Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0677-C01
Project Name Adapted Work Environment at FUNDAMENT - INVEST Ltd.
Beneficiary 202529246 FUNDAMENT INVEST
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 05.12.2024
Start Date 05.12.2024
End Date 06.02.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42)

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване и адаптиране на работната среда чрез подобряване на ресурсната ефективност, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и осигуряване на социални придобивки  за служителите във ФУНДАМЕНТ – ИНВЕСТ ЕООД на база идентифицираните конкретни нужди на персонала. 
ФУНДАМЕНТ – ИНВЕСТ ЕООД е предприятие специализирано в строителството, в което работят 23 души, но проектът обхваща като целева група само 14 лица заети в с. Звъничево, община Пазарджик, където предприятието упражнява основната си дейност 

Проектът ще подобри работната среда на база основните идентифицирани предизвикателства и нужди на персонала чрез следните основни дейности:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд
2. Осигуряване на надграждащи лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло
3. Осигуряване на социални придобивки за работещите, които не съществуват към момента - външен и вътрешен кът за отдих, хранене и спорт със санитарно помещение.

Целевата група на проекта се състои от 14 човека разпределени както следва по длъжности:
- Технически ръководител строителство - 2 човека 
- Шофьор самосвал - 1 човек
- Автомонтьор - 1 човек
- Снабдител доставчик - 1 човек
- Оператор пътностроителни машини - 1 човек
- Общ работник - 6 човека
-  Менидижър проекти - 1
- Ръководител проект - 1
В резултат на предприетите мерки, очакваме да се подобрят условията на труд, да се повиши безопасността при работа, да се подобри ресурсната ефективност и да бъдат осигурени социални придобивки - външен и вътрешен кът за отдих, хранене и спорт за служителите.

Всички дейности са съобразени с потребностите на целевите групи и ще доведат до резултати, пряко свързани с изпълнение на заложените цели.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труда: Разработването и прилагането на "зелени" модели на организация на труда представлява цялостен процес, който се адаптира към уникалните характеристики на конкретните работни места във ФУНДАМЕНТ-ИНВЕСТ ЕООД . Това включва анализ на работните процеси, откриване на възможности за подобрения и разработване на стратегии за увеличаване на устойчивостта и ефективността, като същевременно се намалява негативното въздействие върху околната среда. Изготвянето на "зелени" карти за организация на работните процеси във ФУНДАМЕНТ-ИНВЕСТ ЕООД е ключова част от този процес. Тези карти представляват детайлни планове, които описват конкретни стъпки и методи за изпълнение на работата по начин, който минимизира негативния ефект върху околната среда и увеличава устойчивостта на работното място. Всяка "зелена" карта включва конкретен план от действия, които се изпълняват в рамките на работните процеси, с цел постигане на положителни резултати. Тези действия ще бъдат насочени към увеличаване на ефективността на използваните ресурси, намаляване на негативното въздействие върху околната среда и/или засилване на устойчивостта на извършваните от организацията услуги. Всеки етап от картата е цялостен и представлява важна стъпка към постигането на по-устойчива и екологосъобразна работна среда. Чрез внедряването на тези модели се стремим да оптимизираме използването на ресурсите, да намалим вредните емисии и отпадъци, да променим процесите за по-екологосъобразни решения и да увеличим устойчивостта на предлаганите от нас услуги. Това може да включва използване на по-ефективни технологии, рециклиране на материали, намаляване на енергийните разходи или подобряване на производствените методи. Обучението на лица от целевата група е от съществено значение за постигане на желаните резултати. То е фокусирано върху въвеждането и прилагането на "зелени" модели на организация на труда. Това обучение цели да осигури необходимите знания, умения и подкрепа на работниците, за да могат те да интегрират екологосъобразни подходи и практики в своите ежедневни задачи и работни процеси. Такова обучение играе ключова роля за успешното внедряване и поддържане на устойчивост на "зелените" модели в работната среда във ФУНДАМЕНТ-ИНВЕСТ ЕООД . Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели в организацията на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени в дейността на предприятието., Contracted Amount: 2 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Настоящо положение и нужди Към настоящият момент ФУНДАМЕНТ – ИНВЕСТ ЕООД осигурява базовите, минимално регламентирани ЛПС и специално работно облекло на служителите и работниците, според българското законодателство, но има нужда от надграждането им с такива, изработени от модерни материи и материали, чиито параметри значително надвишават минималните изисквания и осигуряват по-голяма защита и комфорт на служителите. От една страна, по-сигурни и по-ефективни средствата за защита могат да бъдат и по-леки и по-удобни за носене за по-дълги периоди от време, а това създава предпоставка за повишаване на производителността на труда, поставяйки служителите и работниците в една по-сигурна работна среда, като цяло. От друга страна, съвременна лична защита и прилагане на добрите практики за безопасен труд, значително изпреварват минималните законови изисквания за защита на работниците. Това налага нуждата от надграждане на личните предпазни средства и използваното специално работно облекло. Изборът на конкретните, включени в проекта ЛПС и специално работно облекло, е в следствие на обстоен анализ и преценка за това, кое би имало най-голям ефект върху безопасността и нуждите на служителите и работниците. Основният идентифицирани риск във ФУНДАМЕНТ – ИНВЕСТ ЕООД е трудовият травматизъм и заболеваемост в следствие на неблагоприятни атмосферни условия. Като най-необходимо и значимо е предвиденото надграждане на следното специалното работно облекло за всички 14 лица от целевата група: - зимен комплект (зимно яке и зимен полугащеризон); - предпазни обувки с метално бомбе. Нуждата от надграждането на тези средства е включена в програмата за оценка на риска и предвидена в приложения списък за осигуряване на по-висок клас ЛПС и специално работно облекло. Цел и краен ефект на дейността Чрез осигуряване защитно облекло (зимно яке, зимен полугащеризон, предпазни обувки със защитно бомбе) от по-висок клас ще се минимизира идентифицираният риск за здравето на всички 14 служители, чиито работни функции са свързани с работа на открито на строителните площадки. Предвиденият най-висок клас защитно облекло ще надгради защитата на работещите от големи температурни амплитуди, вятър, дъжд, сняг, слънце и др. Това ще подобри и адаптира работната среда в предприятието в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура и в унисон с целите ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027. Списъкът и характеристиките на предвиденото специално работно облекло е детайлно разписан в Приложение V Информация за ЛПС. Времевият обхват и етапи: 1. Изготвяне и провеждане на процедура за избор на изпълнител, ще отнеме 3 месеца 2. Избор на изпълнител и сключване на договор за закупуване и доставка съгласно действащата нормативна уредба - 1 месец 3. Доставка на предвиденото СРО, оценка на съответствието с изискванията на планираните СРО, подписване на двустранен приемо-предавателен протокол - 2 месеца 4. Предоставяне на работниците и служителите за ползване на закупеното СРО, като за целта ще бъде съставен надлежен списък с цел отчитане на дейността - 1 месец , Contracted Amount: 1 379.40 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятието и др.: Настоящо положение и нужди: Последните проучвания в областта на условията и производителността на труда посочват, че инвестициите в осигуряването на социални придобивки за работниците в предприятията, значително повишават удовлетвореността и качеството на живот на служителите, намаляват текучеството и подобряват здравословното им състояние. Проектът предвижда доставката и оборудването на преместваеми контейнери, коитода се ползват както за хранене, така и за отдих на работното място, с каквито към момента кандидатът не разполага. След анализ на потребностите на целевата група и отчитайки спецификите на строителните обекти на кандидата се установи необходимостта от доставка и оборудване на общо 6 климатизирани преместваеми контейнера. Преместваемите контейнери ще бъдат базирани на площадката на кандидата в с. Звъничево, община Пазарджик и ще се разполагат според конкретната нужда на работниците на различните строителни обекти на кандидата в областите Пазарджик, Пловдив и Смолян, където фирмата упражнява основната си дейност. Избраните преместваеми контейнери са съобразени като размер и оборудване с конкретните идентифицирани потребности на работниците от целевата група и включват: - 3 броя преместваеми контейнери за хранене, оборудвани с маса със столове, хладилник, микровълнова печка, кафемашина, диспенсъри за вода, климатик и тоалетна; - 3 броя преместваеми контейнера за краткотраен отдих, оборудвани с маса, диван, климатик и тоалетна Цел и краен ефект на дейността: По този начин ФУНДАМЕНТ – ИНВЕСТ ЕООД ще подобри работната среда за всички работници от целевата група, в съответствие със СПЕЦИФИЧНА ЦЕЛ 4 по настоящата процедура, и в унисон с целите на ПРОГРАМА „РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ 2021-2027 по няколко начина: - Комфорт и почивка: осигуряване на хубав и уютен кът за отдих, създава пространство, където работниците да се отпуснат по време на почивка. Това подобрява техния комфорт и дава възможност за релаксация, която е особено важна в условията на тежкия труд при работа, включително и под земята. - Продуктивност: Пълноценната почивка през работно време, макар и краткотрайна, е важна за възстановяване на енергията и поддържане на концентрацията. - Социална връзка и екипност: времето по време на обяд и почивка е възможност за служителите да се срещат, да общуват и да изграждат по-добри взаимоотношения. Това насърчава социалната връзка и екипната работа. - Здравословно хранене: Кътът за хранене може да предлага здравословни хранителни опции, което да подпомогне здравословния начин на живот на служителите. - Ангажираност: Комфортните условия за хранене са фактор за повишаване на ангажираността на служителите към работата и към дейността на фирмата като цяло. Дейността ще бъде реализирана на следните няколко етапа: 1. Подготовка за тръжни процедури - 1 месец 1. Избор на доставчик на специализирани преместваеми контейнери - 6 месеца 2. Избор на доставчик на оборудване за специализираните преместваеми контейнери - 6 месеца 3. Сключване на договор с избрания доставчик на специализираните преместваеми контейнери - 1 месец 4. Сключване на договор с избрания доставчик на оборудването - 1 месец 5. Доставка на специализираните преместваеми контейнери - 4 месеца 6. Доставка на оборудвaнето и подписване на приемо-предавателен протокол - 4 месеца 7. Монтаж и инсталиране на оборудването в специализираните преместваеми контейнери - 1 месец , Contracted Amount: 138 702.79 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 157 170.41 BGN
Grant 157 170.41 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 31 434.08 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN