Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0496-C01
Project Name Improvement of working conditions and adaptation of the working environment at Elikom KD
Beneficiary 828010677 ELICOM ELECTRONIC -GEORGIEV KD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 28.11.2024
Start Date 01.01.2025
End Date 01.07.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Силистра, гр.Силистра

Description

Brief description
С реализацията на проекта се цели подобряване на работната среда и адаптиране на заетите лица в "ЕЛИКОМ" при преминаване  към климатично неутрална икономика. За постигане на целите заложени в стратегията за развитие на фирмата по проекта ще се разработи и приложи система на “зелени” модели на организацията на труд, съобразена със специфичните характеристики на структурата на персонала,която ще доведе до цялостна "еко"фирмена култура и мотивиране на “зеленото” мислене на служителите.  С изпълнение на проектните дейности ще се инвестира  в човешкия капитал чрез  мерки за психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактиката на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите на Ковид пандемията върху менталното здраве на работниците,ще се подобри професионалния и здравния статус на част от целевата група, чрез подобряване на микроклимата и условията на труд в предприятието. За повишаване на мотивацията и преодоляване на стреса в проекта е предвидено създаване на място за отдих и хранене, което от своя страна  е насочено изцяло към удовлетворяване необходимостта на целевата група от съчетаване на личния и професионалният живот. Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места в предприятието успоредно с удовлетворяване на потребността на "ЕЛИКОМ" от повишаване производителността на труда на служителите в дългосрочен план. 
Основни дейности по проекта са: 
1.Разработване, адаптиране и въвеждане на зелени модели на организация на работните процеси.
2.Осигуряване на превенция и профилактика на “бърнаут” на работното място и ефектите на Ковид пандемията върху менталното здраве - психологическа подкрепа
3. Осигуряване на средства за колективна защита  - поставяне на локална аспирационна система в заваръчни помещения, подобряване на микроклимата с доставката на сплит климатични системи.
4. Oсигуряване на социални придобивки за работещите - поставяне и оборудване на фургон за почивка и хранене.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В дейността ще бъдат включени всички 47 лица от целевата група, тъй като амбицията ни е работните места в дружеството с бързи темпове да бъдат съобразени със съвременните изискания и за тях да бъдат внедрени "зелени" модели на организация на труда и работните процеси. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Contracted Amount: 9 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: В дейността ще бъдат включени всички 47 лица от целевата група. В рамките на дейността ще се изготвят психологически профили за заетите лица, които ще послужат като основа за насочване на целеви мерки за психологическа подкрепа. Целта ще бъде да се подпомага индивидуалното психично благосъстояние и ефективността на работниците в работната среда. Психологическата подкрепа ще се предоставя от специалисти със специалности в областта на „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“. Тази подкрепа ще може да се осъществи чрез провеждане на групови семинари и тренинги за профилактика, както и чрез индивидуални консултации. Груповите семинари и тренинги за профилактика ще бъдат насочени към до 10 участници в група и ще предоставят подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес. Участниците ще бъдат запознати с инструменти за по-добро справяне с предизвикателствата на трудовата среда, съобразени с естеството на работните процеси в предприятието. Индивидуалните консултации ще бъдат предназначени да предоставят персонализирана подкрепа, фокусирана върху индивидуалните нужди и предизвикателства на заетите лица. В хода на тези консултации ще бъдат предоставяни инструменти и стратегии за справяне със стресови ситуации и подобряване на психическото благополучие. Нашата мисия ще бъде не само да реагираме на предизвикателствата, но и да се предоставя цялостна и проактивна подкрепа, насочена към постигане на баланс и благополучие в работната обстановка., Contracted Amount: 9 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Изпълнението на тази дейност предвижда закупуването на сплит климатични системи и ще осигури колективна защита на всичките 47 заети лица от целевата група от рисковете, свързани с микроклимата в Еликом Електромик КД. Основните проблеми във факторите на работата среда в предприятието са свързани с микроклимата и по-специално температурата в помещенията. На първо място това е високата температура в работните помещения в сградата. Към момента тя се регулира през топлите месеци с наличната остаряла и частично неработеща климатична техника, която както личи от направените контролни замервания не успяват да установи оптимални за работа стойности и са констатирани превишения. Човешкият организъм е хомеотермичен - поддържа постоянна вътрешна температура. Температурната регулация се осъществява от сложни нервни и хормонални фактори. По-високата температура води до преразпределяне на кръвта от вътрешността на организма към периферията / крайници - кожа / и оттам до охлаждане на организма. При повишаване на температурата над 25 градуса настъпва напрежение на терморегулацията. Температурата на кожата се повишава и тя се охлажда чрез изпарение. При прегряване пулсът се повишава, артериалното налягане спада поради разширяването на съдовете в периферията на организма/крайниците/. Така вътрешните органи се анимизират/обезкръвяват/ кръвта се преразпределя по повърхността, понижава се отделянето на стомашен сок, който и допълнително се разрежда от употребата на много течности. От всичко това страдат сърдечно-съдовата система и храносмилането. При прегряване се отделят и много течности - до 1 литър на час, които променят електролитния баланс на организма. Спада концентрацията на натриевите, калиевите и магнезиевите йони, както и глюкозата в кръвта. Смущават се липидната / мастната / обмяна, чернодробната функция, съсирването на кръвта, повишава се разпадът на белтъци, намалява алкалният резерв на кръвта и се повишават количествата на някои хормони. Настъпват промени в централната нервна система, реакциите стават мудни, с удължен латентен период / намалява се скоростта на предаването на нервните импулси / намалява успеваемостта и се повишават грешките при работа. Под въздействието на високите температури кръвта се сгъстява от загубата на течности / потене / Кръвните клетки относително се повишават спрямо плазмата, вследствие на което се смущават свойствата на кръвта и пренасянето на кислород към тъканите. Повишава се вероятността за настъпване на инсулти, инфаркти и др. При работа в условия на прегряващ микроклимат намалява имунната устойчивост на организма. Възможностите на организма за приспособяване към високи температури са големи, но не са неизчерпаеми. Състоянието допълнително се влошава от топлината, излъчвана от машините и работното оборудване. Проблемът не може да бъде коригиран и контролиран с настоящата климатична техника и ще бъде решен с поставяне на нови климатици. За изпълнението на дейноста е предвидено и закупуване и поставяне на локални аспирациони системи за производствената сграда на дружеството. Към момента няма изградена вентилация , която да отвежда вредните газове при извършване на заваръчни дейности при различните видове механична обработка на изработваните детайли. Целта на оборудването с локална аспирация е осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при извършване на заваръчни дейности и свеждане до минимум на риска от увреждане на здравето на работещите. , Contracted Amount: 168 825.03 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Дейността по осигуряване на социални придобивки за работещите в Еликом Електроник КД включва доставка и оборудване на преносим контейнер, като пространство за отдих, хранене и почивка. Тази инициатива има за цел да подобри работната среда и благополучието на служителите, чрез създаване на функционално и уютно място, което предвид площта на наличното помещение ще може да се ползва едновременно от до 40 служители. Предвижда се на служителите да бъде доставян кетъринг за сметка на работодателя. В следващите стъпки са описани ключовите елементи на тази дейност: 1.Създаване на детайлен план и дизайн за доставка и обзавеждане на пространството за отдих и хранене. Планиране и разполагане на необходимата инфраструктура - вода, електричество и други. 2. Закупуване на мебели и оборудване: Доставка на модулна кухня - предоставя удобен начин за съхранение на посуда, прибори и продукти, както и за различни електроуреди. Наличието на модулна кухня предоставя удобство на персонала и насърчава екипната обстановка. Доставка на съдомиялна машина, която улеснява и оптимизира процеса на почистване на посудата след хранене. Извън настоящия проект дружеството планира да обзаведе помещението със редица удобства за служителите, като хладилник, микровълнова печка, телевизор, мека мебел, маси и столове и тн Тази дейност не само ще подобри условията на работа, но и ще допринесе за по-добро удовлетворение на служителите, повишена мотивация и ефективност на труда. Освен това, тя създава приятна обстановка за обедната почивка и интеракция между членовете на екипа., Contracted Amount: 103 783.53 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EUROMARKET BRD LTD, Contracted Amount*: 107 850.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: STENLI - FRIGO LTD, Contracted Amount*: 60 755.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: TOP HOUSE, Contracted Amount*: 80 100.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Diana.BG, Contracted Amount*: 9 400.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 47.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 320 549.42 BGN
Grant 320 549.42 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на обзавеждане и оборудване за преносим контейнер, Estimated Amount: 23 593.53
  • Differentiated position 1: Доставка на обзавеждане и оборудване за преносим контейнер
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на преносим контейнер, Estimated Amount: 80 190.00
  • Differentiated position 1: Доставка на преносим контейнер
    Contractor: TOP HOUSE
    Contract total funded value: 80 100.00
Procedure 3 Subject to due process: Осигиряване на психологическа подкрепа, Estimated Amount: 9 400.00
  • Differentiated position 1: Осигиряване на психологическа подкрепа
    Contractor: Diana.BG
    Contract total funded value: 9 400.00
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на колективни предпазни средства в две обособени позиции, Estimated Amount: 168 825.03
  • Differentiated position 1: Доставка на климатични системи
    Contractor: STENLI - FRIGO LTD
    Contract total funded value: 60 755.00
  • Differentiated position 2: Доставка на локални аспирационни системи
    Contractor: EUROMARKET BRD LTD
    Contract total funded value: 107 850.00
Procedure 5 Subject to due process: Разработване на зелени модели на труд, Estimated Amount: 9 400.00
  • Differentiated position 1: Разработване на зелени модели на труд
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN