Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0004-C01
Project Name Strengthening of municipal capacity in Kubrat Municipality
Beneficiary 000505846 OBSHTINA KUBRAT
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 23.12.2022
Start Date 03.01.2023
End Date 28.06.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Кубрат

Description

Brief description
Настоящият проект е насочен към оказване на подкрепа на служителите, ангажирани  с изпълнението на правомощията
им по Закона за социалните услуги , Закона за хората с увреждания и Закона за лична помощ с  цел предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Кубрат. Гарантиране на равен достъп до социални услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на лицата, както и правото на всяко лице на подкрепа за живот в домашна среда и в общността и насърчаване на интегрирания подход при осигуряването на подкрепа на лицата.
 Община Кубрат е доставчик на социалните услуги "Лична помощ" и "Асистентска подкрепа" по Закона за социалните услуги и Закона за личната помощ. Общината  не разполага с необходимия капацитет и не е възможно всички задължения и отговорности да бъдат изпълнени в пълнота. В тази връзка по проекта е предвидено наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.
 По проекта ще бъде нает един нов служител и два настоящи служители ще участват. В дейностите по обучение и супервизия ще бъдат включени и настоящи служители на община Кубрат, които участват в изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.
Activities
  • Activity: Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - нов служител, ангажирани с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудов договор с лицето. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 4. Случване на договори с настоящите служители за изпълнение на дейностите по проекта. 3. Подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 4. Провеждане на обучения и супервизии. По Закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги. Задълженията и отговорностите на община Кубрат по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на дирекция " Специализирана администрация". Служителите са ангажиран и с други социални дейности и изпитват сериозни затруднения при изпълнение на двете социални услуги. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Допълнително, на трудов договор за 16 месеца, ще бъде назначен един служител на длъжност "Сътрудник социални дейности". В проекта ще бъдат включени 2 настоящи служители на длъжност Младши експерт "Социални дейности" за същия период. Двете лица, ще бъдат назначени на допълнителни трудови договори на длъжност "Сътрудник социални дейности" по проекта, поради допълнителната натовареност, която ще имат във връзка с промените в ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, насочванията към ползване на социални услуги в общността, изготвяне на предварителни оценки на потребностите на кандидат-потребителите на социални услуги, представянето на предоставяните социални услуги, и участието им в мултидисциплинарни екипи по време на изпълнение на дейности по насочване и оказване на подкрепа на потебители. През първия месец ще се извърши подбор на новия специалист. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Кубрат, вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. Възнагражденията на назначените лицата по проекта ще се формира при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027.Размерът на почасовото заплащане на наетите по проекта настоящи служители ще бъде съобразен с размера на почасовото им заплащане, определен с акта за назначаването им или с основния им трудов договор. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП,а именно: 3 лица "Сътрудник социални дейности" наети по проекта, Гл.специалист-касиер и работна заплата, Гл- специалист-домакин и документация, Гл. счетоводител, Счетоводител,Началник на отдел, Гл. експерт "ГРАО", Мл.експерт "ГРАО"., Contracted Amount: 81 683.00 , Reported Amount: 80 763.28

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00

Financial Information

Total Project cost 80 763.28 BGN
Grant 80 763.28 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 80 763.28 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN