Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0862-C01
Project Name Adapted working environment
Beneficiary 160058121 FTB Ltd
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 19.11.2024
Start Date 01.01.2025
End Date 01.07.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
ФТБ ЕООД е регистрирана през 2005 г. Основният предмет на дейност на фирмата е търговия на едро, като предимно зареждаме магазини, които продават железария и строителни материали. Складовете на компанията са в град Пловдив, а клиентите ни са от Южна и Североизточна България.
Целевата група, включена в проектното предложение са 133 заети лица в дружеството.
Дейностите по проекта предвиждат:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
•Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда.
Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“, Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло – ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Дейността цели да осигури на работещите в складовата база за търговия на едро със строителни стоки и материали подмяна на съществуващите и закупуване на нови ЛПС и СРО, с по-високо ниво на ефективност срещу конкретните опасности, за които се прилагат. Целевата група обхваща всички работещи в отделните звена на предприятието, за които рисковете за здравето и безопасността им при работа не могат да бъдат избегнати или намалени в достатъчна степен посредством мерки, методи и процедури при организацията на работата. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са определени въз основа на оценката на риска и планираните мерки за предотвратяване, ограничаване и намаляване на рисковете при работа, съответстват на утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО - по вид и брой на заетите към момента на кандидатстване лица, които ползват средства за индивидуална защита, по срок на износване и начина на употреба. Работните операции при получаване, складиране и експедиция на стоки и строителни материали включват: разтоварване, превозване или пренасяне на стоките и материалите до складовите помещения и подреждане по рафтове и стелажи, събиране и групиране на стоките и материалите по клиентски заявки и товарене в превозни средства на клиенти или за разнос. Складовите работи се извършват от складови работници, на длъжности: „началник склад“ (1 зает), „получател, товари“ (3 заети), "общ работник" (18 заети жени) и „общ работник“ (59 заети мъже). Работата с работно оборудване като ръчни палетни колички, стакери и електрокари, и извършваните работни операции в складовете, предопределят съществуването на риск от травматични увреждания на работещите. Те са изложени на механични въздействия от удар в издадени части и неравни повърхности на оборудването при манипулиране с товари, водещи до различни травми, като: охлузване, притискане, порязване, срязване, смазване, премазване и др. на различни части на тялото. Работните дейности се извършват на открито или в неклиматизирани складови помещения, където параметрите на микроклимата са в пряка зависимост от метеорологичните условия и сезона, което обуславя наличието на неблагоприятни микроклиматични въздействия с ниски и високи температури на въздуха, въздушни течения и повишена влажност през студения и топлия период на годината, и свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите. Продължителното въздействие на преохлаждащ микроклимат води до преохлаждане на организма на работещите със здравни последици - увеличаване на простудната заболеваемост, респираторни заболявания, заболявания на периферната нервна система и опорно-двигателния апарат. Продължителното въздействие на прегряващ микроклимат води до прегряване на организма на работещите, изразяващо се в топлинна умора, влошена работоспособност, натоварване на сърдечно-съдовата система, понижена резистентност към други неблагоприятни фактори на средата, разстройства и заболявания. Други длъжности, при които извършването на основните работни задължения е свързано с работа при неблагоприятен микроклимат са "чистач" (1 зает), "продавач-консултант" (23 заети), "търговски представител" (3 заети) и "шофьор тежкотоварен автомобил" (13 заети). Една част от административните длъжности, при изпълнение на преките си служебни задължения, също се налага да пребивават на открито и/или в неклиматизирани помещения. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2, Contracted Amount: 125 383.90 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат за 15 заети лица на длъжност Общ работник, които извършват дейности по комплектоване, палетизиране и товарене на стоки за разнос на открито, в разположена на приземен етаж складова зона, с изградена една задна стана и покрив. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Дейността на предприятието се извършва в преустроена за целта складова база с отделно обособени складови помещения и открити зони за съхранение на строителни стоки и материали. Към момента дейностите по комплектоване, палетизиране и товарене на стоки за разнос на практика се извършват на открито, в разположена на приземен етаж складова зона, с изградена една задна стана и покрив. Необходимо е в тази зона да се извършат строително-монтажни дейности, включващи изграждане на три преградни стени, мазилка, шпакловка и боядисване на стени и тавани, монтаж на дограма и врати. След финализирането на строително-ремонтните работи, гореизброените трудови дейности ще могат да се извършват в затворено помещение, а не на открито, както в момента. Понастоящем дейностите комплектоване, палетизиране и товарене на стоки в тази зона се осъществяват при климатични условия, в пряка зависимост от сезона. Това обуславя наличието на неблагоприятни климатични въздействия с високи и ниски температури на въздуха, въздушни течения и повишена влажност през студения и топлия период на годината и свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите. Климатичните въздействия оказват влияние върху топлинното състояние на организма на работещите на открито и върху тяхната работоспособност. Продължителното въздействие на преохлаждащ климат води до преохлаждане на организма на работещите със здравни последици - увеличаване на простудната заболеваемост, респираторни заболявания, заболявания на периферната нервна система и опорно-двигателния апарат. Продължителното въздействие на прегряващ климат води до прегряване на организма на работещите, изразяващо се в топлинна умора, влошена работоспособност, натоварване на сърдечно-съдовата система, понижена резистентност към други неблагоприятни фактори на средата, разстройства и заболявания. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2, Contracted Amount: 179 495.24 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло – ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 Необходимо условие за опазване здравето и безопасността на работещите на открито и в неклиматизирани помещения е осигуряването подходящо защитно работно облекло и ЛПС.Предоставяните до момента ЛПС и СРО не покриват изцяло идентифицир. опасности и свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите.Тези обстоятелства налагат осигуряване на нови по-подходящи по вид защитно работно облекло и ЛПС, с възможно най-високо ниво на защита срещу мех. нараняване и микроклимат. въздействия с преохлаждане или прегряване на тялото на работещите, които създават удобство за ежедневна и интензивна употреба и съответстват на условията на работното място.Предоставяните до момента ЛПС и СРО осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове от неблагоприятен микроклимат и работа на открито,но съществува възможност за подобрения в следните области: •При студозащитното облекло–подходящо е да се повиши студо-и водонепропускливостта чрез използване на подходящ плат и студоизолираща подплата. •При лятното облекло–подходящо е да бъде въздухопропускливо и хигроскопично, да притежава добри хигиенни свойства и да създава чувство за комфорт, а здравината му би могла да се повиши. •Използваните гащеризони и панталони могат да осигурят допълнителна защита при падане, удар, триене и други механични въздействия в областта на коляното, чрез вграждане на допълнителни подплънки. В рамките на дейността се предвижда закупуване на ново специално работно облекло за минимизиране на рисковете от неблагоприятния микроклимат и постигане на по-висок топлозадържащ през зимата и топлоотделящ през лятото ефект, съчетан с ергономичност и дизайн осигуряващи свобода на работните движения, за следните длъжности: 1.Общ работник-59 заети (мъже), Началник склад-1 зает, Работник, поддръжка-2 заети, Получател товари-3 заети-общо 65 заети: •Зимно яке;•Зимен полугащеризон;•Зимни обувки-CI непромокаеми;•Лятно яке;•Летен панталон;•Обувки - летни;•Студозащитна шапка - плетена 2.Чистач - 1 зает:•Зимно яке;•Зимни обувки - CI непромокаеми;•Лятно яке;•Обувки - летни;•Студозащитна шапка-плетена;•Зимен панталон;•Дамски панталон - летен 3.Продавач-консултант–23 заети:•Зимно яке;•Зимен панталон;•Дамски панталон-летен 4.Търговски представител- 3 заети:•Зимно яке; 5. Шофьор тежкот. авт.-13 заети:•Зимно яке;•Зимни обувки-CI непромокаеми;•Лятно яке;•Летен панталон;•Обувки-летни;•Студозащитна шапка-плетена;•Зимен панталон 6.Гл. счетоводител–1 зает, Зам.гл. счетоводител–1 зает, Счетоводител–1 зает, Счетоводител, операт.–1 зает, Юрисконсулт–1 зает, Касиер–4 заети-общо 9 заети лица:•Суитшърт 7.Общ работник-18 заети (жени): •Зимно яке;•Зимен панталон;•Зимни обувки-CI непромокаеми;•Лятно яке;•Дамски панталон- летен;•Обувки- летни;•Студозащитна шапка - плетена Труд. дейност невинаги е свързана с наличието на един или няколко др. вредни фактори, но при всички случаи тя се извършва при опред. метеоролог. усл-я, които са универсални и постоянно действащ елемент на усл-ята на труд.Тъй като изброените заети лица извършват тр. си дейност в големи помещения, които не се отоплят и охлаждат, както и поради факта, че тр. им задължения включват работа на открито, то те работят през голяма част от времето при отклонения от приетите норми в посока на прегряване или преохлаждане и при силни въздушни течения.Комбинираното действие на всички фактори налага предприемането на множество мерки за намаляване на риска, като с предимство се ползват колект. средства за защита.В съотв. с основните принципи за превенция, залегнали в чл.4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колект. средства за защита с предимство.Поради невъзможност за ограничаване на рисковете с подходящи колект. средства за защита е предвидено работещите да получат допълнителна защита чрез използването на подходящо СРО. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА- ЧАСТ 3, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло – ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 2 По този начин е изпълнено основното изискване към специалното работно облекло и ЛПС - да осигуряват защита от рисковете, при които се прилагат, без те самите да водят до увеличаване на който и да е риск; да отговарят на условията на съответното работно място; да са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите; да съответстват на размерите на използващия ги, ако е необходимо, след подходящо регулиране, а тъй като поради наличие на повече от една опасност е необходимо работещите да носят повече от едно лично предпазно средство, те са съвместими и при едновременното им използване да продължават да бъдат ефективни срещу съответните опасности. Предвиденото специално работно облекло е със светлоотразителни елементи, както за студения, така и за топлия период на годината, което освен да защитава от климатични въздействия, осигурява необходимата свобода на движение. Срещу механични опасности защитават подходящи обувки, гащеризони и панталони. По този начин работещите са защитени едновременно срещу всички опасности, като се минимизира и риска от тяхното комбинирано синергично и потенциращо действие. В оценката на риска са идентифицирани опасности при работа с видеодисплей и нервно-сензорно напрежение с честота на експозиция през повече от половината от законоустановеното работно време, относително висока вероятност за настъпване на вреда и значителни последици за увреждане на зрението по отношение на длъжностите Управител - 1 зает, Юрисконсулт - 1 зает, Главен Счетоводител- 1 зает, Зам. главен счетоводител - 1 зает, Счетоводител - 1 зает, Счетоводител, оперативен - 1 зает, Касиер - 4 заети и Продавач-консултант - 19 заети. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът е определен от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Трудът на работещите в търговския и счетоводно-финансов отдел е предимно умствен, с информационно и нервно-психично напрежение, произтичащи от приемане и преработване на голям обем информация, с напрежение на вниманието и паметта при извършване на работните операции и множество комуникации с клиенти и контрагенти. Свързан е с изразено нервно-сензорно напрежение от продължителната работа с видеодисплей /7 часа средно/ дневно/, водеща до натоварване на зрителния анализатор и риск от зрителен дискомфорт – сухота, глождене, парене, зачервяване на очите. Зрителното натоварване е породено от светлинните трепкания, бързата смяна на изображението и погледа, продължителното гледане в монитора, наличието на отразени блясъци и т.н. Акомодацията на окото е натоварена значително от необходимостта за непрекъснато нагласяване на лещата за ясно виждане на знаци с различна големина, разположени на различно разстояние от очите. Основният проблем за работещите с видеодисплей в предприятието, произтича от множеството отражения върху екрана на мониторите, които понижават зрителния комфорт, с наличието на отблясъци. Недостатъчно коригираната зрителна острота, също дава отражение върху зрителния комфорт- по-ранно настъпване на зрителна умора в течение на работния ден, пренапрежение и изменение в различни параметри на зрителния анализатор, както и върху качествата на извършената работа. При работа с видеодисплей очите изпитват особен вид натоварване, което противоречи на естественото виждане. Продължително време работещият с видеодисплей се взира принудително в строго определена насока и на определено разстояние, при което погледът става неподвижен. Въпреки непрекъснатото подобряване на качеството на мониторите, натоварването, на което са подложени очите на работещия, е значително. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 4, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло – ЧАСТ 4: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 3 Основна причина за преумората на очите и влошаване на зрението е, че изображението на монитора не е толкова ясно, колкото печатния текст. Очите се фокусират по-трудно върху картината на монитора и човек прави по-малко премигвания за една минута, което предизвиква изсъхване на роговицата. Хората, работещи с компютърни екрани, се взират в двумерна плоскост, а обичайното човешко зрение е триизмерно. Фактор, който е свързан с влияние върху зрението при работа с видеодисплей, е осветлението, което през повечето време е смесено поради особеностите на помещенията. Съвместното въздействие на описаните условия на труд в работните помещения, заедно с ефектите на синята светлина от видеодисплея на компютъра, намалява естествения филм от сълзите върху роговицата, което причинява тъй наречения „синдром на сухото око“, водещо и до временни или хронични раздразнения на роговицата на окото. За намаляване риска при работа с видеодисплей и нервно-сензорно (зрително) напрежение, е планирано осигуряване на очила за работа с видеодисплей с/без диоптрична корекция. В рамките на дейността са предвидени нови по вид ЛПС, които досега не са използвани в предприятието, а именно очила за работа с видеодисплеи. За всички заети, които работят с видеодисплей повече от половината от установеното за тях работно време, са предвидени като ЛПС защитни очила за работа с компютър с/без корекция. Съгласно чл.9 на НАРЕДБА № 7/2005 г., с цел предпазване зрението на служителите, работодателят осигурява преглед на очите и оценка на зрението на лицата, работещи с видеодисплеи. Предвидени са регулярни прегледи от специалист по очни болести, който да издаде съответните предписания за корекция на зрението и/или за закупуване на очила за работа с видеодисплеи. Антирефлексното покритие на защитните очила има добри защитни и оптични характеристики - повишена прозрачност, намалено количество отразена светлина (премахва отблясъците и отраженията - заслепяването), повишено количество преминала през лещата и достигнала до окото светлина. Предвидено е всички очила да са с т.нар. Blue Light филтър. Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 Ето защо е планирано в рамките на дейността да се извършват СМР за "затваряне на помещението", както и да се закупят 8 броя колонни климатици, които да осигуряват оптимална температура в работните помещения. Посредством закупуването на колонни климатици ще се осигури защита на работещите в новообособеното складово помещение за комплектоване, палетизиране и товарене на стоки за разнос от неблагоприятно въздействие на климатичните условия. Предвиденото с проектната дейност "затваряне на работното помещение" и монтиране на 8 броя колонни климатици, ще формира благоприятна климатична среда на работното място и ще се минимизира потенциалното въздействие на преохлаждащите и прегряващи климатични въздействия върху здравето и безопасността на работещите. Осигуряването на оптимален микроклимат в работните помещения като средство за колективна защита е в синхрон с императивната норма на закона, която вменява на работодателя да предприема мерки за защита на живота и здравето на работещите от неблагоприятните климатични условия. Всички мерки са описани в Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. При неблагоприятен микроклимат се налага да се предприемат технически и/или организационни мерки за защита на работещите, а именно - промяна на работното време, тип работа, която е по-безопасна при дадени условия, подходящи лични предпазни средства, осигуряване на помещения с условия за възстановяване на топлинния баланс на организма. При настоящето положение не успяваме да осигурим пълен комфорт на работещите, въпреки, че липсват отклонения от определените оптимални температури през топлия и студения период. Това налага превантивни мерки, включващи "затваряне на помещението" и осигуряване на климатици за него за отопление и охлаждане. В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колективните средства за защита с предимство. В оценката на риска са идентифицирани ергономични опасности за длъжностите Управител, Главен счетоводител, Зам. главен счетоводител, Счетоводител, Счетоводител, оперативен, Юрисконсулт, Касиер и Продавач-консултант . Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 3, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 2 Характерът на дейността в търговския и финансово-счетоводен отдел на предприятието формира широка гама от елементи на работната среда и трудовия процес, които предопределят проявата на професионални рискове, свързани с ергономия на работното място и поддържане на определена работна поза. Трудовите дейности на работещите изцяло се извършват на компютър, в принудително седяща работна поза със статично натоварване на шиен и торакален дял на гръбначен стълб. Работните операции са с еднообразни повтарящи се /репетитивни/ движения на китка и пръсти при работа с мишка и клавиатура. Работните движения са предимно в оптималната работна зона за горни крайници, І-IV клас - с ангажиране на мускулните групи на пръсти, китки, предмишници и мишници. За работещите в принудителни работни пози, с множество принудителни елементи водещ е рискът от увреждания на мускулно-скелетната система, със засягане на кръста, гърба, врата, раменете, горните и долните крайници, което е предпоставка за трайно увреждане и от там професионално заболяване и загуба на работата. Работещите ежедневно на компютър, са застрашени от сериозни увреждания на опорно-двигателния апарат. Напрегнатата гръбначна мускулатура и многобройните движения в ръцете обаче претоварват опорно-двигателния апарат. Продължителната седяща поза при работа с видеодисплей и продължителното обездвижване се появяват след време и се локализират обикновено в гърба, ръцете, краката. Много вероятни са органични промени - гръбначни изкривявания, остеохондрози, тунелен синдром. Рискът от подобни увреждания е налице за всички работещи в трудоспособна възраст и води до нарушена работоспособност. Към момента за работещите с видиодисплей в предприятието са осигурени подвижни столове /на колеца/, с фиксирани седалка и облегалка. В рамките на дейността е предвидено закупуване на ергономични работни столове за 29 от работещите. Предвидените ергономични работни столове са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. Предвидените за закупуване колективни предпазни средства са определени въз основа на оценката на риска и планираните мерки за предотвратяване, ограничаване и намаляване на рисковете при работа., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CHAIRPRO EUROPE Ltd, Contracted Amount*: 24 937.76 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 133.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 357 367.05 BGN
Grant 357 367.05 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: 1. Зимно яке- 123 броя; 2. Зимен полугащеризон- 65 чифта; 3. Зимни обувки- 97 чифта; 4. Лятно яке- 97 броя; 5. Летен панталон- 78 чифта; 6. Обувки – летни- 97 чифта; 7. Шапка зимна- 79 броя; 8. Суитшърт- 9 броя; 9. Зимен панталон- 55 чифта; 10. Дамски панталон – летен- 42 чифта., Estimated Amount: 89 133.90
  • Differentiated position 1: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: 1. Зимно яке- 123 броя; 2. Зимен полугащеризон- 65 чифта; 3. Зимни обувки- 97 чифта; 4. Лятно яке- 97 броя; 5. Летен панталон- 78 чифта; 6. Обувки – летни- 97 чифта; 7. Шапка зимна- 79 броя; 8. Суитшърт- 9 броя; 9. Зимен панталон- 55 чифта; 10. Дамски панталон – летен- 42 чифта.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на очила за работа с видеодисплей: 1. Очила за работа с видеодисплей, с/без корекция- 29 чифта., Estimated Amount: 36 250.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на очила за работа с видеодисплей: 1. Очила за работа с видеодисплей, с/без корекция- 29 чифта.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на средства за колективна защита: 1. Ергономичен работен стол- 29 броя. , Estimated Amount: 46 279.07
  • Differentiated position 1: Закупуване на средства за колективна защита: 1. Ергономичен работен стол- 29 броя.
    Contractor: CHAIRPRO EUROPE Ltd
    Contract total funded value: 24 937.76

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN