Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0517-C01
Project Name A healthy and well-adjusted working environment in the company Est G Group Ltd
Beneficiary 203107582 EST G GROUP EOOD
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 11.12.2024
Start Date 11.12.2024
End Date 11.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Description

Brief description
Ест Джи Груп ЕООД извършва дейност в сферата на гражданското и промишленото строителство. Фирмата притежава база в град Варна и оперира основно на територията на областта. Приемаме професионални предизвикателства като работим на няколко обекта едновременно. В екипа на фирмата са включени специалисти с голям опит, покриващи широк аспект от строителни дейности. Инвестираме в съвременно оборудване, защото техниката в нашия бранш бързо се амортизира и трябва да сме конкурентни на пазара. Към момента персоналът ни е 22 човека. Голяма част от работата ни изисква ръчен труд, затова ролята на служителите ни при формирането на качеството на крайния продукт е особено голяма. Стараем се да предоставяме добри условия на труд за хората си, но трябва да превъзмогнем ефекта на редица трудности - войната в Украйна, влиянието на COVID 19, новите предизвикателства в борбата за опазване на природата ни чиста и настъпващите климатични промени. 
В тази връзка ще се възползваме от възможностите за помощ, които Програма "Развитие на човешките ресурси" предлага. В рамките на проекта ще подобрим безопасността на обектите си, защото строителството е един от най-рисковите браншове в икономиката. Ще закупим набор от различни предпазни огради и парапети, за да предотвратим сериозни инциденти.
Ще закупим ЛПС и специално работно облекло за работниците, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо. 
Ще осигурим условия на служителите да почиват и да се преобличат при отдалечените обекти, като закупим 3бр. фургони с включено обзавеждане и климатизация.
В унисон с тенденциите за постигане на устойчив екологичен бизнес и целите ни да станем въглеродно неутрални, ще разработим и приложим „зелени“ модели на организация на труда.  
Изпълнението на тези дейности ще доведе до постигането на устойчиви условия на труд, намаляване на рисковете за здравето на работното място и осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието.: Промените в климата засягат всички. Затова не разглеждаме ангажимента на бизнеса в тази област просто като акт на добра воля - то е в негов реален икономически интерес. Бизнесът не само способства за генерирането на емисии на парникови газове, но и носи отговорност за вземане на необходимите решения за адресирането на този проблем. Той трябва да се сведе до ниво индивидуална и персонална отговорност за всеки служител във фирмата, защото със своите действия или бездействие той лично допринася за нарастването на климатичните промени. В тази връзка сме изправени пред нуждата да установим до каква степен служителите допринасят за увеличаването на натиска върху природата и какво можем да направим персонално и като компания, за да го избегнем. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда, както и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси може да е свързано с: 1. внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Новите „зелени“ модели могат да се изразяват, например, във: - въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; - въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; - въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. По време на изпълнение на проекта ще докажем, че планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси е приложен в предприятието и има реално въведени мерки от него. Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще бъде проведен инструктаж за въвеждането на съответните мерки. Предвидените разходи за тази дейност са в размер на 4400,00 лева - 22 човека х 200,00 лева. , Contracted Amount: 4 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Строителството е един от най-рисковите сектори, в който ежегодно се регистрират десетки случаи на увреждане на здравето, станало през време или по повод на извършваната работа. При повечето от злополуките последствията за живота и здравето на хората биха били много по-малки, ако се използваха лични предпазни средства. За строителството е характерно наличието на неблагоприятен микроклимат, свързан с работа на открито и в големи незатоплени помещения. Атмосферните условия, които могат да увеличат рисковете за безопасността и здравето, включват: -силни ветрове; -валежи, дъжд и сняг; -условия за заледяване; -висока влажност; -излагане на неблагоприятните ефекти на слънцето и екстремни температури. Лошото време е общ източник на стрес за тялото. Високите температурите през лятото могат да доведат до топлинен удар или изгаряне от ултравиолетова радиация. Ниските температури могат да увеличат неблагоприятните ефекти от вибрационни инструменти и могат да влошат настинки и инфекции. Тези рискове са дефинирани в Програма Мерки за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска в Ест Джи Груп ЕООД. Предоставянето на лични предпазни средства е едно от задълженията на работодателя, осигуряващо защита на работещите. Работниците трябва да са убедени в необходимостта от използването на предпазните средства. Лични предпазни средства и специално работно облекло са предназначени именно за опазване на здравето и безопасността на работещите. ЛПС трябва да осигуряват защита от рисковете, при които се прилагат, без те самите да водят до увеличаване на който и да е риск; да отговарят на условията на съответното работно място, да са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите, да съответстват на размерите на използващия ги, след подходящо регулиране, ако е необходимо. Към момента фирмата стриктно осигурява за работниците си лични предпазни средства и специално работно облекло, както се изисква по нормативни разпоредби. Като част от дейността ще закупим ЛПС и облекло, надхвърлящи по качество и показатели използваните до момента във фирмата. Изборът на правилно работно облекло е ключов елемент в поддържането на професионалната безопасност. Подходящото облекло предпазва работниците от студа, мокрите повърхности и злополуките. Освен това, то подобрява видимостта на работниците, което допринася за по-висока степен на безопасност на работното място. За тази цел ще осигурим: 1. Работен костюм и лятно яке за предпазване от неблагоприятен микроклимат - 22бр. х 110,82 = 2438,04 лв. 2. Зимен ватиран костюм за предпазване от неблагоприятен микроклимат - 22бр. х 160,69 = 3535,18 лв. 3. Работни половинки от естествена хидрофобирана лицева телешка кожа - срещу удари и подхлъзвания - 22бр. х 46,45 = 1021,90 лв. 4. Работни зимни боти против измръзване, изработени от естествена хидрофобирана лицева телешка кожа - срещу удари и подхлъзвания - 22бр. х 53,70 = 1181,40 лв. 5. Синтетични зимни ватирани ръкавици, със специална защита от студ - 22бр. х 7,90 = 173,80 лв. 6. Летни предпазни ръкавици със специална защита от удари - 22бр. х 5,14 = 113,08 лв. 7. Каска. защитаваща от удар от падащи предмети, изработена от ABS с текстилна околожка - 22бр. х 15,6 = 343,2 лв. 8. Лек пластмасов, мидообразен предпазител на слуха, за каска 30dB - 22бр. х 42,11 = 926,42 лв. 9. Очила от поликарбонат, неизпотяеми, UV защита - 22бр. х 19,7 = 433,4 лв. 10. Светлоотражателен елек с две хоризонтални светлоотражателни ленти - за избягване на инциденти със самоходна техника - 22бр. х 6,6 = 145,2 лв. 11. Сгъваем респиратор срещу твърди тела и флуиди - 22бр. х 4,7 = 103,4 лв. 12. Раменно-бедрена сбруя с гръбна и предна точка на закрепване - срещу падане от височина - 22бр. х 139,66 = 3072,52 лв. Бройките са съобразени с периода на изхабяване и срока за изпълнение на проекта. Използването на по-висок клас ЛПС и облекло значително ще намали риска от инциденти в процеса на строителство и ще увеличи комфорта при работа., Contracted Amount: 13 487.54 , Reported Amount: 13 487.54
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства: Най- честите инциденти, водещи до сериозни увреждания и фатален край при извършване на строителни дейности, са в следствие на необезопасени специфични зони на строителните площадки. Тези зони на работа крият рискове от пропадане, падане на тежки предмети, срутване на земни маси, досег с високо напрежение, сблъсък със самоходна техника и др. Тези рискове се дефинирани в Програма Мерки за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска в Ест Джи Груп ЕООД, приложение към проекта. Без да бъде изчерпателен списъкът, рисковите зони са: - места с опасност от срутване на земни маси при изкопни дейности; - места с преминаваща самоходна тежка механизация; - места с голяма височина и опасност от падане; - стълбищни и асансьорни клетки; - места с високо напрежение; - места с извършване на товаро -разтоварна дейност и др. Проблемът е, че въпреки извършването на множество инструктажи за безопасност при работа и високите опит и квалификация на строителните работници, този бранш остава с едни от най-завишените нива на инциденти на работното място. За да минимизираме риска от сериозни инциденти ще закупим няколко вида специализирани ограждения, които ще се използват за фиксиране и изолиране на вече посочените рискови зони на строителните обекти. Ще доставим следното оборудване: 1. Плътна строителна ограда - 200м. х 114,30 лв = 22859, 69 лв. Ще се използва за предпазване на работниците от изкопни работи. 2. Олекотена строителна ограда - 160м. х 51,04 лв. = 8195,67 лв. Ще се използва за ограждения на места с преминаваща самоходна тежка механизация, места с високо напрежение и зони с извършване на товаро -разтоварна дейност. 3. Предпазни парапети - 40 бр. х 156,02 лв. = 6240,67лв. Ще се използват при места с голяма височина и опасност от падане. 4. Стълбищни парапети - 15 бр. х 163,03лв. = 2445,37 лв. Ще се използват при стълбищни и асансьорни клетки. Обща стойност за закупуване на средства за колективна защита - 39 711,69 лв. Количествата са съобразени със средните нива на натоварване на фирмата и броя обекти, които изпълнява едновременно. , Contracted Amount: 39 711.69 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите: Строителните дейности в по-голямата си част се извършват на открито или в неотопляеми сгради и помещения. Всички строителни работници са изложени на пряко атмосферно влияние - студено, горещо, дъждовно и ветровито. Много често работниците променят местоработата си в зависимост от моментното натоварване и броя активни строителни обекти. Трудът е тежък, в повечето случаи включва ръчни дейности с инструменти и изисква максимална концентрация. Тези служители излизат в регламентирани почивки в рамките на работния ден, но до момента не сме успели да им осигурим подходящи условия за отдих, хранене и преобличане. Можем да дефинираме няколко проблема в работната среда и съответно нужди на нашите служители: 1. Липса на обособено помещение /зона, където служителите да се преобличат в началото и в края на работния ден. 2. Липса на помещение/зона, където служителите да се хранят с донесена от дома храна. 3. Липса на помещение/зона за почивка, където служителите да релаксират в периода на регламентираните почивки. Като решение на тези проблеми в рамките на дейността ще закупим 3бр. оборудвани фургони. Те ще бъдат разположени в непосредствена близост до строителните обекти. Ще бъдат обособени на две помещения - едното за съблекалня и другото (по-голямо) за зона за хранене и почивка. Фургоните ще бъдат оборудвани и обзаведени - ще имат санитарен възел, пейки, маса за хранене, диспесър за вода, въздухопречистватели и климатици. Фургоните ще имат размери, оборудване и обзавеждане, съобразени с броя на служителите. Стойността на фургоните е 3бр. х 15 250,00 лв. = 45 750,00 лв. Стойността на обзавеждането и оборудването е както следва: - Климатици 3бр. х 1360,84лв. = 4082,52 лв. - Въздухопречистватели 3бр. х 820лв. = 2460,00 лв. - Диспенсъри за вода 3бр. х 246,49лв. = 739,47 лв. - Микровълнова фурна 3бр. х 195,42лв. = 586,26 лв. - Пейка без облегалка 6бр. х 208,50лв. = 1251,00 лв. - Пейка с облегалка и закачалка 3бр. х 726 лв. = 2178,00 лв - Маса 3бр. х 592,50 лв. = 1777,50 лв С реализирането на тази дейност сериозно ще подобрим стандартите за здравословни и безопасни условия на труд и ще направим работната среда по-привлекателна и стимулираща за сегашните и бъдещите служители в компанията., Contracted Amount: 58 824.75 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Bash Majstora, Contracted Amount*: 13 487.54 , Reported Amount**: 13 487.54
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.00 , Reached amount: 22.00

Financial Information

Total Project cost 128 066.38 BGN
Grant 128 066.38 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 14 114.83 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 25.00 655.87 0.00 655.87 БАШ МАЙСТОРА ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд – огради и парапети, Estimated Amount: 39 711.69
  • Differentiated position 1: Доставка на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд – огради и парапети
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN