Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1662-C01
Project Name The healthy and safe working environment at MBAL - HASKOVO AD to ensure quality job places
Beneficiary 126529015 MULTIPROFILE HOSPITAL FOR ACTIVE TREATMENT - HASKOVO JSC
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 10.12.2024
Start Date 01.01.2025
End Date 01.07.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково, гр.Хасково

Description

Brief description
МБАЛ - ХАСКОВО АД е областно лечебно заведение. През цялото време на съществуването си, освен подходящата инфраструктура за предоставяне на дейностите по лечение и медицински грижи, ръководството на организацията е полагало грижа за човешкия си ресурс и отчитало въздействието върху околната среда. В болницата се осигуряват изискваните от законодателството безопасни и здравословни условия на труд и нормативите относно ефекта от дейността върху околната среда, но стремежа на дружеството винаги е бил, те да бъдат надградени.
В унисон с политиката си на повишаване устойчивостта на предлаганите медицински грижи и услуги МБАЛ - ХАСКОВО АД цели подобряване условията на труд и почивка и намаляване въздействието върху околната среда, за което в проекта са заложени дейности по:

1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в болницата. Изготвяне на „зелени“ карти. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.

2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло с по-висока степен на защита: лъчезащитно облекло и очила.

3. Осигуряване на колективни предпазни средства за по-добър микроклимат и безопасност на работните места чрез закупуване на сплит климатични системи, дезинфекционни апарати и инсталиране на пожароизвестителна система в отделение по Рехабилитация и Физиотерапия.

4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, като оборудване с електрически уреди на местата за почивка и хранене.

С изпълнението на заложените в проекта дейности МБАЛ - ХАСКОВО АД ще има възможност да подобри условията на труд на персонала си и да въведе нова и ефективна система на опазване на околната среда. Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места, да рефлектира положително върху трудовата ефективност, както и да повиши отговорността към опазване на околната среда в болницата.
Activities
  • Activity: Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В рамките на дейността ще бъдат въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Обосновка за необходимостта от изпълнение на дейността: Дейността ще допринесе за постигане на адаптивност в предприятието за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Чрез изпълнението и ще бъде прегледано и оценено въздействието от дейността на МБАЛ - ХАСКОВО АД върху околната среда, с цел адаптиране на персонала и самото предприятието към прилагането на „зелени“ практики и модели на работа. Въведените нови „зелени“ модели на работа могат да бъдат свързани с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за услуга по разработване и внедряване на "зелени модели" (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на услугата, което включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност (5-18 месец) : 3.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 3.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 3.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 4. Приемане на изпълнението на услуга по разработване и внедряване на "зелени модели" (18 месец); 5. Завеждане на услугата в счетоводната система на предприятието (18 месец); Обща продължителност на дейността: 18 месеца. Целева група по Дейност 1 за внедряване на "зелени модели": 100 лица При изпълнението на дейността, избраният изпълнител ще извърши преглед на моментното състояние на болницата и ще даде препоръки за дейностите и работните места, където ще бъдат разработени и приложени „зелени модели“. По дейността ще бъдат обхвани минимум 100 лица от целевата група по проекта, за чиято организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на конкретните работни места ще бъдат разработени „зелени карти“. След приемане на общия план от мерки за избраните „зелени модели“ ще се стартира и внедряването им, което включва и обучение на определената целева група за въвеждането на съответните промени., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: (Секция 1) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (Продължава в Секция 2): По настоящата дейност ще бъдат осигурени по-здравословни и безопасни условия на труд чрез закупуване на нови и по-висок клас лични предпазни средства и специално медицинско работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието и за повишаване нивото на безопасност на труда, както и превенция на риска от трудови злополуки. За целта ще бъдат закупени: 2.1 Лъчезащитна предна престилка (0,5 mmPb) – 12 бр. 2.2 Лъчезащитна двустранна престилка (1 mmPb) - 13 бр. 2.3 Лъчезащитен комплект - елек с пола (0,5 mmPb) – 14 бр. 2.4 Лъчезащитна пола - гонадна (0,5 mmPb) – 5 бр. 2.5 Лъчезащитни очила (0,75/0,5 mmPb) – 12 бр. 2.6 Лъчезащитна яка (0,5 mmPb) – 25 бр. Общо по Дейност 2: Лъчезащитни ЛПС/специално работно облекло- 81 бр. Обосновка за необходимостта от изпълнение на Дейност 2: Лъчезащитни ЛПС/специално работно облекло- 81 бр. (препоръка т.14 от Програмата за управление на риска) Апаратурата за образна диагностика работи на принципа на радиационно облъчване и впоследствие се установява нивото на поглъщане от тъканите и костите, което лекарите диагностицират. Радиацията предава толкова енергия на атомите, че да отдели електрони от тях. В това състояние атомите стават по-реактивни, така че йонизиращата радиация увеличава химическата им активност и по този начин предизвиква биологически ефект. При непрекъсната работа в такава среда има опасност разсеяната радиация да формира надфоново облъчване в тялото на служителя и да предизвика нежелани болестни реакции в него. За защита на персонала по време на работа с апарати, излъчващи йонизиращи лъчения се ползва лъчезащитни очила и облекло - престилки, елеци, поли, гонадни и яки, които са с изчислен оловен еквивалент съгласно нормативните изисквания. Към момента използваните облекла за защита от йонизиращи лъчения са стандартни, без олекотяване, затрудняват движението при работа и създават допълнително натоварване върху тялото на служителя, поради тяхното тегло, тъй като са изработени от кожа. Порестата кожа лесно се замърсява и създава условия за пренасяне на попаднали върху нея биологични агенти. На персонала се налага да изчаква времето за дезинфекция, тъй като процеса е дълъг, което забавя диагностичния процес и увеличава риска от пренасяне на инфекции. Тъй като са вече доста амортизирани, лесно се разкъсват поради дългогодишната им употреба и недостатъчно устойчив материал. Отговарят единствено на определено нивото на защита според изискванията. Очилата, които се използват са стари модели, вече амортизирани и доста тежки, което допълнително натоварва шийните прешлени, особено при продължителна работа (манипулации, операции и др.). Стъклата им са надраскани и разсейват лъчението, имат хлабавини при закрепване към главата, което е предпоставка за нарушаване на защитата, която следва да предоставят. Друга особеност на тези модели, е че страничната преграда за периферно зрение е от непрозрачен материал и практически такова не може да се упражнява. Новите ЛПС отговарят на изискването за оловен еквивалент съобразно продължителността на работа в среда с йонизиращо лъчение и експозицията. Новите ЛПС са съвременни предпазни облекла с подобрени характеристики за комбинирана защита. Осигуряват високо ниво защита на работещите в среда с йонизиращи лъчения. Облеклата (престилки, елеци, поли, гонадни и яки) са произведени чрез прецизно рязане и кроене от олекотени материали, което много облекчава натоварването върху тялото при продължителното им носене (дълги манипулации, операции и др.). Имат ергономичен дизайн с максимално добро разпределение на тежестта и максимална гъвкавост. Повърхността им е лесна за почистване и дезинфекция. Очилата предвидени по проекта са с изключително чувствителни лещи към лъченията и улавят и най-малките девиации в интензитета им. Имат странични прозрачни стъкла за периферно виждане, ергономични, с олекотяване. Подплатени са със силиконови подложки за закрепване, които не допускат хлабавини и изместване при работа. (Продължава в Секция 2), Contracted Amount: 78 572.40 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: (Секция 1) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължава в Секция 2): С настоящата дейност МБАЛ - ХАСКОВО АД цели да подобри здравословните и безопасни условия на труд на своите служители, като за целта въведе следните мерки за колективна защита, препоръчани в Програмата за минимизиране на риска на предприятието. Средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд, които са предвидени по проекта: 3.1 Климатик (12000 BTU) – 41 бр. 3.2 Климатик (18000 BTU) – 3 бр. 3.3 Апарати за дезинфекция UVC 90 m3 – 18 бр. 3.4 Апарати за дезинфекция UVC 180 m3 – 5 бр. 3.5 СМР- Пожароизвестителна система – 1 бр. I. Обосновка за дейността по закупуване на: 3.1 Климатик (12000 BTU) – 41 бр. и 3.2 Климатик (18000 BTU) – 3 бр. (препоръка т.5 от Програмата за управление на риска) Предвидената мярка е за да се оптимизират колективните параметри на работните помещения чрез подобряване на микроклимата в болницата. След направения регуляран преглед на Оценката на риска и замервания на работната среда се установи, че липсва контролиран източник за регулиране на показателите на вътрешната среда в някои от отделенията и тя силно се влияе от вариациите във външната околна среда. Поради липсата на контрол на температурата и чистотата на въздуха в прилежащите работни помещения рискът от влошаване на здравословното състояние на работещите в тях е повишен. Неблагоприятният микроклимат може да доведе до увеличаване на вероятността за настъпване на трудови злополуки, води до бърза умора и намаляване вниманието на работещия в помещенията медицински и немедицински персонал. Скоростта на въздуха в работните помещения също може да доведе до намаляване на топлинния комфорт, заболявания и настъпване на трудови злополуки, а в дългосрочен план - до професионални заболявания. В изготвената Оценка на риска, Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда в конкретни звена. В Програмата за управление на безопасност и здраве при работа е препоръчано на ръководството на болницата да бъдат поставени климатичните системи с автоматиката, които включват и изключват при отклонения в показателите на микроклимата. Поради описаните констатации и препоръки е наложително в работните помещения на изброените отделения да бъдат закупени климатици, като по този начин ще се гарантира постигането на здравословна работна среда в съответствие със здравните стандарти. Сплит климатични системи ще бъдат поставени в следните административни звена: Дейност: 3.1 Климатик (12000 BTU) – 41 бр. 1. Отделение по Неврология – 15 бр. 2. Отделение по Рехабилитация и Физиотерапия – 14 бр. 3. Отделение по Детски болести - 12 бр. Дейност: 3.2 Климатик (18000 BTU) – 3 бр. 1. Отделение по Неврология – 1 бр. 2. Отделение по Отделение по Рехабилитация и Физиотерапия – 2 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (14 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целевата група по Дейност: 3.1 Климатик (12000 BTU) – 41 бр.и 3.2 Климатик (18000 BTU) – 3 бр. ще включва следния персонал от съответната административна единица: 1. Отделение по Неврология - 34 лица /лекари-11л., мед. сестри-16л., санитари-7л./ 2. Отделение по Рехабилитация и Физиотерапия - 26 лица /лекари-4л., мед. сестри-6л., рехабилитатори-8л., кинезитерапевт-1л., санитари-7л./ 3. Отделение по Детски болести - 35 лица /лекари-8л., мед. сестри-19, санитари-8 л./ Целева група по Дейност: 3.1 Климатик (12000 BTU) – 41 бр.и 3.2 Климатик (18000 BTU) – 3 бр., общо: 95 лица. (Продължава в Секция 2), Contracted Amount: 136 001.40 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: (Секция 1) Дейност 4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. (Продължава в Секция 2): По настоящата дейност МБАЛ - ХАСКОВО АД предвижда да осигури социални придобивки за служителите, като оборудва с електрически уреди (незакупувани до момента от болницата) стаите за почивка и хранене в следните звена на болницата: I. Административно - стопански блок, общо: 2 бр. 1. Сектор медицинска статистика - 1 бр. 2. Шофьори автотранспорт -1 бр. II.Стационарен прием, общо: 17 бр. 1. Вътрешно отделение 1-во и 2-ро - 2 бр. 2. Кардиологично отделение и сектор Инвазивна кардиология - 2 бр. 3. Отделение по Хирургия -1 бр. 4. Отделение по Ортопедия и Травматология -1 бр. 5. Отделение по Урология -1 бр. 6. Отделение по Анестезиология и интензивни грижи -1 бр. 7. Отделение по Неврология -1 бр. 8. Отделение по Детски болести -1 бр. 9. Отделение по Акушерство и гинекология -1 бр. 10. Отделение по Неонатология -1 бр. 11. Отделение по Ушни носни и гърлени болести -1 бр. 12. Отделение по Инфекциозни болести -1 бр. 13. Отделение по Рехабилитация и Физиотерапия -1 бр. 14. Отделение по Неврохирургия -1 бр. 15. Отделение по Очни болести -1 бр. III. Консултативно - диагностичен блок, общо: 5 бр. 16. Микробиологична лаборатория -1 бр. 17. Клинична лаборатория -1 бр. 18. Отделение по Образна диагностика -1 бр. 19. Спешно приемно отделение -1 бр. 20. Отделение по Хемодиализа -1 бр. IV. Болнична аптека -1 бр. Общо ще бъдат оборудвани 25 бр. стаи: в администрация, аптека и отделения. Обосновка за Дейност 4: Социални придобивки - оборудване на стаи за почивка и хранене - 25 бр. В момента в звената на болницата има стаи за почивка и хранене, но те не са оборудвани с електроуреди. Ако служител ползващ почивка иска да пие кафе или чай, следва да отиде до автомат за топли напитки, който често се намира на друг етаж или дори в друга сграда на болницата. По този начин се налага вместо да бъде в активна почивка, служителят да загуби време в обикаляне и търсене на автомат, който може и да не работи в момента. Подобно е и положението с храненето. Поради интензивната си работа медицинските работници нямат дълги почивки и обикновено си носят храна, тъй като болницата няма собствен стол за изхранване на персонала. Храната няма къде се съхранява подходящо, по време на дългите дежурства, нито къде да се претопли за да бъде комфортно храненето. Съгласно НАРЕДБА № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки. В това отношение болницата е с високи ценности и ангажираност към своите служители, които са дефинирани като най-големия актив на дружеството. За да могат служителите пълноценно да отпочиват и комфортно да се хранят, по проекта ръководството ще оборудва стаите за почивка и хранене с електрически уреди, които до момента не са закупувани в болницата. Целта на социално-битовото и културно обслужване е подобряване на бита нa служителите, повишаване на удовлетвореността им от работата, която извършват, а това, от своя страна, рефлектира в повишаване качеството на трудовия процес и съответно увеличаване на ефективността и производителността на труда. Всички служители, попадащи в целевата група по проекта ще бъдат преки ползватели на социалните придобивки. Подобряването на условията на труд и почивка в болницата ще допринесе за увеличаване на работоспособността, продуктивността и удовлетворението на персонала, както и ще доведе до намаляване на стреса на работното място. По Дейност 4: Социални придобивки - оборудване на стаи за почивка и хранене - 25 бр. ще бъде закупено: 4.1 Кафемашина - 25 бр. 4.2 Микровълнова печка- 25 бр. 4.3 Хладилник- 25 бр. (Продължение в Секция 2), Contracted Amount: 53 300.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: (Секция 2) Дейност 2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : (Продължение от Секция 1) Предвидените облекла са подбрани с оловен еквивалент съгласно времето за експозиция при работа и интензитета на лъчението. Престилките са за по-кратковременни процедури и манипулации, докато елекът и полата се използват при по-продължителна работа (операции) често с часове времетраене, понеже са две половини, разпределят тежестта равномерно върху раменете и кръста и намаляват натоварването на гръбначния стълб. Очилата и яките допълват защитата от йонизиращи лъчения и са важна част от нея. По Дейност 2: Лъчезащитни ЛПС/специално работно облекло- 81 бр., ще бъдат разпределени по звена, както следва: 2.1 Лъчезащитна предна престилка (0,5 mmPb) – 12 бр. 1. Отделение по Образна диагностика – 12 бр. 2.2 Лъчезащитна двустранна престилка (1 mmPb) - 13 бр. 1. Отделение по Ортопедия и травматология – 6 бр. 2. Отделение по Анестезиология и интензивни грижи – 4 бр. 3. КО - Инвазивна кардиология – 3 бр. 2.3 Лъчезащитен комплект - елек с пола (0,5 mmPb) – 14 бр. 1. Отделение по Ортопедия и травматология – 2 бр. 2. Отделение по Образна диагностика - 2 бр. 3. КО - Инвазивна кардиология - 10 бр. 2.4 Лъчезащитна пола - гонадна (0,5 mmPb) – 5 бр. 1. Отделение по Ортопедия и травматология – 5 бр. 2.5 Лъчезащитни очила (0,75/0,5 mmPb) – 12 бр. 1. Отделение по Ортопедия и травматология – 5 бр. 2. Отделение по Образна диагностика - 2 бр. 3. КО - Инвазивна кардиология – 5 бр. 2.6 Лъчезащитна яка (0,5 mmPb) – 25 бр. 1. Отделение по Ортопедия и травматология – 3 бр. 2. Отделение по Анестезиология и интензивни грижи – 4 бр. 3. Отделение по Образна диагностика - 8 бр. 4. КО - Инвазивна кардиология – 10 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (3-4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-6 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (6 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (6 месец); Обща продължителност на дейността: 6 месеца. Целевата група по Дейност 2: Лъчезащитни ЛПС/специално работно облекло – 81 бр. ще включва следния персонал от съответната административна единица: 1. Отделение по Образна диагностика - 21 лица /лекари-7л., рентгенов лаборант-11л., санитари-3л./ 2. Отделение по Ортопедия и Травматология - 21 лица /лекари-5л., мед. сестри-9л., санитари-7л./ 3. Отделение по Анестезиология и интензивни грижи - 36 лица /лекари-13 л., мед. сестри-18 л., санитари-5л./ 4. Кардиологично отделение и сектор Инвазивна кардиология - 48 лица /лекари-16л., мед. сестри-22л., санитари-10л./ Целева група по Дейност 2: Лъчезащитни ЛПС/специално работно облекло – 81 бр., общо: 126 лица. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: (Секция 2) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. (Продължава в Секция 3): (Продължение от Секция 1) II.Обосновка за дейността по закупуване на: 3.3 Апарати за дезинфекция UVC 90 m3 – 18 бр. и 3.4 Апарати за дезинфекция UVC 180 m3 – 5 бр. (препоръка т.13 и т.16 от Програмата за управление на риска) Работещите в болницата са изложени на инфекциозни агенти по време на работа. Биологичните агенти включват вируси, бактерии, гъбички и паразити, които могат да причинят здравословни проблеми или пряко, или чрез експозиция на свързаните с тях токсини или алергени. Свързаната с условията на труд експозиция на биологични агенти може да доведе до редица здравословни проблеми, включително инфекциозни заболявания, ракови заболявания и алергии. Работниците в здравеопазването са изложени на този професионален риск. Те могат да работят директно с микроби или да бъдат изложени на тях чрез контакт, например с телесни течности. Управлението на риска от неизвестни източници на експозиция е много по-трудно, затова дезинфекцията на въздуха е от голяма значение за минимизиране на професионалния риск. Мястото на същинската дезинфекция в профилактиката и контрола на инфекциите, се определя от нейната същност като комплекс от методи и средства, които прекъсват механизма на предаване на инфекцията, чрез унищожаване на патогенните микроорганизми във външната среда. Един от най-щадящите околната среда и широко прилаган в практиката физичен метод за дезинфекция е UVC лъчението. Отчитайки високата степен на вероятно случване, в изготвената Оценка на риска, Службата по трудова медицина е констатирала тези недостатъци в работната среда на определени звена и в т.13 и т.16 от Програмата за управление на безопасност и здраве при работа е препоръчано на ръководството на болницата да бъдат поставени уреди с цел дезинфекция на въздуха в помещенията, която да е възможна в присъствието на персонала. За изпълнение на Дейност: 3.3 Апарати за дезинфекция UVC 90 m3 – 18 бр. , уреди ще бъдат поставени в: 1. Отделение по Хирургия – 3 бр. 2. Отделение по Ортопедия и Травматология – 2 бр. 3. Отделение по Очни болести – 1 бр. 4. Отделение по Урология – 1 бр. 5. Отделение по Акушерство и гинекология – 2 бр. 6. Отделение по Анестезиология и интензивни грижи – 2 бр. 7. Отделение по Неврология – 2 бр. 8. Отделение по Образна диагностика – 1 бр. 9. Отделение по Инфекциозни болести -2 бр. 10. Вътрешно отделение 1-во - 1 бр. 11. Вътрешно отделение 2-ро – 1 бр. За изпълнение на Дейност: 3.4 Апарати за дезинфекция UVC 180 m3 – 5 бр., уреди ще бъдат поставени в: 1. Отделение по Анестезиология и интензивни грижи – 1 бр. 2. Отделение по Неврология – 1 бр. 3. Отделение по Хемодиализа – 2 бр. 4. Спешно приемно отделение – 1 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (14 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. (Продължава в Секция 3), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: (Секция 3) Дейност 3. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : (Продължение от Секция 2) Целевата група по Дейност 3.3 Апарати за дезинфекция UVC 90 m3 – 18 бр. и 3.4 Апарати за дезинфекция UVC 180 m3 – 5 бр. ще включва следния персонал от съответната административна единица: 1. Вътрешно отделение 1 и 2- 47лица /лекари-19л., мед. сестри-18л., санитари-10л./ 2. Отделение по Хирургия - 39 лица /лекари-10л., мед. сестри-20л., санитари-9л./ 3. Отделение по Ортопедия и Травматология - 21 лица /лекари-5л., мед. сестри-9л., санитари-7л./ 4. Отделение по Урология - 19 лица /лекари-5л., мед. сестри-8л., санитари-6л./ 5. Отделение по Анестезиология и интензивни грижи - 36 лица /лекари-13 л., мед. сестри-18 л., санитари-5л./ 6. Отделение по Неврология - 34лица /лекари-11л., мед. сестри-16л., санитари-7л./ 7. Отделение по Акушерство и гинекология - 49 лица /лекари-10л., акушерки-27л., санитари-12л./ 8. Отделение по Инфекциозни болести - 24 лица /лекари-5л., мед. сестри-12л., санитари-7л./ 9. Отделение по Очни болести - 16 лица /лекари-6л., мед. сестри-7л., санитари-3л./ 10. Отделение по образна диагностика - 21 лица /лекари-7л., рентгенов лаборант-11л., санитари-3л./ 11. Спешно приемно отделение - 26 лица /лекари-9л., мед. сестри-12л., санитари-5л./ 12. Отделение по Хемодиализа - 22 лица /лекари-4л., мед. сестри-12л., технолози-3л., санитари-3л./ Целева група по Дейност: 3.3 Апарати за дезинфекция UVC 90 m3 – 18 бр. и 3.4 Апарати за дезинфекция UVC 180 m3 – 5 бр., общо: 354 лица. III. Обосновка за дейността по 3.5 СМР- Пожароизвестителна система – 1 бр. (препоръка в т.2 от Програмата за управление на риска) Основните нужди на болницата като социално-отговорно дружество са свързани с минимизиране на риска за служителите на работните им места и подобряване на работната среда. Предвидената за инсталиране Пожароизвестителна система (ПИС) - 1 бр. е задължение на работодателя на основание Наредба № 8121з-647 от 1 октомври 2014 г. за правилата и нормите за пожарна безопасност при експлоатация на обектите, ДВ, бр. 89 от 28 октомври 2014 г. Чрез настоящия проект дружеството ще изпълни предписания на наредбата за инсталиране на пожароизвестителна система. Пожароизвестителната система ще обхваща помещенията на едно отделение, в което няма инсталирана такава система. Използваните съоръжения за пожароизвестяване ще отговарят на международните стандарти и притежават стандарт за качество, одобрени са от Национална служба „Пожарна и аварийна безопасност”. Проекта предвижда използването на адресируеми датчици: димно-оптични и термични, в зависимост от помещенията. Пожароизвестителната система се състои от централно съоръжение, което приема сигналите от датчиците и ги предава на сигнализиращите устройства. Тя ще бъде поставена на посочено от болницата място и ще бъде захранена с резервно захранване - акумулаторна батерия, за безпроблемна работа при спиране на електрозахранването. Ще бъде реализирано СМР: 3.5 Пожароизвестителна система – 1 бр., инсталирана в отделение: 1. Отделение по Рехабилитация и Физиотерапия – 1 бр. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за СМР (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на СМР (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на СМР (14 месец); 5. Завеждане на СМР в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целевата група по Дейност 3.5 СМР- Пожароизвестителна система – 1 бр. включва персонала от звено: 1. Отделение по Рехабилитация и Физиотерапия - 26 лица /лекари-4л., мед. сестри-6л., рехабилитатори-8л., кинезитерапевт-1л., санитари-7л./ Целева група по Дейност: 5 СМР- Пожароизвестителна система – 1 бр., общо: 26 лица. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: (Секция 2) Дейност 4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: (Продължение от Секция 1) Етапи на изпълнение на дейността: 1. Провеждане избор на изпълнител за доставка (1-3 месец); 2. Съгласуване на проведения избор с УО (4 месец); 3. Изпълнение на доставката (5-14 месец) : 4. Приемане на изпълнението на доставката (14 месец); 5. Завеждане на доставката в счетоводната система на предприятието (14 месец); Обща продължителност на дейността: 14 месеца. Целева група по Дейност 4: Социални придобивки - оборудване на стаи за почивка и хранене - 25 бр., общо 590 лица. I. Административно - стопански блок – 26 лица 1. Сектор медицинска статистика - 7л. 2. Шофьори автотранспорт - 19л. II.Стационарен прием – 454 лица 3. Вътрешно отделение 1 и 2 - 47 лица /лекари-19л., мед. сестри-18л., санитари-10л./ 4. Кардиологично отделение и сектор Инвазивна кардиология - 48 лица /лекари-16л., мед. сестри-22л., санитари-10л./ 5. Отделение по Хирургия - 39 лица /лекари-10л., мед. сестри-20л., санитари-9л./ 6. Отделение по Ортопедия и Травматология - 21 лица /лекари-5л., мед. сестри-9л., санитари-7л./ 7. Отделение по Урология - 19 лица /лекари-5л., мед. сестри-8л., санитари-6л./ 8. Отделение по Анестезиология и интензивни грижи - 36 лица /лекари-13 л., мед. сестри-18 л., санитари-5л./ 9. Отделение по Неврология - 34 лица /лекари-11л., мед. сестри-16л., санитари-7л./ 10. Отделение по Детски болести - 35 лица /лекари-8л., мед. сестри-19, санитари-8 л./ 11. Отделение по Акушерство и гинекология - 49 лица /лекари-10л., акушерки-27л., санитари-12л./ 12. Отделение по Неонатология - 29 лица /лекари-7л., акушерки-17л., санитари-5л./ 13. Отделение по Ушни носни и гърлени болести - 15 лица /лекари-5л., мед. сестри-7л., санитари-3л./ 14. Отделение по Инфекциозни болести - 24 лица /лекари-5л., мед. сестри-12л., санитари-7л./ 15. Отделение по Рехабилитация и Физиотерапия - 26 лица /лекари-4л., мед. сестри-6л., рехабилитатори-8л., кинезитерапевт-1л., санитари-7л./ 16. Отделение по Неврохирургия - 16 лица /лекари-6л., мед. сестри-6л., санитари-4л./ 17. Отделение по Очни болести - 16 лица /лекари-6л., мед. сестри-7л., санитари-3л./ III. Консултативно - диагностичен блок – 100 лица 18. Микробиологична лаборатория – 8 лица /лекари-3л., лаборанти-3л., биолог-1л., санитар-1л./ 19. Клинична лаборатория - 23 лица /лекари-4л., лаборанти-16л., химик- 1л., санитари-2л./ 20. Отделение по Образна диагностика - 21 лица /лекари-7л., рентгенов лаборант-11л., санитари-3л./ 21. Спешно приемно отделение - 26 лица /лекари-9л., мед. сестри-12л., санитари-5л./ 22. Отделение по Хемодиализа - 22 лица /лекари-4л., мед. сестри-12л., технолози-3л., санитари-3л./ IV. Болнична аптека - 10 лица /фармацевти-4л., пом. фармацевти-4л., санитари-2л./ Тази група формира и общата целева група по проекта: 590 лица., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 590.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 316 661.18 BGN
Grant 253 328.94 BGN
Self amount 63 332.24 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN