Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-2176-C01
Project Name Promotion of the adaptation of the employees in HIT-Stoy LTD with address in the town of Burgas, str. Alexander Stambolijski 51 Ground and entrepreneurs - self-employed to the changes, for a more active life and aging in good health, as well as a healthy and well-adapted working environment for employees and self-employed in the facility.
Beneficiary 102920991 HIT-STROY LTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 01.12.2024
Start Date 15.12.2024
End Date 15.12.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас, гр.Бургас

Description

Brief description
Хит-Строй ООД е фирма, която е с основна дейност: 71.12 Инженерни дейности и технически консултации.
Основната си дейност извършва в партерен офис на ул.Ал.Стамболийски 51 в гр.Бургас. 
В студиото за проектиране  работят 5 бр. заети лица от които 4 бр./ четири / са на трудов договор и 1 бр. / един/ самостоятелно зает, полагащ личен труд. 
С настоящото проектно предложение е предвидено да се изпълнят следните 6 / шест/ дейности , като реализацията на всяка една от тях ще допринесе за постигане на целите проекта  да насърчи адаптирането на работниците, фирмата и самоосигуряващият се към промените, на активен живот за възрастните хора и остаряване в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето.
Дейност 1- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Предвидените мерки са разработването, прилагането и въвеждането на новите зелени модели на организация на труд, изготвяне на зелени карти, предоставяне на обучения на заетите 5/ пет / бр. лица
Дейност 2- Осигуряване на превенция и профилактика на „ бърнаут “ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - Предвидената мярка е осигуряване на психологическа подкрепа на заетите 5/ пет / бр. лица.
Дейност 3- Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) .Предвидената мярка е закупуване на ЛПС за заетите в съответствие с Оценката на риска.
Дейност 4- Осигуряване на колективни предпазни средства - Предвидената мярка е закупуване на колонен климатик, ергономични бюра и ергономични столове .
Дейност 5- Осигуряване на социални придобивки за работещите - Предвидената мярка е закупуване и оборудване на кухненски кът, апарат за вода тип диспенсър, кафеавтомат, телевизор, фитнес уред и масажен стол.
Дейност 6 - СМР -подмяна на дограма,  с цел  подобряване на микроклимата в офиса.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в ХИТ-Строй ООД в гр. Бургас ул.Ал.Стамболийски 51 Партер, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда , както и подобряване на условията на труд и работната среда. Чрез изготвянето на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места и провеждането на обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд, ще се въведат нови „зелени“ модели на организация на работните процеси, които ще бъдат свързани с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейностите ще се реализират в следната логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. На този етап ще се анализира необходимостта от промяна на организацията на труд с цел прилагането на конкретни необходими свързани с нуждите на целевата група зелени практики. Дейността ще бъде възложена на изпълнител. Ще се проследи състоянието към момента, ще бъдат проведени разговори със служителите и ще бъдат обсъдени възможностите за подобряване на условията на труд и работната среда. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Въвеждането на зелени модели на организация на труда ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места в студиото за проектиране и конкретната целева група. След като са разработени съответните „зелени“ модели на организация на труда, изпълнителят ще предложи план от мерки за прилагането им. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ще бъде предоставено обучение на персонала за въведените съответни промени. Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще им бъде проведен инструктаж и обучение за въвеждането на съответните мерки. , Contracted Amount: 833.33 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Целта на тази дейност е осигуряване психологическа подкрепа за заетите във фирмата 5 /пет/ лица, в студиото за проектиране в Хит-Строй ООД гр. Бургас , във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве. През последните три години сме изправени пред предизвикателството и преодоляването на последиците от разпространението и заразата с вируса на COVID-19. Незабавно и във връзка с въведеното на 13.03.2020 г извънредно положение на територията на Република България с цел предпазване, ограничаване и преодоляване на последиците от разпространението и заразата с вируса на COVID-19 е извършен извънреден инструктаж на всички лица, работещи във фирма Хит-Строй ООД. Служителите са запознати с основните симптоми и инкубационния период на инфекцията, с основните мерки за предпазване от заразяване с COVID-19, правилното миене на ръцете, начините на почистване и дезинфекциране на работните места, ЛПС и всички мерки, заповеди и инструкции, които са въведени от работодателя във фирмата. Въпреки изчерпателно приложените мерки, всички наложени ограничения в следствие на пандемията COVID-19, започнаха да действат изтощително на заетите и самостоятелно заети и се забеляза проява на безразличие и неангажираност от тяхна страна. Ежедневните дейности се оказваха все по - трудни за качествено изпълнение в резултат на емоционалното пренапрежение и стрес. Имаше чести оплаквания от главоболия и безпричинни болки с неясен произход, което налагаше и отсъствия от работния процес . Комуникацията между различните длъжности и между служителите и собственика се затрудняваше, а на моменти липсваше и всичко това рефлектираше върху работния процес. Усещаше се раздразнение към членовете на екипа и към клиентите, в същото време естеството на работа е основно в пълна концентрация и от съществена важност е доброто физическо, умствено и психическо здраве на всеки от тях. Всичко това е в следствие на емоционално пренапрежение и със своите симптоми известно като състояние „бърнаут“. За огромно съжаление все повече хора са засегнати от този проблем и той е постоянен спътник на жителите на по-големите градове. Основната цел на тази дейност е да се осигури превенция и профилактика на стреса и професионалното прегаряне на работното място на заетите и самостоятелно заетите лица в студиото за проектиране в ХИТ-Строй ООД гр. Бургас ул.Ал.Стамболийски 51, чрез осигуряване на психологическа подкрепа. Чрез психологическа подкрепа насочена към всеки един от заетите и самостоятелно заети лица в обекта ще да бъдат преодолени нагласите свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително и до напускане на работа. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на лице със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“, а може да бъде и под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително ще бъдат запознати с подходящите методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в обекта., Contracted Amount: 833.33 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства : Личните предпазни средства и осигуряването им са важен елемент от необходимите условията за здравословна и добре приспособена работна среда за заетите и самостоятелно заетите в обекта, тъй - като предпазват от конкретни опасности. При работа с видеодисплей очите на служителите изпитват особен вид натоварване, което противоречи на естественото виждане. Продължително време работещият с видеодисплей се взира принудително в строго определена насока и на определено разстояние, при което погледът става неподвижен. Естественото движение на очите се редуцира, което води до стесняване на зрителната област. В Хит-Строй ООД се спазват препоръките при работа с дисплей от утвърдената оценка на професионалният риск, условията на труд и безопасност на работните места. Предприети са мерки за защита на зрението на лицата работещи с дисплей, като са осигурени изследвания на зрителния анализатор от специалист по очни болести и в последствие снабдяване с очила за сметка на работодателя, според предписанията от специалиста по очни болести. Професионалните очила за компютър са специално създадени да намалят и премахнат неприятните състояния, като главоболие, умора и напрежение в очите. В дружеството четирима от общо петте човека, работят с видеодисплей. Това са самоосигуряващият се, който е проектант, консултанта по управление и двамата чертожници. С настоящето предложението бихме искали да надградим личните предпазни средства, а именно да се заменят стъклата на съществуващите очила с нови стъкла с по-добър клас и по-добри характеристики от използваните към момента, които са само с AR покритие . Предвидените за закупуване са AR+EMI с предпазващи от синя светлина. EMI са бели диоптрични стъкла с двустранно нанесено твърдо покритие, Антирефлекс в Зелен оттенък и допълнително хидрофобно покритие. Филтъp за синя светлина висок клас специално антиpефлексно покpитие, което абсоpбира опасната синьо-виолетова светлина от устройства и изкуствено осветление. Същевременно пропуска повече светлина, което намалява зpителната умоpа. През тези очила светлината на екpана е по-омекотена, а очите не се напpягат и умоpяват. Предвидените модели за закупуване на стъкла за очила за работа с дисплей ще осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо. С иновaтивната сeлективно филтрираща тeхнология, която прeдотвратява прeждевременното стaрeене нa очитe чрeз селeктивна филтрация и антирефлекс, значително ще се осигури по- здравословна и по-добре приспособена работна среда на служителите. За петият служител с длъжност монтажник, не се предвижда работно облекло по настоящата процедура , тъй като през ноември 2023 г, изцяло беше подновено неговото работно облекло. Съгласно Програмата за предприемане на мерки зa предотвратяване , намаляване и ограничаване на риска на работнитe места в обекта идентифицираната опасност е увреждане на зрението при работа с видеодисплей. Необходимите мерки за предотвратяване на опасността са спазване на физиологичния режим на труд и почивка по Наредба №7- почивка на всеки час при работа с видео дисплей и за създаване на условия за спазване на изискванията на наредба Наредба №7 от 15.08.2005 г за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при работа с видео дисплей и за намаляване на дигиталната умора и вредното влияние на синята светлина на работещите с видеодисплей са осигурени очила с AR покритие. С настоящата дейност бихме искали да надградим съществуващите ЛПС с AR+EMI с предпазващи от синя светлина. Дейността е предвидена в програмата за минимизиране на риска и е приложен утвърден списък на работните места и видове работа, при които се използват ЛПС и специално облекло, съгласно разпоредбите на чл.17 от Наредбата 3 /19.04.21 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. , Contracted Amount: 696.68 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства - Предвидената мярка е закупуване на колонен климатик, ергономични бюра и столове .: Дейността осигуряване на колективни предпазни средства ДМА, свързани с подобряване условията на труд е в пряка взаимовръзка с насърчаване на адаптирането на заетите и самостоятелно заетите към промените, за по активен живот и остаряването им в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, за заетите и самостоятелно заетите в обекта. Целта на тази дейност е да се осигури на заетите и самостоятелно заети 5 бр. лица в обекта добре приспособена и здравословна работна среда и условия на труд, чрез поставянето на колонен климатик в помещението , както и ергономични бюра и ергономични столове на трима от служителите. За нормализиране на параметрите на работната среда и прилагането на средствата за колективна защита предприетата мярка е закупуване на колона климатик , който ще затопля/охлажда цялата офисна част състояща се от 45 кв . От тази придобивка ще се възползват и петте служителя на фирмата. Поставянето на климатик е най-доброто възможно решение, по отношение на отоплението. Ще се постигне максимален комфорт на работещите служители, тъй като този тип уреди можете да поддържа постоянна температура. Идентифицираната опасност е неблагоприятният микроклимат. До този момент за отоплението са използвани конвекторна печка и при необходимост допълнително вентилаторна печка, която разпръсква прахообразни замърсявания от пода.Същият този въздух се диша постоянно и непрекъснато от заетите и самостоятелно заети лица в обекта. Климатикът , който сме подбрали спада към линията на Mitsubishi Electric – Mr. Slim, която е професионалната линия на марката. Линията е проектирана с множество иновативни детайли и с интелигентно мислене. Благодарение на изключително безшумните вентилатори и компресори, е с минимален шум, което е от изключително важно за дейността в студиото за проектиране, където се изисква пълна концентрация. Системата е с функция автоматичен рестарт, която при колебание в електричеството или неговото прекъсване, спира работата на климатика. Шумът от вътрешното тяло е максимално намален чрез тихия режим на модела. Колонен климатик Mitsubishi Electric PSA-M71KA/PUZ-ZM71VHA Power Inverter, 24 000 BTU, Клас A++ притежава и функция топъл старт, която може да бъде активирана само в режим отопление. Само когато топлообменника е с повишена температура се задвижва вътрешния вентилатор. Предотвратява се изпускането на студен въздух при стартиране на уреда чрез специална програма. Предвидени са и закупуването на 3 / три/ бр. ергономични бюра и 3 / три/ бр. ергономични столове. На тях са предвидени да работят проектанта, който е самоосигуряващ се и двамата чертожници. Това са хората, които извършват дейността в дружеството изцяло в седяща позиция през целия работен ден. Към настоящият момент работния процес на служителите се осъществява на обикновено бюро и столове. Предвидени колективни предпазни средства са с възможност за регулиране във височина, от което следва, че и натоварването в областта на гръбначният стълб на работещите ще е с най - ниско напрежение. Освен това ергономичният стол има и регулируема седалка в дълбочина което допълнително ще държи позицията на тялото в правилна и удобна форма за по- голяма безопасност и здравословни условия на труд. Необходимостта от тези защитни средства произлиза от Оценката на риска и е свързано с нормализиране на параметрите на работната среда. Именно за това е изключително важно предприемането на действия в посока на здравословна и благоприятна работна среда, която да подобри условията на труд, чрез поставяне на колонен климатик, ергономични бюра и ергономични столове . Тези защитни средства са нови за предприятието и до момента не са използвани такива в обекта. , Contracted Amount: 12 011.26 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на място за хранене и почивка, фитнес уред и масажен стол.: До този момент в ХИТ-Строй ООД , като българско микро предприятие нямаме добра практика в прилагането на социални модели в компанията, а имаме желание да работим в тази насока. Като работодател осъзнаваме че, връзката между служителите и компанията не се ограничава до така нареченото „трудово правоотношение“, което е формализирано в договора, подписан от двете страни. Тази връзка също включва съзнанието за благосъстоянието на служителя и осъзнаването, че то има отражение към резултатите на компанията.Организираното хранене на служителите е свързано с изграждане, обзавеждане и поддържане на кухня и място за хранене във фирмата, където служителите могат да се хранят по време на почивката през работния ден. Към този момент такава кухня и кът за хранене и почивка няма. Предвижда се да бъде поръчана на изпълнител изработка на кухня, поради нестандартен размер на помещението. Имаме две оферти от различни изпълнители и е заложена средна цена за изработката им.Оборудването на кухнята , е от изключителна важност за максимално удобство на персонала и автоматизиране на процесите, като печене и затопляне, измиване на посуда и съхранение на продуктите.Ще включва мивка със смесител, на която ще могат да се измиват плодове, зеленчуци и други необходими хранителни продукти.За съхранението на продуктите е предвиден хладилник за вграждане, като елемент от кухнята.За приготвянето на храната е предвидена фурна и котлони. Периодично ще се осигуряват и свежи плодове, които ще са за сметка на работодателя.За измиването на посуда е предвидена вградена съдомиялна към кухненското обзавеждане. Храненето ще се осъществява на трапезна маса с четири на брой стола към нея.Работното ежедневие в офиса често поражда напрежение и умора, които се отразяват негативно върху продуктивността на служителите и мотивацията им. Един от важните фактори, играещ решаваща роля за повишаване на енергията и работоспособността на всеки от нас, е достъпът до хидратиращи и ободряващи напитки. Хидратацията е ключов фактор за здравето на хората, покриването на дневните нужди от течности за поддържане на основните биохимични и физиологични функции на организма е изключително важно. Ако не са добре хидратирани , служителите ще се чувстват уморени, с главоболие и трудно ще се концентрират.Апарата за вода тип диспенсър, поставен в кухнята минимизира риска от вредата на застояла вода в съдове тип галоните, които се пренасят. Ще се преустанови постоянните доставки на вода от външни фирми и ще осигури един по-здравословен вариант за достъпа на водата в офиса. С наближаването на регламентираната малка почивка или по-продължителния обеден отдих, служителите успяват да се концентрират върху задачите си все по-трудно, защото огладняват или си мислят откъде този път да си набавят чаша ободряващо кафе.Кафеавтомата ще осигури достатъчно разнообразие от напитки, по индивидуалния вкус на служителите без използване на капсули и картонени чаши, които генерират допълнителен отпадък.Най-желаните придобивки сред анкетирани служители в корпоративния сектор са в категорията здраве и уелнес ( към която предпочитание имат 75% от анкетираните).Световните тенденции, също както и у нас, са на преден план да излизат социалните придобивки, свързани с грижата за физическото и менталното здраве, баланса между работа и свободно време и възможностите за уелнес и поддържане на добра форма. Придобивките, поддържащи баланса между работата и свободното време, могат да варират в широк диапазон, но в един офис с работа предимно на стол масажа е ключов момент за раздвижването на напрегната от ежедневие мускулатура. Като уелнес придобивка сме се спрели на масажен стол REXTON RK08 , който е иновативно технологично устройство, базирано на биомеханиката, ергономията и физическата терапия, както и фитнес уред тип пътека.Дивана на който сме се спрели е модулен с цел в пространството да е по разчупено, там освен за отмора ще се обсаждат екипни дейности и ще се осъществяват 15 мин почивки от екранните дейности. , Contracted Amount: 36 561.79 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: СМР - разходи необходими за осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване на условията на труд.: Дейността разходи за СМР, необходима за осигуряване на колективни предпазни средства , е свързана с подобряване условията на труд и е в пряка взаимовръзка с насърчаване на адаптирането на заетите и самостоятелно заетите в студиото за проектиране на Хит-Строй ООД към промените, за по активен живот и остаряването им в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, за заетите и самостоятелно заетите в обекта. Целта на тази дейност е да се осигури на заетите и самостоятелно заети 5 бр. лица в обекта добре приспособена и здравословна работна среда и условия на труд, чрез подмяната на дограма. Реконструкцията ще бъде извършена с оглед на повишаване на здравословните условия на труд на целевата група и произлиза от Оценката на риска на Хит-Строй ООД. Обекта в който ще се изпълняват проектните дейности - СМР -е студио за проектиране с адрес гр. Бургас ул. Александър Стамболийски 51, партер и е с площ 45 кв. м и е едно общо помещение , което има и санитарен възел. През лятото на 2023 г, на студиото бе направен основен ремонт който включваше подмяна на подови настилки, измазване на стени, смяна на осветление и обновяване на санитарен възел. Към настоящия момент дограмата на студиото за проектиране е на повече от 30 години и е материално остаряла. Износването е причинено от дългогодишна употреба, излагане на атмосферни влияния. Съгласно утвърдените програми за предприемане на мерки за предотвратяване , намаляване и ограничаване на риска на работните места, са идентифицирани опасностите и са утвърдени необходимите мерки за предотвратяването им. Подмяната на дограмата е мярка, като средство за колективна защита и е свързана с идентифицираната опасност за нормализиране параметрите на работната среда, съгласно утвърдената Оценка на риска. Предвидено е дограмата да е Алуминиева и стъклопакета да е 30 mm . Основното предимство на новата дограма е това, че тя има по-висока енергийна ефективност, защото има по-добра топлоизолация. Старата дограма не отговаря на съвременните изолационни стандарти. С нея се губи топлината през зимата, както и прохладата през лятото. Това води до завишени сметки за електроенергия и за отопление, които могат да бъдат спестени. Новите алуминиеви прозорци нямат пряка връзка между вътрешната и външната среда, защото в рамката си имат вградени пластмасови профили. Също така, новата дограма ще бъде много по-устойчива и по-сигурна от старата и имат по-добри шумоизолиращи качества, което е изключително важно за работния процес. За изработката на дограмата има събрани две оферти от независими изпълнители, като средно аритметичната цена без ДДС е 6116,66 лв. Дейността ще ще продължи 3 месеца. Очакваният ефект от планираната дейност е да се постигне подобряване на неблагоприятния микро-климат в работното помещения. Това от своя страна да подобри работната среда и да я приспособи за един по - активен живот и остаряване в добро здраве, както и безопасни и здравословни условия на труд на заетите и самостоятелно заети лица в офисното помещение. , Contracted Amount: 6 116.66 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: FINANCE BURGAS LTD, Contracted Amount*: 833.33 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KONSULTA LTD, Contracted Amount*: 833.33 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 62 758.35 BGN
Grant 62 758.35 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN