Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0420-C01
Project Name Adaptation of the working environment in VELINTRADE LTD
Beneficiary 202458112 VELINTRADE LTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 28.11.2024
Start Date 28.11.2024
End Date 28.11.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Велинград, гр.Велинград

Description

Brief description
Целта на настоящето проектно предложение е подобряване на здравословната  и безопасна работнота среда в предприятията, което е  ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
За постигане на целта ще се реализират следните дейности:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели в предприятието;
2. Психологическа подкрепа
3. Осигуряване на колективни предпазни средства;
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите - оборудване на място за отдих.
С изпълнението на проекта ще се постигне:
- Инвестиция в оборудване, съоръжения и технологични процеси, и усъвършенстването на организацията на трудовата дейност, водещи до подобряване на условията на труд, за да се създадат предпоставки за повишаване на производителността на труда и намаляване на броя на трудовите злополуки и рисковете на работното място;
- Разработване, адаптиране и въвеждане на „зелени“ модели в предприятието;
- Осигуряване на системен и устойчив подход в развитието и управлението на дейности по безопасност и здраве при работа в предприятието;
- Повишаване на ефективността на производството и производителността на труда чрез създаване на условия за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Психологическа подкрепа: Кандидатът ще осигури за заетите при него лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целите на дейността ще са обвързани и със запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства : С цел подобряване на параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат дейности за доставка и инсталиране на оборудване и изграждане на защитни съоръжения. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на рабтните места и дадените предписания, съдържащи се в План-програмадействие и реализиране на мероприятия за предотвратяване, отстраняване и/или ограничаване на риска за здравето и безопасността на работещите в Велинтрейд ЕООД (Програмата). Ще се извършат следните поддейности: 3.1. С цел създаване на организация за подмяна на ел. уредите за отопление на работните места, в които микролиматът не отговаря на установените норми съгласно Наредба № РД-0703 - доставка на Климатици - климатик колонен тип 48000 BTU тип 1 (1 бр.) и климатици колонен тип 48000 BTU тип 2 (4 бр.). Климатик колонен тип 48000 BTU тип 1 е нужен за Шоурума на компанията; климатици колонен тип 48000 BTU тип 2 (4 бр.) - за производствено помещение за мебели - 2 бр., за склад мебели - 1 бр., за помещение машини пелети - 1 бр., които не отговарят на условията. - т 5. от Програмата. Към момента отоплението се извършва с електрически уреди, но първо не се достига изискуемата температура, неефективни са, а също и съществува опасност от пожари. Като до момента имаме препоръка от контролни органи и органите, свързани с трудовата медицина, да предприемем мерки в тази насока. 3.2. Тъй като машините, които се използват при мебелното производство отделят голямо количество прах и стърготини, помещенията, в които липсва аспирационна система, са значително запрашени и това причинява редиц разстройства на здравето на работниците, които работят с тези съоръжения. Въпреки че работят с предпазни маски, разстройствата на горните дихателни птътища са често срещани и това от една страна е наблагоприятно за работниците и служителите, а, от друга страна, води до загуби за компанията от отсъствията по медицински причини. За тази цел в Програмата за минимизиране на риска (т.3) органите на трудовата медицина препоръчват към прахоотделящите машини да се доставят Мобилни аспирационни устройства, които да улавят отделяните прах и стърготини още при източника. Ще доставим 3 (три) броя Мобилни аспирации съответно за кантираща машина (1 бр.), 1 бр. Аспирация за CNC Рутер и 1 бр. Аспирация за циркуляр. 3.3. С цел подобряване на микроклимата на работните места и постигане на параметрите, заложени в Наредба № РД-0703 е предвидено да бъде подменена дограмата на част от помещенията, където това не е извършено до момента. Ще се подмени старата дограма с ПВЦ и алуминиева с термомост в работни помещения и складове 2, 3 и 4. Към момента помещенията разполагат със стара дървена дограма, която не изолира външната среда - през лятото влиза топлина, а зимата студ. Това от една страна увеличава разходите, а от друга, води до дискомфорт и неудовлетвореност от неподходящите условия у работниците и служителите. Подмяната с нова дограма ще доведе до по-добър контол на температурата в помещенията, до значителен комфорт на работещите в тях, както и повишена мотивация за извършване на трудова дейност. Тази поддейност ще представлява СМР. Тези подобрения на работната среда се предназначени за производствените помещения на компанията в гр. Велинград., Contracted Amount: 122 805.15 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите : Съгласно съвременните тенденции е необходимо работниците и служителите да се чувстват комфортно и удовлетворени на работните си места и порати тази причина се ангажираме да създадем комфортна среда за отдих, харнене, разпускане и почивка. С изпълнението на настоящата дейност се предвижда обособяване и обзавеждане на самостоятелно място за отдих и преобличане на работниците и служителите от компанията с прилежащ. Това се налага, тъй като към настоящия момент на територията на предприятието не разполагаме с такова обзаведено място единствено за тази цел и работниците и служителите в обедната си почивка почиват навън,или на работните си места, което от една страна причинява известно неудобство, а, от друга страна, не отговаря на високите стандарти, към които се стемим като компания. Тъй като помещението е голямо и позволява, в единия му край ще обособим кът за спорт. Спортът и движението са важна част от профилактиката на трудовия травматизъм, тъй като позициите, в които стоят повечето от работниците в компанията през работния ден, предизвикват схващания и значителни неудобства. В тази връзка предвиждаме да да оборудваме специално обособено налично помещение, като ще бъдат закупени и доставени: - Гардеробче за преобличане - 1 бр.; Кафемашина - 1 бр.; Диспенсър за вода - 1 бр.; Масажен стол - 1 бр. Масажният стол осигурява отпускане на гръбната мусклулатура на лицата, които прекарват по-голяма част от работния ден в изправена стойка. - За обособения кът за спорт - Бягаща пътека- 1 бр.; Кростренажор - 1 бр. Спортът на работното място не просто е средство за рехабилитация и разпускане от трудовото напрежение, но експертни проучвания доказват, че служители, които се занимават с физическа аткивност, подобряват своята продуктивност. Това допинася за успеха на компанията. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в План-програма за действие и реализиране на мероприятия за предотвратяване, отстраняване и/или ограничаване на риска за здравето и безопасността на работещите (Програмата)., Contracted Amount: 9 285.84 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 149 700.09 BGN
Grant 149 700.09 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 29 940.02 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN