Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0432-C01
Project Name Ensuring sustainable working conditions and improving the quality of jobs at "INTEXT" EOOD.
Beneficiary 831179534 INTEXT EOOD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 19.11.2024
Start Date 19.11.2024
End Date 19.05.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пазарджик, с.Главиница

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към постигане на устойчиви условия на труд и подобряване на качеството на работните места в „ИНТЕКСТ“ ЕООД, чрез подобряване на здравословните и безопасни условия на труд и прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси и места, за посрещане на предизвикателствата пред предприятието и заетите лица, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика. 

Целева група на проекта включва всички 44 заети на трудови правоотношения в предприятието лица. 

В рамките на проекта, са предвидени за изпълнение следните дейности, съобразно идентифицираните потребности на целевата група: 
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието; 
2) Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд.

Изпълнението на проектните дейности ще допринесе за постигане на следните резултати: 
* Осигурени съвременни и ефективни средства за колективна защита; 
* Минимизирани рискове за здравето и безопасността на работещите; 
* Въведени екологосъобразни модели на организация на работните процеси и работните места; 

Резултатите, ще допринесат за постигане на специфичните цели на проекта: 
* Адаптиране на предприятието и работните места към предизвикателствата, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа; 
* Подобряване на условията на труд и осигуряване на здравословна и безопасна работна среда. 

Изпълнението на специфичните цели на проекта, ще допринесат за постигане на основната цел: 
* Осигуряване на устойчиви условия на труд и подобряване качеството на работните места в „ИНТЕКСТ“ ЕООД.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в „ИНТЕКСТ“ ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд (Дейност 1 от УК): Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси и работните места, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, намаляване на въздействието върху околната среда и формиране на екологосъобразна култура в предприятието. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на труда в „ИНТЕКСТ“ ЕООД, ще бъде свързано с въвеждане на промени в организацията на работа, за включване на екологосъобразни и ресурсоефективни дейности при изпълнението на конкретни работни процеси и на определени работни места в предприятието. Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност, се очаква да има хоризонтален ефект, доколкото дейността е потенциално относима към всички звена, видове работа и работни места в дружеството. Преходът към климатично неутрална икономика, изправя пред сериозни предизвикателства предприятието и заетите в него лица и пряко засяга осъществяваните работни процеси, което налага извършване на организационни промени, целящи адаптиране на работните места към непрекъснато променящите се модели на работа, с оглед необходимостта от повишаване на ресурсната ефективност, намаляване на въглеродният и екологичен отпечатък от дейността и осигуряване на екологосъобразна работна среда. Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труда и работните процеси, ще осигури на заетите лица нови знания, умения и поведение да прилагат ресурсоефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на трудовата дейност и ще спомогне за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в предприятието. Целевата група на дейността, включва потенциално всички 44 заети на трудово правоотношение в предприятието лица. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Contracted Amount: 8 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ I: Дейността е насочена към ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност и подобряване условията на труд, чрез осигуряване на средства за колективна защита на работещите от неблагоприятен микроклимат и от експозиция на дървесен прах генериран при механичната обработка на дървесина. Планирани са за закупуване следните средства за колективна защита: * Инверторни климатични инсталации „колонен“ тип – 18 бр. * Мобилни локални аспирационни системи – 4 бр. Средствата за колективна защита са предназначени за осигуряване на по-здравословни и безопасни условия на труд на 12 заети лица, осъществяващи трудова дейност в работно помещение „Цех за обработка на крила на врати“, в т.ч.: зареждач промишлено производство (4), машинен оператор изделия от дърво (7) и началник цех (1). 1) Инверторни климатични инсталации „колонен“ тип – 18 бр. Необходими са преодоляване на проблеми, свързани с липсата на климатизация в работното помещение и произтичащата от това невъзможност за постигане и поддържане на микриклимата в рамките на оптималните му гранични стойности, определени от приложимата нормативна уредба (Наредба № РД-07-3 от 18 юли 2014 г.)., което поражда рискове за работещите от простудни заболявания, нарушения на кожната и телесната температура, и на водосолевата обмяна. Посредством въвеждането в експлоатация на планираните за закупуване климатични инсталации, ще се осигурят условия за поддържане на оптималните стойности на микроклимата на работните места, в рамките на граничните му стойности и ще се ограничат рисковете за безопасността и здравето на работещите, произтичащи от неблагоприятен микроклимат. Към настоящият момент, работното помещение не е обезпечено с климатична инсталация или друго оборудване за осигуряване на отопление и охлаждане, при което предвид мащабите на помещението (площ - 1140 кв.м., 6 м. височина и 6840 куб.м. обем) и характера на извършваната дейност, е обективно невъзможно да бъде постигната и поддържана температура в рамките на оптималните ѝ гранични стойности, както през топлия период на годината, така и през студения. Продължителната работа при прекалено високи или ниски температури, влошава работната среда в работното помещение и поражда рискове за здравето и безопасността на работещите. 2) Мобилни локални аспирационни системи – 4 бр. Необходими са за аспириране и филтриране на емисии дървесна прах, отделяни в работното помещение при механичната машинна обработка на дървесен материал, с цел подобряване условията на труд, чрез ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите произтичащи от експозиция на прах. Планираните за закупуване аспирационни системи са мобилни, като същите могат да бъдат препозиционирани в рамките на работното помещение, там където възниква необходимост, в зависимост от текущо използваните машини и оборудване, в резултат от чиято работа се генерира прахови емисии. Към настоящият момент работното помещение, не е обезпечено със средства за принудителна вентилация или локална аспирация. В работното помещение функционират машини и оборудване - циркуляри, щрайхмус и център за обработка на врати, с които се извършват работни процеси, при които в работната среда се отделят дървесни стърготини и прах, които създават изключително запрашена работна среда, която представлява сериозен риск за здравето и безопасността на работещите. Продължителната експозиция на прах, създава рискове за респираторни заболявания, дразнене на очите, кожни заболявания и други здравословни проблеми. Заетите лица, осъществяващи трудова дейност в работното помещение са осигурени с лични предпазни средства, но те са краткосрочно и нискоефективно решение за защита на работещите. * Описанието на дейността продължава в ЧАСТ II, Contracted Amount: 240 957.50 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ II : Предвидените средства за колективна защита са предназначени за обезпечаване на здравословните и безопасни условия на труд, на общо 12 заети лица, в т.ч. машинни оператори изделия от дърво (7), зареждачи промишлено производство (4) и началник цех (1), осъществяващи пряко трудовите си задължения в работно помещение „Цех за обработка на крила на врати“. Планираните за закупуване средства за колективна защита са в съответствие с мерките, отразени в утвърдената Програма за минимизиране на риска, като необходимостта за тяхното осигуряване произтича от текущата Оценка на риска в предприятието. Етапи при изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнители, за осъществяване доставката на планираните за закупуване колективни предпазни средства (1 – 3 месец); 2) Фактическо извършване на доставката на планираните за закупуване средства за колективна защита (4 – 9 месец). 3) Въвеждане в експлоатация на осигурените средства за колективна защита (10 -ти месец)., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MILA FLOR Ltd., Contracted Amount*: 143 920.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "BULCLIMA ENGINEERING" LTD., Contracted Amount*: 95 706.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 44.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 274 733.25 BGN
Grant 274 733.25 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на инверторни климатични инсталации – тип „Колона“ – 18 бр., Estimated Amount: 96 997.50
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на инверторни климатични инсталации – тип „Колона“ – 18 бр.
    Contractor: "BULCLIMA ENGINEERING" LTD.
    Contract total funded value: 95 706.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на мобилни локални аспирационни системи – 4 бр., Estimated Amount: 143 960.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на мобилни локални аспирационни системи – 4 бр.
    Contractor: MILA FLOR Ltd.
    Contract total funded value: 143 920.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN