа) • Практически упражнения за разпознаване на дискриминация и нейните последици. • Ролеви игри за трениране на реакциите в случаи на дискриминация. Тема 4: Подкрепа и насърчаване на толерантността в ежедневието (2 часа) • Как да насърчаваме толерантността в семейството и училището. • Дискусия и обмен на опит между родителите, въпроси и отговори. ТЕМАТИЧНА СРЕЩА: РАВЕН СТАРТ И ИНТЕГРАЦИЯ В ОБЩЕСТВОТО Тема 1: Въведение и значението на равния старт (2 часа) • Въведение в темата и запознаване с участниците. • Значението на равния старт за децата и техните права. Тема 2: Стратегии за подкрепа на интеграцията (2 часа) • Методи и стратегии за подпомагане на интеграцията в училище и обществото. • Примери на успешни практики и програми за интеграция. Тема 3: Практически упражнения и ролеви игри (2 часа) • Практически упражнения за насърчаване на социалните умения и независимостта на децата. • Ролеви игри за симулиране на социални ситуации и интеграция. Тема 4: Подкрепа и мотивация за родителите (2 часа) • Как да подкрепяме децата си в процеса на интеграция и да изграждаме тяхната увереност. • Дискусия и обмен на опит между родителите, въпроси и отговори. 5 568.00 0.00
Дейност 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност : Дейността цели да повиши информираността за интеркултурно образование и недопускането на дискриминация сред ученици от предучилищен, начален и прогимназиален етапи. Чрез 6 тематични информационни кампании, организирани в рамките на 6 уч. срока, ще бъде създадена основа за по-добро разбиране и приемане на културните различия, което е и основна цел на проекта. Всеки уч. срок ще се организира по 1 събитие, включващо теми, съобразени с възрастта на учениците и със специфичните нужди за развитие на мултикултурните умения в различните образователни етапи. В информационните кампании ще участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български. КАМПАНИИ ЗА ПРЕДУЧИЛИЩЕН ЕТАП 1. „Различни, но заедно“ • Съдържание: Въведение в концепцията за културни различия чрез разкази, игри и рисунки. Включване на истории за различни култури и традиции, подчертаващи общите човешки ценности. • Материали: Цветни постери и книжки с картинки. • Провеждане: Експертите ще представят интерактивни сесии, включващи разказване на истории и съвместни арт проекти. Децата ще участват в творчески работилници, където ще рисуват своите впечатления. 2. „Различни гласове“ • Съдържание: Песни и музика от различни култури, като начин за разбиране на разнообразието. Интерактивни музикални занимания. • Материали: ДВД-та с музика, книжки с текстове на песни и инструменти за деца. • Провеждане: Музикални сесии, в които децата ще научават и изпълняват песни от различни култури. Експертите ще организират малки музикални представления. КАМПАНИИ ЗА НАЧАЛЕН ЕТАП 3. „Интеркултурен пътеводител“ • Съдържание: Образователни материали, представящи различни култури чрез карти, фотографии и кратки текстове. Акцент върху интересни факти и забележителности. • Материали: Книжки, карти на света и мултимедийни презентации. • Провеждане: Експертите ще организират интерактивни уроци с презентации и дискусии. Учениците ще участват в създаването на интеркултурен пътеводител. 4. „Мостове на разбирателство“ • Съдържание: Проекти и дискусии, насочени към изграждане на уважение и разбирателство между различни култури. • Материали: Брошури и постери. • Провеждане: Създаване на групови проекти, в които учениците работят заедно, за да представят културни мостове. Дискусии и ролеви игри. КАМПАНИИ ЗА ПРОГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП 5. „Гласове срещу омразата“ • Съдържание: Представяне на информация за различните форми на дискриминация. Примери от историята и съвремието. • Материали: Плакати, книжки и онлайн ресурси. • Провеждане: Дискусии и ролеви игри, в които учениците ще се учат как да разпознават и противодействат на омразата. Работилници за създаване на антидискриминационни постери. 6. „Мултикултурни заедно“ • Съдържание: Примери за културно сътрудничество. Подчертаване на ползите от мултикултурното общество. • Материали: Информационни брошури и видеоматериали. • Провеждане: Организиране на дебати и презентации. Учениците ще представят свои проекти и ще споделят лични истории. 156 816.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).