Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0654-C01
Project Name Adapted, healthy and well-adjusted work environment at Max Transport
Beneficiary 128617553 MAX TRANSPORT LTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 15.11.2024
Start Date 15.11.2024
End Date 15.05.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Ямбол (BG343), Тунджа, с.Веселиново

Description

Brief description
Проектът има за цел да подобри работната среда в Макс Транспорт, чрез осигуряването на по-добри и по- безопасни условия на труд, прилагане на ефективни мерки водещи до опазване на околната среда и подобряване ресурсната ефективност; осигуряване на добър социален климат на служителите, чрез обособяване на място за хранене и почивка.

Специфичните цели на проекта са:
-Да се подобри ресурсната ефективност във фирмата чрез разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд допринасящи до опазване на околната среда във фирмата;
- Да се подобрят условията на труд и здравния статус на служителите, чрез осигуряване на висок клас лични, колективни предпазни средства и специално работно облекло в съответствие с предписания от извършена оценка на риска в компанията;
 -Да се подобрят условията на труд, мотивацията и производителността на служителите, като се обособи и оборудва кът за хранене и почивка, като социална придобивка;

Избраната целева група включва всички 24 заети лица. По проекта са предвидени дейности по разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация; закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло; подобряване на работната среда чрез осигуряване на по-ефективни средства за колективна защита; обособяване и оборудване на помещение за хранене и почивка.

Изпълнението на проекта ще допринесе за цялостно подобряване организацията в компанията и повишаване ресурсната ефективност, подобряване на здравният статус на служителите и ефективността на техния труд и респективно подобряване на конкурентоспособността на компанията като цяло.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Ръководството на МАКС ТРАНСПОРТ ЕООД разбира, че дейностите на всяка организация оказват пряко и непряко влияние върху околната среда и затова се ангажира да подобрява въздействието си върху околната среда чрез по-добро управление и прилагането на най-добрите бизнес практики за намаляването на замърсяването и отделяне на отпадък в природата, намаляване на излишната употреба на суровини и консумация на енергия, рециклирането на суровини като хартия, батерии, остаряло електронно и електрическо оборудване. Като част от този ангажимент компанията ни ще разработи и внедри и поддържа „зелени“ модели и процедури за опазване на околната среда. Така ще минимизираме негативното влияние от нашата дейност върху околната среда чрез оптимизиране използване на ресурсите (хартия-дигитализация на документооборота, енергия- правила за намаляване и икономия на енергия, битови отпадъци-разделно събиране и подаване за рециклиране на специализирани фирми и др.). Дейността ще бъде изпълнена чрез възлагане на външен изпълнител. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. С оглед осигуряване на качествено изпълнение на дейността ще бъдат заложени изисквания към изпълнителя, като същия следва извършва някоя от следните примерни дейности: - консултации и/или сертификация по прилагане на системи за управление по околна среда (ISO14001, EMAS или еквивалентни); - преподавателска и/или научно-преподавателска дейност в сферата на ресурсната ефективност и/или екологията; - консултантска и/или научноизследователска и развойна дейност в сферата на ресурсната ефективност, екологията или икономическата дейност на кандидата., Contracted Amount: 3 840.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло- част I: Дейността цели осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, повишаване ефективността на производството, чрез подобряване на условията на труд и защита от несъотвестващ микроклимат; предпазване от нараняване и изгаряния, защита от удар и пробождане, вибрации, шум, подхлъзване и др. Макс Транспорт осигурява на своите работници лични предпазни средства и специално работно облекло, но в голямата си част то е морално остаряло и с минимални защитни елементи. Използваните към момента ЛПС и СРО осигуряват единствено необходимата минимална защита на работниците, но идентифицираните ограничения по отношение класа на защита и изискванията за по-висока функционалност налагат подмяната им с такива от по-висок клас на защита, по-висока функционалност, даваща възможност за безопасно изпълнение на трудовите задължения. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло са от материи с нови технологични подобрения, които осигурят по- висока защита, комфорт и свобода на действията при работа. Заложеното за закупуване специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности. Всички СРО и ЛПС са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. Закупените по проекта ЛПС и специално работно облекло ще се използват за целия период на проекта. 1. Зимен комплект яке и панталон- изработен от висококачествени материали издръжливи на протривания и захабявания. Интегрирана технология Re-flect за по-добра видимост в мрачни условия. Зимно, работно яке ватирано, студо и ветрозащитно яке с висока, права яка. Изработено по най-високи стандарти от 100% ПЕ ОКСФОРД. Висококачествена материя, издържаща на протривания. Водоотблъскващо покритие. Светлоотразителен паспел по контура на платките и ръкава. Зимен, работен гащеризон ватиран, студо и ветрозащитен с регулируем ластик в талията и висок гръб. Светлоотразителен паспел на гърдите и долната част на крачола 12 мултифункционални джоба. Подсилени колене. Водоотблъскваща материя. 2. Работни обувки (летни) - защитни работни обувки с висока степен на защита. Изработени са от водоотблъскваща гладка кожа и текстил в лицевата част, с бомбе от фибростъкло и вложка с керамични влакна в подметката. Противоплъзгащо гумено ходило с електростатични свойства, издържащо на висока температура. 3. Летен комплект яке и панталон- Двуцветенo работно яке, изработено по-най високи стандарти за работно облекло, произведено от висококачествен памук/ полиестер, максимално устойчив на външни и механични повреди. Вградена технология Re-flect за отразяване на светлината.Подсилени елементи на раменете от плат Oxford 600D Светлоотразителни ленти в областта на раменете и ръкавите. Двуцветен работен панталон, с имплементирана специална технология Re-flect, която гарантира защита в затъмнени условия на труд.Светлоотразителни ленти на крачолите. Функционални наколенки, подсилени с плат от Oxford 600D за максимална здравина и продължителна употреба. Специална технология на шева, която издържа при силни натоварвания по време на работа. 4. Работни обувки (зимни)- високи, работни обувки, изработени от водоотблъскващ набук в лицевата част. Имат многопластово, композитно бомбе и подметка с кевларена пластина, масло-киселинно устойчиво, противоплъзгащо и антистатично ходило с двуслоен полиуретан. Практични и удобни обувки, подходящи за работа на открито и закрито. 5. Защитна каска твърда- Изработена от полиетилен, Защита срещу UV лъчи, Антистатична, Устойчива на -20°С до +50°С; С шест точково закрепване. Мека околожка. 6. Светлоотразителна жилетка е флуоресцентна с интегрирана технология Re-flect - преливащи сребърни ивици, които обгръщат цялата жилетка. Висока видимост. Осигурява 360 градусова защита през деня и нощта. 7. Защитни предпазни очила- Устойчиви на надраскване и устойчиви на химикали от двете страни. Инжектирани PC/TPR рамки с технологията Flex 160°, Contracted Amount: 14 390.75 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд- част I: Дейността цели подобряване на здравния статус на работниците, чрез осигуряване на средства за колективна защита. Всички планирани за закупуване колективни предпазни средства, съответстват на програмата за минимизиране, както следва: В раздел 1 от програмата, цели подобряване на ергономията на работещите в офиса служители и предотвратяване на заболявания, свързани с продължителна неудобна работна поза. Препоръчани мерки за минимизиране на рискове са: Ползване на ергономични столове за съответните работните места и ползване на ергономични повдигащо бюро. Предвидено е осигуряване на 4 бр. ергономични столове, за следните административни длъжности: Специалист маркетинг и реклама- 1; Технически секретар- 1; Специалист спедиторска дейност1; Управител- 1бр. и 1 бр. ергономични повдигащо бюро за длъжност- Специалист маркетинг и реклама. В момента има налични офис столове, но те по никакъв начин не отговарят на нужните характеристики за намаляване статичното натоварване от поддържане на принудителна работна поза. Статичното усилие за поддържане на седящата работна поза натоварва предимно на гръбначната мускулатура. Писането на компютър или на ръка води до чести, еднотипни, но без наложен ритъм движения на пръстите и китките. Неблагоприятните последици от този вид работна поза и движения са болките в гърба, кръста, шията и ръцете, както и заболявания на опорно- двигателния апарат и периферната нервна система. Предвидените за закупуване ергономични офис столове и бюро ще осигурят: възможност за свободно движение; удобна работна поза; седалка, която да може да се регулира на височина; облегалка, която да може да се регулира на височина и наклона и опора на работещия. В раздел 3 от програмата цели постигане на оптимални стойности на микроклимата /по параметър- температура на въздуха, влажност на въздуха, скорост на движение на въздуха. С идентифицираните риск от заболявания, свързани с преохлаждането и прегряването на организма, опасност от хипер и хипотермия. Препоръчани мерки за минимизиране на рискове са, да се осигурят средства за закупуване на климатик-колонен трифазен за охлаждане и затопляне в Хале 1. Към момента в халето са подсигурени отоплителни ел. уреди, но предвид височината му от 6 метра, не може да достигне оптималните температурни норми в зимния период. Работещите са изложени на течение и неблагоприятни климатични условия, затова е предвидено е осигуряване на 1 бр. климатик – колонен трифазен. В раздел 4 от програмата е идентифициран риск от вдишването на изгорели газове, с препоръчителни мерки, осигуряване чистотата на вдишвания от работещите въздух в производственото помещение /наситен с изгорели газове/ да се осигурят средства за закупуване на екстрактор за отработване на изгорелите газове в Хале 1- там където са проходните канали и се извършват ремонтните дейности по товарни автомобили. В момента дружеството не разполага с такъв екстрактор, което довежда (особено зимно време) до насищането на въздуха с изгорели газове и токсични изпарения при работа на двигателите. Мобилните екстракционни системи служат за директно извеждане на замърсителите при източника на отделянето им. Чрез закупуването на този тип мобилен екстрактор ще доведе до намаляване минимума вредните въздействия на въглероден окис, азотен окис канцерогени върху здравето на работещите. Раздел 6 от програмата цели постигане на оптимални стойности на микроклимата и минимизиране риска от заболявания, свързани с вдишването на прахови частици и вируси, предавани по въздушно капков път. Препоръчани мерки за минимизиране на рискове са: да се осигурят средства за закупуване пречиствател за въздух в офис сградата и филтрираща система за въздух за Хале 2. Офис сграда е обекта, в който преминава целия поток от служители и клиенти на фирмата, чрез закупуването на пречиствателя ще се подобри качеството на въздуха, също така ще осигури превенция на риска от респираторни заболявания и вирусни инфекции в помещението. , Contracted Amount: 70 208.26 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Дейността цели подобряване на социалния климат и здравен статус на административните служителите, чрез обособяване и оборудване на място за хранене и почивка. Работата в офис твърде често е свързана с умствено, психо-сензорно и емоционално напрежение, а понякога и стрес. Това, заедно със съвременните битови и социални стресови фактори, може да доведе до преумора и дистрес. Еднообразната двигателна дейност може да има негативно влияние върху умственото здраве и психичното състояние - тя води до досада, липса на интерес, психична монотония, намалена концентрация на вниманието, и др. Умората е нормално, физиологично, обратимо състояние, предизвикано от интензивна или продължителна работа. Характеризира се с временно понижение на работоспособността, при което количеството и качеството на изпълняваната работа намалява, броят на грешките се увеличава.В зависимост от характера на извършваната работа умората може да е физическа, умствена в тесния смисъл на думата, нервно-двигателна, нервно-сензорна (зрителна, слухова), емоционална, психична и др. При продължително натрупване на умора, обаче възможно да се стигне до преумора. Тя е съвкупност от трайни функционални нарушения в организма на човека, и се проявява със значително понижена работоспособност, общо изтощение на организма, чувство на дискомфорт. Преумората вече е заплаха за здравето. Типичните промени в работоспособността, характерни за работата по принцип, се отнасят и за работата с компютър. Характерното при труда с компютър е по-ранното развитие на нервно-сензорна (главно зрителна) умора, в сравнение с общата умора. Работодателят трябва да предприеме подходящи организационни мерки и да осигури използването на подходящи средства и оборудване. Въвели сме рационален режим на труд и почивка, като необходимо условие за предпазване от увреждания на здравето. Почивките са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността и ефективността на труда на високо ниво. Почивките осигуряват и превенция на професионалният стрес (ситуативен и хроничен). Наредба № 15 за физиологичните режими на труд и почивка препоръчва мястото на провеждане на почивките да се осъществява извън работните помещения, в стаи за почивка, които да осигуряват необходими условия за възстановяване на работещите. Към момента почивките на административния персонал се извършват в работното офис помещение, на офис бюрото или извън фирмата по преценка на служителите. Дейността цели подобряване на условията на работа и социалния климат в дружеството чрез осигуряване на допълнителни социални придобивки за служителите под формата на обособяване и оборудване на място за хранене и отдих. В дружеството няма осигурени добри условия за хранене и отдих на служителите. В рамките на проекта предвиждаме да обособим кът за отдих и хранене в офис сградата и да се закупи адекватно оборудване. Финансирането на дейности именно в областта на социалната сфера ще е от огромен плюс за фирмата, тъй като ще ни позволи да реализираме желанията на нашите служители в кратки срокове и те да имат достъп до ново, обособено и оборудвано място за хранене, отдих и почивка. За помещението ще се закупи и климатик- сплит за отопление в зимния сезон и охлаждане в летния. Ще се обособи място в собствената сграда без да е необходим ремонт. Ще се закупят: Малка модулна кухня- 1бр. Мивка със смесител- 1бр. Климатик- сплит- 1бр. Маса за хранене- 1бр. Трапезни столове- 5 бр. Кафемашина- 1 бр. Целта на дейността е да се постигне уютна атмосфера за хранене и почивка, така че всеки служител да може да си съхранява домашно приготвена храна, да си я затопля и подготвя и да я консумира в приятна обстановка., Contracted Amount: 4 775.43 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло- част II: Всички планирани за закупуване лични предпазни средства и СРО, съответстват на програмата за минимизиране на риска и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства и специално работно облекло. Планираните за закупуване защитни облекла и ще бъдат по-качествени – с по- висока защита, надграждащи текущо използваните. Планираните за закупуване ЛПС ще бъдат с по-добри технически характеристики от използваните или нов по вид, неизползвани досега в предприятието. 8.Антифон /външни/- оптимален комфорт дори при продължителни периоди на употреба, което ги прави предпочитани решения за слухова защита. Висока защита на слуха с олекотен дизайн. SNR 35dB. За транспортирането и при товаро-разтоварни дейности на корабните пристанища в Бургас и Варна, задължителен предпазен елемнт са антифоните, поради високите нива на шум. 9. Защитни ръкавици- безшевни противосрезни ръкавици от полиетилен с висока плътност и много добра устойчивост на износване и опип. Имат ергономична и анатомична форма, което предпазва ръката от умора. Подходящи са за дълготрайно носене. Отлична устойчивост на абразия. Устойчиви на претриване . Устойчиви на раздиране. 10. Антивибрационни ръкавици за шофиране - при работа със силни вибрации и удари. Безопасно сцепление. Върховете на пръстите с допълнително противоплъзгащо силиконово покритие. Максимална защита и комфорт .Подплатен, гъвкав гръб на ръката с изключително здрава, подплатена защита на кокалчетата. Висока дишаща способност. Дланта и областта между пръстите са изработени от мека, здрава синтетична кожа. Дишащи вложки между пръстите. Позволява дълги периоди на носене. Неопренова защита на китката с велкро. 11. Дъждобран- изработен от висококачествен полиестерен плат със запечатан дизайн на шева, което го прави напълно водоустойчив и издръжлив на протривания. С прибираща се качулка в яката Дишащ и бързосъхнещ – дъждобранът е снабден с циркулация на въздуха и покрива удобно кожата. Ръкавите се пристягат с ластик Двойно закопчаване с цип и тик так копчета. Отвори осигуряващи проветрение. 12. Гумени ботуши- водозащитни и противохлъзгащи работни гумени ботуши със спазени основни изисквания на защита. Имат стоманено бомбе, стоманена пластина в подметката и стелка с абсорбатор на енергията в областта на петата. Гумените ботуши имат изключително широко приложение в почти всички работни среди, където има нужда от защита. Антистатични, устойчиви на вар, индустриални масла, масла и горива, водозащитни. Стандарт: EN ISO 20345. 13. Предпазна маска- оптимална дихателна защита в химическата, металообработващата и автомо-билната индустрии, корабостроенето, сервиза и поддръжката и третирането като отпадъчен продукт. Маска от Dräger Flex-материал e много подходящ за кожата, без силикон, съчетава комфорт и практичност. Чрез отваряне на закопчалката на тила, маската може да бъде свалена, без да се сваля защитната каска. Вътрешната част на маската лежи върху тялото и така остава защитена от замърсяване. Около 80% от автопарка на дружеството е ангажирано с транспорт на торове (амониев сулфат, калциево-амониев нитрат, фосфорни торове, азотно-фосфорни торове). За транспортирането и при товаро-разтоварни дейности в заводите, задължителен елемент на защита е предпазна маска. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд- част II: Дейността цели подобряване на здравния статус на работниците и служителите, чрез осигуряване на средства за колективна защита за подобряване микроклимата и ограничаване на въздействието на лошите атмосферни условия в обектите. В рамките на дейността, съгласно програмата за минимизиране на риска предвиждаме закупуване на преносима филтрираща система за въздух за обект- Хале 2, в което се извършват ремонтните дейности по електрическите звена на товарни автомобили- ел. инсталации и модули, ABS/ESP системи. С предвидената за закупуване филтрираща система за въздух ще допринесе до защита от неблагоприятен микроклимат, подобряване качеството на въздуха в работното помещение. В раздел 7 от програмата за минимизиране на риска е заложено постигане на оптимални стойности на микроклимата /по параметър- температура на въздуха, влажност на въздуха, скорост на движение на въздуха чрез осигуряване на средства за колективна защита- мобилни климатични приставки за кабините на товарните автомобили- "Паркинг климатици". Към момента, когато превозното средство е със загасен двигател, в кабината не може да се осигури подходяща температура, тъй като отоплението и климатика функционират само при запален двигател. Предвидените за закупуване Паркинг климатици са с екологична насоченост, икономични и енергоспестяващи, тъй като с осигуряването им не се оставя двигателя включен и не се отделя емисии въглероден диоксид, също така по този начин се намалява износването на двигателя при продължителен празен ход. Съгласно чл.216 от Наредба № 7 от 23.09.1999 год. във връзка с проведена оценка на риска е установено, че параметрите на микроклимата на работно място не съответстват напълно на изискванията на Наредба №РД – 07 – 3 (ДВ бр. 63/2014 г.) за минималните изисквания към микроклимата на работните места- по отношение температура и влажност в кабините на товарните превозни средства на компанията. За вземане на мерки за минимизиране на риска за служителите в рамките на проекта предвиждаме закупуване на "Паркинг климатици" за кабините на 19 товарни автомобили. Така ще осигури защита от неблагоприятен микроклимат, ще се създадат условия за комфортна и пълноценна почивка на водачите по време на престой или при образуването на огромни опашки и дългото изчакване, независимо от атмосферните условия извън кабината. Като "Паркинг климатици" ще бъдат с автономни източници, независими от работата на двигателя. В раздел 8 от програмата и за спазване на правила Пожарна безопасност съгласно чл. 5 (1) от “Наредба №І-209 от 22.11.2004 г. ППБ, за предотвратяване риск от удар от мълния, е предвидено закупуването и изграждането на мълниезащитна инсталация, която ще осигури защита на офис сградата, двете сервизни халета, автопарка, открити пространства и най-вече да предотврати загубата на човешки животи от директни попадения на мълнии. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 24.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 102 535.88 BGN
Grant 102 535.88 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN