Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-1107-C01
Project Name Promoting adaptation of the employees of "Ficosota" LTD to the transition in the working environment and the climate
Beneficiary 837055835 FICOSOTA Ltd.
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 18.12.2024
Start Date 18.12.2024
End Date 18.01.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Шумен, гр.Шумен

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение има за цел насърчаване на адаптирането на “Фикосота“ ООД ("Дружеството" , “Предприятието”) и неговите служители към актуалните промени, свързани с прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа в национален, европейски и световен план в съответствие с Приоритет 1 и Специфична цел 4 на ПРЧР 2021-2027.

Заложената цел ще окаже въздействие върху целевата група на проекта чрез осигуряването на устойчиви условия на труд на служителите на предприятието и същевременно ще намали възможните рисковете за здравето им чрез следните дейности, заложени в проекта:

•	Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в предприятието, изготвяне на приложими “зелени” карти и провеждане на информационни обучения (Дейност 1)
•	Осигуряване на психологическа подкрепа с цел превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“  на служителите (Дейност 2)
•	Осигуряване на оборудване на места за отдих и спорт (Дейност 3).

Целева група:
Проектът има за цел да обхване 200 служители от предприятието, като повиши стандартите на работната среда в предприятието в посока здравословни, безопасни и адаптирани условия на труд.

Очаквани резултати:
Очакван резултат по проекта е осигуряване на адаптирана работна среда във “Фикосота” ООД, акцентирайки върху подобряване на екологичните резултати на дружеството чрез внедряване на “зелени” модели, намаляване рисковете от “бърнаут” за служителите чрез предприемане на превантивни мерки за психологическа подкрепа и подпомагане постъпателното динамично развитие на компанията чрез повишаване мотивацията на работниците посредством предоставяне на условия за краткотраен отдих и възможности за физическа активност в рамките на работната ангажираност.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работните места във “Фикосота” ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Изпълнението на настоящата дейност ще бъде насочено към трайно повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти от страна на “Фикосота” ООД чрез разработване и прилагане на „зелени“ практики и модели. Разработването и въвеждането на съответните “зелени” модели ще позволят включване на допълнителни екологосъобразни дейности и ще затвърдят “зелената” фирмена култура на дружеството. Към момента “Фикосота” ООД работи върху постигане на “зелен” ефект чрез насърчаване генерирането на по-малко отпадъци и по-ниски въглеродни емисии, освобождаване на по-малко химически субстанции в отпадните води, използване на по-малко вода за производство, насочване на потребителските предпочитания към търсене на продукти, щадящи околната среда и други. Настоящата дейност ще бъде продължение на “зелената” тенденция, наложена в дружеството, с конкретна насоченост върху организацията на труд. Направеното проучване сред работниците и служителите сочи, че има такава необходимост, особено сред заетите лица на ръководни позиции в предприятието (от началник-смяна до началник завод), при които се наблюдава по-голяма ангажираност и интерес към „зелените“ решения и политики, както и придобиване на „зелени“ умения, включително познания и специализирана информация за технологии и продукти, който биха намалили вредното влияние върху околната среда. Според направена преценка на ръководството, разработването и въвеждането на “зелени” модели ще позволи насърчаване, стимулиране, мотивиране и задържане на служителите, заели ръководни позиции в йерархията, което ще допринесе до преодоляване на проблемите с текучеството и смяната на квалифицирани служители в дружеството. В допълнение ще доведе до установяване на "добра практика" - пример, който може да се мултиплицира и сред екипа, който съответния служител ръководи (взимайки предвид спецификата на дейността). Целевата група включва 100 заети лица на ръководни позиции от началник смяна до началник завод, включително позициите Организатор производство, Оперативен счетоводител, Мениджър производство, Ръководител качество, Специалист доставки, Специалист логистика, Инженер автоматизация, Началник смяна, Началник цех, Фасилити мениджър, Ръководител "Човешки ресурси", Специалист "Човешки ресурси" и Управител на склад. Дружеството планира реализирането на следните мерки: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Разработването и прилагането на “зелените” практики ще доведе не само до положителен ефект по отношение на повишаването на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда, а и до оптимално протичане на работните процеси, повишаване на производителността на труда и позитивно влияние върху мотивацията и поведението на служителите., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа за служителите на “Фикосота” ООД: Дейностите по осигуряване психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите във “Фикосота” ООД имат за цел насърчаване на благосъстоянието на служителите на работното място. През последните години, в които COVID пандемията беше факт, се наблюдаваха предизвикателства не само за дружеството, но и за физическото здраве и психологическия баланс на служителите. По време на извънредното положение бяха въведени промени в организацията на работа, като достъпът до работното място беше ограничен и/или в съответствие със строги правила за достъп и дезинфекция, спазвайки вътрешните правила за безопасен труд по време на пандемия, както и наложените на национално ниво ограничителни мерки. За служителите се създаде чувство на изолация, безпокойство и страх за здравето им и на техните семейства. Към момента в дружеството няма въведена програма за психично здраве и емоционална подкрепа за служителите, което води до обективни рискове за менталното здраве. В тази връзка дейността е насочена към: - Предотвратяване на прегарянето: Дейността има за цел да идентифицира и смекчи факторите, водещи до прегаряне, състояние на емоционално, умствено и физическо изтощение, често причинено от продължителен стрес и преумора на работното място. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Чрез прилагането на тези превантивни мерки “Фикосота” ООД се стреми да създаде работна среда, която поддържа психичното здраве на служителите, устойчивостта и баланса между работата и личния живот. - Преодоляване последиците от пандемията от COVID-19: Наблюденията на ръководството са, че пандемията от COVID-19 има дълбоко въздействие върху психичното здраве на служителите, включително повишен стрес, безпокойство и несигурност. Дейностите имат за цел да осигурят подкрепа и ресурси, за да помогнат на работниците да се справят с тези предизвикателства, включително справяне със страха за здравето и безопасността на служителите и техните семейства. Важен аспект е преодоляването на фазите на тъга, поради смъртта на близки, починали вследствие на пандемията от COVID-19. - Подобряване на баланса между професионалния и личния живот: Дружеството се стреми да създаде работна среда, в която баланса между професионалния и личния живот е осезаем. Дейността ще бъде в допълнение на вътрешните политики във връзка с установяване на баланс работа-семейство. В тази връзка за служителите на “Фикосота” ООД ще бъде осигурена психологическа подкрепа, като този компонент включва консултиране, ресурси за подобряване на психичното здраве и създаване на подкрепяща култура в дружеството, която насърчава откритата комуникация по темата. Дейността е насочена най-вече към предоставяне на психологическа подкрепа с цел запазването на тези служители, при които преобладава системата на отношения „човек – човек“ в работния процес (предимно мениджъри, ръководители на екипи, началник-смяна), включително защото при тях се наблюдава по-динамична и психически натоварена работа. Целевата група включва 100 заети лица на следните ръководни позиции - от началник смяна до началник завод, включително позициите Организатор производство, Оперативен счетоводител, Мениджър производство, Ръководител качество, Специалист доставки, Специалист логистика, Инженер автоматизация, Началник смяна, Началник цех, Фасилити мениджър, Ръководител "Човешки ресурси", Специалист "Човешки ресурси" и Управител на склад. Тази дейност е част от по-широка стратегия за създаване на положителна и подкрепяща организационна култура във “Фикосота” ООД. Чрез приоритизиране на психичното здраве, дружеството поставя като ангажимент холистичното благосъстояние на своите служители, което от своя страна ще доведе до повишена ангажираност и задържане на работното място. , Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за служителите на “Фикосота” ООД чрез предоставяне на оборудване за отдих и спорт : Следвайки тенденцията на национално ниво, пандемията от COVID-19 значително увеличи броя издавани болнични листове и ползването на отпуск по болест в дружеството. В тази връзка възможността за почивка и спорт по време на работния ден е от решаващо значение за цялостното благосъстояние както на отделните лица, така и на дружеството, включително води до: - Подобрена производителност на служителите. Това от своя страна влияе положително върху производителността и ефективността на дружеството. - Насърчаване на превантивните грижи за здравето и намаляване вероятността от развитие на здравословни проблеми. Един от начините за превенция е практикуването на физическа активност и пълноценно възстановяване от работния процес. В производствената база на "Фикосота" ООД в гр. Шумен, в зависимост от длъжността физическото натоварване на служителите условно може да се раздели на три категории 1) продължителна правостояща работна поза с ограничено движение 2) продължителна седяща работна поза с ограничено движение (напр. на бюро или работна станция) 3) работа в динамично седене (най-благоприятната; с най-малко негативно въздействие върху физическото състояние на човек), напр. част от работния ден преминава на работна станция/ бюро, а останалата изисква движение из работното пространство (цех, офис, работна площадка). Централният офис на дружеството в гр. София разполага с оборудвани места за хранене и краткотраен отдих, като има на разположение 2 масажни стола. В производствената база на "Фикосота" ООД в гр. Шумен към момента има на разположение обособени места за хранене и отдих (без масажни столове), в които служителите могат да прекарат време за почивка, като предстои мащабна реконструкция на залите за отдих и кът за хранене, планирани за 2024 г. Настоящата дейност има за цел да окаже благоприятно въздействие върху гореизброените категории служители №1 и 2 (общо 200 души) като предостави социални придобивки за отдих и спорт и допринесе към планираното обновление на помещенията. Акцентът на дейността е върху служителите на над 54 годишна възраст, като очакваният резултат е поддържане на здравето и осигуряване на т. нар. здравословното стареене (100 души). За служителите на ръководни позиции, при които преобладава работа с ограничено движение (№1 и 2) нововъведенията предоставят необходимите условия за възстановяване и лека физическа активност с цел мотивация за пълноценно изпълняване на задълженията (100 души). Следователно, дейността има две насоки: 1)Закупуване на масажни столове за отдих за служителите в гр. Шумен Закупуване на масажни столове, които са многофункционални и предоставят възможност за цялостен масаж, тонизиране и освобождаване на мускулното напрежение, натрупано през работния ден. Целта е да предостави цялостна зонова терапия, която да отговори на потребностите на всички идентифицирани групи служители (напр. при натоварване на стъпала, прасци, кръст, рамене, гръб, врат и шия). Оборудването е напълно съвместимо с принципа „ненанасяне на значителна вреда“, тъй като спомага за адаптирането към изменението на климата и има значително отрицателно въздействие върху околната среда., Contracted Amount: 35 750.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 200.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 83 325.00 BGN
Grant 66 660.00 BGN
Self amount 16 665.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на масажни столове за стаи за почивка за работещите във Фикосота ООД , Estimated Amount: 35 750.00
  • Differentiated position 1: Масажни столове - 10 бр
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN