Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.003-0066-C01
Project Name A future for children in Krumovgrad Municipality
Beneficiary 000235913 KRUMOVGRAD MUNICIPALITY
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 18.09.2023
Start Date 01.10.2023
End Date 01.12.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Крумовград

Description

Brief description
Проект „Бъдеще за децата в община Крумовград“ ще осигури предпоставки за повишаване на детското благосъстояние чрез комбинация от политики и мерки, насочени към осигуряване на комплексни грижи и закрила на децата, подкрепа на семействата, качествено образование и здравеопазване и достъп до услуги.
Децата и младежите ще имат възможност за комплексна подкрепа – от полагане на грижи за малки деца до консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н.
В проектното предложение са предвидени следните дейности:
1. Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване.
2. Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности.
3. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата.
4. Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието.
5. Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години.
6. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст.
7. Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст.
8. Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето. 
9. Въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия.
За реализиране на тези дейности ще бъдат назначени различни специалисти: социални, здравни, образователни, които ще работят за намаляване на негативните последици, насърчаване на социалното включване и недопускане на предаването на бедността между поколенията.
Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: Цел на дейността: Превенция на болестите при децата и информираност за съществуващи услуги в подкрепа на децата, отговорно родителство и др. Целева група: деца в нужда и техните семейства. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал за изпълнение на дейностите по СЦ2; 2. Идентифициране на лицата от целевата група; 3. Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар; 4. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата. През първия месец ще се извърши подбор на персонал, ангажирани с превенцията и информираността. Персоналът ще включва един медиатор. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критерии и образци за подбор. Ще бъде публикувана информация относно кандидатстването на официалната интернет страница на община Крумовград. Комисия, назначена от кмета на общината ще проведе интервю с кандидатите. Медиаторът ще бъде назначен на трудов договор. За длъжността ще бъде изготвена длъжностна характеристика. Медиаторът ще извършва идентифицирането на децата и техните семействата, имащи нужда от подкрепа. Чрез проучвания и работа на терен, работа по населените места, кметствата, включително и чрез посещения в домовете ще открива случаи, ще установява първоначален контакт с представители на целевите групи, ще поддържа връзка с тях. Той ще работи в сътрудничество с екипа по СЦ3. Дейностите по СЦ2 ще допълват и надграждат дейностите по СЦ3. Дейност "Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи" ще стартира от третия месец. Дейностите по превенция и информиране ще имат мобилен аспект – работа по населените места, посещения в домовете на родителите, индивидуално информиране и консултиране. По дейност "Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата" се предвиждат информационни кампании и беседи за повишаване на здравната култура, предоставяне на знания на представителите на целевата група относно превенцията, съществуващите услуги за деца, отговорното родителство и др. При срещите с родителите и децата медиаторът ще използва и предоставя информационните материали, разработени по проекта. Медиаторът ще премине въвеждащо обучение, поддържащи обучения и супервизия на персонала по СЦ2 заедно със специалистите по СЦ3., Contracted Amount: 33 282.94 , Reported Amount: 26 921.31
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: Цел на дейността: Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги. Целева група: деца в нужда и техните семейства. Етапи на дейността: 1. Подбор на персонал за изпълнение на дейностите по СЦ3. 2. Идентифициране на лицата от целевата група; 3. Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието; 4. Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години; 5. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст; 6. Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи; 7. Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др.; 8. Транспорт на персонала, предоставящ услугите. Подборът на специалистите, ангажирани с изпълнение на услугите по СЦ3 ще се извърши през първите два месеца. Предвидените специалисти са с различен профил: педиатър, социален работник, медиатор, медицински сестри, психолог, логопед, рехабилитатор, педагог и стоматолог. За осъществяване на мобилната работа ще бъде назначен шофьор. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критерии за подбор на персонала и образци на документи - заявления, декларации, автобиография и др. Информация за обявените места ще бъде публикувана на официалната интернет страница на община Крумовград. Критериите за подбор ще включват образование, професионален опит, опит в предоставянето на социални услуги /работа с деца/, мотивация за извършване на такъв тип работа и др. Процедурата по подбора и договарянето ще бъде ясна и ефективна, отговаряща на нуждите на целевата група. Комисия определена от кмета на общината ще проведе интервю с кандидатите. Тя ще изготви списък на одобрените кандидати и списък на резервите. Одобрените кандидати ще преминат въвеждащо обучение. Трудови договори ще бъдат подписани със социален работник, медиатор, медицински сестри, психолог, логопед, рехабилитатор, педагог и шофьор. Граждански договори ще бъдат подписани с педиатър и стоматолог. Медиаторът и социалният работник ще бъдат назначени през втория проектен месец, а останалите специалисти от третия месец. Идентифицирането на децата от целевата група ще започне през втория месец. В него ще участват медиаторът и социалният работник. Чрез проучване, анализ, работа на терен, работа в общността, включително и чрез посещения на домовете ще откриват децата, имащи нужда от подкрепа. Те ще събират данни за детето, неговото семейство, родителския капацитет и др., с цел определяне на индивидуални цели за работа с детето. Описанието на дейността продължава в дейност Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3 - продължение., Contracted Amount: 246 119.19 , Reported Amount: 197 326.07
  • Activity: Планирани дейности по СЦ2: Планираните дейности по СЦ2, които ще се разходват от единната ставка са следните: - Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като например програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, здравна култура, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди. - Закупуване на материали и консумативи за дейностите по СЦ2. "Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като например програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, здравна култура, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди" ще включва разработване на програми и информационни материали за превенция и здравна култура. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на Закона за обществените поръчки. Предвидено е още закупуване на хигиенни материали, канцеларски материали и консумативи., Contracted Amount: 13 313.17 , Reported Amount: 10 768.53
  • Activity: Планирани дейности по СЦ3: Планираните дейности по СЦ3, които ще се разходват от единната ставка са следните: - Организиране и провеждане на занимания по арт терапия и/или музикотерапия и/или театротерапия на децата от целевата група. Дейността ще бъде в изпълнение на заложените в проекта по СЦ3 "Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения" и "Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст". - Въвеждащи и надграждащи обучения, включително и супервизия на служители на доставчиците на социални услуги, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др. - Закупуване на материали и консумативи. В изпълнение на проекта се предвижда организиране и провеждане на занимания по арт терапия и/или музикотерапия и/или театротерапия. Дейността ще бъде насочена към подпомагане на детското развитие, към подобряване на психо-емоционалното състояние на децата, тяхната социализация, както и за подобряване на качеството на връзката родител-дете. Изкуството ще бъде използвано за стимулиране на социалната активност на децата. Терапията ще спомогне за справяне със силни емоции у децата като агресия и страх, ниско самочувствие, потиснато миналото, неспособност за общуване, разочарование и необходимост за внимание и одобрение от възрастните. Децата и младежите ще бъдат разпределени в няколко групи в зависимост от тяхната възраст. В заниманията участие ще вземат и техните родители. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на Закона за обществените поръчки. Предвидено е да бъде проведено въвеждащо обучение на персонала, на което ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки участник в предоставянето на интегрирани здравно-социалните услуги. В темите ще бъдат включени и изискванията на Закона за социалните услуги, правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. В рамките на проекта ще бъдат проведени и поддържащи обучения. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа и супервизия на персонала, ангажиран с предоставянето на услугите се предвижда провеждането на супервизии. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на разпоредбите на Закона за обществените поръчки. За обезпечаване на дейностите по специфична цел 3 се предвижда закупуване на работно облекло на персонала, еднократни чаршафи за рехабилитация, масажни кремове за рехабилитация, хигиенни материали, дезинфектанти, детски памперси, бебешки шишета, шпатули за преглед, четки и пасти за зъби, гориво, канцеларски материали и консумативи и др. Закупените материали ще се използват в рамките на допустимите дейности, а не за материално стимулиране на целевата група., Contracted Amount: 98 447.68 , Reported Amount: 78 930.40
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3 - продължение: Идентифицирането ще продължи през целия период на проекта. Социалният работник ще изготвя индивидуалните оценки на децата. Децата и техните родители ще се включват доброволно в дейностите. Част от услугите ще се изпълняват в Центъра за ранно детско развитие в гр. Крумовград, изграден по Проект за Социално включване, а друга част ще се предоставят мобилно - чрез работа на терен, работа по населените места и посещения в домовете. Услугите за ранно детско развитие ще включват пакет от интегрирани здравни, социални и образователни услуги за грижи за родители и деца от 0 до 7 г. от уязвими групи. Целта е формиране на родителски умения, подкрепа на семействата в отглеждането на децата им, развиване на умения и ресурси за пълноценна социална интеграция и реализация. Детето с увреждане ще се подпомага във всички негови области на развитие, като същевременно се развиват знания и умения у родителите за разбиране и насърчаване на развитието му. Ранната интервенция ще спомогне за предотвратяване изоставянето на деца, родени с увреждания от възможно най-ранна възраст. Услугите ще се предоставят от специалистите, назначени по проекта. Услугата "Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години" ще се фокусира върху регулярни домашни посещения по домовете на майки с малки деца. Услугата ще се предоставя от медицински сестри, с подкрепата на педиатъра и психолога. При посещенията ще се проследява развитието на новороденото в определени етапи от развитието му, с цел ранно идентифициране на затруднения в развитието и предоставяне на своевременни съвети и подкрепа за тяхното преодоляване. Основен проблем при отглеждане на деца с увреждания или затруднения в развитието е, че родителите много късно търсят помощта на специалистите, обикновено след 3 годишна възраст. Патронажната грижа ще помогне, проблемите в развитието да се установят в по-ранна възраст. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование ще се предоставя въз основа на идентифицираните потребности на целевата група и индивидуалната социална оценка при недопускане на двойно финансиране. Интегрираните здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи ще се предоставят от екип от специалисти, назначен по проекта. Предоставянето на услугите ще се осъществява на база идентифицираните нужди и специфичните потребности и индивидуалната социална оценка на лицата от целевата група. Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др. ще се предоставя на база идентифицираните нужди при недопускане на двойно финансиране. При предоставяне на услугите няма да се допуска едни и същи лица да получават финансиране от различни източници за една и съща дейност по едно и също време. Услугите, включени в проектното предложение ще бъдат различни от тези, които се предоставят като част от Пакета от здравни дейности, гарантиран от бюджета на Националната здравноосигурителна каса. Всички социални и/или здравно-социални услуги ще се предоставят при спазване изискванията на Закона за социалните услуги, правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. Дейността е продължение и не е обвързана с бюджетен ред., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Gulhan, Contracted Amount*: 7 680.00 , Reported Amount**: 6 400.00
  • Contractor: Dr., Contracted Amount*: 8 640.00 , Reported Amount**: 7 200.00
  • Contractor: Dr., Contracted Amount*: 5 760.00 , Reported Amount**: 4 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Children below 18 years of age, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 320.00 , Reached amount: 361.00
Indicator 2 Children under 18 years of age with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 320.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 391 162.98 BGN
Grant 391 162.98 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 313 946.31 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN