Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1182-C01
Project Name Improving the working environment in "Piton" Ltd.
Beneficiary 127635861 PITON GmbH
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 19.12.2024
Start Date 01.02.2025
End Date 01.08.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Шумен, гр.Шумен

Description

Brief description
Проектното предложение на "Питон" ЕООД и предвидените за изпълнение дейности са насочени към адаптиране на работната среда в отговор на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, и променящите се модели на работа. Проектът ще подобри условията на труд и ще осигури превенция на риска при извършване на ежедневните работни дейности на всички 44 служители, работещи в базата в град Шумен.
Предвидените дейности за изпълнение са: 
1. Разработване и прилагане на „зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места.
2. Осигуряване на колективни предпазни средства за по-безопасни и здравословни условията на труд в "Питон" ЕООД -в рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за обезопасяване на работните помещения, осигуряване на подходяща температура, аспирационна система, вакуумна система за почистване, поставяне на пожароизвестителна инсталация, защитни мрежи, защитни парапети и други.
3. Социални придобивки за работещите в предприятието - осигуряване на фургон за отдих, хранене, почивка и преобличане с налични към него съблекалня и баня.
Очакваните резултати от реализацията на проекта са осигуряване на безопасни условия на труд и създаването на подходящи условия за краткотраен отдих и почивка на работниците, намаляване на напрежението и умората натрупани по време на работа, както и създаването на допълнителни предпоставки за постигане на по-висока мотивация на служителите и по-добри резултати при изпълнение на служебните ангажименти.
Планираните дейности, пряко кореспондират с политиката на предприятието по отношение на човешките ресурси и представляват една дългосрочна инвестиция, като направените разходи за подобряване на работната среда и условията на труд ще се възвърнат индиректно чрез повишаване удовлетвореността на работещите и производителността на труда им.
Activities
  • Activity: „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“ : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени" модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ , Contracted Amount: 8 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: „Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“ - Част I: В рамките на тази дейност сме предвидили за реализация няколко мерки за колективна защита, които съответстват на предписанията в утвърдената програма за минимизиране на риска в "Питон" ЕООД. Високото качество на производството не винаги зависи само от използването на високотехнологично оборудване, а до голяма степен и от условията, в които протича производственият процес. Колективните предпазни средства са различни приспособления и предмети, които осигуряват колективна защита от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. Колективни предпазни средства трябва да отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Дружеството се придържа към тази идея и предвижда реализацията на мерки, осигуряващи средства за колективна защита, безопасни и здравословни условия на труд, изцяло съобразени с оценката на риска и програмата за минимизиране на риска: 1). Защита от прах, токсични и други вредни вещества в производствените помещения - целевата група изпитва сериозен риск от запрашаването в работните помещения. За целта е необходимо закупуване на аспирационна система. Препоръките на органа по трудова медицина са изцяло свързани с необходимостта от отстраняване на тези рискови фактори в предприятието с оглед постигане на безопасни и здравословни условия на труд и предотвратяване на заболявания на дихателната и нервната система при работниците. За да отговорим на тези препоръки, предвиждаме по проекта да бъде закупена: Локалната аспирационна система ще бъде снабдена с тръби, фуния тип чадър, вентилатори и електростатичен уловител на прах и твърди прахови частици плюс филтри с активен въглен за улавяне на токсични пушек и миризми с интегрирана подаваща вентилационна система за чист въздух в работното помещение. По този начин ще бъде възможно да се осигури безопасна работна среда и ще бъдат спазени предписанията на СТМ. Локалната аспирационна система при източника на отделяне на вредни вещества с интегрирана подаваща вентилационна система за чист въздух в работното помещение ще осигури подходяща работна среда на всички 44 служители. Поради наличие на отделяни агенти достигащи извън зоната на източника и поради циркулирането им във въздха, се налага закупуването на Стенни вентилатори, с цел вакуумно извеждане на вторичен пушек и дим, извън зоната на източника, с което ще се постигне пълен ефект на чист въздух и здравословна среда в цялото помещение. Вакуумните системи за почистване с цел намаляване на вторичните източници на замърсяване ще гарантират запазване здравето и безопасността на всеки един посетител. Разпространението на вредни вещества във въздуха ще бъде напълно ограничено, ще бъде избегнат дискомфорта, неприятната миризма и задух, който въздейства негативно на всеки посетил производството. Почистването на работните зони със система за вакуумно почистване ще реши проблема с високите нива на запрашеност във всички производствени цехове на фирмата С изпълнението на всички заложени инвестиции по тази мярка, ще осигурим по-здравословни и безопасни условия на труд в производствените цехове и ще се предотвратят заболявания, засягащи дихателната система, прахови фибрози, пневмокониози у работниците. 2)Защита от неблагоприятен климат: Работната среда за всеки един работник е решаваща за неговото състояние и годност на работа. Неблагоприятният климат може да окаже сериозно негативно въздействие върху заетите. Ниските температури в работните помещения ограничават работоспособността и желанието за постигане на целите. След направени измервания от СТМ е предписано закупуването на Генератор на топъл въздух 70 KW със съпътствъщи въздуховоди за насочване на струята с цел отвеждане на топлия въздух до различни места в сградата. Освен гарантиранеро на добри условия на труд създавайки приятна атмосфера през зимата, фирмата трябва да осигури и охлаждане през горешите летни месеци с което е заложено закупуването на Климатици 18BTU 2 бр. , Contracted Amount: 114 604.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: „Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др“.: Дружеството инвестира целенасочено в дейности за успешно прилагане на дългосрочната стратегия за по-висока и по-качествена производителност на базата на капацитета и квалификацията на човешкия ресурс. Няма универсален начин за повишаване на ангажираността на служителите или за мотивирането им така, че да бъдат по-продуктивни, по-активни, по-креативни, затова в компанията сме изградили политика за предоставяне на социални придобивки с цел по-голяма удовлетвореност на служителите. Политиката на фирмата за предоставяне на социални придобивки съществува в компанията от нейното създаване. Придобитият опит от комуникацията с работниците и служителите показва, че тяхната удоволетвореност от работния процес е основание за по-малко отсъствие от работа, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. За изпълнение на дългосрочната стратегия за успешно развитие на дружеството и за осъществяване на проектната дейност ще осигурим съгласно нуждите на работниците и служителите модерни социални придобивки: закупуване на Двускатен Мега-Фургон (двоен размер от 50 кв м.) за отдих, хранене, почивка, преобличане, с размери 10 на 5, с фиксиран монтаж - без колела, с метална обшивка, топлоизолация и двускатен покрив с окачен таван. Напълно оборудван с : Тоалетна с баня, бойлер, Стая за хранене и почивка с кухненски бокс със шкафчета, мивка, кухненски плот. Стая за преобличане с гардеробчета, осветление, контакти, подова настилка, врати прозорци, изводи за подвързване на ток и вода. Дружеството не разполага с подобен актив и осигуряването на социалнара придобивка ще е един съществен мотиватор за служителите, предвид удобството и възстановяването след времето за почивка. Създаването на подходяща работна среда и придобивки за работещите ще бъде постигнато и със закупуването на масажен стол/масажиращо кресло, на което всеки един от служителите ще може да подобри кръвообращението си, да отпусне схваната и стегната мускулатура, в следствие на продължителната седнала поза., както и да получи общо тонизиране на организма. Заетите лица ще могат да балансират работните часове с релаксиращ масаж през обедната почивка, като ще бъде минимизрано неприятното състояние от застой и ще бъде въздействано превантивно от възможността за дистрофия на мускулите. Осигуряването на масажен стол е предпоставка за по-голямо желание за работа, след тонизиране на организма и възстановяване на енергийния баланс., Contracted Amount: 61 073.33 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: „Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“ - Част II: 3) Защита от пожар и взрив: Един от най-опасните рискове е този от възникване на пожар. Поради липса на пожароизвестителна инталация в цеха за ламиниране и с цел гарантиране безопасността на всеки един посетител в базата на дружеството е необходимо закупването на този задължителен актив. Най-ценното нещо е животът на хората, с което всяка една дори минална вероятност за неговото застрашване или опасност трявба да бъде предотвратена. По този начин ще бъде поставена на пожароизвестителна инсталация в цехът в който се извършва газопламъчното ламиниране. 4). Ергономия при работа: Поради спецификата на работа и продължителното седнало положение в което се извършват работните процеси е изключително важно да бъде създаден не само комфорт на работа, но и да бъде предотвратен рикс от изкривяване, неправилна стойка, неудобно полоение на тялото спрямо машините за работа. За да се постигне превенция от влошаване на здравето и за да се постигне максимално удобствто при работа е предвидено закупуването на ергономични столове - 37 броя. Закупуването на ергономични столове за всички изцяло или частично седящи длъжности: Шивач, крояч, машинен оператор, организатор дейности, контрольор-качество и техник машини, ще способства за подобряване на процеса на полагане на труд. Съществуващите работни столове, които се използват от фирмата са стари и амортизирани. За подобряване на ергонометрията на работните места и предотвратяване на гръбначните изкривявания на служителите във фирмата, е необходимо смяна на съществуващите работни столове с нови, ергономични: 37 бр. ергономични стола за служителите, чиято работа е свързана с по-продължително време стоене в седнало положение пред шевните машини, които трябва да са стабилни, да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, регулираща се седалка на височина, облегалката на стола да се регулира на височина и наклон. Ползите от използване на ергономични столове са: по-добро здраве, по-добър тонус, по-добър комфорт вследствие на възможност за регулиране на височината на работния стол и повишаване продуктивността вследствие на осигурения комфорт по време на работа. Тяхното използване спомага за повишаване на ефективността на служителите и намалява вероятността за професионални заболявания, свързани с опорно-двигателния апарат на човешкия организъм. Всички предвидени инвестициите по проекта за осигуряване на по-добри условия на труд за служителите, представляват една дългосрочна инвестиция за предприятието, като направените разходи за подобряване на работната среда ще се възвърнат индиректно чрез повишаване удовлетвореността на работещите и производителността им на труд., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: "Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“ - СМР дейности : Защита на работниците на фирма "Питон" ООД е основно правило и неизменна цел на ръководството на компанията. Мисълта за осигуряване на възможно най-безопасни и най-добри условия на работа е една дългосрочна стратегия, която е доказана с годините - както поради факта, че персоналът на дружеството нараства и с удовлетвореността у заетит, която продължава с всеки изминат ден. За поддържане на този висок стандарт на работа, съгласно действащото законодателство дружеството е предвидило извършване на СМР дейности, с които да гарантира безопасността на своите служители. Дейностите включват следните направления: 1)Защита от падане от високо и падане при придвижване по стълби или наклон. -Поставяне на парапети, ограждащи отворите на стълбището на стилажа, както и на самите стълбища със сумарна дължина от 20 метра -Поставяне на 2 броя преградни мрежи с рамки, с размери ширина 3,75 метра и височина 1,80 метра, в зоната на вдигащите врати, с цел предпазване на работника от падане от втория етаж, в следствие на повличане от движещата се врата, 2) Защита от неблагоприятен микроклимат -Изграждане на 96 кв.м. окачени тавани с цел намаляване обема на помещенията и топлоизолация от тавана, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 44.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 202 925.06 BGN
Grant 202 925.06 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN