Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1362-C01
Project Name Improvement of working conditions in "Kirkovo" Ltd
Beneficiary 818021746 KIRKOVO LTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.12.2024
Start Date 09.12.2024
End Date 09.12.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Кирково, с.Кирково

Description

Brief description
Основната цел на проекта е компанията да осъществи плавен преход към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Това ще се осъществи посредством ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда. 
За да бъдат постигнате тези резултати ще бъдат изпълнени дейности за въвеждане на "зелени" модели на организацията на работните процеси, осигуряване на колективни предпазни средства за обезопасяване на машините в компанията и осигуряване на социални придобивки за работещите. 
Въвеждането на нови "зелени" модели ще допринесе за устойчиво развитие и намаляване на негативното въздействие върху околната среда, посредством нови и иновативни подходи, технологии, продукти и услуги. Предвидените за закупуване филтри за маслено-емулсионна мъгла са устройства, предназначени да задържат и улавят течни частици и емулсии от масло във въздушния поток. Такива филтри ще бъдат поставени на машините, които използват и обработват масла и емулсии. Тези филтри играят важна роля в опазването на здравето на работещите, запазването на оборудването и подобряването на общата среда в производствените помещения. Социалните придобивки за работещите ще бъдат осъществени чрез ремонт на прилежащото към столовата санитарно-хигиенно помещение - тоалетните, както и на стаята за отдих.
Заложените проектни дейности напълно съответстват на предписанията, предвидени в Програмата за минимизиране на риска на компанията. Целевата група на проекта са 114 заети лица, които пряко участват в дейностите на компанията. 
Очакваните резултати от изпълнението на проекта са прилагане на ефективни политики и мерки за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в Кирково ООД, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Activities
  • Activity: Дейност 1:Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда, както и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхване всичките към момента 114 служители на компанията, които са разпределени на разнообразни административни, производствени и спомагателни позиции. Взаимодействието и ангажирането на всички служители от различните сектори на компанията е ключово за успешната реализация и приемане на зелените практики и модели в предприятието. Липса на социалното приемане на зелените модели от страна на служителите поради недостатъчна информираност, опасения или съпротива от страна на определени групи, ще бъде преодоляна посредством обучения и различни гъвкави форми на ангажираност. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в следната логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на компанията – продукти/услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които ще предложи заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Новите „зелени“ модели ще бъдат със следната насоченост: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите и др., съгласно предписанията на избрания изпълнител; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др., съгласно предписанията на избрания изпълнител; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития, както и други дейности, съгласно предписанията на избрания изпълнител. Разходите за дейността се основават на броя на служителите на компанията, като всеки един от тях ще бъде обхванат от тази дейност. За всеки служител са предвидени по 170 лв. за обучение и въвеждане в "зелените" практики, като общите разходи за дейността за целевата група от 113-те служители ще бъде 19 210 лв., Contracted Amount: 19 210.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2: Осигуряване на колективни предпазни средства за обезопасяване на машини, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността ще бъде изпълнена чрез поставяне на металообработващите машини на филтри за маслено-емулсионна мъгла. Тези филтри са устройства, предназначени да задържат и улавят течни частици и емулсии от масло във въздушния поток. Филтрите ще се използват при металообработващите машини, където има обработка на масла и емулсии. Ще бъдат закупени общо 12 филтъра за маслено-емулсионна мъгла, които ще бъдат поставени на 12-те металообработващи машини, съгласно тяхната специфика. Това са машините в предприятието, при които работните процеси пораждат този вид мъгла. Тези машини включват струговете (използват се за обработката на метали, като при извършването на прецизни операции, като рязане и обработка, може да се освобождава маслено-емулсионна мъгла, фрезите (използват сe въртящи се режещи инструменти за обработка на различни метали, като този процес създава маслено-емулсионна мъгла), шлифовъчни машини (използват се за финишна обработка на различни детайли, като в зависимост от материала и процеса на шлифоване, може да се образува маслено-емулсионна мъгла), циркуляри (използват се за рязане на метали, като също освобождават маслено-емулсионна мъгла). Филтри за маслено-емулсионна мъгла се инсталират при тези машини, за да задържат и извадят този вид частици, преди те да бъдат освободени в околната среда. Това помага не само за опазване на здравето на работниците, но и за поддържане на чистота в работното пространство и предотвратяване на замърсяване на въздуха. Тези филтри ще играят важна роля в опазването на здравето на работещите, запазването на оборудването и подобряването на общата среда в производствените помещения. Състоянието на машините без филтър за маслено-емулсионна мъгла е неблагоприятно за техниката и за работещите с нея. Маслено-емулсионната мъгла се появява при обработка на метали, особено при операции като рязане, шлифоване или струговане. Тази мъгла съдържа частици от масло и вода, които могат да бъдат вредни за здравето на работниците и да предизвикат проблеми с оборудването. Без адекватен филтър за маслено-емулсионна мъгла, се появява замърсяване на въздушната среда - маслено-емулсионната мъгла, когато не се задържа от филтри, може да се разпръсне в работната среда, замърсявайки въздуха, като това може да създаде неблагоприятни условия за работа и до здравословни проблеми за работниците. Друг проблем е натрупване на маслено-емулсионен отлагател - частиците от масло и вода се кондензират и могат да се отложат върху оборудването и работните повърхности, като това може да доведе до корозия, захапване на обработващите инструменти и затруднено функциониране на машините, което намалява ефективността на оборудването, по-честа поддръжка и ремонт. Рискът за здравето на работниците и при вдишването на маслено-емулсионна мъгла, което може да доведе до респираторни проблеми и здравословни усложнения - без филтриране на мъглата, тези рискове се увеличават. Необходимостта от тези защитни средства произлиза и е обоснована от оценката на риска - идентифицирана е опасността от компетентните лица и е определен риска от реализирането й, като са предложени средства за колективна защита, а именно - филтрите за маслено-емулсионна мъгла, които ще осигурат защита на работещите от неблагоприятния микроклимат. Целевата група по тази дейност обхваща общо 76 служители - операторите на металообработващи машини. Разходите за дейността се основават на броя на металообработващите машини в компанията - 12 бр., като за всяка от тях, съобразно спецификата е предвиден да бъде закупен филтър за маслено-емулсионна мъгла. Общата стойност на предвидените за закупуване филтри възлиза на 99 790 лв., Contracted Amount: 99 790.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих: По тази дейност ще бъде извършен текущ ремонт, съгласно §5, т.42 и т.43 от Допълнителните разпоредби на ЗУТ. Предвижда се ремонт на две помещения - стая за отдих и санитарно-хигиенно помещение - тоалетна към столовата. На този етап работниците използват външни заведения за хранене, което отнема от времето им за почивка, поради необходимостта от придвиждане до друго място. Кандидатът предвижда осъществяване на текущ ремонт на столова и прилежащите към нея помещения - коридори, тоалетни, фасади, както и на стая за отдих. По настоящата процедура разглеждаме само текущ ремонт на санитарно-хигиенните помещения към столовата и на стаята за отдих. Останалата част от ремотните дейности на останалите помещения, кактот и обзавеждането, кандидатът ще осъществи за собствена сметка, независимо от проектните дейности. Кирково ООД разполага със собствени помещения, в които предвижда да се извъшат ремонтите дейности. След приключване на проекта, бенефициентът ще запази предназначението на ремонтираните помещения и ще ги надгражда с времето, за да осигури максимален комфорт на служителите си. В помещението, предвидено за стая за отдих, ще се извършат текущи ремонтни дейности, които ще позволят последващо оборудване с необходимите уреди и мебели, за да се осигури подходящо пространство за почивка на служителите. Подробности за предвидените ремотни дейности на помещението за стая за почивка, са посочени в Приложението за информация за пазарните цени. Помещението е с размер 26 кв.м. и предвидените за него ремонтни дейности възлизат на приблизително 5765 лв. Ще бъде ремонтирано помещението, за да се създаде стая за отдих като уютно и релаксиращо пространство. Създаването на стая за отдих в предприятие е отличен начин да се подобри работната обстановка и благосъстоянието на служителите. Създаването на уютна и функционална стая за отдих в предприятието може да допринесе за повишаване на работното настроение и благополучието на служителите. В помещението, предвидено за санитарно-хигиенно помещение - тоалетна към столовата, ще се извършат текущи ремотни дейности, описани подробно в Приложението за информация за пазарните цени. Ремонтът на санитарно-хигиенните помещения в предприятията е важна задача, която влияе на общото усещане за хигиена и комфорт на служителите и посетителите. Ще бъде направена модерна, функционална и приятна за употреба тоалетна в предприятието. Предварителното планиране и съобразеност с нуждите на потребителите ще бъдат ключови за успешния ремонт. Помещението е с размер 37 кв. м. и предвидените за него ремонтни дейности възлизат на приблизително 9 645 лв. Посочените разходи за дейността са представени в бюджета в раздел IV. РАЗХОДИ ЗА СМР, Разходи за СМР, необходими за осъществяване на Дейност 5., Contracted Amount: 15 410.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 114.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 147 851.00 BGN
Grant 147 851.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN