Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0240-C01
Project Name Adapting to changing working patterns
Beneficiary 119595709 Djovani Ltd.
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.12.2024
Start Date 02.01.2025
End Date 02.01.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен, гр.Сливен

Description

Brief description
Джовани ЕООД е една от водещите български мебелни фирми, разполагаща със собствена производствена база и специализирана в проектиране, разработка, производство и монтаж на мебели, използвайки само най-съвременни материали и оборудване. За дружеството безопасността и здравето на работниците са едни от основните акценти при осъществяването на производствените процеси. Политиката на дружеството е ориентирана към непрекъснато подобряване на организацията за управление на дейността за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.  Идентифицирайки проблемите и нуждите на конкретните работни места и процеси, ние своевременно планираме мерки за тяхното намаляване или отстраняване. Констатираните в настоящия момент неблагоприятен климат и замърсен въздух в производствените помещения създават много рискове за здравето на работниците и в тази връзка са планирани мерки за тяхното елиминиране. Предвидено е да бъдат осигурени колективни предпазни средства - климатици и прахосмукачки, чрез които ще се осигури необходимият микроклимат по отношение на температурата и чистотата на въздуха и като резултат ще намалеят рисковете за здравето на работното място и ще бъдат осигурени здравословни и безопасни условия на труд на лицата от целевата група. 
Съществен проблем в дейността на дружеството ни е и недобрата ресурсна ефективност по отношение на дървесните материали и електрическата енергия. Този проблем планираме да разрешим чрез прилагане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните места и процеси. В резултат на новите ресурсноефективни мерки постепенно ще се адаптираме към прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. 
Осигурените здравословни и безопасни условия на труд и новите модели на организация на работните места и процеси ще създадат и необходимите предпоставки за ефективно използване на работната сила и успешното постигане на производствените и икономически цели на Джовани ЕООД.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организацията на труда: Целта на дейността е адаптиране към прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Целта ще бъде постигната чрез разработване и прилагане на „зелени“ модели на организацията на работните процеси в производствените помещения. Чрез въвеждането на новите форми на организацията на работа при процесите и работните места ще се разрешат идентифицираните проблеми свързани с въздействието върху климата и хората на недобрата ресурсна ефективност при производството на мебелите, която се дължи на голямото количество дървесни отпадъци, бракът и завишената консумация на електрическа енергия. В резултат на въведените нови модели на организация на труда ще намалее използването на ресурси, ще се повиши ресурсната ефективност и ще намалее въздействие върху хората и околната среда. По този начин работниците и дружеството постепенно ще се адаптират към прехода към климатично неутрална икономика. Целевата група включва 7 лица на длъжност "производител мебели". Дейността ще се реализира при следните последователни два основни етапа: - подготвителен етап - ІІІ-ти - ІV-ти месец През този етап ще бъдат изготвени документите за избор на изпълнител, изборът на изпълнител и сключването на договор с избрания изпълнител. - основен етап - V-ти - VІІ-ми месец През този етап ще се реализира дейността по разработването и прилагането на „зелени“ модели на организацията на труда. Тази дейност включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. , Contracted Amount: 1 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на колективни предпазни средства: Целта на дейността е намаляване на рисковете за здравето на работното място и осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Тя ще бъде постигната чрез осигуряване на колективни предпазни средства в производствените помещения - климатици и прахосмукачки. Чрез въвеждането на тези средства ще се разрешат идентифицираните проблеми относно здравето на работниците, които се дължат на неблагоприятния климат и замърсения въздух в помещенията. Необходимият микроклимат по отношение на температурата и чистотата на въздуха ще бъде осигурен чрез внедряването на предвидените в проекта климатици и прахосмукачки. Целевата група включва 11 лица. 1. Осигуряване на климатици - 30 броя Дружеството планира да закупи и внедри 30 броя климатици, които ще бъдат инсталирани в производствените помещения. Те ще бъдат „климатици тип сплит“ - комплект от едно външно и едно вътрешно тяло, което е таванен тип. Всеки климатик ще бъде с индивидуално управление и това ще позволява пускането и спирането му в зависимост от конкретните нужди. Климатиците ще бъдат с ниско потребление на енергия, което ще осигури висока енергийна ефективност. Минималната мощност на един климатик трябва да бъде 15.5kW за отопление и 13.4kW за охлаждане. Внедряването на климатиците ще се осъществи при следните последователни етапи: - подготовка на документация за избор на изпълнител - ІІІ-ти - ІV-ти месец; - провеждане на процедура за избор на изпълнител - V-ти - VІ месец; - сключване на договор с избрания изпълнител - VІ-ти месец; - закупуване, доставка, монтаж и внедряване на климатиците - VІІ-ти - ХІІ-ти месец. Необходимостта от осигуряване на климатици произлиза от извършената Оценка на професионалния риск, в която са идентифицирани конкретните рискове за лицата от целевата група. Рисковете за възможни заболявания са в резултат на неотговарящите на нормативните изисквания за здравословни условия на труд температури на въздуха в производствените помещения, както в студения, така и в топлия период. В настоящия момент в тези помещения няма климатици, а използваното отопление през студения период не е достатъчно да осигури необходимата топлина. Именно чрез внедряването на 30 броя климатици ще бъдат отстранени констатираните неблагоприятни климатични условия на работната среда. В резултат на това на лицата от целевата група ще бъдат осигурени здравословни условия на труд. С по-малко на брой климатици няма да може да се постигне необходимата температура и ще има рискове за здравето на работниците. 2. Осигуряване на индустриални екстрактори/прахосмукачки - 3 броя Дружеството планира да закупи и внедри 3 броя вакуумни прахосмукачки, които ще се използват в производствените помещения. Прахосмукачките ще бъдат от типа индустриални екстрактори и ще бъдат окомплектовани с аксесоари за сухо почистване, за големи площи, за твърди частици, преходник. Индустриалните прахосмукачки са с голяма филтрираща повърхност и голям въздушен поток и това ги прави много ефикасни при наличие на голямо количество стърготини. Доставката на индустриални екстрактори ще се осъществи при следните последователни етапи: - подготовка на документацията за избор на изпълнител - І-ри месец ; - провеждане на процедура за избор на изпълнител - ІІ-ти месец; - сключване на договор с избрания изпълнител - ІІІ-ти месец; - закупуване, доставка и внедряване на активите - ІV-ти месец. Необходимостта от осигуряване на индустриални екстрактори произлиза от извършената Оценка на професионалния риск, в която са идентифицирани конкретните рискове за лицата от целевата група. Констатирана е висока концентрация на вредни за човешкото здраве инхабилни фракции на дървесен прах във въздуха на работната среда, който се образува при измитането на стърготините от пода и от работните плотове. Сега дружеството почиства стърготините чрез измитане. В Програмата за ликвидиране и ограничаване на професионалния риск за работещите е планирано осигуряването на климатици и прахосмукачки. , Contracted Amount: 330 223.50 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: GIMAR KOM OOD, Contracted Amount*: 301 950.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 11.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 364 785.85 BGN
Grant 364 785.85 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на климатици – 30 броя., Estimated Amount: 301 950.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на климатици – 30 броя.
    Contractor: GIMAR KOM OOD
    Contract total funded value: 301 950.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN