Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1150-C01
Project Name Adapted work environment in Informat OOD
Beneficiary 833026206 INFORMAT
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 11.12.2024
Start Date 11.12.2024
End Date 11.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Стара Загора, гр.Стара Загора

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е обвързано с предприемане на ефективни мерки за подобряване
на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната
среда. Дейностите ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работна среда в
Информат ООД, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за
всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за
подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. Проектът предвижда
инвестиции в:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло.
3. Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез закупуване и оборудване на помещения
за отдих и хранене.
В резултат на изпълнението на проекта:- Ще се въведат иновативни модели за организация на труда,
насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда, по-лесното
съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и удължаване трудовия живот на по-
възрастните работници и служители.- Ще се въведат „зелени“ модели на организация на работните
процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието
върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти.- Ще се подобрят
безопасността и здравословността на условията на труд, чрез снабдяването на работещите с
висококачествени ЛПС, специално работно облекло и осигуряване колективни предпазни средства,
които са с по-добра защита.- Ще се осигурят нови социални придобивки, чрез закупуване и
оборудване на помещения за хранене и отдих.
Проектът ще даде принос към зелени умения и работни места и зелена икономика на територията на
слабо развит регион (NUTS-2) - Югоизточен (BG34) район за планиране, Стара Загора (BG344)
Activities
  • Activity: Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изг отвяне на „зелени“ карти за организация на работни: Описание: Настоящата дейност има за цел да постигне: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дружеството извършва основната си дейност свързана с изгражданеи основен ремонт и въвеждане на МЕЕ на жилищни и нежилищни сгради, благоустрояване на физическата среда, строителство на проводи и съоръжения за водоснабдителната мрежа. Дейността включва четири етапа за въвеждане на "зелени" практики в организацията на труда за всички работни места в предприятието, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Първият етап включва преглед и анализ на настоящото състояние на организацията на труда в предприятието. Извършва се оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършва се задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието. Провеждат се дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области. Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси (енергия, вода и др.), генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. Преглеждат се наличните данни за ефективност, производителност и други. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Вторият етап включва разработване на конкретни модели и решения за "разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това може да включва промени в използваните материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за работните места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. Предлагат се решения за намаляване на използваните енергийни ресурси в предприятието. Планират се промени в използваните материали и процеси за намаляване на отпадъците. Разписват се правила при избор на ново оборудване - приоритетно по-енергийноефективно. Разработване на ясни инструкции и правила за всички нови "зелени" модели. Разработват се програми за обучение на персонала по "зелени" практики. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. На третия етап ръководството на предприятието разглежда и одобрява план с конкретни мерки за въвеждане на "зелените" модели на организация на труда. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Ръководството одобрява конкретен план със срокове и отговорници. Определя се необходимият финансов и човешки ресурс. Планира се пилотно въвеждане в избрани звена преди цялостното прилагане. Предвижда се редовен мониторинг и докладване на напредъка. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. При необходимост се правят корекции в плана. , Contracted Amount: 2 800.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. От извършения от Службата по трудова медицина анализ на оценката на риска, идентифицираните опасности и рискове при работа, и програма за минимизиране на риска, се установи, че дейностите, които извършват значителна част от работниците в предприятието са свързани с атмосферните влияния, защото основно се работи на открито. Определянето на опасностите е съобразено с вида на използваните машини и съоръжения, видовете дейности, характера на технологичния процес, вида на използваните суровини и материали и състоянието на работните помещения. За преодоляване на изложените проблеми с настоящата дейност се предвижда доставката на съвременни ЛПС и СРО, които ще бъдат надградени от досега използваните. Дейността е разработена на база утвърден Списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС, изготвен въз основа на оценката на риска, както следва: -Зимен к-т - зимен полугащеризон, зимно яке/шуба , зимни защитни обувки с твърдо бомбе , зимна каска с вата и предпазни зимни ръкавици с вата - за защита при работа на открито в зимния сезон -Летен к-т- летен полугащеризон, лятно яке, блуза с к.р, обувки с твърдо бомбе и подметка, устойчива на пробиване ,каска вентилирана ,дишащи предпазни ръкавици - за защита при работа на открито в летния сезон. Това е СРО, което осигурява защита на тялото на работещия от неблагоприятен климат и го предпазва от измръзване/прегряване, тъй като често работещите осъществяват своята работа на открито. Зимното РО ще бъде ватирано, а лятното - от лека, дишаща материя -предпазни противоударни каски с дюзи за вентилиране-удар от падащи и/или летящи материали. Предпазва главата на работещия от падащи предмети. Носенето й на строителен обект е задължително за работещите на него - Водозащитно яке- за предпазване от дъжд при работа на открито. Във връзка с осъществяването на своите професионални задължения по обекти на открито, работниците имат нужда от яке, което да предпази тялото им от намокряне при неблагоприятен климат. - Ръкавици потопени в нитрил, в латекс, Противосрезни ръкавици, Студоустойчиви ръкавици, Ръкавици за заварчик, Ръкавици топлозащитни, Ръкавици химически, Предпазни ръкавици - Същите ще се ползват според необходимостта по предназначение и ще защитават от различните видове рискове при работа – като работа с остри предмети или предмети със заострени ръбове, за предпазване при работа с грундове, латекси и бои при пренасяне на тежки предмети, за осигуряване на по-добро сцепление при работа и т.н - Престилка за заварчик, заваръчни обувки с подсилени бомбета, Заваръчен шлем и Очила за заварчици - защита при възможните рискове като искри, възможни пръски разтопен метал - Работна манта - Защитна маска с филтри /10 бр/ - защита на работещите от газове и прах при работата на обекта . - Предпазни очила за защита на очите от стружки, от пръски течности и по-едри частици. Тези ЛПС и СПО ще надградят и повишат защитата на работниците и служителите от рисковете на работните места и професионалните рискове., Contracted Amount: 6 876.68 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични проце си, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд : Целевата група по тази дейност е 14 човека - всички работещи в дружеството Строителството и ремонт на сгради и съоръжения предопределя работещите да бъдат постоянно на открито и да работят в условия с риск от възможни трудови злополуки. Основните опасности са свързани с работа на височина, в опасни зони / пропадане в изкопи, съпрекосновение с работеща техника, удар от падащи предмети и др./. Планираните в настоящото проектно предложение дейности за модернизация и обезопасяване на работната среда в предприятието са от изключително важно значение по отношение на обезпечаването на превантивни системи за мониторинг и контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място. До момента при работа по строителните обекти безопасността на хората се гарантира от задължителните средства за колективна защита в строителството, които не във всеки случай са най-надеждните, тъй като не могат да покрият максимално всички рискове, на които са изложени работещите. Осигуряването на надеждни и качествени средства за КЗ, които да надградят наличните ще сведе до минимум преките рискове от работния процес, ще обезпечи безопасната работа на работниците и ще намали възможностите за трудови злополуки и инциденти в предприятието. За тази цел предвиждаме закупуването на: Комплект ограждения, решетъчни, пано шир. 3,50м., в. 2.00 м.- 50 бр Стойки за решетъчни пана – 50 бр Предпазен парапет 2,50м/1,05м - 8 бр. Сигнални лампи - 2бр, Те ще се използват основно за защита от падане в опасни изкопи или отвори в обектите За по-добро предпазване от падане от височина на обектите ще закупим: Стойка за предпазен парапет за плоча – 16 бр. Предпазен парапет със носещи колони със заключалка - 12бр Платформа за палетизирани товари – 1 бр. Конзола за работна площадка 50 бр. Стълбищни парапети 10 бр Стационарни въжета за колективна защита 2бр За по-ефективно предпазване на работещите на обектите от вдишване на прах и вредни вещества и от удар от падащи предмети ще закупим: Професионална строителна прахосмукачка -2 бр. Улеи за строителни отпадъци – 20 бр. Метална рамка за начален улей -1 бр. Начален улей за строителни отпадъци -1 бр. За предпазване от риск от падане и нараняване по остри предмети в тъмните часове на деня (през есента и зимата) на складовата база, предвиждаме закупуваме и монтаж на Соларни улични лампи -3 бр. Закупуване на ергономичен стол за всички извършващи дейности пред компютър съгласно Наредба № 7/15.08.2005г. на МТСП и МЗ Ергономични офис столове – офис - 5 бр Необходимостта се обуславя от това, че дейността на тези служители е свързана с продължителното седене на стол, което оказва голямо напрежение върху лумбалната част на гърба. Ергономичните офис столове, когато са проектирани така, че да прилягат на индивидуалните мерки на тялото, създават и балансират правилната му поза в седнало положение. Така ергономичния стол ще спомогне за предотвратяване на умората и натоварването на тялото. Закупуване на климатик в стаята на управителя в офиса - за подобряване на микроклимата и повишаване на енергийната ефективност Дейността на фирмата е разположена на няколко строителни площадки и административен офис . Според естеството на работа е необходимо КПС да бъдат разпределени между обектите., Contracted Amount: 25 806.48 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др: Целевата група по тази дейност е 14 човека - всички работещи във фирмата Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Тъй като за работниците на обектите няма предвидени помещения за почивка, отдих и хранене, необходимо е да се предвиди отделен оборудван фургон /контейнер/ - 2 бр. със съответните климатични тела, осигуряващи целогодишно подходящата температури за почивката на работещите, като се обособи място за хранене и почивка, оборудвано със съответните маси и столове и място за преобличане на работниците. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Съгласно програмата за минимизиране на риска, която е изготвена от трудова медицина и предписанието от нея "обособяването на помещение за отдих, почивка и хранене на работещите с минимално изискуеми битови условия съгласно Наредба № 15/31.05.1999г.за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа", дружеството предвижда да закупи: - Мобилен офис контейнер за отдих, хранене и почивка /2 СТАЕН/ – 1.бр - Климатик - 1бр. - Шкафчета за преобличане - 8 бр./ модул- 1бр. - Пейка за съблекалня- 1бр. - Маса- 1бр. -Стол – 84бр. - Кухненски шкаф горен- 1бр. - Кухненски шкаф долен- 1бр. - Хладилник - 1бр. - Микровълнова – 1 бр. - Машина за вода – 1бр. - Ел.кани за вода -1бр. - Кафемашина – 1бр. Предвиденото за закупуване е стандартно оборудване - минимално изискуемо за осъществяване на по-добри условия за отдих, почивка и хранене на работещите на различните обекти и бази на дружеството. Активите са преместваеми (подвижни) и имат полезен живот повече от една година. Закупеното оборудване ще предостави условия и възможност за бързо физиологично възстановяване на служителите. , Contracted Amount: 18 542.28 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 59 427.98 BGN
Grant 59 427.98 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN