Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0111-C01
Project Name Investments in improving the working environment of AUTO STEV OOD
Beneficiary 200379405 AUTO STEV
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 11.12.2024
Start Date 20.01.2025
End Date 20.07.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Разград, гр.Разград

Description

Brief description
Дружеството "АУТО СТЕВ" ООД се занимава с ремонт на автомобили и е с КИД-Техническо обслужване и ремонт на автомобили. Фирмата ще инвестира в дейности за подобряване на условията на труд и адаптиране на работната среда към прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. "АУТО СТЕВ" ООД  ще внедри "зелени“ модели на организация на труд, ще закупи ново специализирано работно облеко и ЛПС, ще осигури средства за колективна защита и социални придобивки за служителите си. "АУТО СТЕВ" ООД ще инвестира в разработване на зелени модели на работа, като цели да намали вредните влияния върху климата и да внедри екологични и чисти модели на работния процес. В рамките на проекта ще бъде закупено специализирано работно облекло и ЛПС за служители на дружеството, които оформят и целевата група по проекта и отговарят на Наредба № 3 от 19 април 2001 г.: Управител, оперативен счетоводител, автомеханик, автобояджия и общи работници. Инвестициите са насочени също така към осигуряване на колективни предпазни средства, които ще подобрят микроклимата и запрашеността. Предприятието се стреми да запази служителите си и да осигури приятна работна атмосфера, в проекта ще се осигурят контейнери, оборудвани за почивка, ще се обособи и външен кът за отдих и ще се минимизират работните рискове. Проектът изцяло кореспондира и целите и нуждите на процедурата, а именно подобряване на здравословната и безопасна работна среда, постигане на устойчиви условия на труд и реализиране на прехода към климатична неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Предприятието откри нуждата да промени и насочи работния процес към намаляване на замърсяването, опазването на природните ресурси и спомага за генерирането на околната среда. Разработването и прилагането на „зелени модели“ ще допринесе до осигуряване на по-здравословна ,безопасна и комфортна работна среда. Внедрявайки „зелените модели“ дружеството "АУТО СТЕВ" ООД ще бъде по -гъвкаво и по-приспособимо към променящата се икономика. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Избраният външен изпълнител (консултант) ще ръководи целия процес съгласно четирите етапа, описани по-горе. Ще работи в тясно сътрудничество с екипа на дружеството като организира всички дейности, предлага методологии за тяхното изпълнение, управлява изпълнението, дава обратна връзка и консултации, провежда обучения и разяснителни срещи и др. с оглед постигането на целите. Консултантът трябва да отговаря на изискванията за компетентност, съдържащи се в Условията за кандидатстване и следва да осигури компетентен персонал, който да изпълни услугите в срок . Методите, използвани от външния изпълнител, ще включват най-малко следното: • Запознаване с актуалните „зелени“ практики в организацията, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. • Преглед на актуални нормативни изисквания и добри практики, • Оглед на работната площадка, интервюта с ръководството и персонала, • Разработване или актуализиране на документи – обща Политика по околна среда, Процедура за реализиране на политиката („зелен модел“) и приложения „зелени“ карти по работни места. Процедурата трябва да съдържа описание на целия цикъл – определяне на аспекти на околната среда, оценяване за значимост, преценка на ефекта върху работните места, разработване или актуализиране на „зелени“ карти по работни места, процес на контрол и получаване на обратна връзка с цел въвеждане на подобрения; • Обучение на място и разяснения за експлоатация на разработените регламенти и „зелени модели“. Консултантът ще си сътрудничи с екипа на дружеството, който ще има за задача да осигури достъп до необходимата информация, както и да съдейства за организирането на предвидените дейности. Дейността обхваща следния брой заети в дружеството лица – 9 човека на длъжности автомеханик, автобояджия и общ работник,счетоводител, управител Предвидените разходи са съобразени със заложените ограничения в Условията за кандидатстване (до 200 лв. разход за участващо в дейността лице от целевата група). Предвиден е общ разход в размер на 1800лв. без ДДС (броят на наетия персонал от по-горе, умножен по 200). Стойността е определена също на база на наше проучване на реални пазарни цени за описаното по-горе техническо задание., Contracted Amount: 1 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: В АУТО СТЕВ ООД работят служители на различни длъжности: Автобояджия -1 брой, автомеханик - 1 брой, общ работник - 5 броя, управител -1 брой и оперативен счетоводител- 1 брой- общо 9 служителя. Във връзка с ежедневните дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специално работно облекло за всички длъжности, описани в Списъка на работните места за осигуряване на ЛПС и специално работно облекло, изготвен от Службата по трудова медицина. Към момента ръководството на "АУТО СТЕВ" ООД осигурява работно облекло и ЛПС, които покриват минимално изискуемата защита на работещите. Във връзка предписания от страна службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите е необходимо да се закупи ново и надграждащо работно облекло и ЛПС, които да осигурят по-висока защита по време на работа. По този начин риска от трудови злополука се намалява значително. Основните рискови фактори, които са класифицирани по време на работа от службата по трудова медицина са: замърсени повърхнини, неблагоприятен микроклимат (вкл. прах ), химични агенти-вредни и опасни вещества-петролни продукти, риск от инциденти и неблагоприятни последици и механични въздействия (прободни и порезни рани), преохлаждане, падащи предмети и удар. Дружеството предвижда да осигури на всички служители специално работно облекло и ЛПС съгласно разпоредбите на Наредба № 3 от 19 април 2001 г. Бройките и видове облекола и средства са съобразени спрямо срокът за износване описан в Списъка на полагащите се работно облекло и лични предпазни средства на работещите в АУТО СТЕВ ООД ,гр. Разград и предвидения срок на изпълнение на дейностите в проекта. В проектното предложения няма да се закупуват резервни бройки. За позиция : 1 .Автобяджия - 1 брой -Гащеризон-антистатичен, водоустойчив -защита от механично въздействие -Целолицева маска - защита от механично въздействие -Предпазен филтър - защита от механично въздействие -Защитни обувки -лети- защита от механични въздействия -Защитни обувки -Зимни -защита от механични въздействия -Работно зимно яке- защита от метеорологични влияния и простуда - Работен летен полугащеризон - защита от механично въздействие 2. Автомеханик- 1 брой -Работно зимно яке- защита от метеорологични влияния и простуда - Работен зимен панталон- защита от метеорологични влияния и простуда - Работен летен полугащеризон - защита от механично въздействие -Защитни обувки -лети- защита от механични въздействия -Защитни обувки -Зимни -защита от механични въздействия -противо срезни ръкавици - защита от механично въздействие -Предпазни очила- защита от механично въздействие 3. Общ работник - 5 броя -Защитни обувки -лети- защита от механични въздействия -Защитни обувки -Зимни -защита от механични въздействия -Противосрезни ръкавици- против порязване и механични въздействия -Работно зимно яке- защита от метеорологични влияния и простуда - Работен зимен панталон- защита от метеорологични влияния и простуда - Работен летен полугащеризон - защита от механично въздействие -Предпазни очила- защита от механично въздействие -Противопрахова маска-защита от механично въздействие -Маска -защита от механично въздействие - предпазен филтър чифт- 4. Оперативен счетоводител- 1 брой -Защитни очила за работа в диеодисплей - защита от вредно видеолъчение Целевата група са Автобояджия -1 брой, автомеханик-1 брой, общ работник - 5 броя, и оперативен счетоводител- 1 брой- общо 8 служителя., Contracted Amount: 10 579.12 , Reported Amount: 2 973.80
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства: "АУТО СТЕВ" ООД цели да осигури най-благоприятните и устойчиви условия на труд за служителите си, отговарящи на условията на процедурата. В проектното предложение е предвидено да се инвестира в изграждане и закупуване на средства за колективна защита. В проекта са предвидени дейности за подобряване на микроклимата в работните помещения, предпазване от неблагоприятни атмосферни условия, минимизиране на риска от наранявания, съгласно предписанията на службата по трудова медицина в Програма за минимизиране на риска. Дружестото осъществява дейността си в собствени халета, в които се извършват ремонтни дейности на леки автомобили. Авторемонтните услуги включват боядисване, полиране, рязане, пробиване, сваляне и поставяне на части в двете работни халета. Целевата група по дейността са 5 броя общ работник, автомеханик, автобояджия-, счетоводител,управител. Управителят и счетоводителят постоянно следят работния процес. Производствените помещения са високи и трудно се постига постоянна темепратура - топла през зимата и хладна през лятото. В проекта АУТО СТЕВ предвижда да се закупят 4 броя климатик милтисплит -тип коленен- ще се поставят по 2 климатика в двете работни халета. Отделно е планирано да се монтира и 1 брой климатик в офиса на администрацията. Климатиците ще минимизират риска от простудни заболявания и ще подобри здравословното състоние на служителите. Службата по трудова медицина, след направени замервания на количество вредни газове в работните помещения, констатира и предписа да се закупи 1 брой мобилна система за отвеждане на газовете. Този актив ще минимизира риска от белодробни заболявания на служителилите. Работният процес е обвързан с боядисване на автомобили, отделят се вредни частици, които биват поглъщани от общите работници, автобояджията и автомеханика. Спазвайки предписанието ще се инвестира в закупуване на система за отвеждане на вредните изгорели газове. Активът представлява подвижна кабина с аспирация, която отвежда вредните частици. Общите работници - 5 броя служители поправят коли и оборудване с различни машини и инструменти. Дейността им е свързана с отделяне на фин, вреден прах, който при вдишване води до белодробни заболявания. За да се намали количеството прах ще се закупят 5 броя прахопочистващи машини, които се поставят върху машините. По този начин ще се спазят предписанията от СТМ, за намаляване на риска от белодробни заболявания. При направените замервания и констатации на СТМ се предписва закупуване на подочистачка -1 брой с мокро и сухо почистване,на подовете в работните помещения,с цел да се миминимизира поглъщането на прах и подобряване на условията на труд. Комбинацията от предвиденото в дейността оборудване ще допринесе до минимизиране на следните рискове: заболявания по дихателните пътища. В сферата на авторемонтните услуги, вдишването на вредни газове и частици, са предпоставка за чести заболявания. Дружеството ще осигури здравословна и устойчива работна среда, ще осигури комфорт в работния процес. За Управител - 1 бой и оперативен счетоводител - 1 брой също така ще се закупят ергономични столове, с възможност да се регулират позициите на височина и облегалка. След направени замервания на осветеността от Службата по трудова медицина, се установи, че дружеството има нужда да подобри осветлението. Осветеността ще се подобри като се закупят и поставят 24 броя осветителни тела, с по-добра осветеност от текущите. Дейностите предвидени в проекта и предписано от СТМ са следните: 1. За подобряване на микролимата : -Климатици- моносплит- колонен -4 броя -Климатик моносплит - 1 броя -Мобилна система за изгорели газове - 1 брой -Аспирационна зона за отвеждане на вредни частици -1 брой -Прахоуловителни машини - 5 броя - Подопочистваща машина -1 брой -Ергономичен стол- 2 броя -Oсветителни тела - 24 броя (дейност СМР) Целевата група на проекта са 9 човека. Ще се инвестира в закупуване на ДМА : 118507.50 и СМР : 1411,92 лв. без ДДС Общата стойноста е : 119 919,42 лв. без ДДС., Contracted Amount: 119 919.42 , Reported Amount: 115 640.42
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки на работещите ,вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията: : Дейността на "АУТО СТЕВ" ООД е изцяло свързана с Ремонт на автомобили и целевата група на дейността са всички 9 служителя - управител-1 брой, оперативен счетоводител- 1 брой, автобояджия- 1 брой , автомеханик-1 брой , и общ. работник- 5 броя ."АУТО СТЕВ" ООД ще инвестира в закупуване на 2 броя контейнери. Единият контейнер ще бъде изяло оборудван с хладилник, телевизор, микровълнова печка, диспенсър, кафе машина, маса, столове, шкаф и санитарен възел. В контейнера ще бъдат поставени 2 броя метални гардероби ,където служителите ще могат да се преобличат и да си оставят личните вещи. Вторият контейнер ще бъде оборудван за място за отдих и в него ще бъдат поставени 5 броя столове, климатик, маса ,телевизор и ще бъдат закупени 2 броя фитнес уреди - бягаща пътека и гладиатор/уред за цялото тяло по 1 брой, ще се монтира 1 брой климатик. Дружестото разполага с малко помещение, което е обособено за кът за отдих за служителите. По проекта помещението ще бъде оборудвано с хладилник, диспенсър за вода ,телевизор, климатик, скрин - върху него ще бъде поставен телевизора и ще се съхраняват кухненски съдове, маса със столове, диван, микровълнова печка. Помещението ще бъде оборудвано с необходимите активи и ще се използва за краткотраен отдих, почивка и хранене. В двора на дружеството има място и условия да се поставят преместваема беседка- 1 брой, маса- градинска- 1 брой, 6 броя градински столове, които да се използват в месеците с добри климатични условия. Дружестото има 9 служителя и се стреми да ги запази, като инвестира в закупуване на горепосочените социални придобивки, за да осигури грижата и удобството им. Дружеството ще се погрижи да обособи в контейнерите място за почивка , хранене и санитарни помещения. Служителите ще имат комфорта и удобството да си почиват в чисти и отоплени помещения, притежаващи удобството да си починеш и да се храниш спокойно. Дружеството оценява колко е важна грижето за здравето и ще осигури фитнес уреди за служителите си. "АУТО СТЕВ" ООД ще закупи още 2 броя диспенсъри и ще ги постави в работните помещения- приемна и работно хале, за да могат да ги използват работещите в халетата в рамките на кратките си дневни почивки. Др Активите, които ще се закупят за реализиране на проектната идея са: 1.Контейнери -1 брой 2.Контейнер - оборудван с хладилник,телевизор,микровълнова печка, маса, столове,шкаф и санитарен възел - 1 брой 3.Троен метален гардероб - 2 броя 4.Фитнес уред- бягаща пътека -1 брой 5.Фитнес уред- гладиатор/комбиниран уред за тяло- 1 брой 6.Климатик - 3 брой 7.Телевизор- 2 броя 8.Диспенсър за вода -4 броя 9.Хладилник- 1 брой 10.Кафемашина - 1 брой 11.Скрин- 1 брой 12.Кухненски ъгъл - 1 брой 13.Трапезна маса - 1 брой 14.Трапезен стол - 6 броя 15.Градинска маса- 1 брой 16.Градински стол- 6 броя 17.Микровълнова фурна - 1 брой 18.Беседка -1 брой Целевата група са всички 9 служители на обща стойност: 86 454,44 лв. без ДДС., Contracted Amount: 86 454.44 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OFFICE EXPRESS SERVICE AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 050.00
  • Contractor: "IK LIGHT"LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 524.13
  • Contractor: GAR AGENT LTD, Contracted Amount*: 58 942.00 , Reported Amount**: 58 942.00
  • Contractor: ESKLIPS - 99 LTD, Contracted Amount*: 24 170.00 , Reported Amount**: 24 170.00
  • Contractor: GAMI EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 449.67
  • Contractor: DEITA EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6 344.00
  • Contractor: TRANSIMPEKS-BALGARIYA OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 411.92
  • Contractor: Term 2006 Ltd. , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 23 722.50
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 8.00

Financial Information

Total Project cost 240 628.28 BGN
Grant 240 628.28 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 130 475.64 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на системи за подобряване на въздуха по три обособени позиции: Обособена позиция 1: Мобилна система за отвеждане на вредни частици – 1 бр. Обособена позиция 2: Аспирационна зона за отвеждане на вредни газове – 1бр. Обособена позиция 3: Прахоуловителни машини – 5 бр., Estimated Amount: 87 341.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Мобилна система за отвеждане на вредни частици – 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Аспирационна зона за отвеждане на вредни газове – 1бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Прахоуловителни машини – 5 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 1: Мобилна система за отвеждане на вредни частици – 1 бр.
    Contractor: GAR AGENT LTD
    Contract total funded value: 58 942.00
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 2: Аспирационна зона за отвеждане на вредни газове – 1бр.
    Contractor: GAR AGENT LTD
    Contract total funded value: 58 942.00
  • Differentiated position 6: Обособена позиция 3: Прахоуловителни машини – 5 бр.
    Contractor: ESKLIPS - 99 LTD
    Contract total funded value: 24 170.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на Беседка, Estimated Amount: 9 765.84
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на Ергономичен стол – 2 бр., Estimated Amount: 1 100.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване на климатици Об. позиция 1 Климатици- моносплитколонен – 4 бр Об. позиция 2 Климатик моносплит Об. позиция 3 Климатик – 3 бр, Estimated Amount: 28 675.50
  • Differentiated position 1: Об. позиция 1 Климатици- моносплитколонен
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Об. позиция 2 Климатик моносплит
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Об. позиция 3 Климатик – 3 бр
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване на Контейнери като помещения за работещите Об. позиция 1 Контейнер Об. позиция 2 Контейнер - оборудван с хладилник,телевизор, микровълнова печка, маса, столове,шкаф и санитарен възел , Estimated Amount: 39 450.00
  • Differentiated position 1: Об. позиция 1 Контейнер
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Об. позиция 2 Контейнер - оборудван с хладилник,телевизор,микровълнова печка, маса, столове,шкаф и санитарен възел
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Закупуване на ЛПС за работещите в Ауто Стев, Estimated Amount: 10 579.12
Procedure 7 Subject to due process: Закупуване на Мебели и уреди Троен метален гардероб, телевизор, Диспенсър за вода – 4 бр., хладилник, кафе-машина, скрин, кухненски ъгъл, трапезна маса – 2 бр., трапезен стол – 6 бр., Градинска маса, градински стол – 6 бр., Микровълнова фурна , Estimated Amount: 14 189.35
Procedure 8 Subject to due process: Закупуване на Подопочистваща машина, Estimated Amount: 6 344.00
Procedure 9 Subject to due process: Закупуване на Фитнес оборудване Об. позиция 1 Фитнес уред- бягаща пътека Об. позиция 2 Фитнес уредгладиатор/комбиниран уред за тяло, Estimated Amount: 18 096.25
  • Differentiated position 1: Об. позиция 1 Фитнес уред- бягаща пътека
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Об. позиция 2 Фитнес уредгладиатор/комбиниран уред за тяло
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 10 Subject to due process: СМР за осветление Осветителни тела 25бр., Estimated Amount: 1 411.92

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN