Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1192-C01
Project Name Better conditions for work and rest at Strato Domes Ltd
Beneficiary 205037645 DOME HOMES LTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 06.12.2024
Start Date 06.12.2024
End Date 06.12.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Родопи, с.Белащица

Description

Brief description
Основен предмет на дейност на фирма Куполни Къщи ООД е проектиране и производство на куполни къщи въз основа на собствена система за строителство на куполни къщи с уникални по своята същност и параметри модули. Продуктите са предназначени за вътрешен и външен пазар.

Настоящето проектно предложение е насочено към получаване на безвъзмездна финансова помощ за инвестиция в подкрепа на създаването на по-добри, безопасни и благоприятни условия на труд, както и създаване на подходящо, чисто и комфортно място, специализирано за храна, отдих и почивка на служителите на фирмата. 
Основната част от инвестицията ще бъде насочена към закупуването на 2 бр. прахоуловителя, 2 бр. инфрачервени преносими отоплителя и 3 бр. климатици, като и закупуването на 2 бр. напълно оборудвани контейнери за хранене, отдих и почивка.
Чрез проекта ще се постави началото на въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси чрез включване както на конкретни екологосъобразни дейности на определени работни места, така и в работните процеси като цяло. Ще бъде въведена промяна в организацията на работа, за да се изгради цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и се мотивира екологосъобразното мислене на служителите.
И не на последно място, стремежът на фирмата е да предприеме мерки за ранна превенция на състояния, свързани с емоционално и психическо изтощение сред персонала, предоставяйки му психологическа подкрепа, насочена към профилактика на „бърнаут“ на работното място и ефекти от COVID пандемията върху менталното им здраве. Желанието им е продиктувано от това, че оптималното психично здраве на всеки човек е изключително важен фактор и за по-доброто му физическо здраве, което неминуемо оказва влияние и върху работата му, отношенията с колегите, значението и приносът за извършваните работни процеси и като цяло желанието му да остане на работа.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Дейността е насочена към въвеждане на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и са свързани с намаляване въздействието върху околната среда във фирма Куполни Къщи ООД. С изпълнението на дейността ще бъдат реализирани следните мерки: 1. Изграждане на цялостна екологосъобразна/"зелена" фирмена култура и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите; 2. Въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, като: - Организиране и внедряване на система за разделно събиране на отпадъци и опаковки; - Информационни плакати и стикери; - Поставяне на контейнери за разделно събиране на опаковките и отпадъците. 3. Въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси: - Поставяне на сигнализация, където е необходимо като стикери и предупредителни етикети до ел. ключове, мивки, принтери, които да напомнят да се пестят енергия и ресурси. - Осветление – регламент за гасене, намаляване на осветлението по време на почивки. - Мерки за намаляване на отпадъците от производството - повторна употреба на отпадъчен дървен материал при производството на дървени пелети. - Организиране на разделно събиране на отпадъци и др. - Намаляване на разхода на питейна вода чрез оборудване на място за хранене и отдих с мивка с аератор и водоспестяващ смесител, както и система за филтрация на водата с обратна осмоза Посочените мерки ще са началото при въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси чрез включване както на конкретни екологосъобразни дейности на определени работни места, така и в работните процеси като цяло. Ще бъде въведена промяна в организацията на работа, за да се изгради цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и ще се мотивира екологосъобразното мислене на служителите. Изпълнението на дейността ще премине през следните четири етапа: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. , Contracted Amount: 1 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: През последните няколко години, когато говорим за здравето на хората, внимание се обръща не само върху физическото, но и върху психическото здраве. Ако преди пандемията от COVID-19 около една шеста от хората в ЕС са страдали от проблеми, свързани с психичното здраве, то в следствие от нея и последвалите я кризи, ситуацията в световен мащаб значително се влошава. Натиск върху психичното здраве на хората, се забелязва особено осезаемо сред младежите и тези които вече в една или друга степен са страдали от някакъв вид психично заболяване. По повод Европейската седмица на психичното здраве, през май 2023 г. Европейската комисия възлага извършване на проучване за психичното здраве на хората. Проучването "Евробарометър", публикувано на 9 октомври 2023 г. на следната страница: https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/3032 установява, че: 46 % от гражданите на ЕС са имали емоционален или психосоциален проблем през последните 12 месеца 89 % от гражданите на ЕС смятат, че грижата за психичното здраве е също толкова важна, колкото грижата за физическото здраве 25 % от гражданите на ЕС посочват, че те или членове на техните семейства са се сблъскали с проблеми при достъп до услуги в областта на психичното здраве За да се справи с възникналата криза, Европейската комисия поставя психичното здраве наравно с физическото здраве, като въвежда инициативи и финансиране в размер на 1,23 милиарда евро от различни финансови инструменти. В Национална стратегия за психично здраве на гражданите на Република България 2021 – 2030 г. е посочена дефиницията на Световната здравна организация (СЗО) за здраве, според която здравето е състояние на пълно физическо, психическо и социално благополучие, а не просто на отсъствие на болест или недъг. Аналогично психичното здраве не може да се определя само като отсъствие на психична болест, а като психологично благополучие (т.е. чувство, усещане за благополучие). В допълнение, всеки психолог споделя, че оптималното психично здраве на всеки човек е изключително важен фактор и за по-доброто му физическо здраве, което неминуемо оказва влияние и върху работата на хората. В тази връзка желанието на Куполни Къщи ООД е да осигури на заетите във фирмата лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве. Сред целите на дейността са: - запознаване на служителите с явлението "бърнаут", която информираност да послужи за навременното разкриване на проявите му; - предприемане на мерки за ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение сред персонала; - преодоляване на възникнали нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, раздразнение към и/или емоционално отдръпване от колеги и клиенти, мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, които биха могли да доведат и до напускане на работа. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ 2. Запознаване на всички служители с явлението "бърнаут" 3. Разделяне на служителите в групи до 10 лица, в случай, че консултациите се извършват под формата на групови семинари или тренинги 4. Изготвяне на психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. 5. Запознаване на служителите с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. , Contracted Amount: 1 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на настоящата дейност е закупуване на машини и съоръжения (ДМА), чрез които да се покрият изискванията за безопасни условия на труд, препоръчани след извършена Оценка на риска и включени в Утвърдената програма за минимизиране на риска на кандидата. Модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, не е необходимо да бъдат извършени. Наименованието на дейността е запазено да бъде идентично с това в насоките за кандидатстване, съгласно дадените указания. Активите, които ще бъдат закупени по проекта са: 1) 2 бр. Мобилни прахоуловители, които ще пречистват въздуха в производствено Хале 1 на кандидата. Планирано е прахоуловителите да бъдат разположени директно до следните машини за дървообработване: Настолната фреза и Летновия циркуляр, но при необходимост местоположението им ще се променя в зависимост от конкретните нужди на производствения процес. Дървообработването е процес, който генерира изключително голямо количество прах и замърсява въздуха. От една страна се образува фина дървесна прах, от друга страна се отделят множество дървестни частици. В производствените си процеси фирмата използва активно множество дървообработващи машини – ЦНН рутери, разкройващ циркуляр, настолян циркуляр, лентов банциг, които са разпределени по работни места и процеси, като физически са отдалечени една от друга, което прави трудно и скъпо организирането на напълно ефективна централизирана прахоуловителна система. През 2022 г. е инсталирана стационарна прахоуловителна система, за нуждите на машинното отделение в Хале 2, което е самостоятелно помещение в Халето, отделено със стени. Там са разположени 2 бр. СНЦ фрези. Частично тази система пречиства въздуха и при работа на 1 бр. Циркуляр за рязане на дървен материал, който се намира в Хале 2 в близост до машинното отделение, чрез направен за целта въздуховод. В Хале 1 липсва аспирационна система. Халето разполага с 1 бр. мобилен прахоуловител, който е поставен до работната станция на Настолния циркуляр и се оказва недостатъчен за обслужване на останалите машини в халето, съответно капацитетът му не отговаря на нуждите на цялото производствено помещение. Това е така защото мобилните прахоуловители са индивидуални – обслужват нуждите на една машина или най-много две машини, ако са разположени близо една до друга. След направена оценка на риска е установено, че Концентрация на инхалабилна фракция на прах не съответства на изискванията за гранични стойности по Наредба №13 за защита на работещите от рискове свързани с експозиция на химични агенти при работа, Обн. ДВ бр.8/30.01.2004г, посл. изм. ДВ. бр. 7/04.06.2021г. Съществуващата вентилационна система не е с достатъчно капацитет и не работи ефективно дори за Хале 2. Не се изпълняват изискванията на чл. 119, 124, 125 и чл.126 от НАРЕДБА №7 от 23.09.1999г. ДВ бр.88. 2) 3 бр. Мобилни колонни климатици. Към момента производствените помещения не са климатизирани. Особенно голям проблем се оказва високата температурата в помещенията през летния период поради факта, че машините и оборудването в тях излъчват допълнителна топлина при работа. Един от климатиците ще бъде използва в Машинната зала в Хале 2 и ще работи предимно в режим на охлаждане. Машинната зала е напълно затворено и отделено помещение от самото хале, като там основния проблем е високата температура, която е резултат от работа на СНЦ Фрезите. Вторият климатик ще бъде разпложен в близост до работните станции на монтажниците в Хале 1. Ще се използва за отопление и охлаждане. Третият климатик ще бъде разположен в близост до машината за сглобяване на голямоформатни възли в Хале 2. Ще се използва за отопление и охлаждане. Следва продължение., Contracted Amount: 23 416.65 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на настоящата дейност е осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез закупуване на оборудвани контейнери, които ще се използват като места за отдих, хранене и почивка на служителите от целевата група в предприятието. Ремонт, както и оборудване на място за рехабилитация и спорт в предприятието не е предвидено да бъдат извършени с настоящия проект. Наименованието на дейността е запазено да бъде идентично с това в насоките за кандидатстване, съгласно дадените указания. С настоящата дейност ще бъдат закупени 2 бр. контейнери за отдих, храна и почивка, от които: 1 бр. Контейнер като помещение за хранене, представляващ общо обзаведено помещение с електро инсталация, ВиК инсталация, топло изолирани стени, под и тавани с обща площ от 24 квадратни метра. Контейнерът ще бъде оборудван с: Телевизор - 1бр., Кухня с вградени шкафове,- 1 бр. Хладилник с фризер - 1бр., Климатик – 2 бр., Маси за хранене 2 бр., Кафе машина – робот - 1 бр., Столове трапезен – 8 бр., Котлон- 1бр., Кана за загряване на вода- 1бр., Машина за пречистване на вода - 1бр., Закачалка за дрехи – 2 бр.и Микровълнова фурна - 1бр. С цел да надгради и доразвие профила си на зелена компания, въвеждаща зелени модели на организация на труда, кандидатът ще закупи контейнери с конструкция от дървесина и фасада от дървесина. Мивката, която е част от оборудването на този контейнер ще бъде с аератор и водоспестяващ смесител с инсталирана система за филтрация на водата с обратна осмоза (описана при оборудването като Машина за пречистване на вода). Всички закупени мебели ще са от дървесина. 1 бр. Контейнер, предначначен за място за отдих, с обособени 4 пространства - едно за баня със санитарен възел, 2 бр. за съблекални и едно - за помещение за почивка. Контейнерът ще е оборудван с: Шкафчета за дрехи и лични вещи – 8 бр., Закачалка за дрехи – 8 бр., Климатик - 2 бр., Диван - 1 бр., Фотьойли – 3 бр., Маса холна - 1 бр., Пречиствател на въздуха - 1 бр., Телевизор - 1 бр. и Столове за релаксация – 6 бр. Този контейнер по аналогия с първия ще е с конструкция от дървесина и фасада от дървесина, с монтирана електро инсталация и ВиК инсталация топло изолирани стени, под и тавани с обща площ от 24 квадратни метра. Всички закупени мебели ще са от дървесина. Контейнерите ще бъдат поставени върху поземлен имот, прилежащ към производствените помещения на Куполни Къщи ООД, където кандидатът е по наем, със срок на наема по-дълъг от 5 години. При поставянето им ще бъдат спазени изискванията на чл. 56 от ЗУТ. Контейнерите ще подсигурят помещения за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд в предприятието и съгласно изискванията на Кодекса на труда (КТ). Ще осигурят и помещения за краткотраен отдих, за да се гарантира безопасността и здравето на служителите чрез въведени режими на труд и почивка, съгласно разпоредбите на чл. 239 и чл. 240 от Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Местата за хранене и почивка ще са лесно достъпни, достатъчно просторни и съобразени с броя на едновременно ползващите ги лица. Ето защо е предвиден 1 бр. контейнер, оборудвани с места за хранене, отговарящи на броят на служителите на фирмата, които са общо 8. Контейнерът ще е напълно оборудван със стандартно кухненско обзавеждане, съобразено с предназначението си - за обедни почивки. Вторият контейнер ще е оборудван със санитарен възел, с оглед по-голямо удобство на персонала и максимално оползотворяване на времето, отделено за почивка. В същия контейнер ще има и обособени места, където ще бъдат поставени шкафчета за вещи на служителите и закачалки за дрехи, както и помещение, оборудвано за двете краткотрайни физиологични почивки по време на работа - едната преди обед, а другата - следобед. Следва продължение..., Contracted Amount: 130 741.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Продължение на дейност 4 от насоките за кандидатстване - Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Продължение. След направена оценка на риска е установено, че към настоящия момент температурата в производствените помещения - хале 1 и 2 и Машинната зала, не отговаря на нормативните изисквания – през зимните месеци средната температура в помещенията не е достатъчно висока, а през летните – не може да се осигури необходимото охлаждане на работните помещения. По тази причина се изисква прилагането на съответстващи мерки за намаляване на риска. Наличната отоплителна система е силно амортизирана, неправилното и функциониране не може да осигури микроклимата в съответствие с нормативните изисквания и е в нарушение на чл.82 от НАРЕДБА №7 от 23.09.1999г. ДВ бр.88. 3) 2 бр. Късовълнови инфрачервени отолители. В предприятието съществуват две работни станции на открито, а именно Станция за производство на пелети и Станция за обгаряне на дъски, което налага през зимния период персонала да работи на ниски температури. Станциите се използват епизодично в съответствие с производствени нужди и графика на поръчките. Работата се извършва на ротационен принцип от машинните оператори и при нужда и от монтажниците. При работа на всяка от външните станции са заети едновременно двама души персонал. И двете станции работят според поръчките и дневните задачи, като често се случва да работят едновременно и Станция за производство на пелети и Станция за обгаряне на дъски с общо 4 души персонал при тях. Това налага закупуването на 2 бр. Късовълнови инфрачервени отолители. След извършена оценка на риска е установено, че към момента при двете външни работни станции не може да се осигури микроклимата в съответствие с нормативните изисквания и е в нарушение на чл.82 от НАРЕДБА №7 от 23.09.1999г. ДВ бр.88. С оглед спазване на препоръките за осигуряване на подходящ микроклимат за работа на тези 2 работни позиции, ще бъдат закупени 2 бр. късовълнови инфрачервени отоплители. Такъв вид отоплители са напълно подходящи за работа при външните работни станциии защото не затоплят околния въздух, а директно човека и предметите около него. Изпълнението на дейността ще стартира с: 1. Избор на изпълнител и доставка на предвидените активи. 2. След доставка, изброените средства за колективна защита ще бъдат позициониране по местата, за които са предназначени (халета 1 и 2, машинното помещение и външните работни станции). 3. На следващ етап активите ще бъдат тествани и пуснати в експлоатация. 4. Ще се извърши обучение и инструктаж за безопасна работа с тях и тяхното изключване при напускане на работното място или при временна липса на необходимост от употребата им., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Продължение на Дейност 5 от насоките за кандидатстване - Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Продължение: В момента фирмата не разполага с обособено помещение за хранене и почивка. Служителите се хранят вън от фирмата или в обособени кътове в близост до работните места, което създава допълнително неудобство от гледна точка на чистота и хигиена. Инвестицията в контейнери за отдих, хранене и почивка е необходима социална придобивка за персоналът на фирма Куполни къщи ООД и ще реши следните проблеми: 1. Служителите ще имат на разположение комфортно място, специализирано за храна, отдих и почивка. 2. Ще се подобри хигиената. Хората ще се хранят и почиват в чиста и уютна среда. 3. Ще се подобри колективния микроклимат – на едно място ще могат да контактуват хора от различни отдели и звена. Ще могат да се правят събирания на повече хора в уютна атмосфера. 4. Ще се подобри удовлетвореността на служителите и производителността на труда им. 5. Ще се подобри цялостната работна среда на кандидата и имидж на фирма Куполни къщи като добро място за работа. Броят на контейнерите, големината им и описаното оборудване в тях напълно отговарят на броя на служителите на предприятието, които по едно и също време ще се възползват от отредените им обедни и по два броя физиологични почивки. Това изискване е установено в чл. 151 от КТ и чл.12 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и Наредба № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа. Контейнерите ще бъдат доставени напълно оборудвани и след свързването им електрическата мрежа и ВиК ще бъдат готови за ползване. Не са необходими други специални етапи на подготовка, свързани с тяхното въвеждане в експлоатация., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 173 093.42 BGN
Grant 173 093.42 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на активи, обзавеждане и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка, както следва: Обособена позиция 1:  1 бр. Контейнер, предназначен за помещение за хранене, представляващ общо помещение с електро инсталация, ВиК инсталация, топло изолирани стени, под и тавани, с обща площ от 24 квадратни метра. Оборудван.  1 бр. Контейнер, предначначен за място за отдих, с обособени 4 пространства - едно за баня със санитарен възел, 2 бр. за съблекални и едно - за помещение за почивка, с обща площ от 24 квадратни метра. Оборудван. , Estimated Amount: 130 741.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1:  1 бр. Контейнер, предназначен за помещение за хранене, представляващ общо помещение с електро инсталация, ВиК инсталация, топло изолирани стени, под и тавани, с обща площ от 24 квадратни метра. Оборудван.  1 бр. Контейнер, предначначен за място за отдих, с обособени 4 пространства - едно за баня със санитарен възел, 2 бр. за съблекални и едно - за помещение за почивка, с обща площ от 24 квадратни метра. Оборудван.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на активи, обзавеждане и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка, както следва: Обособена позиция 1:  1 бр. Контейнер, предназначен за помещение за хранене, представляващ общо помещение с електро инсталация, ВиК инсталация, топло изолирани стени, под и тавани, с обща площ от 24 квадратни метра. Оборудван.  1 бр. Контейнер, предначначен за място за отдих, с обособени 4 пространства - едно за баня със санитарен възел, 2 бр. за съблекални и едно - за помещение за почивка, с обща площ от 24 квадратни метра. Оборудван., Estimated Amount: 130 741.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1:  1 бр. Контейнер, предназначен за помещение за хранене, представляващ общо помещение с електро инсталация, ВиК инсталация, топло изолирани стени, под и тавани, с обща площ от 24 квадратни метра. Оборудван.  1 бр. Контейнер, предначначен за място за отдих, с обособени 4 пространства - едно за баня със санитарен възел, 2 бр. за съблекални и едно - за помещение за почивка, с обща площ от 24 квадратни метра. Оборудван.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN