Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1847-C01
Project Name Promoting the adaptation to active lifestyle changes through improvement of the Pencomers Ltd. healthy and safe work environment
Beneficiary 103952999 PENCOMERS
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 04.12.2024
Start Date 06.01.2025
End Date 06.07.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Description

Brief description
Фирма „Пенкомерс“ ООД е изцяло специализирана в областта на управлението на отпадъци и има основен код (по КИД-2008 на НСИ) на икономическа дейност 38.11 – Събиране на неопасни отпадъци. Дружеството предлага услуги по приемане, транспортиране, съхранение и предварително третиране на широка гама опасни и неопасни видове отпадъци, различаващи се по своя състав и произход. 
С настоящото проектно предложение „Пенкомерс“ ООД желае да получи финансова подкрепа за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Основните дейности, които дружеството иска да реализира, включват:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд и изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси съобразно спецификата на конкретните работни места – целева група от 15 служители;
2) Осигуряване на психологическа подкрепа на служителите, насочена към превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ – целева група от 15 служители;
3) Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло, които осигуряват по-висока степен на защита за служителите – целева група от 15 служители;
4) Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд – целева група от 15 служители;
5) Осигуряване на социални придобивки за работещите – целева група от 15 служители.
Заложените по проекта дейности ще се изпълняват в два от обектите на „Пенкомерс“ ООД в гр. Варна с адрес – Складова база 1, ул. „Перперикон“ №8 и Складова база 2, Западна промишлена зона.
Очакваните резултати от изпълнението на проекта се изразяват в намаляване на рисковете за здравето на работното място и подобряване на здравословната и безопасна работна среда в дружеството, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички негови служители.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : С изпълненеито на дейността фирма „Пенкомерс“ ООД има за цел да въведе на територията на своите обекти „зелен“ модел на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите услуги. За тази цел по време на процеса на реализиране на дейността ще бъдат изготвени „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и ще бъде проведено обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на разроботения „зелен“ модел на организация на труд. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. С оглед изискванията на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и с цел постигането на оптимални резултати по време на изпълнението на дейността „Пенкомерс“ ООД ще съблюдава за коректното и изчерпателно реализиране на нейните етапи в посочената последователност. Изпълнението на дейността ще бъде насочено към всички представители на целевата група по проекта, включваща две категории служители в дружеството – административен персонал и работници в база. Подробна информация относно представителите на целевата група, техният общ брой и характеристики – длъжност, брой служители на длъжността и техните функции, както и информация за конкретните характеристики на различните категории служители, е посочена в Раздел 9 от настоящото проектно предложение., Contracted Amount: 2 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: С изпълнението на настоящата дейност “Пенкомерс” ООД желае да осигури психологическа подкрепа за заетите в дружеството лица във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Дружеството има за цел да осъществи ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение, като запознае своите служители с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му. „Бърнаут“ е жаргонно понятие за крайно емоционално изтощение, изразяващо се най-вече по отношение на работните ангажименти на служителите. Характерни за него са чувства като апатия, липса на професионална мотивация, пристъпи на гняв, пасивна агресия и всеобхватно усещане на неудовлетвореност. Без да има строга дефиниция, професионалното прегаряне се разглежда като феномен, който влияе върху всички аспекти на личността – физиологични, емоционални и поведенчески, като в някои случаи може да доведе до влошаване на здравословното състояние на работещите. Изпълнението на дейността ще бъде насочено към всички представители на целевата група по проекта, включваща две категории служители в дружеството – административен персонал и работници в база. Подробна информация относно представителите на целевата група, техният общ брой и характеристики – длъжност, брой служители на длъжността и техните функции, както и информация за конкретните характеристики на различните категории служители, е посочена в Раздел 9 от настоящото проектно предложение., Contracted Amount: 2 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: С изпълнението на настоящата дейност фирма „Пенкомерс“ ООД има за цел да осигури на своите служители лични предпазни средства и специално работно облекло, осигуряващи по-висока степен на защита от тези, които се използват текущо на територията на нейните обекти. Съгласно ЗЗБУТ, „лично предпазно средство“ е всяко приспособление, екипировка, проектирано да се носи или използва от работещия, за да го предпазва от една или повече възможни опасности, заплашващи неговото здраве и безопасност при работа, както и всяко допълнение, принадлежност или специално работно облекло, проектирани за същата цел. Необходимостта от по-добра защита на предпазните работни облекла произтича от спецификата на извършваната от дружеството дейност. Част от работните процеси на служителите във връзка с управлението на отпадъци включват събиране и транспортиране на отпадъците, тяхното ръчно сортитране и разкомплектовка, работа с ръчни и електрически инструменти и машини, товаро-разтоварни дейности и др. Съгласно спецификата на извършваните дейности в оценката на риска са анализирани следните производствени рискове – хлъзгави повърхности, механични опасности, режещи и пробождащи елементи, химични и биологични агенти, материали и вещества и др. Ежедневната обработка на различни по вид опасни и неопасни отпадъци и идентифицираните рискове за човешкото здраве, както и предписанията в оценката на риска, обуславят необходимостта от осигуряване за служителите на облекло от по-качествени материали и с по-добър дизайн, които обхващат по-голям спектър от рискове, осигуряват по-добра защита и са по-устойчиви на съответните рискови фактори на работната среда. Изпълнението на дейността ще бъде насочено към всички представители на целевата група по проекта (15 служители), разделени в две категории – административен персонал и работници в база. Първата категория служители обхваща следните длъжности – „Управител“ (2 служители), „Главен счетоводител“ (1 служител), „Отчетник счетоводство“ (3 служители) и „Технически секретар“ (1 служител). Втората категория – работници в база, включва длъжността „Работник рециклиране на отпадъци“ (8 служители). Видовете ЛПС и СРО, полагащи се за всяка длъжност, са определени в утвърдения Списък на работните места и видовете работа, при които се използват лични предпазни средства и специално работно облекло, изготвен в зависимост от спецификата на работа, възможните опасности и риска при работа. Съгласно този списък видовете ЛПС и СРО за всяка от изброените длъжности, както и конкретните опасности, за които се прилагат, са, както следва: 1) Длъжност „Управител“, „Главен счетоводител“, „Отчетник счетоводство“ и „Технически секретар“ (административен персонал): - зимни и летни обувки с устойчиво на пробождане ходило, със защитно бомбе и пластина, олекотени – пробождане, порязване на ходилото, премазване на пръстите; - зимен комплект студо, ветро и влагозащитно облекло, със светлоотразителни ленти; летен комплект работно облекло – измръзване, намокряне, простуда. 2) Длъжност „Работник рециклиране на отпадъци“ (работници в база): - зимни и летни обувки с устойчиво на пробождане ходило, със защитно бомбе и пластина, олекотени – пробождане, порязване на ходилото, премазване на пръстите; - зимен комплект студо, ветро и влагозащитно облекло, със светлоотразителни ленти; летен комплект работно облекло – измръзване, намокряне, простуда; - защитни ръкавици – пробождане, порязване, прищипване, охлузване; - защитни очила – попадане на твърдо тяло в окото. Необходимостта от осигуряване на ЛПС и СРО на представителите и на двете категории служители произтича от разположението и спецификата на работните места за всяка длъжност. Двете категории служители извършват своята дейност в обекти на дружеството, на чиято територия се извършват дейности с отпадъци, което обуславя необходимостта от използването на подходящи средства за защита на работещите., Contracted Amount: 4 866.75 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: С изпълнението на дейността „Пенкомерс“ ООД желае да осигури колективни предпазни средства за работещите, с което да оптимизира факторите на здравословната и безопасна работна среда в своите обекти. Съгласно ЗЗБУТ, средство за колективна защита е проектно, конструктивно, технологично, организационно или друго техническо решение, което изолира пространството, в което може или се проявява опасността от местонахождението на работещите или други лица, които биха могли да бъдат увредени. Съобразно идентифицираните рискове, анализирани в оценката на риска, дружеството има за цел да надгради условията в своите обекти, свързани с осигуряването на защита от неблагоприятен микроклимат и от възникване на пожар и взрив, както и да подобри освтеността на работните места и електробезопасността и ергономията по време на работа. В тази връзка заложените по проекта колективни предпазни средства включват подмяната на климатици и осветителни тела, изграждането на пожароизвестителна система и мълниезащита, осигуряването на диелектрични килимчета и закупуването на ергономични регулируеми бюра и на работни столове с по-висок ергономичен клас. Подмяната на климатици ще спомогне за изолиране на помещенията и за защита на работещите от неблагоприятен микроклимат през всички сезони, като ще подобри параметрите на микроклимата – температура, влажност и скорост на въздушното течение. Осветлението на работните места е друг елемент от факторите на работната среда. Съгласно чл.74 от Наредба №7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване, работните места трябва да имат естествено и изкуствено осветление, което да осигурява безопасността и здравето на работещите. В допълнение осветеността на работната повърхност трябва да отговаря на зрителната работа и да е с необходимите количествени и качествени показатели за нея. Предвидената за извършване подмяна на осветителни тела е в съответствие с направените измервания по отношение на параметъра "осветеност", съгласно които осветеността от изкуствено осветление в халето за дейности с отпадъци в единия от обектите на дружеството не съответства на нормите на Наредба №49 за изкуствено осветление на сградите. В тази връзка подмяната на осветителните тела ще доведе до подобряване на видимостта и до минимизиране на риска от злополуки и ПТП. Изграждането на мълниезащита ще предотврати попадането на мълния и ще намали възможността от токов удар и директно поражение, а наличието на пожароизвестителна система ще гарантира навременната евакуация на работещите и предприемането на бързи и подходящи действия при животозастрашаващи ситуации. Диелектричните килимчета от своя страна са допълнително електрозащитно средство при напрежение до и над 1000 V (20 kV) и ще гарантират защита на служителите от протичане на електрически ток през тялото. Изготвената Програма за минимизиране на оценените производствени рискове и подобряване на санитарно-битовото задоволяване в дружеството отчита и различните антропологични особености на работещите и следователно – различните им нужди от височина и наклон. Предвидените за закупуване по проекта ергономични регулируеми бюра и ергономични работни столове ще спомогнат за намаляване на статичното натоварване, стреса и възможността за "бърнаут" синдром и ще предпазят работещите от заболявания на опорно-двигателния апарат, горните и долни крайници., Contracted Amount: 44 397.13 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: С изпълнението на настоящата дейност „Пенкомерс“ ООД желае да осигури социални придобивки за своите служители под формата на преместваеми фургони, които да осигуряват подходящи условия на работниците за отдих, хранене и преобличане, както и на помещение за спорт. Съгласно предписанията на службата по трудова медицина и посоченото в оценката на професионалния риск, местоположението на работните места и отдалечеността от обществени места за хранене обуславя нуждата от обзавеждане и оборудване на подходящо място за почивка. В допълнение изпълнението на дейността ще бъде в съответствие с т. 2, чл. 11 от Наредба №15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, според която регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). В рамките на дейността дружеството планира да обособи и подходящо помещение за спорт под формата на зала за фитнес, с което има за цел да подобри здравословната работна среда за своите служители. Редовната физическа активност има редица ползи не само за физическото, но и за психическото здраве на хората. Тренировките облекчават напрежението и стреса, повишават физическата и умствената енергия, подобряват благосъстоянието на мозъка и засилват концентрацията и креативността. Дружеството ще осигури достъп до помещението за своите служители по време на регламентираните им почивки и извън работно време в делничните дни. Социалните продобивки за служители са набор от мерки, които фирмите използват, за да възнаградят труда на своите служители. Те са ценен инструмент от една страна за подобряване на определени аспекти от живота на работещите, а от друга – водят до по-добро представяне и производителност, както и до привличане, развитие и задържане на таланти в компанията. Изпълнението на дейността ще бъде насочено към всички представители на целевата група по проекта, включваща две категории служители в дружеството – административен персонал и работници в база. Подробна информация относно представителите на целевата група, както и информация за конкретните характеристики на различните категории служители, е посочена в Раздел 9 от настоящото проектно предложение., Contracted Amount: 117 228.13 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 189 301.21 BGN
Grant 189 301.21 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN