Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0450-C01
Project Name Adapted working environment and improvement of working conditions in Vicard Bulgaria Ltd.
Beneficiary 202731422 VICARD BULGARIA LTD.
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 18.12.2024
Start Date 18.12.2024
End Date 18.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Русе, гр.Русе

Description

Brief description
"Викард България" ЕООД  е организация, занимаваща се с производство и търговия на обзавеждане за баня. Проектираме и изработваме артикули, съобразени с всички съвременни изисквания на нашите клиенти за модерна, удобна и функционална баня. От 1997г. се занимаваме с производство на мебели за баня от високо качествени водоустойчиви материали за които предлагаме от 3 до 5 години гаранция. Производственият процес се осъществява в нашия цех в гр. Русе, кв.Долапите, ул.Кула 4. Той се състои от 4 производствени помещения, 2 офис помещения и стая на почивка и хранене.
Предмет на проектното предложение са:
1. Внедряване на нова по-екологосъобразна фирмена култура, подобряваща цялостната организация на труд и работните процеси в "Викард България" ЕООД, включително обучение на служителите за въвеждане на съответните промени; нови модели на екипна работа; прилагане на мотивиращи практики на всеки служител за екологосъобразно мислене и поведение по време на работния процес и осигурящи опазване на околната среда;
2. Осигуряване на психологическа подкрепа на служителите на "Викард България" ЕООД на работното място, целяща ранна превенция на състояния, свързани с физическото,  емоционално и психическо състояние;
3. Доставката и монтажа на климатици в помещенията в цеха. Причината е, че към настоящия момент условията в офисите и работните помещения в обекта са незадоволителни, според оценката на риска в предприятието и Програмата за минимизиране на риска. Чрез осъществяване на предвидените дейности ще се постигне по-ефективно охлаждане през летните месеци и отопление през зимата в съответствие с изискванията на НАРЕДБА № РД-07-3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, както и  чл.82 от НАРЕДБА №7 от 23.09.1999г. ДВ бр.88.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Предвид нарастващите негативни тенденции в климатичните промени се налагат адекватни мерки за намаляване на вредите върху околната среда с налагане на нови модели на поведение на работните места спрямо спецификата им. С получаване на финансова подкрепа за разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд "Викард България" ЕООД ще премине към цялостна екологосъобразна организация на работните процеси, която цели повишаване ресурсната ефективност, намаляване негативното въздействие върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Основни задачи на дейността са насърчаване и мотивиране на екологосъобразно мислене на служителите, включващо обучение за въвеждане на съответните промени в предприятието. Създаването на "зелена" фирмена култура в предприятието ще спомогне за посрещането на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. , Contracted Amount: 5 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Един от най-засегнатите отрасли от COVID пандемията е производството. Служителите ни преминаха през много трудни моменти, с намаляващи обеми на поръчки и съответно обем на работа, невъзможността да доставят резултати. След успокояване на обстановката те започнаха да "наваксват", полагайки допълнителни усилия - всичко това доведе при някои от тях до "прегряване" или бърнаут, други не намираха смисъл в собствената си роля и положените усилия. Това повлия върху тяхното психическо и емоционално състояние. Осигуряването на психологическа подкрепа от специалисти ще спомогне за по-лесното и ефикасно адаптиране на служителите ни към промените в работната среда и ще спомогне за подобряване на здравословната работна среда във "Викард България" ЕООД. По този начин ще постигнем и една от основните цели на програмата за оказване на психологическа подкрепа и подпомагане на превенцията на явлението бърнаут. Дейността ще бъде реализирана с помощта на външен изпълнител със съответната квалификация, според Условията за кандидатстване по процедурата. Ще се дефинират проблемните зони на служителите и ще се проведат групови тренинги. Те ще включват теми, свързани с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на работа във "Викард България" ЕООД, наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Ще бъдат проведени и индивидуални сеанси със служители, за които има нужда, според препоръките на изпълнителя на дейността. Етапите за изпълнение са: 1. Преглед на текущото състояние и нуждата от психологическа подкрепа за служителите в "Викард България" ЕООД от страна на изпълнителя. 2. Изготвяне и съгласуване на план от страна на изпълнителя за провеждане на групови и индивидуални сесии (ако е нужно) 3. Провеждане на групови и индивидуални сесии и тренинги 4. Обратна връзка и препоръки от изпълнителя за бъдещи действия по отношение на психическото здраве на служителите., Contracted Amount: 5 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Целта на дейността е да се осигурят колективни предпазни средства, според изискванията на Програмата за минимизиране на риска, изготвена на база на оценка на риска. Тя включва: - осигуряване на климатици, чрез които ще се осигури подходящ микроклимат по отношение на температурата в работните помещения, офиси и стая за почивка и хранене. условията в офисите и работните помещения в обекта са незадоволителни, според оценката на риска в предприятието и Програмата за минимизиране на риска. Чрез осъществяване на предвидените дейности ще се постигне по-ефективно охлаждане през летните месеци и отопление през зимата в съответствие с изискванията на НАРЕДБА № РД-07-3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, както и чл.82 от НАРЕДБА №7 от 23.09.1999г. ДВ бр.88. Дейността ще се извърши в един етап. Етапът включва доставката и монтажа на климатиците във съответните помещения и пускането им в експлоатация., Contracted Amount: 98 241.66 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 26.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 119 505.83 BGN
Grant 119 505.83 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на 12 бр. климатични системи свързани с подобряване условията на труд., Estimated Amount: 98 241.66
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на 12 бр. климатични системи свързани с подобряване условията на труд.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN