Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0392-C01
Project Name Achieving sustainable working conditions in MAXIMA 2008 LTD. by building an environmentally friendly company culture and improving the healthy and safe working environment in the enterprise
Beneficiary 200267838 MAXIMA 2008
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.04.2025
Start Date 09.04.2025
End Date 09.10.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Горна Оряховица, с.Поликраище

Description

Brief description
Максима 2008 ЕООД извършва дейности с отпадъци от черни и цветни метали на територията на специализирана площадка, съответно, там се разкомплектоват, шредират, балират различни видове отпадъци от метали. От 2013 год. дружеството развива дейността си в насока изкупуване и търговия с отпадъци от черни и цветни метали (ОЧЦМ). 
С дейностите по проекта, дружеството цели да се адаптира към промените в работната среда, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Тази цел ще бъде постигната чрез реализиране на следните дейности, включени в настоящото проектно предложение:
Дейност 1 "Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията" за 18 активно заети лица;
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, чрез, закупуване на 7 бр. ергономични офис столове,  7 бр. ергономични офис бюра и 3 броя ергономични работни столове, подова прахосмукачка-1 бр.; Безопасни и подобрени условия на труд. и осигуряване на условия за оптимален микроклимат чрез закупуване и внедряване в експлоатация на подово-стенни сплит климатици - 7 бр.
Дейност 5 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих,хранене и почивка в предприятието" за 18 броя активно заети лица;
В рамките на изпълнението на проекта се предвиждат дейности за видимост, прозрачност и комуникация, както и дейности за организация и управление на проекта. Тези дейности ще бъдат изпълнени в базата на фирмата в c. Поликраище.
Предвидените дейности ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работното среда в предприятието-кандидат, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд.
Activities
  • Activity: Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Ще бъде реализирана дейност по разработване и въвеждане на интегрирани модели за „зелени“ работни места в Максима 2008 ЕООД чрез въвеждане и прилагане в предприятието на „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси. Дейността включва извършване на детайлен преглед на работните процеси в предприятието относно спецификата на предлаганите от него услуги, организацията на труда, правна и регулаторна рамка и съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, ще бъдат разработени съответните „зелени“ модели на организация на труда, както и план от мерки за прилагането им. Ще бъдат изготвени и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места и въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в Максима 2008 ЕООД , в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Ще бъде проведено обучение за служителите относно въвеждането на екологично неутрални работни места и съответните промени, които допринасят за повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги в Максима 2008 ЕООД Обхванатите заети работещи при нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси в Максима 2008 ЕООД (Сфера на дейност: събиране, съхраняване и предварително третиране на ОЧЦМ, ) ще бъдат общо18 активни заети лица (Целева група: служители). Дейността ще бъде изпълнена чрез следните четири етапа, реализирани в следната логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Contracted Amount: 3 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4 "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" Част 1: В Максима 2008 ЕООД ООД работят 5 бр. служители в административната сграда (на длъжност управител, счетоводител, ТРЗ, технически изпълнители, домакин, началник база ) и 2-ма служители, в помещението, обособено за охраната в предприятието , на 8-часов работен ден, 5-дневна работна седмица, чиито ежедневни задължения изискват работа на компютри в отдел административен. Същите обстоятелства са налице и по отношение на 3 бр. служители в производството (газорезачи, машинни оперaтoри), чиято длъжност също налага неподвижна седяща работна поза Тази работна среда обуславя необходимостта от комплект от 7 бр. удобни и ергономични офис столове, 7 бр. ергономични бюра и 3 бр. ергономични работни столове, които да подобрят значително комфорта на работното място. Към настоящия момент не са налице бюра столове, които да покриват стандартите за ергономичност и превенция на уврежданията на опорно-двигателния апарат. Според предписание от направената оценка на риска и следвайки препоръките, базирани на анализа на данните в картите за оценка на факторите "Повишени изисквания към отделни органи и системи" и "Работна поза", дефинираната опасност е "Ергономична, физиологична, психосоциална", с възможни последици - болки в гърба, заболявания на опорно-двигателния апарат. Спрямо класифицираните работни места, броят на експонираните лица е 10 бр., като съответно, това са всички работни места във фирмата в отдел административен и 3 от работните места в производството . Експозицията е висока - почти през цялото работно време и с риск за увреждане на здравето; вероятността: "Напълно възможна да се случи". Предложените мерки за контрол на риска за всички експонирани лица, са: подобряване на ергономичеността на офис - оборудването и производството. В компанията е въведен физиологичен режим на труд и почивка, а по проекта предвиждаме закупуването на високо ергономични офис столове и ергономични бюра, регулируеми. Мерките са съгласно нормативна уредба (БДС EN ISO 9241-5; БДС EN ISO 9241-6 ) "Ергономични изисквания към офисна работа с видеотерминали", част 5 - Изисквания към работното място и работната поза; част 6 - Препоръки към работната среда; „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 5 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ за рационална организация на работното място и трудовите процеси, както и ще бъдат съблюдавани характеристиките на посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./.Ергономичните офис и работни столове са със следните функционални характеристики - механизъм, който позволява синхронното регулиране на седалката и облегалката• Опция за регулируеми подлакътници; Лумбална опора.Ергномичните офис бюра ще имат възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя.Изброените характеристики ще осигурят ергономия с подложката за лумбална опора и извивка на облегалката и газовият амортисьор. Чрез ежедневното използване на тези ергономични столове и бюра ще се осигури устойчивост на гръбначния стълб, правилна позиция на гърба при работа, превенция от изкривяване. Ергономично проектирана седалка и облегалка – широк в зоната на сядане и тесен в горната част, за да осигури свобода на движение при работа. Седалка с вградена тазова опора и заоблен преден край, за да не възпрепятства циркулацията на кръв към бедрата.Въвеждането на ергономичните офис столове и бюра ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза и работа с компютър. На служителите ще бъде осигурен допълнителен комфорт по време на работа, което ще повиши ефективността на труда им. Ще бъдат постигнати следните преки ползи: По-добро здраве от ергономията; По-добър тонус от възможността за движение; Повече комфорт от възможността за регулация на височината; Повишена продуктивност от по-добрия комфорт. * продължава в Част 2 и 3 , Contracted Amount: 73 146.20 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Ръководството планира да осигури помещение за хранене и отдих, чието оборудване да осигури оптимални условия за отдих и пълноценна почивка на работниците. Естеството на работа в предприятието води до натоварване на опорно-двигателния апарат и завишен риск от заболяване на опорно-двигателната система, според анализа на риска на Службата за трудова медицина. Това налага работодателят да вземе мерки за осигуряване на условия за отдих и възстановяване от неудобната седяща или правостояща работна поза. Дейността цели да се създадат оптимални условия за отдих и хранене в базите на Максима 2008 ЕООД, като по този начин се спомогне за удължаване продължителността на професионалния живот, намаляване на умората и превенция на стреса сред работниците и служителите в предприятието. За удовлетворяване на нуждите от ефективна почивка и намаляване на стреса и напрежението в работата.Площадката на Максима 2008 ЕООД е разположена в промишлената зона на с. Поликраище, върху площ от 4,127дка. На територията са обособени: - офис – административна сграда, състояща се от три стаи, коридор, баня и тоалетна, складово помещение; - сграда за работниците извършващи дейности на самата площадка /общи работници, газорезачи, мотокарист, машинни оператори/ състояща се от две стаи, коридор, баня, тоалетна; - обособена караулка за портиерите; - халета и складове за съхранение на ОЧЦМ; - обособени са места за извършване на товаро-разтоварни дейности, места за претегляне и извършване на различни видове дейности с ОЧЦМ. Във връзка с подобряване условията на труд и изискванията на трудовата медицина планираме закупуването на следното оборудване и извършване на следните подобрения: - Административна сграда Към настоящият момент се ползва от седем човека /управител, счетоводител, ТРЗ, технически изпълнители, домакин, началник база/. В сградата има три помещения /стаи/, отделно коридор, баня с тоалетна и склад, едното помещение ще се обособи като кът за отдих. Кът за отдих административна сграда Същият е част от административната сграда, ще се използва от служителите в администрацията и се предвижда поставянето на кухненска маса със столове; мека мебел /ъглов диван/; хладилник; телевизор; микровълнова фурна; влагоуловител / обезвлажнител; въздухопречиствател с HEPA филтър; система за пречистване на вода; кафеавтомат; мебели за съхранение; масажен стол; Баня с тоалетна в административна сграда - Предвижда се поставянето на мебели за баня. - Сграда работници Към настоящия момент се ползва от десет човека /общи работници, газорезачи, машинни оператори, мотокарист/. В сградата има две помещения /стаи/ и отделно баня и тоалетна, едното помещение ще се обособи като кът за отдих. Стая за работниците Предвижда се в стаята за работниците да се поставят 10 бр. шкафчета за лични вещи и мека мебел /диван/, работни столове - Кът за отдих сграда работници Същият е част от сградата за работниците, предвижда се поставянето на кухненска маса със столове;; хладилник; телевизор; микровълнова фурна; влагоуловител / обезвлажнител; въздухопречиствател с HEPA филтър; система за пречистване на вода; кафеавтомат; Баня сграда работници Предвижда се поставянето на мебели за баня и бойлер. - Помещение обособено за охраната Помещението се използва от двама човека /пазачи/. Предвижда се хладилник, телевизор, микровълнова, кафеавтомат, система за пречистване на вода, климатик, шкаф за лични вещи. -Кът за спорт Предстои да се използва от всички служители в Максима 2008 ЕООД. Предвижда се поставянето на настилка, тренажор/пътека; масажен стол; гладиатор/мултифункционален уред; боксов чувал/круша; въздухопречиствател с HEPA филтър, климатик , Contracted Amount: 110 590.05 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4 "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" - част 2: При направените измервания на фактора на работна среда Микроклимат в МАКСИМА 2008 ЕООД, съответно за топъл и за студен период са налице отклонения от граничните стойности в посока прегряващ микроклимат в топъл и преохлаждащ микроклимат в зимния период на годината. Условията на труд не съответстват на санитарно хигиенните норми за работна среда на наредба РД 07-3/2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, и БДС 14776-87 - Работни места в производствени предприятия, санитарно хигиенни норми за температура, отностителна влажност, скорост на въздуха.Неблагоприятните микроклиматични условия, свързани с прегряващ микроклимат могат да бъдат причина за съществени промени във функционалното състояние на редица органи и системи: сърдечно-съдова, отделителна и нервна система, стомашно-чревен, водно-солев обмен. Високите температури през летния период предразполагат към свързани със сърдечно-съдовата система заболявания, хипертонична болест и обостряне на хронични заболявания. От друга страна, преохлаждащият микроклимат може да доведе до често и дълго боледуване на работещите както от простуда, така и от заболявания на костномускулната система, неврологични заболявания, заболявания на дихателната система.Топлинният дискомфорт свързан с прегряващ и преохлаждащ микроклимат е сериозна предпоставка за бърза умора, липса на концентрация, намалена работоспособност, понижена мотивация, пропуски и грешки при работа, травматизъм.Целта на дейността е чрез инвестиции в по-добри и безопасни условия на труд, чрез модернизация на съоръжения, да се подобри професионалния и здравния статус на служителите в МАКСИМА 2008 ЕООД, което да доведе до по-дълъг и качествен живот. С оглед предписание на трудовата медицина след направената оценка на риска за подобряване нормите според Наредба РД-07-3 (ДВ, бр.63/2014 г.) и защита от неблагоприятен микроклимат по проекта се предвижда закупуване и въвеждането в експлоатация на 7 бр. енергоефективни климатика, подово - стенни /сплит система, необходими за осигуряването на благоприятни температаурни условия и микроклимат.Te ще осигурят необходимите условия за подобряване микроклимата на работната среда в отдел администрация (7 бр. служителя), сграда работници (9 бр. служителя) и помещение, обособено за охраната (2 бр. служителя) , а именно умерена температура за работа, възможност за охлаждане, добро разпределение на въздушните потоци и движението на въздуха, оптимизация на енергоефективността на офиса. Изборът на климатична техника за отопление и охлаждане е извършен на база на техническите характеристики на уредите, безопасността им при експлоатация и добавената им стойност, като следва: - нисък шум - намаляват шумозамърсяването в работните помещения и осигуряват по-комфортен микроклимат за работниците; - здравословно въздействие, въздушен филтър отстраняващ праха; - нощен режим, когато климатика е в нощен режим стайната температура се настройва автоматично за по-голям комфорт и енергоспестяване - ресурсна ефективност; - дистанционно управление - позволява да се управлява уредът без директен контакт на работника с него; - напълно затворено вътрешно тяло, без външни нагревателни елементи; - наличие на електронна защита в случай на авария. Мощността на климатиците е съобразена с площта на помещенията в квадратни метри. Изборът на климатична техника за отопление и охлаждане е извършен на база на техническите характеристифки на уредите, безопасността им при експлоатация и добавената им стойност - За оигуряване на спазване на нормите за безопасност за работа с машини, за целевата група в производственото помещение - 9 бр., ще бъде закупена и 1 бр. индустриална прахосмуачка за почистване и обезпрашаване на подовете. * продължава в Част 3 , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4 "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд" - част 3 : Целта на дейността е чрез инвестиции в по-добри и безопасни условия на труд, чрез модернизация на съоръжения, да се подобри професионалния и здравния статус на служителите в МАКСИМА 2008 ЕООД което да доведе до по-дълъг и качествен професионален живот. Съгласно оценката на риска, скоростта на движение на въздуха на повечето работни места значително надвишава нормите. Това води до дискомфорт на работещите в помещенията и е породено от лошата и остаряла дограма и лошо уплътняване на затварянето, липсата на топлоизолация и ефективно отопление. Освен скоростта на движение на въздуха се наблюдават и други неблагоприятни фактори – температурата на въздуха е под пределно допустимите стойности 18°С, което създава напрежение на терморегулацията на работещите, както и опасност от заболявания на дихателната система предвид изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд/Дв,бр.124 от 23 декември 1997г., изм. бр. 102 и 108 от 2008 г./, Наредба № 7 от 23 септември 1999 г. Тези условия създават напрежение на терморегулацията на работниците, както и водят до опасност от заболявания на дихателните пътища, съгласно ЗЗБУТ. Изброените факти носят потенциални рискове за здравето на служителите в МАКСИМА 2008 ЕООД, както и водят до завишено изразходване на средства за електроенергия през зимата. С оглед подобряване и съответствие с нормите на защита от неблагоприятен микроклимат по проекта се предвижда закупуване и въвеждането в експлоатация на енергийно ефективна дограма - 1 бр. Тя ще осигури необходимите условия за съответствие с изискванията за микроклимат на работната среда, а именно - осигуряване на благоприярен микроклимат за рабитещите , оптимизация на енергоефективността на помещенията при отопление и охлаждане в следнте работни помещеня на предприятието: офис стаи в административна сграда, в която работят 7 бр. служители /управител, счетоводител, ТРЗ, технически изпълнители, домакин, началник база/, сграда работници, в която работят 12 бр. служители /общи работници, газорезачи, машинни оператори, мотокарист/и помещение обособено за охраната - 2 бр.пазачи. За постигане на горе изброеното ще въведем дограма с троен стъклопакет със следните спецификации: - Стъклопакет двоен 24мм – високоенергийно/бяло - Обков GU - Цвят по RAL 8028 , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 18.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 206 069.87 BGN
Grant 206 069.87 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN