Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1126-C02
Project Name Adapted work environment in ECOBELAN
Beneficiary 200735482 ECOBELAN Ltd
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 28.11.2024
Start Date 20.01.2025
End Date 20.10.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Асеновград, гр.Асеновград

Description

Brief description
Настоящият проект има за цел да подобри условията на работа за заетите лица в ЕКОБЕЛАН ООД и включва дейности за подобряване на работната среда. Основните дейности, предвидени за реализация са:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
3. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
В резултат предприятието ще получи възможност да посрещне новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Това изисква бързи промени в пазара на труда и налага предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда.
Целевата групи по настоящия проект са заети лица общо 22, от които 21 лица наети на трудови правоотношения и 1 лице, което е управител. Всички лица са заети в ЕКОБЕЛАН ООД - предприятието кандидат към момента на подаване на проектното предложение. 
Activities
  • Activity: Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. В тази дейност ще бъдат обхванати 22 лица представителите на целевата група, както следва: - конкретни характеристики на целевата група – 1 управител, 8 лица на длъжност книговезец, 5 лица на длъжност машинен оператор изделия от хартия, 3 лица на длъжност пакетировач, 2 лица на длъжност организатор работа с клиенти, 1 лице на длъжност дизайнер печатни изделия, 1 лице на длъжност общ работник и 1 лица на длъжност чистач/хигиенист.. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси може да е свързано с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Времевия обхват на дейността е 9 месеца. Продължителността е съобразена със спецификата на дейността на предприятието броя 22 лица представителите на целевата група, които ще бъдат включени в изпълнението й. Дейността ще стартира още от първия проектен месец, след прегледа на моментното състояние в предприятието и идентифицирането на възможности за въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията., Contracted Amount: 4 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността е осигуряването на здравословна и безопасна работна среда на работниците и служителите в ЕКОБЕЛАН ООД, която ще бъде постигната чрез: - подобряване на микроклимата–в работните помещения–чрез закупуване на „климатици тип сплит“-комплект от едно външно и едно вътрешно тяло. - подобряване на ергономията при работа на част от работниците и служителите на дружеството-идентифициран риск при работа с видеодисплеи, възможност за хронични увреждания на опорнодвигателния апарат, чрез закупуване на ергономични работни столове. В рамките на дейността за подобряване на микроклимата е необходимо да бъдат закупени климатици за работните помещения на ЕКОБЕЛАН ООД. В помещенията наличното оборудване не отговаря на нуждите на целевата група и не създава защита от неблагоприятен микроклимат през всички сезони. Прилагането на горепосочената мярка ще допринесе за подобряване условията на работната среда и в частност на микроклимата в помещенията с неблагоприятен такъв. Работниците и служителите дишат въздух, силно обогатен с прах, акари, бактерии и вируси, алергени, спори на плесени и мухъл, проникнали от канализацията газове и миризми и др. Пренасяни по въздуха плесени например са широко разпространени в затворени помещения. Следствие от неблагоприятния микроклимат, излагането на плесени може да доведе до астма, възпаления на горните дихателни пътища, главоболие, грипоподобни симптоми, инфекции, алергични заболявания и възпаление на носа, гърлото, очите и кожата, намаляване на работоспособността, бърза умора, вредност за здравето, както ида допринесе за появата на синдром на болната сграда. Този нездравословен въздушен коктейл, който дишаме, прави живота непоносим за алергични хора (а те са над 12% от населението). Осигуряването на безвреден микроклимат на работните пространства е от особено значение за намаляване на вредностите, които човек приема на работното място. Поради тази причина и с цел превантивни действия за недопускане на тези рискове и максимално възможното за подобряване на микроклимата на работното място е необходимо да се закупят посочените активи за съществено подобряване на микроклимата на работните места. Целевата група, която е включена в тази мярка са общо 14 броя работника и служителя. Тези служители използват съответни две помещения, в които ще бъдат монтирани 2 броя климатици за подобряване на микроклимата. Подобряването на ергономията при работа е от съществено значение за осигуряването на здравословна и безопасна работна среда. Столовете са важен елемент на работното място, тъй като той трябва да бъде конструиран в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло. Това предотвратява неправилни и принудителни пози. По този начин се премахва статичното напрежение и умората като се запазва за по-дълго работоспособността на организма. Част от работниците и служителите в дружеството са подложени на опасност от увреждания заради неблагоприятна работна поза поради недобрата ергономичност на стола, който използват за изпълнение на трудовите си задължения. Столовете, които се експлоатират нямат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на служителя. Чрез закупуването на ергономични работни столове, които отговарят на естеството на извършваната работа и на нормите за физическо натоварване на работниците и хигиеннофизиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси, опасността от гръбначни изкривявания и мускулноскелетни заболявания ще бъде премахната. Целевата група, която е включена в тази мярка са общо 12 броя работника и служителя. Чрез покупката на 12 броя ергономични работни столове за работещите ще се осигури комфорт при работа, гарантиращ съответствие с нормативните изисквания за работа и превенция на заболявания на опорно-двигателния апарат, както и намаляване на психичния стрес, породен от неудобната работна поза, заемана продължително време при работа., Contracted Amount: 38 024.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за почивка, отдих и хранене на заетите лица в ЕКОБЕЛАН ООД чрез ремонт и обзавеждане на едно собствено помещение, намиращи се в основната административна сграда на предприятието с площ 75 кв.метра. Към настоящия момент заетите лица в дружеството са общо 22 заети лица. Това идентифицира нуждата от обособяването на помещение за отдих и почивка на заетите лица с цел осигуряване на комфортна среда за ползотворна почивка и условия за хранене, съобразено с рационалните и хигиенни норми. В момента помещението се използва като стая за хранене от работниците в производството. Стаята е в лошо функционално състояние, не е оборудвана с кухненски мебели и техника и в нея не може да се приготвя храна. Обзаведена е с "подръчни" мебели за сядане и хранене, има малък умивалник (който е подходящ не за кухненски, а за санитарни помещения) и няма работеща вентилационна система. Мазилката по стените е подкожушена и се рони, ел.инсталацията е стара и крие рискове от токов удар, късо съединение и пожар, осветенестта е слаба и вредна за очите. Помещението не разполага с източник на отопление/охлаждане. За да бъде адаптирано за използване помещението е необходимо то да бъде обзаведено с: - климатик – 3 бр. (помещението е отворен тип, без преградна врата към стълбището) - модулно кухненско обзавеждане - 1 бр. - абсорбатор - 1бр. - кафеавтомат - 2 бр. - микровълнова - 1 бр. - керамичен плот - 1бр. - съдомиялна - 1 бр. - фурна - 1 бр.; - диван - 2 бр. - маса - 4 бр. - стол - 22 бр. - хладилник - 1 бр. - телевизор - 1 бр. Реализирането на настоящата дейност ще надгради положените усилия на ръководството за осигуряване на комфортна среда за почивка и хранене. Обосновка на изброените елементи на дейността: Необходимостта от обособяване на помещение за отдих, хранене и почивка на заетите лица в ЕКОБЕЛАН ООД е обусловена от факта, че при натоварения производствен процес, работещите имат нужда от физиологичен режим на труд и почивки в рамките на работния ден с цел възстановяване на физическото и психическото състояние. Нуждата е идентифицирана и от факта, че към настоящия момент работещите нямат осигурено помещение, в което да се хранят по време на обедната си почивка и то да е съобразено с хигиенните и рационални норми за хранене. Дружеството разполага със собствено помещение, което е с площ 75 кв.м. Помещението е в непосредствена близост до основните производствени цехове и това го прави много удобно за работещите, за ползване по време на производствените почивки и хранене. Чрез адаптирането му в помещение за отдих, хранене и почивка ще се осигури комфортна среда за хранене и почивка. Оборудването на помещението е необходимо за да може по време на обедната почивка работещите да се приготвят храна и топли напитки и да се хранят съобразно рационалните и хигиенни норми. Социално битовото осигуряване подпомага трудовия процес и води до повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на трудовите правоотношения като се задържат работниците на работа при съответния работодател. Следвайки логиката, смятаме, че колкото повече подобряваме условията на труд и условията за почивка, толкова повече удължаваме трудовия/професионалния живот на работниците и на служителите и намаляваме стреса на работното място. Освен това, когато показваш уважение и загриженост към индивида/човека, го мотивираш и той да отвръща с респект и уважение и му даваш стимул да дава максимума от себе си в работата. Поради гореизброените причини, залагайки тази дейност в проектното предложение вярваме, че резултатите, които ще постигнем след нейното изпълнение ще са от полза за всички - за работодателя, за работника, а от там и за цялото общество. , Contracted Amount: 79 301.50 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VAMP 11, Contracted Amount*: 24 360.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 133 898.05 BGN
Grant 133 898.05 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на модулно кухненско обзавеждане (по индивидуален размер) , Estimated Amount: 24 360.00
  • Differentiated position 1: Доставка на модулно кухненско обзавеждане (по индивидуален размер)
    Contractor: VAMP 11
    Contract total funded value: 24 360.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN