Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0179-C02
Project Name ,,Care at home' in municipality of Dzhebel"
Beneficiary 000235831 MUNICIPALITY OF DZHEBEL
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 24.02.2023
Start Date 02.05.2023
End Date 19.02.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Джебел

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към хората с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване. Чрез заложената в него индивидуална грижа се осигурява подкрепа в домашна среда, която включва и здравни услуги за 110 лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа - жители на община Джебел. Проектът е насочен към реализиране на дейността "Предоставяне на грижа в дома". Тя води до навременна професионална подкрепа и повишаване качеството на живот на най-уязвимите групи, и се изразяват в:
- Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания;
- Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост; осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата; заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите);
- Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и други специалисти при необходимост.
- Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
Почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги ще се предоставят от екип от диспечер, социален работник, лекар, психолог, медицински специалисти, домашни санитари и шофьор за период от 18 месеца.
С изпълнението на проекта ще бъдат разширени възможностите за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда,включително и в контекста на пандемични ситуации.Услугите ще са почасови на базата на индивидуалните нужди на лицата от целевата група,в резултат на извършена оценка на потребностите им и подбор на потребителите.
Activities
  • Activity: Предоставяне на грижа в дома: Дейността ще се извършва от специалисти - диспечер, социални работници, медицински специалисти, психолог, лекар, домашни санитари в продължение на 18 месеца и ще обхванат 110 лица - възрастни хора в невъзможност от самообслужване и хора с увреждания. Чрез тях ще се подпомогне ежедневието на лицата от целевата група според специфичните потребности на човека в неравностойно положение. За предоставяне на услугите ще се сключат трудови договори след подбор с 1 диспечер на 8 часова заетост, 1 социален работник на 8 часова заетост, 29 домашни санитари на 8 часова заетост или пропорционално на 4 часова заетост. Диспечерът и социалният работник ще бъдат наети за 14 месеца, като през първите два месеца ще извършват приемане на заявления и извършване на оценки на кандидат потребителите. С договор за услуга ще бъдат наети 1 лекар, 4 медицински сестри, 1 психолог и 1 шофьор. - Диспечерът ще координира и управлява служителите за предоставящи интегрираните здравно-социални услуги; - Социалните работници ще извършват оценка на потребностите, разработване на индивидуални планове за подкрепа; - Медицинските специалисти ще предоставят здравни услуги; - Лекарят ще извършва домашни прегледи,проследяване на здравословното състояние, консултиране и насочване към специалист; - Санитаритеще извършват услуги от първа необходимост в дома на потребителите (почистване, доставка и приготвяне на храна, пазаруване, административни и други услуги); - Психологът ще работи в насока мотивация и психологична подкрепа; - Шофьорът ще осигури мобилност на услугата. Основните дейности са: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания; 2. Доставка на храна,хранителни продукти и продукти от първа необходимост;осигуряване на транспорт на персонала,предоставящ услугите, от/до домовете на лицата;заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания,включително консултации с диетолог и други специалисти при необходимост. 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите,предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. На специалистите, предоставящи почасови мобилни интегрирани социално-здравни услуги ще се осигури визуализирано зимно и лятно работно облекло, хигиенни материали - маски, ръкавици, калцуни, дезинфектанти и трудова медицина, консумативи и материали, необходими за предоставяне на услугите. В зависимост от естеството на работа ще се осигурят апарати за измерване на кръвно налягане, апарати за измерване на сатурация, апарати за измерване на кръвна захар, лентички и игли. За управлението на услугата ще се осигурят материали и консумативи. На наетия персонал ще се проведе въвеждащо, надграждащо обучение и супервизии. Те ще осигурят професионална подкрепа и личностно развитие на служителите. За целта щи се наеми квалифициран обучител с необходимите компетенции и опит в социалната сфера и сферата на здравеопазването, спазвайки българското законодателство. В резултат на супервизиите ще се подобри психологическия и емоционален комфорт на лицата, предоставящи социално-здравни услуги. Супервизиите ще се провеждат в групов и индивидуален формат, съгласно Наредбата за качество на социалните услуги. На всеки три месеца ще се провеждат групови супервизии и индивидуални супервизии на всеки служител на всеки 4 месеца. Супервизията ще се осъществява и при заявка от страна на специалиста или по преценка на доставчика на услугите., Contracted Amount: 889 988.55 , Reported Amount: 887 649.54

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 110.00 , Reached amount: 135.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 110.00 , Reached amount: 135.00

Financial Information

Total Project cost 887 649.54 BGN
Grant 887 649.54 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 887 649.54 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN