Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1688-C01
Project Name Adapted work environment at KIM PLAST Ltd.
Beneficiary 104596787 KIM PLAST LDT
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 04.11.2024
Start Date 04.11.2024
End Date 04.11.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Велико Търново, с.Шемшево

Description

Brief description
Проектът е насочен към осигуряването на прехода на КИМ ПЛАСТ ООД към модерно,ресурсно ефективно и конкурентоспособно предприятие,в контекста на прехода към зелена икономика определен в Европейският зелен пакт.Дейностите на проекта са насочени към прилагане на "зелени" модели  на организация на труд,осигуряване на атрактивна,здравословна,безопасна и устойчива трудова среда в КИМ ПЛАСТ ООД,която отчита специфичните нужди и благоприятства развитието на заетите лица,като същевременно допринася за растежа на предприятието.КИМ ПЛАСТ ООД непрекъснато изследва и идентифицира нуждите и проблемите на служителите си с цел осигуряване на качествени работни места и адаптирането им към промените в работната среда.

Основна потребност на фирмата е осигуряване на подобрена работна среда и по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си,представители на целевата група.Удовлетворяването на тази потребност е и една от целите на проекта.

В проекта са предвидени комплексни интегрирани мерки,насочени към:
-разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията
-осигуряване на колективни предпазни средства

Очакваните положителни ефекти от реализацията на проекта са свързани с подобрена защита на здравето на работниците в производствените звена и намалена опасност от трудови злополуки,приспособена работна среда към техните професионални нужди,което предоставя и възможности за удължаване участието на работниците в пазара на труда,както й промени в дружествената политика в контекста на преход към зелена икономика и цифровия преход.

Целевата група включена в проекта обхваща само заети лица в дружеството към момента на подаване на проектното предложение 13 лица.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд : Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с: 1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност: 1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на КИМ ПЛАСТ ООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта: - Мениджър ключови клиенти - 1 лице - Управител на договор за управление и контрол (ДУК) - 1 лице Дейността ще обхваща общо 2 лица, заети във фирмата, към момента на подаване на проектното предложение. Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите. Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството. Продължава в т. Начин на изпълнение., Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е насочена към осигуряване на средства за колективна защита за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от: 1. защита от неблагоприятен микроклимат: предвидено е закупуването на климатици (тип сплит) - 5 бр. 2. ергономия при работа: предвидено е закупуването на Ергономични офис столове - 2 бр. Поддейност 1: Защита от неблагоприятен микроклимат За да осигури по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си, фирмата иска да закупи 5 бр. Климатици (тип сплит). Необходимостта от закупуването на Климатици (тип сплит) във фирмата произлиза от идентифицираната опасност и е разписана в приложената към проектното предложение Утвърдена програма за минимизиране на риска. Съгласно нея, с тях ще може да бъде подобрен микроклимата за служителите на фирмата работещи в различи помещения в производствената база. Фирмата желае да закупи следните видове климатици (тип сплит), съобразявайки нуждите на служителите и размерите на помещенията, за които са предвидени: 1. Колонен климатик (тип сплит) 48 000 BTU – 4 бр. 2. Климатик (тип сплит) 18 000 BTU – 1 бр. За Производствен цех 1 е предвидено закупуването на 3 бр. Колонен климатик (тип сплит) 48 000 BTU. Помещението е с големина 280кв.м. и в него работят служители на следните работни места: - Машинен оператор производство на пластмасови изделия - 11 лица За Помещение мелачно е предвидено закупуването на 1 бр. Колонен климатик (тип сплит) 48 000 BTU. Помещението е с големина 95 кв.м. и в него работят служители на следните работни места: - Машинен оператор производство на пластмасови изделия - 11 лица Служителите на длъжност Машинен оператор производство на пластмасови изделия (общо 11 лица) извършват работните си задължения и в двете работни помещения (Производствен цех 1 и Помещение мелачно) спрямо конкретните поставени задачи. За Офис помещение е предвидено закупуването на 1 бр. Климатик (тип сплит) 18 000 BTU. Помещението е с големина 48 кв.м. и в него работят служители на следните работни места: - Мениджър ключови клиенти - 1 лице - Управител на ДУК - 1 лице Към настоящия момент в описаните по-горе помещения няма оборудване, което да поддържа подходящ микроклимат за работа, което прави трудно поддържането на предписаните в нормативните документи оптимални условия на труд. Това води до повишена заболеваемост сред работниците и вреди на тяхното здраве. Предвидените за закупуване в поддейността Климатици (тип сплит) ще отговарят на съвременните изисквания за енергийно ефективно оборудване. Също така съвременните климатици разполагат с филтри и режими за прочистване на помещенията от вируси и бактерии, което допълнително ще допринесе за подобряване на здравето на служителите и ще затрудни разпространението на заразни болести вътре във фирмата. Предвидените за закупуване климатици (тип сплит) са подбрани според размерите на помещенията, за които са предвидени. Предвидените за закупуване Климатици (5 броя) ще бъдат от тип сплит и отговарят изцяло на определението за „оборудване“ дадено от УО в Насоките за кандидатстване. Целева група при изпълнението на поддейност 1 ще са общо 13 лица, заети към момента на подаване на проектното предложение във фирмата в производствената база и офис помещенията. Продължава в т. Начин на изпълнение, Contracted Amount: 58 855.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EL STEFO EOOD, Contracted Amount*: 57 391.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 13.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 65 180.50 BGN
Grant 65 180.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на ДМА, както следва: 1. Колонен климатик (тип сплит) - 4 бр.; 2. Климатик (тип сплит) - 1 бр., Estimated Amount: 57 391.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на ДМА, както следва: 1. Колонен климатик (тип сплит) - 4 бр.; 2. Климатик (тип сплит) - 1 бр.
    Contractor: EL STEFO EOOD
    Contract total funded value: 57 391.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN