Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1177-C01
Project Name Developing of the working environment in MEGAPROFIL IG Ltd
Beneficiary 117655207 MEGAPROFIL IG Ltd
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 07.03.2025
Start Date 17.03.2025
End Date 17.09.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Русе, гр.Русе

Description

Brief description
МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД  е специализирана в производство и търговия на кръгли, правоъгълни и квадратни стоманени ERW кухи профили. Фирмата е основана през февруари 2006 г. и поддържа асортимент от над 1500т. безшевни и хидроизпитани тръби. Компанията все по-успешно развива дейност и в чужбина и отдавна е затвърдила имиджа си на модерна и динамично развиваща се фирма.
МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД произвежда в собствения си завод в гр.Русе конструкционни - кръгли и профилни тръби в диапазона 10-127мм, с капацитет 3 000т. месечно. 
Въведената система за качество и управление на производството EN ISO 9001:2000 е гаранция за високото качество на готовата продукция .
Направихме анализ в дружеството, който показа, че има възможност за "надграждане" на съществуващото положение и подобряване на комфорта на служителите. Това е основна наша цел, в която инвестираме постоянно през годините от основаването ни досега.
По групи инвестициите могат да се обобщят в следните точки:
- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места
- Осигуряване на  превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.
- Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло
- Осигуряване на колективни предпазни средства
- Осигуряване на социални придобивки за работещите
С помощта, която бихме получили от ЕС, ще можем да инвестираме в най-важният ни актив - хората и да постигнем максимален комфорт, като до голяма степен осигурим място за работа, в което да наблегнем на превенцията на рисковите фактори на работното място.
Activities
  • Activity: Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изгот вяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.1 - зелени модели: Настоящата дейност има за цел да постигне: Въвеждане на промени в организацията на работа за интегриране на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, подкрепа за въвеждане на „зелена“ (екологосъобразна) фирмена култура, наред с мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Предприятието ще промени и насочи работния процес към намаляване на замърсяването, опазване на природните ресурси и спомагане за генерирането на по-малко отпадъци в околната среда. Разработването и прилагането на „зелени модели“ ще допринесе до осигуряване на по-здравословна, безопасна и комфортна работна среда. Внедрявайки „зелените модели“ ,дружеството МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД ще бъде по -гъвкаво и по-приспособимо към променящата се икономика. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Ще бъде извършена оценка на съществуващите практики, процеси и процедури, свързани с организацията на работата, управлението на човешките ресурси, използването на ресурси и материали. Целта е да се идентифицират областите, които имат потенциал за подобрение чрез въвеждане на "зелени" решения. Извършване на задълбочен анализ на настоящите практики и процеси във всички звена и отдели на предприятието. Провеждане на дискусии с ръководители и служители от всички нива за идентифициране на проблемни области.Прави се оценка на използваните материали, консумация на ресурси , генерирани отпадъци. Анализират се длъжностни характеристики, вътрешни правила и процедури. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Ще включва разработване на конкретни модели и решения за разработване на „зелени“ модели на организацията на труда. Това могат да бъдат включва промени в работните процеси, графици, използване на материали, обучение на персонала и др. Разработват се подробни "зелени карти" за всички работни места, описващи промените. За всяко работно място се създава "зелена карта" с конкретни предложения за промени. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Определят се срокове, отговорници, необходими ресурси. Определяне на необходими финансови и човешки ресурси. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.Четвъртият етап включва практическото въвеждане на одобрените мерки и обучение на персонала за новите практики. Осъществява се мониторинг и оценка на резултатите, идентифицират се допълнителни възможности за подобрение. Провежда се обучение на ръководители и служители по новите практики. Стартира пилотното въвеждане на промените в избрани звена. След отстраняване на проблемите се въвеждат промените в цялото предприятие. Извършва се регулярен мониторинг и оценка на резултатите от въведените промени. Избраният външен изпълнител (консултант) ще ръководи целия процес съгласно четирите етапа, описани по-горе. Ще работи в тясно сътрудничество с екипа на дружеството като организира всички дейности, предлага методологии за тяхното изпълнение, управлява изпълнението, дава обратна връзка и консултации, провежда обучения и разяснителни срещи и др. с оглед постигането на целите. Консултантът ще си сътрудничи с екипа на дружеството, който ще има за задача да осигури достъп до необходимата информация, както и да съдейства за организирането на предвидените дейности., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2 Осигуряване на превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място и "ефекти от Covid пандемията върху менталното здраве"- психологична подкрепа: Осигуряването на превенция и профилактика на “бърнаут“ на работното място в МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД и предоставянето на психологическа подкрепа, особено в контекста на ефектите от COVID-19 пандемията, са крайно важни поради редица фактори: 1. Поддържане на менталното здраве: Хроничният стрес и негативните нагласи на работното място могат сериозно да засегнат менталното здраве на служителите. Осигуряването на психологическа подкрепа може да помогне за овладяване на ефектите от негативните емоции и преживявания, да понижи на тревожността и умората, да предотврати достигането до “бърнаут” и депресия. 2. Подобряване на работната продуктивност: Служителите, които не могат да овладеят хроничния стрес и в следствие на това достигат до "бърнаут", са съпътствани от постоянно несправяне с текущите задачи и неефективна работоспособност. Психологическата подкрепа може да помогне на работниците да се справят по-адаптивно със стресовите ситуации и да поддържат оптимална работна производителност, без да стигат до прегаряне. 3. Задържане на таланти и намаляване на отпадането от работа: Служителите, които получават подкрепа за своето ментално здраве, са по-склонни да останат в компанията. Това намалява риска от загуба на ценни членове на екипа и намалява необходимостта от привличане и обучение на нови кадри. 4. Адаптация към промените в работната среда: COVID-19 промени значително работната среда, включително се отрази и на въвеждането на работа от разстояние. Психологическата подкрепа помага на служителите да се адаптират по-лесно към промените и да се справят с новите предизвикателства. 5. Създаване на положителна корпоративна култура: Поставянето на психичното здраве на служителите като приоритет за компанията, изпраща силно послание за грижа и отговорност. Това допълнително допринася за създаването на положителна и подкрепяща корпоративна култура, което пък е предпоставка за по-ниски нива на стрес на работното място. 6. Намаляване на заболеваемостта и гаранция за работоспособност: Повишаването на културата на служителите относно психичното им здраве и понижаването на нивата на стрес в организма, води до по-устойчива имунна система и намаляване на заболеваемостта и отсъствията на служителите. 7. Подпомагане на емоционалното здраве: Психологическата подкрепа в организацията е ключова за създаване на работна среда, в която служителите се чувстват подкрепени и могат открито да обсъждат своите емоции и притеснения. Всички тези фактори подчертават необходимостта от интегриране на програми за превенция и профилактика на “бърнаут“ и предоставяне на психологическа подкрепа в работната среда, особено след ефектите от COVID-19 пандемията., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Предвидената по проекта дейност предвижда да се закупят лични предпазни средства за целева група от 137 служители. По проекта ще бъдат раздадени ЛПС на: - ръководител производство 3бр - ръководител отдел качество 1бр - специалист доставки 1бр - главен механик 1бр - снабдител, доставчик 1бр - инспектор по качество 6бр - отчетник 2бр - началник склад 2бр - магазинер 4бр - склададжия 1бр - инженер-конструктор 1бр - технически ръководител строителство 1бр - механик 6бр - инструменталчик 1бр - електромонтьор 3бр - стругар 3бр - шлайфист 1бр - настройчик ЦПУ 2бр - водач на мотокар 4бр - общ работник 15бр - товарач 5бр - кранист 2бр - машинен оператор ММ 4бр - машинен оператор 16бр - помощник машинен оператор 6бр - електрозаварчик 9бр - зареждач материали 5бр - опаковач 25бр - чистач производство 1бр - портиер 5бр Ще надградим съществуващите ЛПС като предвиждаме да закупим: - Ударозащитна каска с подбрадник 137бр - По-добра вентилация, по-лесно и бързо регулиране, с текстилна околожка за по-добър комфорт ; - Чифт Защитни обувки - половинки 127бр - По-удобно и по-широко неметално бомбе, по-удобна подметка, устойчива на течни масла ; - Чифт Защитни обувки - боти 128бр - По-ергономични, с регулируема рамка, по-широка видимост и странична защита . - Защитни очила "открит тип" 9бр - По-ергономични, с регулируема рамка, по-широка видимост и странична защита - Чифт Защитни ръкавици срещу механични въздействия 8568бр - Подсилен маншет и по-добра чувствителност на пръстите. - Чифт Топли ръкавици - защитни срещу механични въздействия 127бр - По-качествена материя - износоустойчиви, и с усилен маншет - Термично (за защита от студ и вятър) облекло 137бр - Усилени, двойни шевове за по-голяма здравина на облеклото; светлоотразителни елементи за по-добра видимост от разстояние . - Антифони, външни, за промишлена среда 128бр - Oсигуряващи по-добро средно затихване = 27 dB - Чифт Обувки за заварчици - S3, SRC 9бр - Предпазват от удари, антистатични, негорима материя - Заваръчен шлем, подходящ за всички заваръчни процеси 9бр - лесен за употреба, множество настройки на шлема, углавника и самозатъмняващ филтър - Защитно яке и полугащеризон срещу термични въздействия 9бр - Усилени, двойни шевове за по-голяма здравина на облеклото; светлоотразителни елементи за по-добра видимост от разстояние . - Чифт Ръкавици за заварчици - тип А, с пет пръста 162бр - Осигуряване на дълготрайност и по-висока износоустойчивост на ръкавиците, поради използването на по-качествена телешка кожа и трудногорими конци в шевовете; Оттам генериране и на по-малко количество опасен отпадък. Всички предвидени за закупуване ЛПС са съобразени с актуалната КАРТА ЗА ОЦЕНКА НА РИСКА НА РАБОТНО МЯСТО. По проекта не се предвижда закупуване на резервни бройки, а конкретните нужди са съобразени с текущото потребление на ЛПС в предприятието , Contracted Amount: 122 166.01 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4 Осигуряване на социални придобивки за работещите: В момента фирмата ни осигурява минимално изискуемите по закон условия за отдих, почивка и хранене. Предвид спецификата на дейността ни, високото ниво на концентрация, което трябва да се поддържа от служителите ни и ежедневния стрес, осъзнаваме, че това не е достатъчно и е необходимо да направим допълнителна инвестиция. Към момента, нямаме достатъчен капацитет в помещенията предвидени за кухненската част и мястото за отдих и почивка на служителите. За съжаление, в рамките на съществуващата ни база е технически невъзможно да отделим нужното пространство, поради което се обърнахме към фирми с молба за съдействие и решение на казуса. За да се подобрят условията за служителите, в базата на МЕГАПРОФИЛ ИГ ЕООД, е предвидено да се закупят и доставят 2 бр. контейнери, които няма да са трайно прикрепени към земята и има характер на "преместваем обект". Капацитетът на помещението е съобразен с броя заети лица във фирмата и ще отговаря на потребностите им. Ще се обособят зони за: - хранене включваща: 4 бр. столове, 1 бр. маса, 1 бр. климатик, 1 бр. хладилник, 1 бр. микровълнова фурна Настоящата дейност има за цел да постигне подобряване на комфорта на служителите посредством осигуряване на социални придобивки чрез доставка на преместваеми обекти с предназначение: * хранене на работното място, включително кухненски блок за приготвяне/затопляне на храна * Предвиденото пространство ще ползволи да имат достъп до топла храна, при нужда да се приготвя на място, като така се постигне максимален комфорт. * възможност за служителите да се възползват от пълноценна почивка. , Contracted Amount: 15 641.68 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 137.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 195 588.46 BGN
Grant 156 470.77 BGN
Self amount 39 117.69 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN