Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0187-C02
Project Name Adapted work environment - "ARAIS" LTD
Beneficiary 102118755 ARAYS LTD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 12.12.2024
Start Date 06.12.2024
End Date 06.05.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Павел баня, гр.Павел баня

Description

Brief description
Проектното ни предложение включва ред дейности, които имат за цел да подобрят условията на работа в предприятието. Считаме че с достигане в максимална степен на здравословни и безопасни условия на труд, ще насърчим служителите си в работния процес. Чрез постигане на заложените цели прямо нашата целева група ще допринесем както за физическото, така и за менталното здраве и комфорт на всеки отделен служител. Дейностите, включени в проекта са:
1.Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията;
2.Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. Модернизиране и приспособяване на условията на работа към нуждите на всеки един служител;
3.При изпълнение на проекта и заложените в него цели, ще се осъществяват различни дейности, свързани с организация, информираност и комуникация, които ще спомогнат безпрепятствено постигане на заложените цели.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията.: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще е свързано с: 1. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 2. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 20 000.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: С осигуряването на средствата за колективна защита се цели обезопасяване на работната среда и премахване на съществуващи вредни фактори, влияещи отрицателно на работните процеси. С цел подобряване и адаптиране на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат следните дейности: Работният процес отнема значителна част от живота на служителите ни, което неминуемо води до нашето желание този процес да се подобри и да се достигнат максимално високи нива на безопасност и здравословна среда. По програмата ще бъдат закупени ергономични столове, с цел избягване на гръбначни изкривявания на служителите, които са често срещан проблем при административните дейности за служителите ни в обектите ни хотел Севтополис Медикал amp; СПА и хотел Милениум , гр. Павел баня. Тази инвестиция е от изключителна важност с оглед превенция от неврологични и други неразположения. Със закупуването на ергономичните столове, целим превенция относно тези нелеки заболявания и постигане на ергономия на работното място съобразно РЪКОВОДСТВО ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО НА ОЦЕНКИТЕ НА РИСКА И МЕРКИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА РИСКА ПО ОТНОШЕНИЕ НА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕТО НАМУСКУЛНО-СКЕЛЕТНИ СМУЩЕНИЯ. Със закупуването на 31 броя ергономични офис столове ще се облекчи работния процес на служителите ни, ще се намалят рискове за здравето, включително мускулно-скелетни смущения и много други заболявания. Кондицията и работоспособността на служителите се гарантират преди всичко от добра ергономичност на работното място и превенция на работниците с конкретни мерки за избягване на продължителното стоене, което може да бъде изпълнено единствено с поставянето на тези столове. Със закупуването на тези столове, целим превенция относно тези заболявания и постигане на ергономия на работното място съобразно РЪКОВОДСТВО ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО НА ОЦЕНКИТЕ НА РИСКА И МЕРКИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА РИСКА ПО ОТНОШЕНИЕ НА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕТО НА МУСКУЛНО-СКЕЛЕТНИ СМУЩЕНИЯ. Целта на тази дейност е да са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите, които ги използват; да съответстват на размерите на използващия ги, ако е необходимо, след подходящо регулиране. Изборът трябва да е изпълнен в съответствие с направената оценка на риска и препоръки от Службата по трудова медицина. Елементът работна среда във фирмата може да се разгледа чрез следният индикатор, конкретизиран за работниците в „Арайс“ ЕООД: 1. отчита ергономичните фактори, скорост на работа и статично натоварване, работа с големи групи от хора като причинители на стрес, „носене/придвижване на тежки товари“, „стоене в неудобна поза“, „повтарящи се движения“,“ работа в кратки срокове“. Закупуиването на ерономичните столове е на основание Наредба №7/15.08.2005 и Норми за ФН на работниците и ХФ и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси за служителите, чиито служебни задължения изискват целодневно да са в седнало положение. В проекта е заложено да закупим и монтираме противопожарна система, което ще допринесе за по-висока степен на защита от евентуален пожар в помещенията в кухнята на ресторанта на нашия обект в гр. Павел баня -Севтополис Медикал amp; СПА Хотел, както и със закупуването и поставянето на системата ще изпълним всички нормативни изисквания в НАРЕДБА № 8121з-758 от 22 октомври 2014 г. за осъществяване на превантивна дейност от органите за пожарна безопасност и защита на населението, които неизменно ще гарантират безопасността на работниците. В момента такава няма изградена, което е предпоставка за възникване на инциденти Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания. , Contracted Amount: 32 757.78 , Reported Amount: 31 700.41

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: FAJER INJENERING Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 865.00
  • Contractor: CH Lega research consult Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 20 000.00
  • Contractor: CHAIRPRO EUROPE Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 25 835.41
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 131.00 , Reached amount: 141.00

Financial Information

Total Project cost 58 033.56 BGN
Grant 58 033.56 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN