Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0587-C01
Project Name "For a Healthy and Safe Environment in a Hospital for the Future"
Beneficiary 123535874 MNOGOPROFILNA BOLNITSA ZA AKTIVNO LECHENIE - PROF., D-R STOYAN KIRKOVICH
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 02.12.2024
Start Date 02.12.2024
End Date 02.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Стара Загора, гр.Стара Загора

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към няколко от основните приоритета на компанията за въвеждането на безопасни и добри условия на работа на заетите лица в УНИВЕРСИТЕТСКА МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ -
ПРОФ., Д-Р СТОЯН КИРКОВИЧ АД, както и осигуряване на дългосрочни положителни ефекти за цялата организация като:
- осигуряването на добри, здравословни, безопасни и качествени работни места;
- адаптиране към промените на околната среда, понижаване на негативния отпечатък от дейността на компанията и повишаване информираността на заетите лица относно опазване на околната среда;

Тези стратегически цели за компанията ще бъдат реализирани чрез осъществяването на следните дейности:
- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд;
- Осигуряване на по-добри условия на работа, защита, предотвратяване на заболявания и трудов травматизъм;
- Осигуряване на средства за отдих на заетите лица.

Проектът е изцяло насочен и отговаря на нуждите на служителите в УНИВЕРСИТЕТСКА МНОГОПРОФИЛНА БОЛНИЦА ЗА АКТИВНО ЛЕЧЕНИЕ - ПРОФ., Д-Р СТОЯН КИРКОВИЧ АД - 951 лица пряко заети в изпълнението на дейностите на компанията, и за които са предвидени мерки.
Предвидените дейности ще допринесат за постигането на стратегическите цели на Програма "Развитие на човешките ресурси" в областта на трудовата заетост, борбата с бедността и социалното изключване.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: В проектното предложение планираме разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд за насърчаване на устойчиви практики в работната среда, която е ключова стъпка към създаването на по-екологично отговорни и устойчиви бизнеси. Целта на тази дейност е да създаде ангажимент към устойчивостта - било то чрез спестяване на ресурси, рециклиране, използване на зелена енергия, въвеждане на практики като рециклиране, използване на енергоспестяващо оборудване и намаляване на консумацията на суровини, материали, хартия или други екологични инициативи. Чрез тях ще можем да насърчим екологичното съзнание и действие на служителите в компанията. Те ще служат като признание и стимул за служителите да мислят и действат по-устойчиво. Това не само подобрява екологичния отпечатък на компанията, но и повишава общото съзнание за важността на екологичните практики. Зелените Карти са повече от просто символично признание; те са част от широка стратегия за въвеждане на устойчиви практики в ежедневието на компанията. Посредством тях се насърчава активното участие на всеки служител в опазването на околната среда и се допринася за създаването на по-зелена и отговорна корпоративна култура. Дейността ще бъде насочена за въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; Въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“, Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Модернизиране на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за подобряване на личната защита на служителите и намаляване въздействието на вредните фактори от работната среда: Основната цел на дейността е повишаване на нивата на лична защита на работното място, намаляване на въздействието на вредните фактори на работната среда и предотвратяване на рискове от злополуки, чрез осигуряването на нови, съвременни, с по-добри експлоатационни и технически характеристики лични предпазни средства и специално работно облекло, спомагащи за запазване на здравето при извършване на специфичните дейности на служителите, пряко ангажирани в диагностично - терапевтичната дейност на болницата и имащи пряк досег със с всички рискови фактори. Върху служителите ежедневно влияят редица вредни фактори като: - Биологични рискове - излагане на инфекциозни агенти като бактерии, вируси и гъбички. Медицинският персонал е особено уязвим към тези рискове при лечение на пациенти с различни заболявания; - Химични рискове - използването на различни лекарства, дезинфектанти и други химикали, които могат да бъдат вредни при неправилно съхранение или употреба. - Физически рискове - дълги периоди на стоене или ходене, повдигане и маневриране на тежки оборудвания или пациенти, както и излагане на радиация (радиологичните отделения). - Ергономични рискове - неправилната ергономия на работното място може да доведе до мускулно-скелетни заболявания, включително болки в гърба и шията, проблеми с китките и ръцете и други. - Стресът от голямата отговорност, работа с пациенти и в бързо темпо, работа със сериозно болни пациенти, емоционалното напрежение от справяне със смъртта и болестта, както и потенциалната заплаха от насилие от пациенти или посетители, са сред основните психосоциални рискове. - Възможността за разпространение на инфекциозни болести, увреждания при работа с медицинско оборудване или в резултат на други инциденти на работното място. Изброените фактори поставят необходимостта за постоянното подобряване и осигуряване на ЛПС и специално работно облекло с висок клас на защита за служителите, мерки за подобряването на тяхното здравословно състояние и ограничаване на възможностите за професионални травми и рискове. Възможността да се осигури закупуването на нови, съвременни, качествени и по-модерни ЛПС и специално работно облекло ще доведе до още по-висока лична защита на работещите. Съобразявайки се с предписаните мерки за минимизиране на професионалния риск, списъка на длъжностите (към момента на кандидатстване е общо 951 постоянно заети служители на трудов договор, като за 820 са пряко ангажирани с работа с пациенти, и за които са предвидени осигуряването на защитни средства) и съответстващите им ЛПС и специално работно облекло и са описани в приложение IV и V към настоящото проектно предложение. Предвидените ЛПС и специално работно облекло произтичат от необходимостта, от една страна да подобрим качеството на използваните защитни средства, а от друга страна, от високите рискове при ежедневните си дейности на персонала и желанието ни да намалим натоварването и облекчим вредното въздействие, както и да подобрим здравното състояние и недопускане на потенциялни рискове за тяхното здраве. Изпълнението на дейността ще доведе до намаляване на травматизма, риска за здравето на работното място, запазване и подобряване на здравния статус, мотивацията за труд на работещите в болницата. Това ще се осъществи чрез по-добра защита от професионалните рискове и заболявания на работното място. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло за подобряване на личната защита на служителите и намаляване въздействието на вредните фактори от работната среда, включително химически, физически, механични и други опасности. Чрез тях ще намалим потенциалните травми и професионални заболявания и ще повишим безопасността и здравето на работещите. В сектор като лечебни заведения, където коефициентът на трудов травматизъм е висок, ефективните ЛПС са жизненоважни за предотвратяване на злополуки и увреждания., Contracted Amount: 179 530.75 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подобряване условията за отдих на работещите в компанията: Дейността е насочена към зеатетие лица в компанията, които понасят ежедневните натоварвания, стрес и турдности, за което искаме да осигурим и създадем мерки за пълноценен отдих и съответните условия за това. Създаването на места за отдих за заетите лица в обектите на компанията е дългоотлагана, но и изключително важна мярка, която цели да създаде удобства и възможности за отдих за служителите по време на свободните моменти. Работата в болничните заведенияте изключително натоварваща, с моменти на голям стрес и напрежение, както и на ограничено време за отдих, често прекъсвано от спешни случай и необходимост от консулатции. За да можем да облекчим персонала и да се възползваме от малкото им свободно време искаме да изградим и върнем отдавна прекратена практика - столова за хранене на персонала. На приземнтие нива на централната част на болницата има обособени помещения, които са предвидени при строежа и за отдих и хранене на персонала, но с годините, поради влошаване на уславията, тези помещения се влошават бавно, уредите се повреждат, не са правени ремонти за поддържане и тази услугата за персонала е прекратена. Една от стратегическите цели за развитие на болничното заведение е именно и към подобряване на условията не само за пациентите, а и за работещите в нея 951 души. Една малка крачка към това е ремонтирането на столовата и осигуряването на възможност да се приготвя храна за служителите. Именно към това е насочена и настоящата дейност - възстановяването на съществуващата столова за хранене на персонала на болничното заведение, което ще допринесе за: - Столовата може да предложи здравословни и балансирани хранителни опции, което е особено важно за медицинския персонал, който работи дълги смени и често под стрес. Достъпът до добро хранене може да подобри общото благосъстояние и енергията на служителите. - Предоставя на персонала удобно място за хранене близо до работното им място, което спестява време и улеснява организацията на почивките им. - Общата столова за хранене предоставя пространство, където служителите могат да се събират, да общуват и да споделят опит, което подобрява работната атмосфера и сътрудничеството. - Почивките за хранене в приятна и релаксираща обстановка могат да помогнат на персонала да се отпусне и да намали нивата на стреса, което е важно в бързо темпо на работа. - Наличието на столова за хранене ще направи болницата по-желано място за работа. Създаване на социално помещение за хранене, както и съответното оборудване към него за хранене и приготвяне на храна за целия персонал на болницата: - строително-монтажни дейности - помещенията на най-ниските нива, част от които е бил столът отдавна не е ползван и е в много лошо състояние, което изисква и ремонт свързан с премахване на старата мазилка и ламперия по стените, която е силно компрометирана, възстановяване на цялостта на стените и тавана, шпакловка и пребоядисване. Помещенията, които ще бъдат засегнати са столова и прилежащите към нея помещения за приготвяне на храната. - осигуряване на трапезни маси, които в зависимост от натоварването могат да се разтягат или прибират - 16 бр.; - осигуране на трапезни столове - 96 бр. - закупуване на специализирани конвектомати за големи кухни - 4 бр., които могат да предложат възможността да се приготвя храна в големи количества едновременно поради многобройния персонал и краткото време за обяд, което ще осигури болничното заведение за своите колеги. - електрически парен казан - 1бр. за приготвяне на супи/бульони за целия персонал; - професионална съдомялна машина - за бързо изминаване на съдове, съобразен с потока на персонала. Предоставянето на храна ще бъде поета от бюджета на болницата и няма да генерира приходи от продажба на ястия, а ще бъдат предоставени безплатно на заетите лица. Въпреки че създаването на столова изисква начални инвестиции и организация, дългосрочните ползи относно здравето, благосъстоянието и ефективността на персонала могат значително да надхвърлят тези разходи., Contracted Amount: 108 496.90 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 951.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 338 830.42 BGN
Grant 271 064.34 BGN
Self amount 67 766.08 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN