Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0110-C02
Project Name "Strengthening the municipal capacity in the Municipality of Rodopi"
Beneficiary 000472200 OBSHTINA RODOPI
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 24.02.2023
Start Date 01.03.2023
End Date 04.03.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Родопи

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към укрепване на общинския капацитет и обезпечаване правомощията на община Родопи по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП чрез създаване на работни места, наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по и ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. Целевата група, обхваната от проектното предложение, са служители от институции/организации/ администрации, ангажирани с политиките в социалната сфера и служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални услуги - 10 заети лица, които чрез включването им в проектните дейности ще повишат компетенциите си, с което ще се осигурява плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ, както и ще се гарантира предоставянето на по-ефективни, ефикасни и качествени услуги за лицата от най-уязвимите групи от населението на територията на общината.
Activities
  • Activity: Обезпечаване правомощията на община Родопи по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП чрез създаване на работни места, наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по и ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги: 1.Във връзка с изпълнението на дейността по подготовка за обезпечаване правомощията на общ.Родопи по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП е предвидено осигуряване на оборудване и обзавеждане на 4 нови работни места /фронт - офис/. Основната цел на дейността се състои в обособяването на подходяща материална база. Необходимостта от изпълнението на дейността ще осигури и гарантира добри, достъпни и безопасни условия в помещенията, в които ще предоставят услуги по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Изпълнението на дейността ще допринеса за адаптирането на избраното помещение като по този начин ще се осигури подходяща среда за работа. 2. В частта, свързана с наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията на общ.Родопи по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, се предвижда: 2.1 - 4 щатни бройки към ОА Родопи на длъжност "Социален работник", код по НКПД 26356003. Предвижда се в длъжностните им характеристики ще бъдат включени основни и допълнителни трудови функции, вкл. упражняване на контрол при предоставяне на механизма „Лична помощ“, упражняване на контрол при предоставяне наразкрити и функциониращи социални услуги делегирани от държавата дейности на територията на общината. Функциите по осъществяване на контрол и мониторинг е по прилагане само на мерките по ЗЛП и ЗХУ. Лицата, назначени на ТД ще бъдат ангажирани с изготвянето на социални оценки и насочване за ползване на социални услуги, вкл. ще бъдат ангажирани с мониторинг и анализи.В съответствие със ЗСУ, ще се изпълняват функциите единствено по чл. 73 от ЗСУ. Едно от лицата ще има ръководни функции/екипен ръководител като допълнителна трудова функция/. Основна цел е предотвратяване на социалното изключване посредством гарантиране на достъпа на граждани от територията на общината до ключови социални услуги, регламентирани по Закон за социалните услуги /ЗСУ/ в частта, свързана с насочването на общините за ползване на социални услуги, ЗХУ и ЗЛП. За обезпечаване на дейността по предоставяне на услуги е предвидено закупуване на материали и консумативи/канцеларски принадлежности, тонер, хартия/ 2.2.Провеждане на обучение на новоназначени и настоящи служители , които участват в изпълнението на правомощията им по Закон за социалните услуги /ЗСУ/ в частта, свързана с насочването на общините за ползване на социални услуги, ЗХУ и ЗЛП.Планирано е служителите да бъдат включени в 3/три/ двудневни обучения за група до 10 лица. Темите, които се ще бъдат включени ще бъдат определени спрямо идентифицираните нужди на служителите. Изпълнението ще гарантира, че лицата, предоставящи услуги ще следват професионалните стандарти и ще са в полза на специфичните нужди и потребности на потребители на СУ. Цели се развитие на потенциала на общинските служители чрез повишаване на професионалните умения и квалификация чрез адекватно и актуално обучение, насочено към подкрепа на общината в изпълнението на правомощията й по Закона за социалните услуги (ЗСУ)/в частта насочване към социални услуги/, Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за лична помощ (ЗЛП). 2.3.Провеждане на групова супервизия на новоназначени и настоящи служители , които участват в изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Фокусът на супервизията ще бъде поставен върху работата с потребители на услуги/лица, настанени в социални услуги; лица с увреждания с издадени предварителни оценки за включване в механизма лична помощ, съгласно ЗЛП; лица, желаещите за настаняване в социални услуги; лица с увреждания в общината; лица, ползващи личен асистент и т.н./, трудностите и проблемите, възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. Целта е да се осигури експертно, професионално ориентирано наблюдение върху работата на екипа за предоставяне на услуги по ЗСУ/в частта насочване към социални услуги/, ЗХУ и ЗЛП. Предвижда се провеждането на 2 /две/ двумодулни групови супервизии за група до 10 лица. Всеки модул е предвидено да бъде с продължителност не по-малка от 6 часа. , Contracted Amount: 98 814.00 , Reported Amount: 97 454.71

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 13.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 13.00

Financial Information

Total Project cost 97 454.71 BGN
Grant 97 454.71 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 97 454.71 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN