Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-2355-C01
Project Name Sustainable working conditions at Starting Point LTD
Beneficiary 203937667 Starting Point
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 05.12.2024
Start Date 02.01.2025
End Date 02.07.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Разлог, с.Баня

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение има за цел да финансира мерки за повишаване на безопасността и сигурността на работните места в Стартинг Пойнт ЕООД, както и мерки за подобряване на условията на труд.
Това ще бъде постигнато чрез изпълнение на следните дейности:

1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в Стартинг Пойнт ЕООД и обучение на служителите, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд;
2) Осигуряване на лични предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд, съобразни с идентифицираните рискове от неблагоприятен микроклимат;
3) Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. създаване на места за отдих и почивка в Стартинг Пойнт ЕООД.

С реализирането си, настоящият проект ще допринесе за изпълнение на целите на процедурата, а именно ще се подобри работната среда и ще се осигурят устойчиви условия на труд в Стартинг Пойнт ЕООД.
Освен по-добри условия на работа и по-високо качество на защита, като резултат от проекта, ще се увеличи производителността на труда.
Фирмата ежегодно финансира и ще продължи да финансира със собствени средства осигуряването на средства за ЛПС, специално работно облекло, както и различни социални мерки за служителите.
Помощта от проекта ще бъде насочена към постигане на по-добра цялостна работна среда, в която служителите почиват и работят.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейност 1 е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в СТАРТИНГ ПОЙНТ ЕООД, които ище доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на въздействието на работните процеси върху околната среда. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Основната цел при изпълнението на тази дейност е намаляване на използваните ресурси и намаляване замърсяването на околната среда. Планира се новите "зелени" модели на работа да бъдат свързани с екологосъобразни дейности на някои работни места, където е възможно това да стане. Предприятието цели да мотивира работниците и служителите да прилагат новите модели чрез провеждане на обучение., Contracted Amount: 12 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на лични предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд, съобразни с идентифицираните рискове от неблагоприятен микроклимат: Целта на тази дейност е да се осигурят по-висококачествени ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в предприятието. Закупените по проекта ЛПС и специално работно облекло ще бъдат с по-висока защита от тези, които се използват до момента. Съгласно оценката на професионалният риск, направена от СТМ, дейностите, които се изпълняват в СТАРТИНГ ПОЙНТ ЕООД са свързани със следните рискове: - Допир до замърсени повърхности - Опасност от измокряне - Неблагоприятен микроклимат - Механични опасности - Прах - Ергономични фактори - Удар от падащи предмети - Падане и подхлъзване, - Загуба на равновесие или падане от височина - Опасност от движещи се машини, съоръжения и транспортни средства - Нараняване - Измръзване Чрез настоящия проект, СТАРТИНГ ПОЙНТ ЕООД ще надгради минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, като затова е необходимо да се закупят лични предпазни средства и специалното работно облекло с по-високи характеристики за защита. Използваните в момента в предприятието ЛПС и специално работно облекло отговарят на минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, но са с по-ниска защита и ще бъдат износени до планирания период на стартиране на проекта. СТАРТИНГ ПОЙНТ ЕООД иска да се осъществи по-добро ниво на предпазване на работещите от минималните изисквания, поради което в тази дейност са заложени ЛПС и СРО с по-високи характеристики, спрямо нуждите на служителите. Броят на ЛПС заложен в проекта е изготвен съгласно броя на заетите лица, съгласно списъка на ЛПС и специално работно облекло, съгласно срока на ползване/износване. В рамките на проекта няма да бъдат закупувани резервни ЛПС и СРО. Новите ЛПС и специално работно облекло ще бъдат с по-висока степен на защита, ще осигурят по-добър комфорт на работещите, което от своя страна ще запази добрата работоспособност на работещия. В Приложение V е представена конкретна обосновка за всяко едно от личните предпазни средства и специално работно облекло, с посочени конкретни характеристики. Чрез изпълнение на дейността ще се осигури по-добра защита на служителите, по-добри условия на труд, повишена мотивация и удовлетвореност. Закупуването на нови, с по-висока защита ЛПС и СРО ще доведе до намаляване трудовите злополуки на работното място и до по-голяма удовлетвореност и безопасност на служителите. Предвидените по проекта ЛПС и СРО са планирани по един брой от описаните видове за следните длъжности, както следва: Водопроводчик - 1 лице: - каска - обувки - защитни очила - антифони - ръкавици Домакин - 1 лице: - обувки Домакин склад - 1 лице: - обувки Електротехник строителство - 1 лице: - каска - обувки - защитни очила - антифони - ръкавици Техник строителство и архитектура - 4 лица: - каска - обувки Технически сътрудник - 4 лица: - обувки Шпакловчик - 2 лица: - каска - обувки - защитни очила - антифони Общ работник - 33 лица: - каска - обувки - защитни очила - антифони Машинист еднокофов багер - 1 лице: - каска - обувки - антифони Работник облицовки и настилки - 1 лице: - каска - обувки - защитни очила - антифони Общо за 49 заети лица. Общо ще бъдат закупени 43 бр. каски, 49 бр. обувки, 38 бр. защитни очила, 39 бр. антифони, 2 бр. комплект ръкавици. , Contracted Amount: 14 965.67 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. създаване на места за отдих и почивка в Стартинг Пойнт ЕООД, съобразни с идентифицираните рискове от неблагоприятен микроклимат.: Целта на дейността е създаване на по-добри условия за отдих и почивка на служителите и работниците в Стартинг Пойнт ЕООД. Към момента в предприятието няма налични помещения за отдих и за хранене на служителите и работниците. За тази цел е предвидено да бъдат закупени 2 контейнера, които ще се оборудват с нужното обзавеждане и оборудване за хранене и почивка. Дейността на работещите е свързана с висок риск от експозиция на неблагоприятен микроклимат – прегряване или преохлаждане в зависимост от сезона. С цел ограничаване на риска и опазване здравето на работещите е необходимо спазване на препоръчаните мерки в оценката на професионалните рискове, вкл. осигуряване на термоизолирани контейнери с поддържани оптимални параметри на микроклимата, същите ще се ползват за провеждане на физиологичните почивки, като помещение за хранене и преобличане. Поради местоположението на работните места и отдалеченост от обществени места за хранене, контейнерите ще се обзаведат и оборудват подходящо за хранене и почивка на служителите и работниците. Предвидените социални придобивки ще се ползват от следните заети лица, както следва: Водопроводчик - 1 лице Домакин - 1 лице Домакин склад - 1 лице Електротехник строителство - 1 лице Техник строителство и архитектура - 4 лица Технически сътрудник - 4 лица Шпакловчик - 2 лица Общ работник - 33 лица Машинист еднокофов багер - 1 лице Работник облицовки и настилки - 1 лице Общо за 49 заети лица., Contracted Amount: 60 188.46 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 95 869.54 BGN
Grant 95 869.54 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: ДОСТАВКА НА САНДВИЧ ПАНЕЛ КОНТЕЙНЕР – 2 БРОЯ, Estimated Amount: 52 260.00
  • Differentiated position 1: ДОСТАВКА НА САНДВИЧ ПАНЕЛ КОНТЕЙНЕР – 2 БРОЯ
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ДОСТАВКА НА САНДВИЧ ПАНЕЛ КОНТЕЙНЕР – 2 БРОЯ
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN