Identification

UMIS Number BG05SFPR002-1.004-0024-C01
Project Name Adaptation of the working order in "KERAMIK GRUP BULGARIYA" LTD
Beneficiary 103837566 KERAMIK GRUP BULGARIYA
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 28.11.2024
Start Date 28.11.2024
End Date 28.10.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Description

Brief description
"КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД е с дейност 43.33 Полагане на облицовки и настилки. С изпълнението на проект „Адаптиране на работната среда в "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД“ фирмата има  възможността да доразвие своята политика в сферата на човешките ресурси. Проектното предложение има за цел да подобри здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което от своя страна ще допринесе за подобряване качеството на работните места и пряко ще рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Разработване и прилагането на „зелени“ модели на организация на труд, инвестирането в безопасни и здравословни условия на труд, както и осигуряването на социални придобивки на заетите лица в предприятието, ще спомогнат за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. 
Целите на проекта се обвързват и с надграждане на знанията на служителите, свързани с индивидуалното работно място и придобиване на нови знания, обвързани с въведените „зелени“ модели на организация на труд и нововъведеното по проекта работно оборудване и технологии.
Постигането на предвидените цели и индикатори по проекта ще се осъществи чрез изпълнение на описаните по-долу проектни дейности:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд;
2. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло;
3. Осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието;
С изпълнението на проектните дейности ще се постигне  въвеждането на „зелени“ модели на организация на труд в предприятието и на нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, подобрявайки здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници в "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД.
Activities
  • Activity: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд в "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД.: Дейността предвижда въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД, които ще имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ще прилагат методи за установяване на данни, които да намерят място в зелените карти за организация на работните процеси. • Въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по екологосъобразна работна среда и др., като намаляване на разхода на енергия, горива, материали и др., създаване на фирмени маршрути или наличието на политика за споделяне на автомобили между колеги от работата за пътуване до работното място, които значително намаляват разхода на гориво и емисиите, като същевременно насърчават точното пристигане и облагодетелстват работниците, които живеят на места с ограничен обществен транспорт. • Наличието на политики за дистанционна работа, при които работниците могат да работят изцяло или частично от вкъщи, което позволява намаляване на обема на трафика в градовете, нивата на замърсяване (и излагането на работниците на зони, които са замърсени или имат неблагоприятни климатични условия) и които също насърчаване на точността и подобряване на работната среда и благосъстоянието на работното място. • Мотивиране на служител за прилагане на еколого съобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др. • Създаване на процедури за договаряне с трети страни, което изисква от трети страни изпълнители също да имат политики и практики, съвместими с околната среда и устойчивото развитие. • Насърчаването на използването на нови технологии, за да се позволи: - намаляването на хартията до това, което е абсолютно необходимо, чрез широкото въвеждане на механизми за удостоверяване на документи, например чрез наличие на истински електронни подписи, и - избягване на ненужните разходи за използване на пътуването и пространството, например чрез обичайното използване на платформи за видеоконференции (което също ще намали разходите, произтичащи от пътуване и неефективността поради времето, посветено на това). • Обновяване на автопаркове (особено в големи компании с пътуващи с лични автомобили), които дават приоритет на електрическите или хибридните автомобили • Ранно откриване и про активно отстраняване на елементи, вредни за околната среда и здравето, като азбест или олово • Създаване на работни места чрез откриване на работни места, които са необходими за мониторинг на устойчивото развитие и спазване на екологичните политики. • Обучение по ключови въпроси като намаляване на отпадъците, използване на нови технологии и зелени политики на компанията, така че дори в компании, които не са замърсители като такива, всички съществуващи длъжности развиват умения за управление на прехода към производствени процеси, които са устойчиви и чувствителен към околната среда., Contracted Amount: 13 599.05 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Изпълнението на настоящата дейност ще допринесе за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по ефективни ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвидените по дейността закупуване на нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа ЛПС и СРО ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятието, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Работещите в "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД са осигурени с лични предпазни средства, съобразени с рисковете при работа. Някои от средствата, обаче, към настоящия момент са с изтичащ срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред строителния бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Съгласно УК и във връзка с реализирането на настоящата дейност, представяме утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и СРО, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови ЛПС и СРО цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО средства са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Осигуряване на защитно ЛПС и СРО от най-висок клас е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване наработещите произтичащи от естеството на работа с тежки предмети, на открито и други подобни. С доставката на ЛПС и СРО, вкючени в настоящото проектно предложение, този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най-доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Новозакупените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място. Закупуването на студозащитно СРО за работниците през зимата, както и такова, което ги предпазва лятото от прегряване на тялото, косвено води до намаляване използваната енергия за отопление през зимата и охлаждане на помещенията през лятото, което от своя страна пряко допринася за осъществяване на прехода към икономика, която е нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите., Contracted Amount: 61 508.27 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите в "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД.: "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД извършва дейности на различни работни площадки, сгради,инфраструктура и др. в зависимост от конкретните СМР извършени за съответния клиент. Според направената оценка на риска липсата на възможност за настаняване на мястото на обекта с осигурени санитарни, битови и с условия за отдих помещения води до дискомфорт и влошаване условията на труд. Поради този факт, в стремежа си да създадем възможно най-добрите условия на труд и степен на удовлетвореност у своите служители ние от "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД планираме да закупим: - Мобилен контейнер тип битовка с климатик 9BTU и размери 240/600/240 с едно помещение за отдих - 2 бр.; - Мобилен контейнер тип битовка с климатик 9BTU и размери 240/600/240 с две помещения за отдих - 2 бр. Поради спецификата на извършваната дейност от предприятието, служителите извършват своята работа на различни обекти както в града, така и в страната. Закупуването на мобилни контейнери за отдих и обзавеждане към тях ще позволи максимален комфорт на работниците където и да се намира обекта по който работят, както и ще осигури по-качествена заетост, което от своя страна е един от основните стълбове на стратегията на ОП РЧР. Липсата на каквито и да е към момента санитарно-битови условия при работниците на обектите създава сериозен дискомфорт на служителите на "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД. Закупуването на тези контейнери коренно ще промени удовлетвореността от работния процес, чрез създаване на място за пълноценен отдих и хранене, както и санитарни условия към тях. Тези контейнери са възможно най-доброто решение на проблема със осигуряването на санитарни, битови и с условия за отдих помещения в строителният бранш. Самите контейнери са изключително висококачествени,изградени от стени от сандвич панел, подово покритие и вградена ел. инсталация с контакти, ключове,осветителни тела. Контейнерите ще са с висококачествени ПВЦ прозорци. Те предлагат изключително ниво на звуко и шумоизолация, както и много добра термоизолация. Към Всички контейнери ще бъдат закупени допълнително обзавеждания включващи: - Стол с размери 460/540/405/780 - 32 бр. - Маса с размери 800/800/750 мм - 8 бр. - Диспенсър - 4 бр. - Комбиниран хладилник с фризер - 4 бр. - Микровълнова фурна - 4 бр. - Електрическа кана - 4 бр. Това в максимална степен ще допринася за комфорта на служителите при работа. Имайки предвид естеството на извършваната дейност от фирмата и високите констатирани рискове за здравето на работниците - механични опасности; опасности, свързани с поражение от ел.ток; опасност от пожар и взрив; опасности, свързани с работната среда и рискове, свързани с работния процес тези контейнери с влючено обзавеждане са крайно необходими. Тази дейност в цялост ще допринесе значително за осигуряването на адаптирани работни места и по-качествена заетост в "КЕРАМИК ГРУП БЪЛГАРИЯ" ООД, чрез осигуряване на съвременни места за отдих и хранене. , Contracted Amount: 47 602.68 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 68.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 134 981.00 BGN
Grant 134 981.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 26 996.20 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: “Доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло” , Estimated Amount: 61 508.27
  • Differentiated position 1: “Доставка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на 2 бр. мобилен контейнер тип битовка с размери 240/600/240 с едно помещение за отдих и 2 бр. Мобилен контейнер тип битовка с размери 240/600/240 с две помещения за отдих“, Estimated Amount: 40 530.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на 2 бр. мобилен контейнер тип битовка с размери 240/600/240 с едно помещение за отдих и 2 бр. Мобилен контейнер тип битовка с размери 240/600/240 с две помещения за отдих“
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN