Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0231-C01
Project Name Adaptation of the work environment in TRILENIUM Ltd.
Beneficiary 103940897 TRILENIUM
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 21.08.2025
Start Date 21.08.2025
End Date 21.02.2027
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Description

Brief description
Проектът предвижда осигуряване на адаптирана работна среда за заетите лица в ТРИЛЕНИУМ ООД, като удовлетворява потребността им от предотвратяване на рискове за здравето и трудови злополуки, предпазване от професионални заболявания, поддържане на здравето през целия трудов живот, придобиване на знания и умения за внедряване на екологосъобразна фирмена култура.
Целевата група по проекта са 112 заети лица в предприятието.
Проектът цели подобряване качеството на работните места в ТРИЛЕНИУМ ООД чрез осигуряване на здравословна и безопасна работна среда, въвеждане на „зелени модели“ за прилагане принципите на климатично неутрална икономика и насърчаване социалните иновации в предприятието.
Дейностите по проекта ще доведат до устойчиви условия на труд и адаптиране на работната среда към съвременните предизвикателства за безопасност, устойчива икономика и достоен труд.
В резултат на изпълнение на проекта работната среда в ТРИЛЕНИУМ ООД ще се адаптира за осъществяване на преход към климатично неутрална икономика, ще се подобри безопасността при работа и ще се приложат съвременни модели на организация на работния процес, което от своя страна ще подобри качеството на работните места, прилаганите стандарти за здравословни и безопасни условия на труд и ще рефлектира положително върху постигане на устойчиви условия на труд.
Основни дейности по проекта:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд
3. Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати Целта на дейността е да се въведат „зелени“ модели на организация на работните процеси за лицата, включени в целевата група. „Зелените“ модели ще бъдат свързани с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите услуги от компанията, като конкретната насоченост на тези нови за дружеството модели на организация на работните процеси ще бъдат определени на базата на преглед на моментното състояние и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Този преглед ще се извърши в началото на дейността и той ще обоснове конкретните „зелени“ модели и „зелените“ карти за тях към всяка длъжност на лицата от целевата група. Ще се разработи и приеме план от мерки за прилагане на „зелените“ модели. Моделите на организация на работните процеси ще бъдат въведени в компанията, което ще включва и обучение на персонала – представителите на целевата група, за прилагането и изпълнението на съответните мерки. Кризите в последните няколко години, засегнали икономиката на България, Европа и Света, налагат спешна промяна в организацията на работа на компанията. Пандемия, инфлация, войните в Украйна и в ивицата Газа, високите цени на горивата, енергийна криза са все предизвикателства, които налагат адаптиране и адекватни действия от страна на кандидата. В сферата на търговията с хранителни стоки всички тези кризи се допълват от предизвикателствата към компаниите, що се отнася до изпълнение на нормативните регулации в областта на отпадъците. От този тип бизнес се изисква да бъде едновременно икономически конкурентен и в същото време отговорен към природата, благодарение на големия набор от възможности за внедряване на екоиновативни подходи за предотвратяване образуването на различни видове битови отпадъци. В резултат на изпълнение на дейността ще се подпомогне преходът на компанията към климатично неутрална икономика, за да може дружеството да се адаптира по-плавно и да продължи да поддържа висока степен на конкурентоспособност. Този преход не може да бъде осъществен без инвестиране в обучение и адаптиране на работниците за активно участие в процеса. С изпълнение на дейността в компанията ще стартира внедряване на екологосъобразна фирмена култура и ще се осигури екологосъобразна трудова заетост. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени., Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на цели и резултати. Цел-постигане по-добри стандарти за ЗБУТ, чрез КПС за лицата от ЦГ,осигуряващи минимизиране на рисковете и опасностите при работа от най-висок клас. Дейността цели нива на безопасност и здраве, които не просто удовлетворяват мин.изисквания на законодателството, а създават постоянно високо качество в безопасността при работа в магазини за стоки от първа необходимост. Това ще повиши качеството на работните места. ТРИЛЕНИУМ спазва законодателството и стандарти по ЗБУТ.Има сключен договор със СТМ. Изготвена е Програма от мерки за минимизиране на риска,утвърдена от управителя. Във връзка с изпълнението й, ТРИЛЕНИУМ кандидатства за финансиране на мерки за подобряване на ЗБУТ и за намаляване на рисковете за здравето на раб.място. Проектът въздейства на опасности и рискове за лицата от ЦГ в търг.обекти,които имат ежедневен контакт с големи групи от хора: 1.Идентифицирана опасност от прахови аерозоли във въздуха на раб.място. Търговските обекти са отворени пространства,посещават се от много клиенти, разпространяващи вируси и бактерии във въздуха.Улична мръсотия, прах, микроби, вируси се разнасят в цялото закрито помещение.Липсата на вентилация влошава качеството на въздуха. Ефективността на филтриращите системи на сегашните климатици не е достатъчна.Замърсеният въздух е предпоставка за главоболие, умора, гадене и дразнене на очите и дихателните пътища. В съчетание с респираторни вируси се повишава риска от остри респираторни, вирусни заболявания,на дихателната система-бронхити, пневмонии.Това обуславя риск от по-често боледуване,намалена трудоспособност,отсъствие от работа. За минимизиране на тази опасност ще се монтират климатици с въздухопречиствател.Ще се използват за поддържане на постоянен микроклимат и за пречистване на въздуха в затвореното помещение на търговските площи и за поразяване на вируси, плесени, бактерии, алергени и др.Тези КПС ще осигуряват постоянна циркулация на чист и свеж въздух и ще оптимизират микроклимата за лицата от ЦГ. Описаните КПС до момента не са използвани.Досегашните климатици са морално остарели и не предлагат висок стандарт за безопасност и здраве, който компаниите следва да прилагат за заетите след пандемията от COVID-19. . Количествата на КПС са съобразени с големината на търговските обектите и с броя на лицата от ЦГ,обезопасяват работата на всички заети. Дружеството извършва дейност в 17 магазина за хр. стоки във Варна. В 14 магазина ще се монтират климатици с въздухопречиствател, В резултат на дейността ще се създадат условия за недопускане на труд.злополуки, предизвикани от неподходящ микроклимат.Използването на КПС за защита от по-висок клас, ще осигури по-здравословна раб. среда при постоянен контакт с големи групи хора, ще минимизира рисковете за заетите от често боледуване и отсъствие по болест. КПС-климатици с въздухопречиствател за: -продавач-консултант-83 лица -обслужващ, магазин-5 лица -транжор-2 лица Етапи: 2.1 Провеждане на процедура за избор на външен изпълнител – доставчик на КПС 2.2 Доставка на КПС за лицата от ЦГ, Contracted Amount: 274 567.50 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 112.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 324 024.25 BGN
Grant 324 024.25 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN