Brief description |
Настоящото проектно предложение е обвързано с предприемане на ефективни мерки за подобряване
на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната
среда. Дейностите ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в
Информат ООД, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за
всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за
подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. Проектът предвижда
инвестиции в:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло.
3. Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез закупуване и оборудване на помещения
за отдих и хранене.
В резултат на изпълнението на проекта:- Ще се въведат иновативни модели за организация на труда,
насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда, по-лесното
съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и удължаване трудовия живот на по-
възрастните работници и служители.- Ще се въведат „зелени“ модели на организация на работните
процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието
върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти.- Ще се подобрят
безопасността и здравословността на условията на труд, чрез снабдяването на работещите с
висококачествени ЛПС, специално работно облекло и осигуряване колективни предпазни средства,
които са с по-добра защита.- Ще се осигурят нови социални придобивки, чрез закупуване и
оборудване на помещения за хранене и отдих.
Проектът ще даде принос към зелени умения и работни места и зелена икономика на територията на
слабо развит регион (NUTS-2) - Югоизточен (BG34) район за планиране, Стара Загора (BG344)
|
Activities |
-
Activity: Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изг
отвяне на „зелени“ карти за организация на работни: Описание:
Настоящата дейност има за цел да постигне: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни
работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на
екологосъобразното мислене на служителите.
Дружеството извършва основната си дейност свързана с изгражданеи основен ремонт и въвеждане на МЕЕ на жилищни и нежилищни сгради, благоустрояване на физическата среда, строителство на проводи и съоръжения за водоснабдителната мрежа.
Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които се реализират
в посочената логическа последователност:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап
включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и
процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират
областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във
всички звена и отдели на предприятието. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области.
Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики,
вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност и други.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места.
Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и
решения за "разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в използваните материали, обучение на персонала и
др.
Разработват се подробни "зелени карти" за работните места, описващи промените.
За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни
ресурси в предприятието. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново
оборудване - приоритетно по-енергийноефективно. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за
обучение на персонала по "зелени" практики.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда.
Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият
финансов и човешки ресурс. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на
напредъка.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл.
обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на
персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. След
отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените
промени. При необходимост се правят корекции в плана.
,
Contracted Amount: 2 800.00
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: Дейност
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд.
От извършения от Службата по трудова медицина анализ на оценката на риска, идентифицираните опасности и рискове при работа, и програма за минимизиране на риска, се установи, че дейностите, които извършват значителна част от работниците в предприятието са свързани с атмосферните влияния, защото основно се работи на открито.
Определянето на опасностите е съобразено с вида на използваните машини и съоръжения, видовете дейности, характера на технологичния процес, вида на използваните суровини и материали и състоянието на работните помещения. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда доставката на съвременни ЛПС и СРО, които ще бъдат надградени от досега използваните.
Дейността е разработена на база утвърден Списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС, изготвен въз основа на оценката на риска, както следва:
-Зимен к-т - зимен полугащеризон, зимно яке/шуба , зимни защитни обувки с твърдо бомбе , зимна каска с вата и предпазни зимни ръкавици с вата - за защита при работа на открито в зимния сезон
-Летен к-т- летен полугащеризон, лятно яке, блуза с к.р, обувки с твърдо бомбе и подметка, устойчива на пробиване ,каска вентилирана ,дишащи предпазни ръкавици - за защита при работа на открито в летния сезон.
Това е СРО, което осигурява защита на тялото на работещия от неблагоприятен климат и го предпазва от измръзване/прегряване, тъй като често работещите осъществяват своята работа на открито. Зимното РО ще бъде ватирано, а лятното - от лека, дишаща материя
-предпазни противоударни каски с дюзи за вентилиране-удар от падащи и/или летящи материали. Предпазва главата на работещия от падащи предмети.
Носенето й на строителен обект е задължително за работещите на него
- Водозащитно яке- за предпазване от дъжд при работа на открито. Във връзка с осъществяването на своите професионални задължения по обекти на открито, работниците имат нужда от яке, което да предпази тялото им от намокряне при неблагоприятен климат.
- Ръкавици потопени в нитрил, в латекс, Противосрезни ръкавици, Студоустойчиви ръкавици, Ръкавици за заварчик, Ръкавици топлозащитни, Ръкавици химически, Предпазни ръкавици - Същите ще се ползват според необходимостта по предназначение и ще защитават от различните видове рискове при работа
– като работа с остри предмети или предмети със заострени ръбове, за предпазване при работа с грундове, латекси и бои
при пренасяне на тежки предмети, за осигуряване на по-добро сцепление при работа и т.н
- Престилка за заварчик, заваръчни обувки с подсилени бомбета, Заваръчен шлем и Очила за заварчици - защита при възможните рискове като искри, възможни пръски разтопен метал
- Работна манта
- Защитна маска с филтри /10 бр/ - защита на работещите от газове и прах при работата на обекта .
- Предпазни очила за защита на очите от стружки, от пръски течности и по-едри частици.
Тези ЛПС и СПО ще надградят и повишат защитата на работниците и служителите от рисковете на работните места и професионалните рискове.,
Contracted Amount: 6 876.68
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: Дейност
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични проце
си, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд
: Целевата група по тази дейност е 14 човека - всички работещи в дружеството
Строителството и ремонт на сгради и съоръжения предопределя работещите да бъдат постоянно на открито и да работят в условия с риск от възможни трудови злополуки. Основните опасности са свързани с работа на височина, в опасни зони / пропадане в изкопи, съпрекосновение с работеща техника, удар от падащи предмети и др./. Планираните в настоящото проектно предложение дейности за модернизация и обезопасяване на работната среда в предприятието са от изключително важно значение по отношение на обезпечаването на превантивни системи за мониторинг и контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място. До момента при работа по строителните обекти безопасността на хората се гарантира от задължителните средства за колективна защита в строителството, които не във
всеки случай са най-надеждните, тъй като не могат да покрият максимално всички рискове, на които са изложени работещите. Осигуряването на надеждни и качествени средства за КЗ, които да надградят наличните ще сведе до минимум преките рискове от работния процес, ще обезпечи безопасната работа на работниците и ще намали възможностите за трудови злополуки и инциденти в предприятието.
За тази цел предвиждаме закупуването на:
Комплект ограждения, решетъчни, пано шир. 3,50м., в. 2.00 м.- 50 бр
Стойки за решетъчни пана – 50 бр
Предпазен парапет 2,50м/1,05м - 8 бр.
Сигнални лампи - 2бр,
Те ще се използват основно за защита от падане в опасни изкопи или отвори в обектите
За по-добро предпазване от падане от височина на обектите ще закупим:
Стойка за предпазен парапет за плоча – 16 бр.
Предпазен парапет със носещи колони със заключалка - 12бр
Платформа за палетизирани товари – 1 бр.
Конзола за работна площадка 50 бр.
Стълбищни парапети 10 бр
Стационарни въжета за колективна защита 2бр
За по-ефективно предпазване на работещите на обектите от вдишване на прах и вредни вещества и от удар от падащи предмети ще закупим:
Професионална строителна прахосмукачка -2 бр.
Улеи за строителни отпадъци – 20 бр.
Метална рамка за начален улей -1 бр.
Начален улей за строителни отпадъци -1 бр.
За предпазване от риск от падане и нараняване по остри предмети в тъмните часове на деня (през есента и зимата) на складовата база, предвиждаме закупуваме и монтаж на
Соларни улични лампи -3 бр.
Закупуване на ергономичен стол за всички извършващи дейности пред компютър съгласно Наредба № 7/15.08.2005г. на МТСП и МЗ
Ергономични офис столове – офис - 5 бр
Необходимостта се обуславя от това, че дейността на тези служители е свързана с продължителното седене на стол, което оказва голямо напрежение върху лумбалната част на гърба. Ергономичните офис столове, когато са проектирани така, че да прилягат на индивидуалните мерки на тялото, създават и балансират правилната му поза в седнало положение. Така ергономичния стол ще спомогне за предотвратяване на умората и натоварването на тялото.
Закупуване на климатик в стаята на управителя в офиса - за подобряване на микроклимата и повишаване на енергийната ефективност
Дейността на фирмата е разположена на няколко строителни площадки и административен офис . Според естеството на работа е необходимо КПС да бъдат разпределени между обектите.,
Contracted Amount: 25 806.48
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Целевата група по тази дейност е 14 човека - всички работещи във фирмата
Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Тъй като за работниците на обектите няма предвидени помещения за почивка, отдих и хранене, необходимо е да се предвиди отделен оборудван фургон /контейнер/ - 2 бр. със съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за почивката на работещите, като се обособи място за хранене и почивка, оборудвано със съответните маси и столове и място за преобличане на работниците. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Съгласно програмата за минимизиране на риска, която е изготвена от трудова медицина и предписанието от нея "обособяването на помещение за отдих, почивка и хранене на работещите с минимално изискуеми битови условия съгласно Наредба № 15/31.05.1999г.за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа", дружеството предвижда да закупи:
- Мобилен офис контейнер за отдих, хранене и почивка /2 СТАЕН/ – 1.бр
- Климатик - 1бр.
- Шкафчета за преобличане - 8 бр./ модул- 1бр.
- Пейка за съблекалня- 1бр.
- Маса- 1бр.
-Стол – 84бр.
- Кухненски шкаф горен- 1бр.
- Кухненски шкаф долен- 1бр.
- Хладилник - 1бр.
- Микровълнова – 1 бр.
- Машина за вода – 1бр.
- Ел.кани за вода -1бр.
- Кафемашина – 1бр.
Предвиденото за закупуване е стандартно оборудване - минимално изискуемо за осъществяване на по-добри условия за отдих, почивка и хранене на работещите на различните обекти и бази на дружеството.
Активите са преместваеми (подвижни) и имат полезен живот повече от една година.
Закупеното оборудване ще предостави условия и възможност за бързо физиологично възстановяване на служителите.
,
Contracted Amount: 18 542.28
,
Reported Amount: 0.00
|