Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0059-C01
Project Name Improvement of working environment for the employees of "Dunav press" JSC
Beneficiary 117039820 DUNAV PRESS
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 22.11.2024
Start Date 22.11.2024
End Date 22.01.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Русе, гр.Русе

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на работната среда чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд на служителите на Дунав прес АД, както и подобряване на екологичната устойчивост на предприятието и намаляване на негативните екологични въздействия от работата на организацията. Целевата група по проекта са всички 106 служители на фирмата, наети на трудов договор. За постигането на заложените цели са предвидени следните дейности:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2) Осигуряване на колективни предпазни средства - подобряване на микроклимата в цех "Офсет" чрез закупуването на 14 бр. независими сплит-климатици.
Заложените дейности и резултатите от тях са в унисон с поставените цели на проектното предложение и процедура "Адаптирана работна среда".
Activities
  • Activity: Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дунав прес АД е предприятие, което допринася за изграждането на устойчива бъдеща икономика, като взема предвид не само своите бизнес цели, но и широката си обществена отговорност и влияние върху околната среда. При избора на всички инвестиции в производствено оборудване през последните години се вземат предвид и факторите, свързани с околната среда като подобряване на енергийната ефективност, намаляване на отпадъка от производствения процес, възможността за използване на суровини от рециклирани материали, по-пълно оползотворяване на суровините и др. Компанията има реализирани няколко проекта в тази насока, както и внедрено ISO 14001. Чрез изпълнението на настоящата дейност и внедряването на „зелени“ модели на организация на труд се предвижда да се надгради постигнатото до момента. Целта на дейността е да се подпомогне „Дунав прес“ АД при прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа посредством разработване и въвеждане в предприятието на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на дейността и конкретните работни места. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Целева група при изпълнение на дейността ще бъдат всички заети на трудов договор лица в предприятието (106 служители към момента на кандидатстване – административен и производствен персонал), а самото изпълнение ще бъде възложено на външен изпълнител. Етапите за изпълнение на дейността са следните: Етап 1: Избор на изпълнител – от 1 до 3 м. вкл. Етап 2: Изпълнение на дейността от страна на изпълнителя - преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики, разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието разработване на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели – от 4 до 8 м. вкл. Етап 3: Въвеждане и прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти, вкл. обучение на персонала - от 9 до 14 м. вкл. Считаме, че за прилагането на разработените „зелени модели“ и зелени карти е необходимо активно участие и от страна на предприятието. Поради факта, че към момента на кандидатстване не е известно какви ще бъдат предвидените мерки за прилагане на „Зелени модели“, предвиждаме прилагане на разработените и утвърдени „зелени модели“ и зелени карти от 6 месеца, тъй като е възможно да ни бъдат предписани мерки, които отнемат по-дълъг срок за имплементиране., Contracted Amount: 5 300.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“: Целта на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на персонала чрез подобряване на микроклимата в основното производствено помещение в предприятието, където работят най-много служители, а именно – цех „Офсет“. Цехът е с площ от близо 2000 кв. м., а таванът е висок – около 4.5 м. През лятото помещението не се климатизира, а през зимата се отоплява чрез централно топлоподаване (парно). Производствената сграда, от която е част и цех „Офсет“ представлява монолитна тухлена сграда без топлоизолация, а покривът е плосък, изработен от стоманобетонни елементи, покрити с хидроизолация. През последните години предприятието предприе мерки по подобряване на изолацията на сградата, в частност покрива, както с европейски, така и със собствени средства. В момента ½ от покрива на цеха е изолиран с вата. В цеха се помещават всички щанцови и сгъвачно-лепачни машини, там се складира хартията, която използват печатарите, както и готовата продукция. Проблемът с микроклимата през лятото се дължи на няколко кумулативни фактора: - Помещението не разполага с климатизация и не се охлажда; - Машините, които работят в цеха, отделят голямо количество топлина; - Частта от покрива, която не е изолирана, се нагрява и пропуска топлина; - Покривът има фонари, които пропускат светлина, което допълнително повишава температурата лятото. Направените замервания от акредитиран орган дори в есенния сезон показват, че температурата не е в нормите и е по-висока от горната гранична стойност. През зимата се пуска парното, което обаче работи на минимум в почивните дни и в неработните часове, а халето е много голямо и е много трудно да бъде постигната необходимата оптимална температура за служителите – особено в началото на работната седмица и сутрин, когато е най-студено. Предприятието разполага със система за измерване на температурата в работните помещения, която позволява ежечасово измерване и съхраняване на информацията за температурата. Изминалото горещо лято беше особено критично, тъй като нееднократно в цех „Офсет“ са регистрирани стойности в порядъка 31-36 градуса, а тези температури са недопустими за работа (поради риск от топлинен удар, сърдечно-съдови заболявания, дехидратация на организма при недостатъчно поемане на течности и др.), поради което трябваше да се дават почивки за неопределено време и да се променят смените на служителите на нощни, за да може да работят при допустима температура. Тези промени се отразяват негативно на служителите, тъй като променят режима им и им създават дискомфорт. През зимата при по-ниски температури парното не може да затопли оптимално помещението, поради неговите размери, като в резултат на това през зимните месеци са измервани температури в цех „Офсет“ в порядъка 14-15 градуса. Ето защо в рамките на проектното предложение като колективно предпазно средство за подобряване на микроклимата в цех „Офсет“, се планира закупуването на 14 бр. сплит-климатици. Тази мярка е заложена и в утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. Целевата група по настоящата дейност са 71 служители, чиито служебни задължения включват работа в цеха. Това са опаковачи - 9 бр., служители техническо направление - 2 бр., изходящ контрол – 7 бр., складово стопанство - 2 бр., завършителни процеси - 21 бр., щанциране - 7 бр., печатни процеси - 18 бр., ръководители производство - 3 бр., логистика - 2 бр. Очаква се в резултат на закупуването на новите климатици работната среда на тези служители да се подобри значително и микроклиматът да е в установените норми както през летните, така и през зимните месеци. Етапите на изпълнение на дейността са следните: - Подготовка, провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана за закупуване на предвиденото оборудване (14 бр. сплит климатици) и сключване на договор с класирания на 1во място кандидат – от 1 до 5 м. вкл.; - Закупуване, доставка и монтаж на предвиденото оборудване – от 6 до 11 м. вкл. , Contracted Amount: 252 012.60 , Reported Amount: 247 641.94

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NORTIGE LTD, Contracted Amount*: 247 641.94 , Reported Amount**: 247 641.94
  • Contractor: Center for Testing and European Certification, Contracted Amount*: 5 141.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 106.00 , Reached amount: 71.00

Financial Information

Total Project cost 283 043.86 BGN
Grant 283 043.86 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 61 910.49 0.00 61 910.49 „НОРТИДЖ“ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка и монтаж на сплит-климатици - 14 бр.", Estimated Amount: 252 012.60
  • Differentiated position 1: "Доставка и монтаж на сплит-климатици - 14 бр."
    Contractor: NORTIGE LTD
    Contract total funded value: 247 641.94
Procedure 2 Subject to due process: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд., Estimated Amount: 5 300.00
  • Differentiated position 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
    Contractor: Center for Testing and European Certification
    Contract total funded value: 5 141.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN