Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-2346-C01
Project Name Adapted work environment at "Metalinvest Remko" Ltd.
Beneficiary 106567752 METALINVEST - REMKO
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 12.12.2024
Start Date 12.12.2024
End Date 12.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Раднево, гр.Раднево

Description

Brief description
"Металинвест-Ремко" ЕООД е предприятие, специализирано в областта на изработката на тръбопроводи, компенсатори и съдове под налягане. Дружеството развива своята дейност в промишлена сграда в гр. Раднево. Едно от основните предизвикателства пред дейността на компанията е бързата промяна в пазара на труда и необходимостта от предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда.
С изпълнението на настоящия проект ще се извършат следните дейности за подобряване на безопасността на работната среда и осигуряване на здравословни условия на заетите лица в дружеството:
1. Разработване и прилагане на "зелени" модели на организацията на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в дружеството, вкл. изготвяне на зелени карти за организация на процесите и обучение за внедряване на зелени модели;
2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло;
3. Осигуряване на Колективни Предпазни Средства за подобряване безопасността на работната среда;
Activities
  • Activity: Дейност 1 Разработване и прилагане на "зелени " модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на "зелени" карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на "зелени" модели на организацията на труд.: В рамките на изпълнението на дейността ще се въведат "зелени" модели за изграждане на цялостна екологосъобразна ("зелена") фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене. Целевата група в рамките на изпълнението на настоящата дейност ще бъдат 100 служителя от административното и производственото звено на дружеството. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Contracted Amount: 16 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.: В рамките на дейността ще се закупят следните ЛПС за служителите на "Металинвест-Ремко" ЕООД с цел увеличаване на защитата: 1. Летен работен панталон - 250 бр. 2. Лятно работно яке - 250 бр. 3. Работно яке зимно - 250 бр. 4. Работен панталон зимен - 250 бр. 5. Заваръчен панталон - 68 бр. 6. Работно яке - заваръчно - 68 бр. 7. Обувки половинки - 250 бр. 8. Обувки боти - 125 бр. 9. Обувки половинки за заварчик - 68 бр. 10. Елек с висока видимост - 138 бр. 11. Ръкавици за заварчик - 102 бр. 12. Предпазни ръкавици - 125 бр. 13. Светлоотразителен панталон - 55 бр. 14. Светлоотразително яке - 55 бр. 15. Светлоотразителни обувки - 55 бр. Планираните ЛПС и съответните им бройки са съобразно необходимостта за всяка група длъжности и установения за тях срок за износване в утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС. От предвидените ЛПС ще се възползват заетите лица, които изцяло или отчасти имат дейности в производството. ЛПС са необходими, тъй като естеството на работа на дружеството (рязане и обработване на метални листа) предразполага рискове от възникване на травми при извършване на дейности, контакт на кожата с метални частици, работа на открито при лоши климатични условия и др. Поради изложените проблеми е необходимо за нуждите на нашите служители да осигурим по-висока защита с личните предпазни средства и специално работно облекло. Планираните лятно и зимно работно облекло, летни работни обувки и работни ръкавици са необходими за всички служители, защото с тях ще се даде по-добра защита при извършване на дейностите, по-добра защита при контакт с остри и режещи предмети и ще предпазват от подхлъзвания. Заваръчните ЛПС (заваръчно яке, панталон, боти, ръкавици) пък от своя страна ще адресират проблемите при извършване на заваръчни дейности - изгаряне, пръски и стружки. Светлоотразителните облекла ще служат за по-добра видимост за служителите на позиция "Общ работник", които извършват работа и извън помещението в слабо осветени области или в близост до движещи се превозни средства по време на товарене и разтоварване. Те се различават от предвидените летни и зимни работни облекла, тъй като всички техни елементи са светлоотразителни и това ще допринесе за по-голяма видимост на служителите, докато извършват подпомагащи дейности на открито. Това е от съществено значение за предотвратяване на инциденти и подобряване на общата безопасност на работното място. Към момента служителите имат текущи ЛПС, които обаче са с основни защитни свойства. Предвидените нови ЛПС надграждат по отношение на материали и характеристики, защото са с по-леки и подходящи за условията материи, осигуряват повече комфортна температура и гъвкавост на тялото, имат светлоотразителен цвят за по-ярка видимост, по-високо ниво на удароустойчивост, водозащитност, студозащитност и прахозащитност и като цяло са по-леки (съгласно сравнителна обосновка в Приложение V). Зимните и летни работни облекла (панталон, яке и обувки) са със сравнително кратък срок за износване (3 месеца) от страна на служителите, участващи в производствения процес, и поради тази причина са предвидени по 2 бройки за всеки служител в производството, като те са съобразени със срока за изпълнение на проекта от 18 месеца и ще се използват в рамките на този период., Contracted Amount: 288 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Настоящата дейност ще бъде изпълнена чрез осигуряване на обособено помещение за отдих и хранене. Кандидатът "Металинвест-Ремко" ЕООД планира да обособи помещение за отдих и хранене с размери Д/Ш/В съответно 30/15/5 м. в рамките на базата. Към настоящият момент служителите на "Металинвест-Ремко" ЕООД нямат обособено подходящо място за отдих и хранене. Предвидено е да се обособи такова помещение, като СМР за помещението включва: Монтаж на дограма на обособено помещение за отдих и хранене на 20 позиции: Позиция 1 – Рамка 4820х3360/3070 – 1бр. Позиция 2 – Рамка 4820х3070/2790 – 1бр. Позиция 3 – Рамка 4820х3340/3090 – 1бр. Позиция 4 – Рамка 4820х3090/2820 – 1бр. Позиция 5 – Рамка 4820х3340/3090 – 1бр. Позиция 6 – Рамка 4820х3090/2850 – 1бр. Позиция 7 – Рамка 4820х3340/3110 – 1бр. Позиция 8 – Рамка 4820х3110/2860 – 1бр. Позиция 9 – Рамка 4820х3330/3100 – 1бр. Позиция 10 – Рамка 4820х3100/2850 – 1бр. Позиция 11 – Рамка 4820х3340/3120 – 1бр. Позиция 12 – Рамка 4820х3120/2890 – 1бр. Позиция 13 – Рамка 3820х3500 – 2бр. Позиция 14 – Рамка 3860х3500 – 8бр. Позиция 15 – Рамка 3820х2980 – 1бр. Позиция 16 – Рамка 3860х2980 – 4бр. Позиция 17 – Рамка 2780х2980 – 4бр. Позиция 18 – Рамка 2740х2980 – 1бр. Позиция 19 – Рамка 980х870 – 5бр. Позиция 20 – Рамка 980х2080 – 3бр. Позиция 20 – Рамка 980х2070 – 2бр. Оборудването и обзавеждането на помещението за хранене и отдих ще бъдат покрити изцяло за сметка на "Металинвест-Ремко" ЕООД и поради тази причина не са предвидени разходи за оборудване в рамките на тази дейност. Подмяната на дограмата в това помещение ще подобри микросредата в помещението за хранене и отдих. Новата дограма, ще има високи изолационни характеристики и няколко положителни въздействия върху микроклимата в помещението: 1. Подобрената изолация на дограмата ще допринесе за по-ефективната топлоизолация на сградата. Това означава, че през зимата ще бъде задържана по-голяма част от топлината, а през лятото - по-малко топлина ще прониква вътре. Този аспект ще регулира температурата в помещението, осигурявайки по-комфортни условия за служителите, докато почиват или се хранят в помещението. 2. Изпълнението на тази мярка ще намали проникването на шум в производственото помещение и така ще осигури максимално подходяща обстановка за хранене и отдих. Това е от значение, тъй като шумът може да бъде стресиращ фактор за работниците и да създава неблагоприятни условия във времето, в което разпускат. Осигуряването на помещение за отдих и хранене е от съществено значение за подобряването на работната среда на служителите на "Металинвест-Ремко" ЕООД. Наличието на такъв пространствен ресурс едновременно ще осигури на заетите лица уютно място, където да могат да се разнообразят и да се възстановят от интензивната работа и ще повиши удовлетворението и мотивацията на техния работен ангажимент. То също така ще допринесе и за поддържане на здравословен начин на живот на екипа, тъй като с него ще могат да си приготвят и консумират здравословни храни и напитки., Contracted Amount: 50 500.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BULTEX 99, Contracted Amount*: 288 432.45 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ZHIVODAR 01 LTD, Contracted Amount*: 50 400.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 169.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 391 050.00 BGN
Grant 391 050.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на ЛПС и специално работно облекло в „Металинвест-Ремко“ ЕООД, Estimated Amount: 288 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на ЛПС и специално работно облекло в „Металинвест-Ремко“ ЕООД
    Contractor: BULTEX 99
    Contract total funded value: 288 432.45
Procedure 2 Subject to due process: Извършване на СМР на обособено помещение за хранене и отдих в сградата на „Металинвест-Ремко“ ЕООД, Estimated Amount: 50 500.00
  • Differentiated position 1: Извършване на СМР на обособено помещение за хранене и отдих в сградата на „Металинвест-Ремко“ ЕООД
    Contractor: ZHIVODAR 01 LTD
    Contract total funded value: 50 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN