Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0809-C01
Project Name Adaptation of the TEMPO M LTD company to a healthy and well-adjusted work environment
Beneficiary 128521017 TEMPO M LTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 25.11.2024
Start Date 25.11.2024
End Date 25.11.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Ямбол (BG343), Тунджа, с.Могила

Description

Brief description
Проектното предложение на фирма Темпо М ООД е за здравословна и добре приспособена работна среда. За осигуряване и подобряване на условията на труд с цел опазване на здравословното състояние на работниците и добре приспособена работна среда, отчитаща рисковете за здравето е необходимо да се извършат следните дейности:

1.  Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд.
3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС)  и специално работно облекло.
4. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
 С гореописаните действия ще се овладеят професионалните рискове на работното място и ще се оптимизира работния процес. Оптимизирането на труда и работната среда води до подобряване на здравното състояние и снижаване на материалните разходи чрез по-малко отсъствия от работа, намаляване на текучеството, по-висока производителност и по-добро качество на продукцията. Подобряването на здравословната и безопасна работна среда във фирмата ще доведе до устойчиви условия на труд. Адаптирането на работната среда ще спомогне на дружеството да посрещне новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Всекидневната работа на бизнес сектора води до значително въздействие върху околната среда, като изчерпване на ресурсите, отделяне на емисии и вредни газове в атмосферата, задръстване на повърхността на земята с отпадъци. За намаляването на вредното влияние върху околната среда е необходимо внедряване на "зелени" практики, т.е. да се създаде щадящо околната среда и приятно за човека място за работа. Фирма TEMPO M OOД ще въведе "зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. За въвеждането на "зелените" модели ще се използва външен изпълнител. Избраният външен изпълнител ще ръководи целия процес съгласно четирите етапа, описани по-горе. Ще работи в тясно сътрудничество с екипа на дружеството като организира всички дейности, предлага методологии за тяхното изпълнение, управлява изпълнението, дава обратна връзка и консултации, провежда обучения и разяснителни срещи и др. с оглед постигането на целите. Консултантът трябва да отговаря на изискванията за компетентност, съдържащи се в Условията за кандидатстване и следва да осигури компетентен персонал, който да изпълни услугите в срок до два месеца след възлагането. Методите, използвани от външния изпълнител, ще включват най-малко следното: • Запознаване с актуалните „зелени“ практики в организацията, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. • Преглед на актуални нормативни изисквания и добри практики, • Оглед на работната площадка, интервюта с ръководството и персонала, • Разработване или актуализиране на документи – обща Политика по околна среда, Процедура за реализиране на политиката („зелен модел“) и приложения „зелени“ карти по работни места. Процедурата трябва да съдържа описание на целия цикъл – определяне на аспекти на околната среда, оценяване за значимост, преценка на ефекта върху работните места, разработване или актуализиране на „зелени“ карти по работни места, процес на контрол и получаване на обратна връзка с цел въвеждане на подобрения.. • Обучение на място и разяснения за експлоатация на разработените регламенти и „зелени модели“. Изпълнителя ще си сътрудничи с екипа на дружеството, който ще има за задача да осигури достъп до необходимата информация, както и да съдейства за организирането на предвидените дейности. Дейността обхваща 17 човека с продължителност два месеца, като включва времето за възлагане, изпълнение и приемане на услугите. Предвидените разходи са съобразени със заложените ограничения в Условията за кандидатстване. Изпълнението на дейността ще има като пряк резултат въвеждането на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определените работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура както и създаване и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите., Contracted Amount: 3 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности.. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на целевата група от своите служители - 17 човека, чрез закупуване на следните предпазни средства: Пречиствателите за въздух могат да помогнат и да подобрят работната продуктивност, като намаляват въздушните замърсители. Те не само филтрират вредните замърсители, но и намаляват неприятните миризми в нашата среда. Могат да филтрират праха, дима, плесента и други алергени, които могат да провокират алергични реакции. Благодарение на пречиствателните за въздух дружеството ще осигури една безопасна и здравословна работна среда. Поради тази причина дружеството възнамерява инвестиция във два въздухопречиствателя, които са с различна мощност и ниво на почистване: 1 Trotec TAC 3000 е ефективен въздухопречиствател, който е идеален за използване в търговски помещения като складове, производствени халета и места за събития, той може бързо и е фективно да отстрани дори най-упоритите замърсители във въздуха. Освен това има контрол на променлива скорост и индикатор за смяна на филтъра, което ви позволява да персонализирате скоростта на въздушния поток и да наблюдавате филтъра. Въздухопречиствателят ще бъде поставен в помещението, наричано още "ЛАБОРАТОРИЯ". С инвестицията ще се премахнат факторите предизвикващи астматични пристъпи, значителноще се намалят миризмите, които са изключително силни при изготвяне на сладкарските продукти. Също така намалява риска от разболяване, което е изключителен приоритет за фирма "ТЕМПО М" ООД. Trotec TAC 5000 е високоефективен въздухопречиствател, който е идеален за използване в големи търговски пространства и фабрики, като тази на дружеството-кандидат, TAC 5000 е идеалният избор за взискателни задачи за промишлено почистване на въздуха в големи пространства, какъвто е "СКЛАДА ЗА СУРОВИНИ" на Темпо М ООД. В помещението се извършва мелене на пудра захар с машина, както и на брашно и какао. Поради тази причина се наблюдава изключителна запрашеност, с която дружеството-кандидат ще се справи, инвестирайки във високоефективния пречиствател, обект на настоящото проектно предложение. 2. . Защита от неблагоприятен микроклимат Необходими за предприятието са 5 броя климатици тип сплит - по едно външно и едно вътрешно тяло, които ще се монтират във всички помещения - офиси, стая за почивка и хранене. Дружеството възнамерява инвестиция в иновативен нов продукт, климатк тип моноблок, който позволява множество приложения като климатик и влагоуловител. Този издръжлив и преносим уред е идеално за спешни и временни решения за охлаждане и сушене.Поради спецификата на производствената си дейност при извършването на работния процес при подготвянето на сладките изделия от фурните се отделя изключително много конденз и пара, които пречат на производствения процес, също така това води до неблагоприятна среда и затруднява производителността на предприятието. Със закупуването на климатиците, дружеството ще разреши своя проблем и ще създаде една благоприятна и здравословна среда, в която служителите ще могат да вършат работните си ангажименти без това да пречи на здравословното им състояние. С изпълнението на проектните дейности ще се решат очертаващите се проблеми при прилагането на труда във фирмата , като по този начин ще се отговори на потребностите на заетите във фирмата да работят при минимални условия на риск, да получат нормативен разход на труд , които са съобразени с индивидуалните им възможности, да получат съобразена организация на работните места повишат резултатите от трудовия процес като се създаде безопасна и здравословна среда. Средноаритметичната стойност от събраните две оферти е: 54 700 лв. , Contracted Amount: 54 700.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Социалните придобивки за служители са набор от мерки, които компаниите използват, за да възнаградят труда на своите служители. Те са ценен инструмент от една страна за подобряване на определени аспекти от живота на служителите, а от друга - водят до по-добро представяне и производителност, както и до привличане, развитие и задържане на таланти в компанията. Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за почивка, отдих и хранене на заетите лица в дружеството чрез адаптиране на помещенията. Необходимостта от адаптиране на такива места е обусловена от констатираните в предпроектното проучване, нужди на целевата група свързани с осигуряване на място в което служителите да се събират и общуват. След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да инвестира в дейност за осигуряване на социални придобивки на своите служители. По този начин ще се осигури положителна и приятна работна среда, което ще доведе до висока производителност. За осъществяване на тази дейност дружеството възнамерява да инвестира в: • Закупуването на фургон: Избраната социална придобивка за работниците е предоставяне на социална услуга – създаване на място за хранене на работниците. Социалната придобивка ще се ползва от целия персонал на фирмата и няма да генерира печалба. В рамките на настоящия проект е предвидено да бъдат извършени следните дейности, които са съгласно предписанията от трудовата медицина и спецификата на работа на служителите, което е водещо за здравословните и безопасни условия на труд като основен елемент на качеството на труда. Качествените и ниско рискови условия на труд са не само законодателно изискване, но могат да бъдат мощен катализатор на иновации и по-висока производителност. Добрите условия на труд не са лукс, а управленска практика, която е важно условие за всеки проспериращ бизнес. Инвестициите в качеството на труда водят до по-добро икономическо благоденствие на тези, които са ги реализирали. необходимостта от подобряване на условията на труд поражда загриженост както по хуманитарни, така и по икономически съображения. Добрата работна среда е силен стимулатор за ползотворна и креативна работа. Работната среда е един от най-важните фактори за качеството на свършената работа. За всеки е по-приятно да изпълнява служебните си задължения в креативна, позитивна, ергономична среда със средства на труда, отговарящи и дори надхвърлящи технологичните му способности. Предвидено е да се закупифургон, който е от пряка необходимостта от обособяване на помещение за отдих, хранене и почивка на заетите лица в дружеството. Причината е обусловена от факта, че при натоварения работен процес, работещите имат нужда от физиологичен режим на труд и почивки в рамките на работния ден с цел възстановяване на физическото и психическото състояние. Нуждата е идентифицирана и от факта, че към настоящия момент работещите нямат осигурено помещение, в което да се хранят по време на обедната си почивка и то да е съобразено с хигиенните и рационални норми за хранене. , Contracted Amount: 25 345.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ASTRADE VARNA LTD, Contracted Amount*: 25 345.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KOLEDZIKOV , Contracted Amount*: 54 700.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Central Sredets , Contracted Amount*: 3 400.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 91 789.50 BGN
Grant 91 789.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Адаптиране на фирма ТЕМПО М ООД към здравословна и добре приспособена работна среда със следните обособени позиции: Обособена позиция (ОП)1 Въздухопречистватели - Въздухопречиствател -1бр. - Въздухопречиствател -1бр. Обособена позиция (ОП) 2 Мобилен климатик, тип моноблок - Мобилен климатик – 5бр. , Estimated Amount: 54 700.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция (ОП)1 Въздухопречистватели - Въздухопречиствател -1бр. - Въздухопречиствател -1бр.
    Contractor: KOLEDZIKOV
    Contract total funded value: 54 700.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция (ОП) 2 Мобилен климатик, тип моноблок - Мобилен климатик – 5бр.
    Contractor: KOLEDZIKOV
    Contract total funded value: 54 700.00
Procedure 2 Subject to due process: Адаптиране на фирма ТЕМПО М ООД към здравословна и добре приспособена работна среда със следните обособени позиции: Обособена позиция (ОП)1 Въздухопречистватели - Въздухопречиствател -1бр. - Въздухопречиствател -1бр. Обособена позиция (ОП) 2 Мобилен климатик, тип моноблок - Мобилен климатик – 5бр., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция (ОП)1 Въздухопречистватели - Въздухопречиствател -1бр. - Въздухопречиствател -1бр.
    Contractor: KOLEDZIKOV
    Contract total funded value: 54 700.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция (ОП) 2 Мобилен климатик, тип моноблок - Мобилен климатик – 5бр.
    Contractor: KOLEDZIKOV
    Contract total funded value: 54 700.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN